Bati Napisano 13 Kwiecień 2010 Napisano 13 Kwiecień 2010 Brunek dziękuje. Wciskałem lewy ale już wiem po twojej podpowiedzi że trzeba środkowy i działa. Pozdrawiam
Gość i-riss Napisano 15 Kwiecień 2010 Napisano 15 Kwiecień 2010 (edytowane) Jak to naprawic (uzywam clotha, nie chce syflexa) http://www.youtube.com/watch?v=lslidcXE4sM Edytowane 15 Kwiecień 2010 przez i-riss
Kroopson Napisano 15 Kwiecień 2010 Napisano 15 Kwiecień 2010 po pierwsze odpuść clotha bo już lepszy jest cloth z Blendera, po drugie jak masz taki setup ramienia to podziel sobie ramie i przedramie na dwa osobne niezeskinowane obiekty i nadaj im priorytety kolizji. I jeszcze raz powtorze - uzyj syflexa. Jest szybki i stabilny (chociaz do jego wersji dla Maya sporo mu brakuje)
Gość i-riss Napisano 15 Kwiecień 2010 Napisano 15 Kwiecień 2010 dzieki Kropson, ale mam Softimage Foundation i zakładając, że nie chce pracować na piratach -skazany jestem na clotha. Mówisz że blender ma lepszy.....to by ratowało sprawę, trzeba by tylko poźniej wypalić animację ubrania i eksportować z powrotem do xsi......ctroche zachodu....ale chyba się da?
Kroopson Napisano 15 Kwiecień 2010 Napisano 15 Kwiecień 2010 Nie wiem - cloth Softimage'owy jest bardzo prymitywny. Z Blenderowym aż tyle się nie bawiłem ale ma przynajmniej jakieś podstawowe ustawienia i jest dość szybki.
streaker Napisano 15 Kwiecień 2010 Napisano 15 Kwiecień 2010 trzeba by tylko poźniej wypalić animację ubrania i eksportować z powrotem do xsi......ctroche zachodu....ale chyba się da? PointCache !
Kroopson Napisano 15 Kwiecień 2010 Napisano 15 Kwiecień 2010 chyba, że cloth rig... czasami to jest najlepsze rozwiązanie :)
Gość ExEcuToR Napisano 22 Kwiecień 2010 Napisano 22 Kwiecień 2010 Hejka, zaczynam przygodę z xsi :) w sumie potrzebuje instrukcji albo wskazówek, jak najłatwiej, i najszybciej wyciąć powiedzmy w dużym obiekcie(walec) z mała ilością krawędzi jakąś małą dziurkę, wiem ze jest boolean i można tym wyciąć za pomocą innego walca ale jak zwiększę rozdzielczość( nie wiem jak to się dokładnie nazywa)obiektu klawiszem + na numerycznej, to wycięty obszar zakrzywia powierzchnie, jak sobie z tym poradzić bez wprowadzania bardzo dużej ilości krawędzi w całym obiekcie ? a jak dodaje kilka to mi deformuje figurę bardzo ?
Bruneq Napisano 22 Kwiecień 2010 Napisano 22 Kwiecień 2010 na wstepie polecam nauczyc sie zasad modelowania by poly.
SzakalSzaleniec Napisano 22 Kwiecień 2010 Napisano 22 Kwiecień 2010 Hejka! W Maya siedze juz od dosc dawna i bardzo sie przyzwyczailem do tego systemu. Musialem jednak ostatnio zmienic na pare projektow na Softimage. Mam pare pytan ktore dla ludzi pracujacych w tym srodowisku na pewno beda smiesznie latwe, a ktore z powodu moich nawykow sa dla mnie dosc problematyczne - lecimy: 1. Czy po przejsciu na Interaction Mode=> Maya jestem w stanie zaznaczyc automatycznie calego loopa ? W maya wystarczy kliknac 2 razy LMB na krawedz i zaznacza sie caly loop. Tutaj znalazlem tylko opcje w selection select edge loop - ale za kazdym razem musze klikac ta opcje/ikone na szhelfie. Nie da sie tego jakos swobodniej i szybciej robic ? Wiem ze w klawiszologii Softimage mozna to zroibc z altem czy ctrl chyba.... 2. Czy jest jakas mozliwosc aby weldowanie dwoch vertexow tworzylo nowy idealnie posrodku wybranych dwoch ? Teraz musze sie bawic z weld toolem w przeciaganie jednego vertexa na ten do ktorego chce zwelodwac. Nie mozna zaznaczyc dwoch i sprawic aby zrobil sie z nich average/center vertex ? Czy po prostu musze napisac swoje wlasne narzedzie do tego w VBA?:/ 3. W Maya moge tworzyc grupy z paru obiekow - tutaj odnalalzlem cos podobnego a mianowcice transform groups. Jedna roznica jest taka ze jak chce zduplikowac w maya group to wowczas tworzy mi kopie grupy z nowymi elementami... Tutaj jak duplikuje transform group to otrzymuje nowego nulla bez zawartosci - bez obietkow w nim zawartych... Jak to mozna obejsc? 4. Czy jest cos takiego jak Center Pivot automatycznie dla obiektu ? Czy tylko ta opcja COG w panlu z boku ? 5. Czy sa jakies presety dla Architectural material (mia)? Bo nie moglem znalezc nigdzie. Nie jest to problem bo zazwyczaj mateiraly robie zawsze sam, aczkolwieik pytam z czysej cieakwosci :) 6.W mentalu w maya do swiatla moge podlaczyc cos co nazywa sie black body - czyli ze kolor bedde mial przedstawiany w skali Kelvina. Tutaj jednak nie moglem znalezc niczego podobnego w render tree. 7.Czy w subdivie (ktory z tego co rozumiem uaktywniam kalwiszem +) moge zrobic cos takeigo jak full crease lub partial crease (czyli zaostrzyc krawedzie)? A jesli tak to jak to moge potem z powrotem zamienic na poly bo w opcji subdivide pod create->poly nie znalazlm za duzo opcji... 8. Nie wiem czy to wina mojej maszyny, ale kiedy mam opcje zanaczania rectangle to przy bardziej zlozonych modelach (ale bez przesady - nie mowie tutaj o milionach vertexow :P) komputer potrzebuje torche czasu zanim sobie pomysli co zanzaczyc. Kiedy na tym samym modelu wybiore raycasta - zaznaczenie wchodzi odrazu. Troche juz popracowalem z tym softem i to nie tak ze nie szukalem odp na powyzsze pytania. Wiec w razie mozliwosci z checia bym poznal odpowiedzi na powzysze pytania od kogos kto na codzinien pracuje z tym softem :) Pozdrawiam :)
Bruneq Napisano 23 Kwiecień 2010 Napisano 23 Kwiecień 2010 1. kliknij edge'a srodkowym przyciskiem myszona, z altem. 2. weld + prawy przycisk. 3...nie wiem 4. COG to jest wlasnie center pivot blabla 8. :) freezuj obiekt, bedize szybciej, moze
streaker Napisano 23 Kwiecień 2010 Napisano 23 Kwiecień 2010 1. Jak wyżej, przy czym nie jestem pewien, czy z Maya Interaction Mode to też będzie działać 3. Tutaj grupy działają trochę inaczej - jak klikasz np. w explorerze na nazwę grupy, to zaznaczasz tylko grupę jako obiekt (kontener innych obiektów), a nie obiekty w środku. Zeby zaznaczyć grupę wraz z obiektami, które przechowuje trzeba MMB kliknąć na nazwę. 4. Z tym, że COG działa tylko jak jest wciśnięte, na stałe możesz przenieść pivota do środka klikając na Transform (w prawym menu) -> Move Center to Bounding Box 7. Mark Hard Edge 8. No tu jest słynny problem z zaznaczaniem (podejrzewam, że masz kartę ati ?)
SzakalSzaleniec Napisano 23 Kwiecień 2010 Napisano 23 Kwiecień 2010 Dokladnie tak :) Mam karte ati :/ I moja praca z tym programem polega na tym ze mam caly czas otwarte opcje zaznaczania w prawym gornym roku w float window i za kazdym razem jak mi przejdzie na rectangle to zmieniam na raycasta :/ - chore :/ Kasowanie hisotrii (freeze m) nie pomaga :/ Mam zainstalowac sobie jakiegos Patcha czy "po prostu" wymienic cala karte graficzna na nVidie ?:P Rowniez czasem dzieje mi sie cos dziwnego jak wpisuje z palca wartosci rotacji... Wowczas obiekt obraca mi sie nie wg wlaczonego COG tylko wokol.... no wlasnie - wokol czego ? Bo wokol COG to to na pewno nie jest bardzo czesto. Co do grup to tez mam taki nawyk ze zaznaczam jeden obiekt z gupy w scenei a potem klikam tylko strzalke do gory i przenosi mnie do calej grupy do ktorej nalezy obiekt - ale to dziala znowu tak jak napisales streaker do samego obiektu - a nie jego zawartosci :/ Jest jakis skrot klawiszowy na obejscie tego rowniez ?
MLoDY47 Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 Co do grup to tez mam taki nawyk ze zaznaczam jeden obiekt z gupy w scenei a potem klikam tylko strzalke do gory i przenosi mnie do calej grupy do ktorej nalezy obiekt - ale to dziala znowu tak jak napisales streaker do samego obiektu - a nie jego zawartosci :/ Jest jakis skrot klawiszowy na obejscie tego rowniez ? zaznacz obiekt - pozniej wcisnij "8" - otworzy ci sie explorer - najedz na niego myszka i wcisnij F :) Znajdzie twoj obiekt w scenie w danej grupie ( jesli chodzi o parentowanie czy zamykanie obiektow w jednym modelu ) . Jesli chodzi o doslowne grupy w xsi to zaraz lukne
SzakalSzaleniec Napisano 30 Kwiecień 2010 Napisano 30 Kwiecień 2010 zaznacz obiekt - pozniej wcisnij "8" - otworzy ci sie explorer - najedz na niego myszka i wcisnij F :) Znajdzie twoj obiekt w scenie w danej grupie ( jesli chodzi o parentowanie czy zamykanie obiektow w jednym modelu ) . Jesli chodzi o doslowne grupy w xsi to zaraz lukne Spoko ale ja raczej nie oto pytalem ?:P Co do zabawy z xsi to ostatnio udalo mi sie odkryc ze w maya interaction mode zaznaczenie calego edge loopa automatycznie odbywa sie poprzez wcisniecie d i srodkowego przycisku myszki na edgu. To tak w ramach jakby ktos jeszcze sie bawil w Maya Interaction mode a nie w natywnych ustawieniach :)
Kroopson Napisano 30 Kwiecień 2010 Napisano 30 Kwiecień 2010 Co do grup to tez mam taki nawyk ze zaznaczam jeden obiekt z gupy w scenei a potem klikam tylko strzalke do gory i przenosi mnie do calej grupy do ktorej nalezy obiekt - ale to dziala znowu tak jak napisales streaker do samego obiektu - a nie jego zawartosci :/ Jest jakis skrot klawiszowy na obejscie tego rowniez ? Grupy w XSI nie działają tak jak w Maya. W Maya to co nazywamy grupą jest tylko pustym transform node'm który staje się parentem kilku obiektów. Najbliższym odpowiednikiem tego w XSI byłoby stworzenie Nulla i ustawienie mu ikony na "none" po czym sparentowanie do niego wybranych przez siebie obiektów. Grupy w XSI przypominają raczej selection set z Maya. Funkcjonalność podobną do grupowania z Maya rozwiązuje ten skrypt: sel = Application.Selection selected = [] for s in sel: selected.append(s) firstParent = selected[0].Parent group = Application.GetPrim("Null", "Group", "") group.Parameters("primary_icon").SetValue(0) for s in selected: Application.ParentObj(group, s) PS. To jest w pythonie
Gość i-riss Napisano 12 Maj 2010 Napisano 12 Maj 2010 mam laptopa i stacjonarnego a na nich xsi Foundation 6.02. wracam do domu ze spotkania, pod pachą trzymam laptop. Na stacjonarnym liczy się jakaś duża scena. Podpinam laptopa do stacjonarnego i nagle sam dołącza się do liczenia. Czy jest to możliwe? jak to zrobić?
_michal Napisano 20 Maj 2010 Napisano 20 Maj 2010 Takie pytanko - jest może jakiś skrypt który umie przerobić Automatic Discontinuity z Geometry Approximation na Hard Edge? Niestety Automatic Discontinuity się nie exportuje do engine, a ja leniwy jestem i chciałbym uniknąć ręcznego klikania tysięcy krawędzi.
streaker Napisano 20 Maj 2010 Napisano 20 Maj 2010 i-riss - gołym xsi się chyba nie da, bo serwer mentala przy starcie xsi szuka satelitów gotowych do renderowania, w trakcie sesji nie sprawdza, czy nowe przyszły (mało tego - jak którąś odłączymy to z dużym prawdopodobieństwem zaliczymy crasha)
Chrupek Napisano 21 Maj 2010 Napisano 21 Maj 2010 sorka za takie naiwne pytanie, ale gdzie jest opcja selekcji Raycast dla punktów? Próbuję mapować klawiaturkę z Silo (przyzwyczajenie) i nie mogę przylukać tej funkcji :/ Jak się to zwie w Keyboard mapping?
streaker Napisano 21 Maj 2010 Napisano 21 Maj 2010 Zapoznaj się z Select -> Tools i Select -> Modes Jako tako raycast do punktów się nie nadaje, ale Paint jak najbardziej
Chrupek Napisano 21 Maj 2010 Napisano 21 Maj 2010 tak tak... udaje mi się w ten sposób, tylko, że za dużo klikania jest :/ Przydałoby się coś takiego jak po naciśnięciu "M" i wybraniu Proportional Modeling... w sumie zawsze można zaznaczyć poligony i konwertnąć selekcje do punktów :-)
streaker Napisano 21 Maj 2010 Napisano 21 Maj 2010 Wszystko da się obejść :D Do script editora kopiujesz sobie coś takiego: ActivateVertexSelTool ActivateVertexSelTool PaintSelectTool przeciągasz na shelfa jako script command (external file) i potem w keyboard mapping pod custom script commands znajdziesz ten skrypt i możesz shortcuta przypiąć (sprawdzone, działa)
Chrupek Napisano 21 Maj 2010 Napisano 21 Maj 2010 streaker, dzięki... nie zakumałem z początku, już znalazłem Paint Selection tool :-) kurka wodna to w tym XSI można tak samo wklejać script pod Shelfa i shortcuta jak w Mańce... extra :D
Chrupek Napisano 31 Maj 2010 Napisano 31 Maj 2010 (edytowane) poddaje się... gdzie w XSI zmienić wielkość poligon normals? Żadne normal scaling w menu display nie pomagają... Owszem, scaling działa, ale na normals, a nie na poligon normals grrrrrr.... Edytowane 31 Maj 2010 przez Chrupek
Gość i-riss Napisano 7 Czerwiec 2010 Napisano 7 Czerwiec 2010 mam lamerskie pytanie ;) zrgiowałem sobie postać (biped guide ---> biped) , wszystko jest super, w większości ustawiłem wagi, a tu nagle okazało się , że popełniłem błąd i w złym miejscu ustawiłem połączenie barku z ręką. Czy istnieje sposób by nie niszcząc całej pracy, nie rigując od nowa i nie ustawiając wagowania, przsunąć ten jeden jedyny staw? Dodam, że opcja ctrl+j nie działa w tym przypadku. Dzięki z góry
Chrupek Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 chyba wszyscy przesiedli się na Maxa ;) ale zapytam... jest odpowiednik Maykowej Grupy, tak, żeby zgrupować objekty i móc je skalować, obracać jako całość?
Chrupek Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 sel = Application.Selection selected = [] for s in sel: selected.append(s) firstParent = selected[0].Parent group = Application.GetPrim("Null", "Group", "") group.Parameters("primary_icon").SetValue(0) for s in selected: Application.ParentObj(group, s) a dałoby się jakoś ten skrypt przerobić, żeby nie stawiał nulla w pozycji 0,0,0 ale w centrum selekcji? Cholera, nie mogę w żaden sposób ustawić osi w centrum i strasznie utrudnia to robote :/
pmargacz Napisano 24 Czerwiec 2010 Napisano 24 Czerwiec 2010 Witam. Zastanawiam sie czy jest mozliwosc w xsi, aby zaznaczy wszystkie border UV a pozniej przeniesc ta selekcje jako Edge na mesh....
Bati Napisano 1 Lipiec 2010 Napisano 1 Lipiec 2010 Witam, mam taki kłopot .. otóż wczoraj formatowałem dysk i wcześniej pracował na Softimage 2010, a teraz zainstalowałem Softimage 2010 sp1. Odplam scenkę którą robiłem bez sp1 na sp1 i co zauważam na renderingu, bardzo ciemny jak by nie były uwzględnione photonów. Wiec poszperałem w opcjach renderu i co zauważyłem, że to wina Final Gathering. Render z Final Gathering: Render bez Final Gathering: Opcje Final Gathering: Co może być przyczyną że wcześniej wszystko było ok, a teraz jest tak wszystko przyciemnione. Nic nie było zmieniane w opcjach sprawdzałem na wcześniejszych zapisanych scenach i to samo się dzieje. Czy Softimage bez sp1 i z sp1 tak się różnią że trzeba inne ustawienie w Render options zrobić ??
streaker Napisano 1 Lipiec 2010 Napisano 1 Lipiec 2010 Pewnie jakieś nowe bugi zaimplementowali xD Ja tam się nie znam, bo zatrzymałem się na 7, ale primo sprawdź logi. Jak nie pokaże nic ciekawego, to daj wyższy poziom logowania. Jak znowu nic nie pokaże interesującego to spróbuj może ręcznie radiusa wpisać, włączyć irradiance from photon map i dać jednego diffuse bounce'a. Jak to nie pomoże to ja nie wiem...
Chrupek Napisano 12 Lipiec 2010 Napisano 12 Lipiec 2010 (edytowane) Chodzi o coś na kształt flat, żeby po zaznaczeniu wielu punktów można je było ustawić w jednej osi np. z sinusa zrobić linie. Da się? Takie coś ma Silo... flatten... i punkty równają się do jednej osi. rozwiązałem, może komuś się przyda... trzeba wpisać "0" dla danej osi w opcjach scale, wtedy punkty znajdą się w jednej płaszczyźnie. Edytowane 12 Lipiec 2010 przez Chrupek
Bati Napisano 12 Lipiec 2010 Napisano 12 Lipiec 2010 hmm.. jeżeli rozumiem o co chodzi to nie lepiej zaznaczyć te punkty, x ( na klawiaturze czyli skalowanie) + cog i zmniejszać do odpowiadającej nam osi, -wyrównane pkt będą na środku
Chrupek Napisano 13 Lipiec 2010 Napisano 13 Lipiec 2010 hmm.. jeżeli rozumiem o co chodzi to nie lepiej zaznaczyć te punkty, x ( na klawiaturze czyli skalowanie) + cog i zmniejszać do odpowiadającej nam osi, -wyrównane pkt będą na środku już tak robiłem i problem w tym, że nie będą na środku :-)
Bati Napisano 2 Sierpień 2010 Napisano 2 Sierpień 2010 Witam. Przez ostatnie dni używam Softimage 2011 i zauważyłem coś dziwnego Tworzymy jakiś obiekt (nie jest istotne jaki) ja użyje box'a, nakładamy na niego materiał jakim jest Constant, Wszystko jest dobrze do momentu jak zainstalujemy Sky shader(instalujemy) I nasz Constant materiał jest zupełnie czarny, nie można zmienić jego podstawowego koloru( chodzi o to że nawet jak niby się zmieni to render i tak go widzi na czarno), lepiej by było jak by był cały czas biały tak to by nie było problemu. Miał już może ktoś taki problem albo zna jakieś rozwiązanie ??
polon Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 (edytowane) witam powiedzcie jak przesunąć pivot center do środka obiektu (konkretnie gałki ocznej) ale tak na stałe, żeby przy używaniu "global" COG było wlaśnie w środku. Po prostu gałka gdzieś sie przemieszcza podczas tworzenia direction constraint :/ //////////////////////////////EDIT Problem pozostaje bo nie wiem jak przesunąć COG na stałe.. ale rozwiązałem problem przesuwajac wszystkie werteksy w pozycje 0,0,0 a potem obiekt na swoje miejsce. Ale na odpowiedź na moje pytanie czekam mimo wszystko :F Edytowane 10 Sierpień 2010 przez polon
polon Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 ...gdzie jest opcja do włączania "ghost curves" w animation editorze? gdzies mi sie to wyłączyło i nie wiem jak włączyć ponownie :F
Bati Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 Witam polon jeżeli chcesz pivot center przesunąć do środka obiektu Transform -> Move Center to bounding box i nie wiem jak ty robisz że ci gonią w różne strony ale jeżeli myślę co robisz źle: stwórz np null'a daj go na środek pomiędzy te gałki oczne, następnie zaznacz gałki oczne Constrain -> Direction i będzie pisać pick tym zaznacz null i powinno wszystko ładnie działać :)
polon Napisano 14 Sierpień 2010 Napisano 14 Sierpień 2010 w tym moim przypadku okazało się że werteksy muszę przenieśc w położenie 0,0,0 bo były w innej pozycji mimo że obiekt miał pozycje 0,0,0. Wieć w ten sposób rozwiązalem ten problem i wszystko jest ok, ale nie natrafiłem w xsi na funkcje, która w maxie nazywała sie "reset translation" czy "reset transform" (nie pamiętam nazwy już :P ). Moge przesuwac COG, moge ustawiać neutral pose ale tak naprawde nie zmienia mi to global translation. Wiec albo tego nie znalazłem, albo nie ma, albo nie kumam :D
jacenty Napisano 25 Sierpień 2010 Napisano 25 Sierpień 2010 Jak sie ma kontatybilnosc normal map w xsi do mayowych ? czy jesli w w mayi nie bedzie syfkow to w xsi powino byc to samo?
Gość Madras Napisano 27 Sierpień 2010 Napisano 27 Sierpień 2010 (widok otrograficzny) Czy jest jakiś sposób, żeby przywrócić manipulator skalowania do pozycji prostopadłej do osi?
Gość Chrupek3D Napisano 27 Sierpień 2010 Napisano 27 Sierpień 2010 kliknij na Center (po prawej stronie na górze) i wyzeruj oś w opcjach numerycznych.
Gość Madras Napisano 28 Sierpień 2010 Napisano 28 Sierpień 2010 Dzięki, ale przycisk center jest nieaktywny - aktywuje się dopiero, gdy zaznaczam cały obiekt - mi chodzi o wyrównanie tego manipulatora, gdy mam zaznaczoną konkretną grupę punktów. Zresztą udało mi się już rozwiązać problem - chodziło o przełączenie w opcjach transform na Global i COG.
Gość Chrupek3D Napisano 28 Sierpień 2010 Napisano 28 Sierpień 2010 sorka, nie zauważyłem, że chodziło o selekcje ;)
polon Napisano 28 Sierpień 2010 Napisano 28 Sierpień 2010 (edytowane) witam, czy jest w XSI opcja by ustawić interpolacje pomiędzy kluczami na absolute (taką w kształt litery L ). Chodzi mi o to by nie było widać ruchu pomiędzy pozycjami kluczowymi. dzięki \\\\\\edit znalazłem trzeba na zanaczonych kluczach w animation editorze kliknąc prawym i wybrac opcje manual slope, po powtórnym kliknięciu pojawija sie opcje ustawienia interpolacji - constant interpolation Edytowane 28 Sierpień 2010 przez polon
Kris_R Napisano 12 Listopad 2010 Napisano 12 Listopad 2010 No to teraz moja kolej. Jak w XSI robić animowane selekcje? Opiszę przykład, aby było lepiej wiadomo co mam na myśli. Na przykład deformer Push, który nie działa na cały obiekt, tylko na jego fragmencie. I ten fragment może być zmieniany dynamicznie podczas animacji. Testowałem coś w kierunku Weight Mapy, ale nie wiem jak to animować. Tylko statyczne mi wychodzi. Coś błądzę :) HELP!
Kroopson Napisano 14 Listopad 2010 Napisano 14 Listopad 2010 ICE pozwala na wszelakie zabawy z weight mapami. Jak coś pisz na priva to w miarę możliwości pokażę ci o co biega :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się