Monio Napisano 30 Kwiecień 2010 Napisano 30 Kwiecień 2010 indian- Oczy są słabe. Wgłęb je bardziej, przeciągnij Pinchem nad górną powieką żeby zrobić fałdkę i powinno być lepiej, popatrz na jakieś referki bo cała okolica oka jest bardzo złożona i trudno tak na czuja dobrze ją zrobić. Zaokrąglij czaszkę i daj mu trochę więcej szczeki po bokach. Usta zajebiste, najlepszy element pracy. Ja po pół rocznej przerwie od zbraszowania czegokolwiek przysiadłem wczoraj i dzisiaj i wymodziłem taki łepek. Trochę komiksowy bo nie mam jeszcze wyczucia ale chyba nie jest źle. Opinie i krytyka mile widziana (poza uszami bo nie mam na nie geometrii w modelu i nie widzi mi się ich poprawiać, pas :( )
Monio Napisano 1 Maj 2010 Napisano 1 Maj 2010 VS- Imho jeśli decydujesz się nie robić jakiegoś elementu np reki czy stóp to lepiej jest kikut wymodelować tak jakbyś uciął bryłe jednym płaskim cięciem. U ciebie te glutki strasznie mi psują odbiór ale jak sobie zasłoniłem paluchami to jest nieźle. Klata i brzusio jest spoko. Uda i pośladki potrzebują pracy jeszcze. Łydki i kolana tragedia. ;) Czasza czesia.
indian Napisano 3 Maj 2010 Napisano 3 Maj 2010 dalsza zabawa, chyba idę w dobrą stronę, ale to wy mi powiedzcie
indian Napisano 4 Maj 2010 Napisano 4 Maj 2010 (edytowane) dzięki Monio, poprawki: up: Edytowane 4 Maj 2010 przez indian
WilL Napisano 5 Maj 2010 Napisano 5 Maj 2010 No to ja takie małe coś na szybko zrobiłem :P UWAGA!! Jak ktoś ma słabe nerwy proszony jest o nie oglądanie obrazka gdyż może ucierpieć. Miało być spoko a wyszło.. no coś wyszło: Uploaded with ImageShack.us Baza z kuliki a czas ok 40 minut na spokojnie :P PS: I taki bonus na dziś sponsorowany przez Grono Nieudolnych Grafików ;D Uploaded with ImageShack.us
indian Napisano 5 Maj 2010 Napisano 5 Maj 2010 @Will nie jest najgorzej, popraw tylko powieki, usta, zęby, uszy, nosek.....
Monio Napisano 5 Maj 2010 Napisano 5 Maj 2010 indian - Jak dla mnie dużo lepiej. Ogromny skok w porównaniu do pierwszej wersji. Jednak polecałbym ci pozostawić tą prackę już do szuflady i coś nowego zacząć robić. Nie warto przemęczać się z jedną pracą jak ćwiczysz. To teraz jakiś nowy speedzik poproszę. ;P WilL - Myślę że przydałoby ci się więcej podłubać realistycznych prac a potem dizajnować takie ludziki. To ma ogromne przełożenie i czym szybciej to statystyczny nowicjusz zrozumie tym lepiej dla niego. Wiem po sobie.
leszek_lenia Napisano 6 Maj 2010 Napisano 6 Maj 2010 monio ta czaszka jest cooll indian fajne coraz ciekawiej sobie poczynasz. a ja tak srednio:
indian Napisano 6 Maj 2010 Napisano 6 Maj 2010 (edytowane) około...dwie trzy godzinki: upik: Edytowane 7 Maj 2010 przez indian
Cyanide Napisano 7 Maj 2010 Napisano 7 Maj 2010 Nie wiem czym to jest spowodowane, ale bardzo jest podobna do tej poprzedniej główki indian.
indian Napisano 7 Maj 2010 Napisano 7 Maj 2010 taki mam styl :) a tak na poważnie to nie wiem robiłem z głowy,i jakoś tak wyszło
_Arti_ Napisano 8 Maj 2010 Napisano 8 Maj 2010 A ja - po długiej przerwie - sobie coś takiego wymodziłem.
leszek_lenia Napisano 9 Maj 2010 Napisano 9 Maj 2010 _Arti_: dorob mu szyje i patrz na calosc...;) kolejna proba:
Vega Napisano 9 Maj 2010 Napisano 9 Maj 2010 Ja zrobiłem coś takiego w 10min dla rozluźnienia: @leszek_lenia: sutki chyba trochę za bardzo z boku są. Ucho inaczej łączy się z głową. IMHO mięśnie mają inny kształt u człeka :) @indian: brwi nie są trochę za wysoko? :)
andy_a Napisano 9 Maj 2010 Napisano 9 Maj 2010 leszek_lenia spróbuj sculptować na niższych levelach (na tak wysokich trudno wydobyć dobrą bryłę i robi się takie „paćkanie” – btw. sylweta Twoim przyjacielem, jak w 2d :) [ dlatego np najszerszy grzbietu - dużo za dużo]) Vega ucho fajne, aż się prosi o +1 lvl :) Usta, a zwłaszcza okolice wokół mają zły kształt (wszystko [oprócz warg i nosa] za płasko, górna warga powinna być nad dolną) ale na niższym lvl takie poprawki to max 5min do już włożonych 10 :) 1
leszek_lenia Napisano 10 Maj 2010 Napisano 10 Maj 2010 and_a dzieki...staram sie..ale ciagle nie jest tak jak powinno nie wiem...w 2d jest znacznie latwiej zlapac charakter postaci...';) no nic probuje dalej : http://img688.imageshack.us/img688/4396/jollll.jpg jeszcze ze 100takich i moze bedzie lepiej :D
indian Napisano 10 Maj 2010 Napisano 10 Maj 2010 (edytowane) facjata nie najgorsza, ale nad uszami popracuj p.s ten szum nie jest fajny :p Edytowane 10 Maj 2010 przez indian
andy_a Napisano 10 Maj 2010 Napisano 10 Maj 2010 a próbowałeś leszku_lenia overpaintować swoje modele z zbrusha (no wiesz, tak bezczelnie filipa w szopie i zrobić, tak żeby było dobrze?). Imo zmień standarda na clay tubes - wolniej nakładasz detal ale możesz robić to dokładniej. Do włączenia sylwety możesz użyć materiału flat color. Radziłbym też unikać takich kikutów (znacznie lepiej ściąć to mocno flatten'em). btw perspekytwa jest standardowo pod p :P i reasumując... tak... szum jest coool :P Nie mogę się doczekać dalszego rozwoju sculptów :) P.s ja bym je widział idące w tą stronę: http://ryankingslien.cgsociety.org/gallery/770691/
Gość Morte Napisano 10 Maj 2010 Napisano 10 Maj 2010 a kingslein to jest chyba wogole najwiekszy wymiatacz jesli leci o zbrusha a jak na to co robi-mega niedoceniany przez publike.
Gość Morte Napisano 10 Maj 2010 Napisano 10 Maj 2010 Akurat zem jest w nastroju na jakas dyskusje. Czemu nie? Z jednej strony na warstwie technicznej nie mozna gosciowi nic zarzucic-on jest po czesci odpowiedzielny za to czym jest Zb3. Z drugiej jego rzeczy maja w sobie jakies emocje, a nie 'ol jee kolejny mutan, mega detal.' Sa bardzo rzezbiarskie, skupia sie na tym co wiekszosc ludzi z tego co patrze ma gdzies, czyli o forme i wlasnie ten, okreslmy to, ladunek emocjoalny. Patrzac po roznorakich forach to raczej widac raczej tendencnje-im wiecej poly i wiekszy detal tym lepiej, mimo ze na bryle pomysl wyjety z miejsca gdzie plecy traca swa szlachetna nazwe. Mnie sie milo patrzy na jego prace fakt z paroma wyjatkami(nieszczesna pani z tutoriala na gnomonology) i jakos tak zapadaja w pamiec.
Lucek Napisano 10 Maj 2010 Napisano 10 Maj 2010 Morte dobrze gada - nic nie zastąpi ekspresji. Koleś się poczuł pewnie jak Michał Anioł i zaczął rzeźbić bardziej ekspresywnie i szkicowo. Mnie najbardziej do gustu przypadły akurat rzeźby tego pana. w szczególności baletnica na początku wątku.
Gość Morte Napisano 10 Maj 2010 Napisano 10 Maj 2010 'koles sie poczul', heh. Sorry stary ale grubo zes przesadzil z tym sarkazmem. Ja Kingsleina lubie za to ze on robi cos co faktycznie mozna nazwac digital sculptingiem, a nie dorabianiem detalu do modelu. Ale po linku widze ze jednak poczucie tego co jest dobre mamy iscie odlegle, bo mi sie te modele ehm.. mocno srednio podobaja.
Lucek Napisano 11 Maj 2010 Napisano 11 Maj 2010 Pewnie:) Nasze gusta to zupełnie 2 różne bieguny. W tym co mówiłem nie było sarkazmu. Z Michałem Aniołem to chodzi mi o jego późne, szkicowe rzeźby - zupełnie odmienne od jego wcześniejszej twórczości. O takie coś:
Vega Napisano 11 Maj 2010 Napisano 11 Maj 2010 (edytowane) @indian: Mnie się wydaje, że głowa trochę za długa lub za wąska, uszy za wysoko. Za to nosek i usta całkiem fajne natomiast ucho bleeee :) Wewn. kąciki i krawędzie oczu za bardzo ostre oraz powieka. @marekf3h: Koń fajnie wygląda. Nie znam się na zwierzach więc tylko tyle powiem :) Edytowane 11 Maj 2010 przez Vega
Marqson Napisano 11 Maj 2010 Napisano 11 Maj 2010 Znajomi zkreskówkowani. Nie mam pojęcia jakim cudem ludzie potrafią bez tony detalu i naprawdę prostymi środkami na dosyć prostej bryle złapać podobieństwo do modeli.
bbandi Napisano 11 Maj 2010 Napisano 11 Maj 2010 Marqson - normalnie: patrzysz na cegłe robisz boxa, patrzysz na mechanizm zegarka szwajcarskiego robisz....
ArTooRo Napisano 12 Maj 2010 Napisano 12 Maj 2010 Genialne te główki, trochę odpuściłeś włosy w tej drugiej, ale i tak świetnie.
Cyanide Napisano 12 Maj 2010 Napisano 12 Maj 2010 Marqson bardzo fajne te twoje główki :] A ode mnie taka tam chochorągiewka z dzisiaj.
vrocker Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 (edytowane) Marqson: świetne te główki, sam się do takiej stylistyki przymierzam od jakiegoś czasu. Szybkie coś ode mnie. Edit: poprawiłem policzki i brodę Edytowane 13 Maj 2010 przez vrocker
Gomez Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 Marqson to jakas prowokacja? przecież podobieństwo to nie detal. Raczej proporcje i cos co trudno zdefiniować a nie jest detalem. Główki bardzo fajne.
Marqson Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 Hmm może źle to ująłem. W tych łebkach co pokazałem nadal jest zbyt mało podobieństwa przy takiej ilości elementów charakterystycznych. Podziwiam ludzi którym wychodzi bardzo czysta cartoonowa synteza która mimo to jest chamsko podobna a to podobieństwo budowane jest przez 4-5 elementów które są odpowiednio dobrane.
Luki Luki Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 Marqson poka fotki to się okaże;). Naprawdę fajne modele zrobiłeś. A to że dobra karykatura to sztuka, to chyba żadna nowość:).
indian Napisano 15 Maj 2010 Napisano 15 Maj 2010 @vrocker fajna czapa Coś takiego ode mnie, około godziny ze sphery :
Gość Morte Napisano 15 Maj 2010 Napisano 15 Maj 2010 Marqson-Bardzo przyjemne te twarzyczki:) Indian- te oczy to tak specjalnie za male i a blisko siebie. Sculpcik taki szybki, kolo 45 minut, polysphere. powinienem byl poszukac jakis referencji,ale lenistwo...:P
leszek_lenia Napisano 16 Maj 2010 Napisano 16 Maj 2010 andy_a : dzienki za pomoc :) naprawde cenne uwagi.. z tymi podmalowkami to tak srednio mi sie widzi...zrobilem na probe taka szybka.wole jednak trzymac sie czystego zbrusha niz podmalowywac ;) ale zawsze jakies nowe doswiadczenie.. no nic : proba z dzis: i podmalowka http://img23.imageshack.us/img23/3659/sadaa.jpg
indian Napisano 16 Maj 2010 Napisano 16 Maj 2010 fajne usta leszek, ale posiedź dłużej nad uszami p.s podmalówka nawet fajna
andy_a Napisano 17 Maj 2010 Napisano 17 Maj 2010 Morte – świetny sculpt, dawno żadna Twoja głowa tak bardzo mi się nie podobała (imo krytyka mankamentów zbędna – nie ma co ojca uczyć dzieci robić :P) p.s typowo Mortowe uszy, żuchwa i brwi :P leszek_lenia – no właśnie o to chodziło, tak jak myślałem, w 2d już od razu potrafisz załapać, że oczy za duże czy nos za szeroki (choć na szkicu gdzieniegdzie krzywo, że aż w oczy kłuje :P). Co do oczu dodam jeszcze, że dobrym pomysłem jest sculpotwać na spherach (transpose Twoim przyjacielem jest) oraz, że warto by było traktować bryłę bardziej płaszczyznowo (brush flatten – po smooth będzie mniej babolowatości na modelu [żuchwa]). Imo teraz już Tobie tylko potrzeba dupogodzin – polecam wybrać z 10 głów (z 3 widokami front, side i pers) i je po prostu wymodelować jak najwierniejsze z oryginałem:)
masz)rum Napisano 17 Maj 2010 Napisano 17 Maj 2010 Marqson świetnie go to wystylizowałeś i od razu wiadomo kto to i z kąd ;] Odemnie takie dwie głowy w Mudboxie
Lucek Napisano 23 Maj 2010 Napisano 23 Maj 2010 (edytowane) Uploaded with ImageShack.us Mała prośba: Nie podzieliłby się ktoś alphą z fakturą warg? Nie jestem pewien jak to powinno wyglądać a już raz zbrukałem fajny model próbując. W ogóle może ktoś zna jakiś zestaw alph do sculptowania ludzi? Edytowane 23 Maj 2010 przez Lucek
vrocker Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 Lucek, ładna pani. Ode mnie Papuas, zmęczyłem się nim trochę i zaczynam coś innego, ręce nie dopieszczone, stóp prawie nie dotykałem, ale jestem jako tako zadowolony z pozowania.
Rekomendowane odpowiedzi