Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

Nie załamuj się :) Nie od razu Rzym zbudowano – ćwicz, ćwicz i ćwicz, z każdą głową będzie coraz lepiej i będzie sam zauważał jakie błędy wcześniej robiłeś. Niezależnie od tego czy potrafisz rysować czy nie polecam:

 

http://www.portrait-artist.org/face/index.html

 

spróbuj przenieść te rysunki, każdy z osobna bez załamywania się ze względu na jakość rysunku… da to Tobie naprawdę dużo (wykreślając od ogółu do szczegółu lepiej poznasz proporcje i zasady niż modelując w 3d, gdy dochodzi masa innych trudnych zagadnień)

 

polecam też książki Andrew Loomisa (zwłaszcza rysownie głów i rąk).

 

 

co do samej głowy - szczęka za chuda, zakończenie nosa źle, oczy całe złe, uszy bardziej powinny odstawać i niżej, mięśnie szyi za mocno zaznaczone, wargi płasko.

 

P.s czasem też warto jest odpocząć od jednej pracy 2-3 dni (od jednej głowy zaczynając drugą :P) żeby później móc świeżo na nią spojrzeć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie chciałem żeby moja ostatnia wypowiedź była odebrana w ten sposób, w sensie "nic mi nie wychodzi!!!" czy coś takiego. Tak poprostu zauważyłem, że sculpty, które tutaj widzę mają w sobie coś dzięki czemu wyglądają jakoś tak żywiej, prawdziwiej, trudno mi to określić, może po prostu lepiej.

Co do rysowania to dopiero się uczę, i nie czuje się w tej sferze na tyle pewnie żeby coś pokazać. Książki Adrew Loomisa już czytałem z grubsza, i coś tam się starałem ołówkiem podziałać, ale dużo jeszcze przede mną.

A oczy to dla mnie po całości czarna magia, nie mam pojęcia jak mam je wyskrobać. Jak staram się zrobić je w miarę zgodnie z anatomią to... lepiej nie mówić, dużo korzystniej wyglądają takie proste jak na mojej ostatniej pracy.

 

W każdym razie, dziękuję za odzew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaaarrrr! Widze iz uprzedzony zostalem(Andy-to moja wina czy wszystkim nie pokazuja sie obrazki na podlinkowanej przez ciebie stronie?).

Niemniej trzy grosisze odemnie-masz tez overpaina jakotakiego(opaska bo mi sie nie chcialo drugiego oczka robic ;))

 

Szyja,Szyja,Szyja- szyje musisz rozumiec jako cylinder o stalej szerokosci, on sie nie powinien w zaden sposob rozszerzac tak jak ma to miejsce u Ciebie. To rozszerzenie zapewne wynika ze chcialas jakos pokazac trapeziusa(http://www.daviddarling.info/images/muscles_human_body_back.jpg), ale zauwaz ze nawet u kogos tak napakowanego jak arnie (http://scrapetv.com/News/News%20Pages/Everyone%20Else/images-2/arnold-schwarzenegger-training.jpg) to raczej miedzy szyja a tymi miesniami jest dosc wyrazny kat.

 

Oczy- zly ksztalt, powinienens podkreslic grubosci powiek, popatrz sobie jak wyglada gorna powieka bo wydaje mi sie ze tam lezy glownie pies pogrzebany.Myslisz linie brwiowa z faldka tluszczu nad gorna powieka i robisz cos kompletnie dziwnego tam. ogolnie taka porada jak szukasz refek to nie wpisuj tam eyelid czy nic takiego inno jakies nazwiska slaw i patrz na rozne zdjecia jak u roznych ludzi sie to zachowuje i zalapiesz http://www.thaindian.com/newsportal/images/Bruce%20Willis/08_bruce_lgl.jpg

 

Nos- wbrew pozorom w 3d dobrze jest troszke za mocno zarysowac czesci chrzestne nosa (chodzi mi dokladnie o: http://www.mediabistro.com/unbeige/original/a_nose.jpg zwroc uwahe na ten delikatny cien na koncowce nosa), oczywiscie bez przesady, ale nos to tez jest dosc spora ilosc wspolgrajacych ze soba plaszczyzn. poszukaj rysuneczkow dobrych:)

 

No i overpaint: musisz troche tez popracowac nad ksztaltem calosci, ucho bylo zdecydowanie za wysoko zuchwe powinienes bardziej zarysowac etc.

 

kupolnweprp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem polega na tym że nie masz zadnych podstaw ze znajomosci anatomii, nie czujesz bryly i robisz zeby robic, nie wiesz co robisz tak naprawde, takze kolejny raz ' anatomia to podstawa', ucz sie anatomii a miedzy czasie ucz sie obslugi programu, inaczej nic z tego nie bedzie, sam popelnilem ten sam blad kiedys...

ludzie uzywaja zbrusha do rzezbienia bo szybko i latwo mozna cos stworzyc ale tak naprawde to na palcach mozna policzyc osoby w tym watku wiedzace co robia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaaarrrr! Widze iz uprzedzony zostalem(Andy-to moja wina czy wszystkim nie pokazuja sie obrazki na podlinkowanej przez ciebie stronie?).

 

Hmm… co prawda nie mogę się wypowiadać za „innych” (the others… this island is theirs:P) ale u mnie działa… z drugiej strony Twój link: http://www.daviddarling.info/images/muscles_human_body_back.jpg daje mi error 403 (Forbidden)... No wiesz dochodzę tylko do jednej konkluzji – wojna (waaaaagghhhh!!!!)

 

:P

 

Tak na marginesie co do fałdki nad okiem (i coby spamu za dużo wątku nie było :P)

 

http://www.theartofanatomy.com/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

… z drugiej strony Twój link: http://www.daviddarling.info/images/..._body_back.jpg daje mi error 403 (Forbidden)

 

U mnie też ten link nie działa.

 

Dziękuję za overpainta chyba zaczynam powoli zauważać co robię źle, ale okaże się to dopiero jak siądę do ZB. Szczerze to jakoś nigdy nie zwróciłem zbytniej uwagi na tą fałdkę nad okiem.

Nie będę się póki co rozwodził. Jeszcze raz dziękuję za jakże pouczający odzew chłopaki, świetny ten link od Ciebie Andy. Dzisiaj mam trochę więcej wolnego czasu to spróbuje coś wyskrobać biorąc poprawki według tego co powiedzieliście.

 

Pozdrawiam Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

indian- Oczy są słabe. Wgłęb je bardziej, przeciągnij Pinchem nad górną powieką żeby zrobić fałdkę i powinno być lepiej, popatrz na jakieś referki bo cała okolica oka jest bardzo złożona i trudno tak na czuja dobrze ją zrobić. Zaokrąglij czaszkę i daj mu trochę więcej szczeki po bokach.

Usta zajebiste, najlepszy element pracy.

 

Ja po pół rocznej przerwie od zbraszowania czegokolwiek przysiadłem wczoraj i dzisiaj i wymodziłem taki łepek. Trochę komiksowy bo nie mam jeszcze wyczucia ale chyba nie jest źle. Opinie i krytyka mile widziana (poza uszami bo nie mam na nie geometrii w modelu i nie widzi mi się ich poprawiać, pas :( )

 

78062434.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VS- Imho jeśli decydujesz się nie robić jakiegoś elementu np reki czy stóp to lepiej jest kikut wymodelować tak jakbyś uciął bryłe jednym płaskim cięciem. U ciebie te glutki strasznie mi psują odbiór ale jak sobie zasłoniłem paluchami to jest nieźle. Klata i brzusio jest spoko. Uda i pośladki potrzebują pracy jeszcze. Łydki i kolana tragedia. ;)

 

 

Czasza czesia.

27220592.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja takie małe coś na szybko zrobiłem :P UWAGA!! Jak ktoś ma słabe nerwy proszony jest o nie oglądanie obrazka gdyż może ucierpieć.

Miało być spoko a wyszło.. no coś wyszło:

 

zombiex.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Baza z kuliki a czas ok 40 minut na spokojnie :P

 

PS: I taki bonus na dziś sponsorowany przez Grono Nieudolnych Grafików ;D

 

xxcopy.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

indian - Jak dla mnie dużo lepiej. Ogromny skok w porównaniu do pierwszej wersji. Jednak polecałbym ci pozostawić tą prackę już do szuflady i coś nowego zacząć robić. Nie warto przemęczać się z jedną pracą jak ćwiczysz. To teraz jakiś nowy speedzik poproszę. ;P

 

WilL - Myślę że przydałoby ci się więcej podłubać realistycznych prac a potem dizajnować takie ludziki. To ma ogromne przełożenie i czym szybciej to statystyczny nowicjusz zrozumie tym lepiej dla niego. Wiem po sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem coś takiego w 10min dla rozluźnienia:

Speedscul_naaxps.jpg

Speedscul_naaxpw.jpg

 

@leszek_lenia: sutki chyba trochę za bardzo z boku są. Ucho inaczej łączy się z głową. IMHO mięśnie mają inny kształt u człeka :)

 

@indian: brwi nie są trochę za wysoko? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leszek_lenia spróbuj sculptować na niższych levelach (na tak wysokich trudno wydobyć dobrą bryłę i robi się takie „paćkanie” – btw. sylweta Twoim przyjacielem, jak w 2d :) [ dlatego np najszerszy grzbietu - dużo za dużo])

 

Vega ucho fajne, aż się prosi o +1 lvl :) Usta, a zwłaszcza okolice wokół mają zły kształt (wszystko [oprócz warg i nosa] za płasko, górna warga powinna być nad dolną) ale na niższym lvl takie poprawki to max 5min do już włożonych 10 :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a próbowałeś leszku_lenia overpaintować swoje modele z zbrusha (no wiesz, tak bezczelnie filipa w szopie i zrobić, tak żeby było dobrze?). Imo zmień standarda na clay tubes - wolniej nakładasz detal ale możesz robić to dokładniej. Do włączenia sylwety możesz użyć materiału flat color. Radziłbym też unikać takich kikutów (znacznie lepiej ściąć to mocno flatten'em). btw perspekytwa jest standardowo pod p :P i reasumując... tak... szum jest coool :P Nie mogę się doczekać dalszego rozwoju sculptów :)

 

P.s ja bym je widział idące w tą stronę:

http://ryankingslien.cgsociety.org/gallery/770691/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Morte

a kingslein to jest chyba wogole najwiekszy wymiatacz jesli leci o zbrusha a jak na to co robi-mega niedoceniany przez publike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Morte

Akurat zem jest w nastroju na jakas dyskusje. Czemu nie? Z jednej strony na warstwie technicznej nie mozna gosciowi nic zarzucic-on jest po czesci odpowiedzielny za to czym jest Zb3. Z drugiej jego rzeczy maja w sobie jakies emocje, a nie 'ol jee kolejny mutan, mega detal.' Sa bardzo rzezbiarskie, skupia sie na tym co wiekszosc ludzi z tego co patrze ma gdzies, czyli o forme i wlasnie ten, okreslmy to, ladunek emocjoalny. Patrzac po roznorakich forach to raczej widac raczej tendencnje-im wiecej poly i wiekszy detal tym lepiej, mimo ze na bryle pomysl wyjety z miejsca gdzie plecy traca swa szlachetna nazwe. Mnie sie milo patrzy na jego prace fakt z paroma wyjatkami(nieszczesna pani z tutoriala na gnomonology) i jakos tak zapadaja w pamiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morte dobrze gada - nic nie zastąpi ekspresji. Koleś się poczuł pewnie jak Michał Anioł i zaczął rzeźbić bardziej ekspresywnie i szkicowo. Mnie najbardziej do gustu przypadły akurat rzeźby tego pana. w szczególności baletnica na początku wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Morte

'koles sie poczul', heh. Sorry stary ale grubo zes przesadzil z tym sarkazmem. Ja Kingsleina lubie za to ze on robi cos co faktycznie mozna nazwac digital sculptingiem, a nie dorabianiem detalu do modelu. Ale po linku widze ze jednak poczucie tego co jest dobre mamy iscie odlegle, bo mi sie te modele ehm.. mocno srednio podobaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie:) Nasze gusta to zupełnie 2 różne bieguny. W tym co mówiłem nie było sarkazmu. Z Michałem Aniołem to chodzi mi o jego późne, szkicowe rzeźby - zupełnie odmienne od jego wcześniejszej twórczości. O takie coś:

450px-Michelangelo_piet%C3%A0_rondanini.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@indian: Mnie się wydaje, że głowa trochę za długa lub za wąska, uszy za wysoko. Za to nosek i usta całkiem fajne natomiast ucho bleeee :) Wewn. kąciki i krawędzie oczu za bardzo ostre oraz powieka.

 

@marekf3h: Koń fajnie wygląda. Nie znam się na zwierzach więc tylko tyle powiem :)

Edytowane przez Vega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marqson: świetne te główki, sam się do takiej stylistyki przymierzam od jakiegoś czasu.

Szybkie coś ode mnie.

 

Edit: poprawiłem policzki i brodę

 

1allo.jpg

Edytowane przez vrocker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm może źle to ująłem. W tych łebkach co pokazałem nadal jest zbyt mało podobieństwa przy takiej ilości elementów charakterystycznych. Podziwiam ludzi którym wychodzi bardzo czysta cartoonowa synteza która mimo to jest chamsko podobna a to podobieństwo budowane jest przez 4-5 elementów które są odpowiednio dobrane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności