Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Korpusiki całkiem zgrabnie Ci wychodzą z tego vilppu. Podkręć główki Loomisem i będzie komplet =]. Odnośnie vilppu to idzie gdzieś to na necie znaleźć (bo jakoś mnie to nie wychodziło)czy jakaś mniej przyjemna droga ku niemu wiedzie?

Edited by emmilius
Link to comment
Share on other sites

Babcia OK. Ja bym Cię jeszcze do roboty zagonił co byś przysiedział nad nią chwilkę i bardziej wykończył, ale to chyba tylko moja nadgorliwość we wchodzeniu w detale i wykańczaniu prac. Keep mazing... =] Envi też przyjemny.

Link to comment
Share on other sites

hejo hej widzę że śmiało do przodu idziesz :) ja powolutku pełznę xD z ostatniej chwili urodził mi ise synek Marcel ;D więc troche jakby mniej czasu na rysowanie ale nie jest źle XD Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dzięki wam :)

telthona Urbanboogie emmilius yarosh

w taki sposób rozwiną sie moj envrios.

tyle mieszania zmieniania ale jestem zadowolony z efektu

dziemkuje ludziom którzy mi pomagali i wspierali (tak to ty cycu :P i ty tez fuhrer) :D

zapraszam do komentowania i pozdrawiam

czyrs ^_^

pagrkocopycopy.jpg

Link to comment
Share on other sites

no bardzo ładnie sam muszę się zabrać za takie rzeczy ale doba ma zdecydowanie za mało godzin jak dla mnie ;] jedyne co mi troszkę nie pasuje to ten siny nalot przy tym otworze na dole, no i nie wiem czy te góry w tle nie za ciemne tak jakby za ostro z nieba się wyłaniały , ale może to tak wygląda na monitorze u mnie

Link to comment
Share on other sites

te skalki wygladaja jakby byly z kisielu ;-)

wyglada jakby sie szwiatlo rozpraszalo w ich wnetrzu.

przy takim ulozeniu sloneczka bylby ostrzejszy cien, skalka na drugim planie wyglada skolei jakby byla oswietlona od gory,

Link to comment
Share on other sites

co do akwarelki to po 1 bo pewnie Ci chodzi zebym je komentnęła przede wszystkim. Za bardzo malujesz akwarelką jak rysuje sie na tablecie. Bardziej powinienes operowac kreską a nie taką plamą i pozwolic zeby te kreski potem się razem zlaly zeby ac efekt malowania a nie rysowania. chociaz ja tam rysuje w swoich akwarelkach przede wszystkim. Lecisz tez tak ze te drzewa z tylu powinny byc chlodniejsze i miec mniejsze nasycenie koloru niż te krzaki z przodu, a Ty poprostu zrobiles ze sa turkusowe. Ja tez lece tajk ze z tylu maluje na niebiesko jednak jest to niebieski z tej samej gamy co wszystko. Ten turkus mi sie pasi tu. Wydaje mi sie ze powinienes trzymac sie jakiejs gamy np zalozyc sobie ze nie uzywasz zielonego z tubki czy tam z kostki i robic go tylko z zoltego i niebieskiego zeby nigdy nie tzrymywac na rysunie kolorow z dupy. to tyle chciales napisalam :P pozdro

Link to comment
Share on other sites

Hejka

Co do akwarel to nie pamiętam kiedy ostatnio nimi malowałem.

Ale na tym blogu nest mnóstwo przykładów jak koleś malował akwarele

http://nathanfowkes.blogspot.com/

 

Np:

http://2.bp.blogspot.com/_pbZw476tEsE/R5l9i4FTtgI/AAAAAAAAAlE/uEqNqxv-qu4/s1600-h/jerusalem-demo_page-lo.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_pbZw476tEsE/RwbOk6dA-gI/AAAAAAAAAds/iMGlgdFTtw8/s1600-h/lily-demo-lo.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_pbZw476tEsE/RsCgtSpbFdI/AAAAAAAAAa0/fuKtd0wA_2E/s1600-h/wc-bust-demo-lo.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_pbZw476tEsE/Re42F-ETZqI/AAAAAAAAABU/LARzO2vpWQw/s1600-h/blue-flowers-demo_page.jpg

 

Edit:

Dobrze ci idzie, nie ma co z radami przesadzać, po porstu musisz robić i tyle:P

Co do tego enviro:

Generalnie tego typu skały (o nasyconym kolorze znacznie zmieniającym/odbijajacym światło)

są najtrudniejsze:P

Więc:

- zdesaturuj czerwony kolor coby mieć prostsze zadanie.

- perspektywy powietrznej nie ma w bliższych planach

- detalu za dużo w dalszych planach w stosunku do ilości detalu w bliższych.

- postać - w tego typu pracach mocna sylwetka jest najważniejsza. Tzn. że postaraj się samą sylwetkę zrobić ciekawiej - spróbuj np. pokolorować tego gościa jednym kolorem, i zobacz jak ten kształt będzie nieciekawy. Stanąć sobie gościu może, oprzec sie na lasce może, ale niechże to będzie ciekawe.

- kompozycja - umieszczenie źródła światła w rogu jest nieco ryzykowne. Pewnie znasz taki sposób komponowania coby focus point sie znajdował na jednej trzeciej. Poszukaj composition rules na googlach to wyskoczy na pewno.

Poszukaj też (w obrazkach) environment concept - i popatrz ze 80% z nich ma coś w 1/3.

Zbieg perspektywy, żródło światła, pojazd itp.

Pierwsze z brzegu:

http://www.jpconceptart.com/conceptart/three_layout.jpg

http://www.andreasrocha.com/stuff/2D/landscape/landscape_concept_1500.jpg

http://idrawgirls.com/images/2009Q1/concept-art-beach-warlock.jpg

http://www.janditlev.dk/galleries/ConceptArt/Warehouse.jpg

http://media.moddb.com/images/games/1/10/9998/ns1.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3066/2491354687_597192ae45.jpg?v=1210763119

http://www.igorstshirts.com/blog/conceptships/2009/tolgahan.jpg

 

No więc powinieneś dać jakiś obiekt który będzie tym całym focus pointem - teraz go nie masz.

Masz co prawda jakąś skałkę na 1/3 ale nie skupia ona uwagi za bardzo.

 

Czyli z enviro:

najpierw dobra kompozycja- potem detale.

Edited by gutekfiutek
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

dawno nic nie wrzucałem

cienkopisy z pracy i ogolnie taki szkice w czasie przery dla mnie dobre ćwiczenie żeby czegoś nie zepsuć muszę się długo nagłowić i nie robię niepotrzebnych kresek

stare akwarele ale juz lepiej bo zdjęcie z aparatu

i dwie martwe na brystolu golnie więcej robię ale nie wszystko jest warte żeby to pokazać

pozdrawiam

c&c welcome :)

cinekopis2.jpg

martwa1.jpg

martwa2.jpg

akwa1.jpg

akwa2jpg.jpg

cienkopis.jpg

cienkpopis1.jpg

Link to comment
Share on other sites

kreską i cieniem rób fakturę, a nie jednorodny sztraf.... Tak jest ciekawiej. W Twoich martwych brakuje mi kontrastu. Nie wiem czy to wina zdjęcia, ale z tego co widzę, to są zwyczajnie szare. Używaj czerni w ołówku, bo ona naprawdę dużo daje... Co do akwareli, to mieszasz za mało kolorów i wychodzą one zbyt jadowite i prosto z pudełka... W dodatku są zbyt blade - nie bój się jak są zbyt mocne na papierze, bo akwarela blednie... Jak farba jest jeszcze mokra to nakładaj dużo fajnych kolorów - niech się przelewają i mieszają. Tak można uzyskać świetne efekty. Jakich farb używasz?

Link to comment
Share on other sites

mayk:nie bardzo cie rozumiem

szalony: przy dużym formacie tak mam ze wolał bym wziąć dużego brusha i walnąć kilka plam zamiast babrać się z tym cieniowaniem

jameli: zdjęcie jest lipne kontrast jest ok przynajmniej w pierwszej martwej z "trąbką" używam vangoghów w kostkach 12 kolorów canson 200

pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

mayk:nie bardzo cie rozumiem

 

Jemu chyba chodzi o to, że przez to poprzeczne szrafowanie tło wyróżnia się bardziej niż postać którą narysowałeś, a przecież to ona ma być tematem pracy (przynajmniej zakładam, że tak jest) :)

Nie wiem, mi się wydaje że to kwestia treningu i wyczucia. Jeden szrafuje tak, drugi owak - żeby zaczęło wychodzić potrzebne jest chyba przede wszystkim wyczucie i doświadczenie, a to przychodzi z czasem. Co "mistrz" sprzedający swoje porady w kolejnym podręczniku, to nieco inny styl rysunku, inne uwagi, inne spostrzeżenia.

Ostatecznie najważniejsza przecież jest natura, którą przedstawiasz. Rysunek jest uproszczeniem, znakiem - ja to rozumiem tak, że stawiasz kreskę tak jak widzisz przedmiot, szukasz jego formy na swój indywidualny sposób - tak jak TY to widzisz... Nie da się tutaj uniknąć subiektywności. Wszelkie "sztywne, równe i posłuszne" linie dopóki są kopiowane, to tylko klapki na oczach - CHYBA ŻE - są zgodne z twoim widzeniem świata...

Dla mnie na tym forum autorytetem w rysunku jest Thx, a chyba nie trzeba byc specjalnie filozofem aby zobaczyć, że to co robi nie mieści się w żadnych innych ramach niż to co on sam sobie narzuca jako ramę i ograniczenie. Nie trzeba też być specem i artystą, żeby zobaczyć że mimo takiej poszukującej kreski buduje mocną, pewną bryłę i operuje przestrzenią jak chce, czego - jak myślę - wielu mogłoby zazdrościć. Ale to chyba właśnie chodzi o wyczucie, wyobraźnię i doświadczenie, a nie nauczenie się jakiegoś "prawidłowego schematu"...

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

na photoshopie to zupenie inaczej wyglądało dziś postaram sie to naprawić nie wiem co mi sie dzieje z tym monitorem ;/

 

Z monitorem nic się nie dzieje. W PS masz jasnoszare tło z tego co pamiętam - więc ciemne walory na obrazku dobierasz pod nie i wydają ci się wystarczająco ciemne. Potem wstawiasz na forum gdzie masz dużo ciemniejsze tło i wszystko na obrazku blednie. Po prostu zwiększa ci się kontrast między obrazkiem a tłem.

Zrób sobie zrzut ekranu, pobierz próbnikiem kolor tła z forum, na nowym obrazku daj większy rozmiar, wypełnij go kolorem z forum a maluj na mniejszym wycinku po środku. Potem sobie wytniesz tylko to co malowałeś, ale będziesz mieć gwarancje że na forum będzie wyglądać tak samo jak w PS...

Link to comment
Share on other sites

Ja zrobilem dokladnie tak samo jak SBT77, niedlugo po zalozeniu teczki :D to naprawde dziala. A i na jasniejszych tlach lepiej sie pozniej prace prezentuja :)

 

Co do samej czaszki: Coyote, przyjrzyj sie oczodolom, powinna na nie oddzialywac perspektywa, tym czasem ten bardziej oddalony jest wiekszy. I chyba jednak troche proporcje nie graja. Ale dobrze ze nie dajesz sie kurzyc dziadowi! :D

Link to comment
Share on other sites

Martwa 50/70 podejście pierwsze

martwa12.jpg

 

 

Martwa 50/70 podejście drugie ten sam temat

martwa11.jpg

Martwa 50/70

martwa8.jpg

Martwa 50/70

martwa10.jpg

Martwa 50/70

martwa16.jpg

Martwa 50/70

marwa1d.jpg

Martwa 50/70

martwa13.jpg

Martwa 50/70

martwa17.jpg

Martwa 50/70

martwa4.jpg

Martwa 50/70

martwa5.jpg

Martwa a3

martwa20.jpg

Martwa a3

martwa21.jpg

Martwa a3

martwa22.jpg

Martwa a3

martwa23.jpg

Martwa a3

martwwa22.jpg

Martwa 50/70

martwa3.jpg

Martwa 50/70

martwa7.jpg

Martwa 50/70

martwa2.jpg

Martwa 50/70

martwa6.jpg

Martwa 50/70

martwa14.jpg

Link to comment
Share on other sites

fajny ten winyl ostatni, ale martwe blade i mało skontrastowane - nie wiem czy to wina zdjęcia czy tak wygląda w rzeczywistości? bo jeśli to nie wina zdjęcia, to mi ciemniejszych odcieni i czerni brakuje w nich.... ale chwali się, że ich aż tyle :) podziwiam zapał... a te akrylowe za to ładne kolorystycznie, choć elipsy trochę leżą a paru miejscach :)

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie martwych to mniej więcej to co przedmówcy. A odnośnie winyli to też w sumie to co przedmówcy=]. A na poważnie to spróbuj może dłużej posiedzieć nad jedną pracką bo mam wrażenie jakby niektóre były nieskończone. Najbardziej z martwych podobają mi się warzywa.

Link to comment
Share on other sites

tu nie chodzi o posiedzenie czy nie tylko skupienie się nad tematem co dla ciebie jest najważniejsze etc. tak mnie przynajmniej uczy ten pan

gdy patrzysz na punkt to wszystko dookoła nie jest równie wyraźne albo robisz rysunek albo fotorealistyczną kopie... ale wtedy lepiej zrobić zdjęcie ;)

Link to comment
Share on other sites

W martwych mógł byś trochę dłużej nad światłocieniem posiedzieć - myślę ze powinieneś po eksperymentować z jakimiś miękkimi ołówkami b6-b8.Pomogły by Ci one wyciągnąć trochę odblasków (światła odbitego).Po za tym wszystko w dobra stronę idzie.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jak napisał prrrszalony martwa natura wre od zniecierpliwienia, przez co nie wygląda najlepiej, a na wcześniejszych pracach widac że stac Cię na dużo więcej. Myśle że lekarstwem na to będzie wykonywanie cwiczeń na mniejszym formacie, po prostu będziesz miał mniej monotonnego naparzania ołówkiem

Link to comment
Share on other sites

Mnie wlasnie zastanawia celowosc rysowania takich ogromnych obiektow (20-centymetrowe jablko!!!), jezeli nie przeprowadzasz najmniejszej analizy ich budowy (poza krzeslem z poczatku). No moze gdybys je jakos bardzo konkretnie wycieniowal to bys sie czegos nauczyl, a tak to nie wiem za bardzo czego ma Cie to nauczyc... Wydaje mi sie, ze przydaloby Ci sie troche cwiczen dotyczacych perspektywy, bo mocno Ci sie to wszystko sypie. Ale z drugiej strony wszedlem w link podany przez Ciebie i widze, ze jest to zupelnie inny swiat niz ten, w ktorym ja sie obracam (jesli chodzi o rysowanie naturalnie ;]), takze moje spojrzenie moze zupelnie sie mijac z Twoim...

Link to comment
Share on other sites

Imo coraz fajniej, plama chyba lepiej znosi Twoj narwany charakter niz kreska ;> Ksztalty troche jeszcze gubisz, przy butelkach to widac. Jesli chodzi o kolory to po pierwsze zupelnie nie jestem kompetentny zeby je oceniac, a po drugie trudno to robic na podstawie zdjecia obrazu, ale sa elementy ktore po prostu bardzo mi sie podobaja, niektore zestawienia barw. Np. to jak potraktowales lewa dolna cwiartke obrazka a takze poszczególne przedmioty. Mam wrazenie ze jako calosc troche slabiej sie to zgrywa, moze powinienes jeszcze bardziej pokazac wzajemne relacje (swiatlo odbite i kolory) chociaz widac ze juz sie to pojawia :) Ponadto mam Ci za zle, ze jestes juz kolejna osoba ktora mnie kusi farbami jak jestem bez grosza ;P

Link to comment
Share on other sites

Podpisuje sie pod Boogim, ja bym jeszce troche przyatakowal wieksza iloscia kolorow ogolnie np tam gdzie mas zta wielka mase szmaty. Dzisiaj bylem na kursie pod asp i mam swietnego nauczyciela, absolwenta krakowskiej ASP, zwrocil mi uwage na to by nie kopiowac, a interpretowac, to czy lisc bedzie zielony czy niebieski zalezy od ciebie. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj bylem na kursie pod asp i mam swietnego nauczyciela, absolwenta krakowskiej ASP, zwrocil mi uwage na to by nie kopiowac, a interpretowac, to czy lisc bedzie zielony czy niebieski zalezy od ciebie. Pozdrawiam.

 

Naprawdę tak powiedział ? Jestem trochę zaskoczony... Chyba nie chodziło mu o to, że można malować dowolnym kolorem ? Ciężko mi to zaakceptować... Chyba za doborem barw zawsze powinna stać obserwacja i zrozumienie ?

 

BTW. Coyote - czy czasem twój obraz w rzeczywistości nie wygląda bardziej jakoś tak:

 

f9pqtd.jpg

 

Coś mi się wydaje że to nie obraz jest winny, ale twój aparat nakłamał jak Pinokio :D

Link to comment
Share on other sites

Podrasowana przez SBT wersja jest bardziej wiarygodna, mysle ze twoje zdjecie jest poprostu przeswietlone, dlatego takie blade.

 

Tak powiedzial, oczywiscie obserwacja i zrozumienie tez sa wazne, ale taki niebieski lisc ztreab wtedy przyozdobic innymi barwami, tylko ze najpierw tzreba sie nauczyc tego i owego, czyli wszystko sie wyjasnia :)

Link to comment
Share on other sites

podejscie do prac z rysunku z poprzedniej strony przypomina nieco walenie młotkiem w mur i próbę sforsowania go... jak wiadomo mur jest gruby ; ] więc może to potrwać ze 20 lat ... Jednak jest sposób na mur... Trzeba podjechać czołgiem i pomyslec przez moment czym te obiekty są z czego sa zbudowane i dlaczego widzimy je własnie w ten sposób...potem wystarczy załadowac odpowiedni pocisk... A tak wogóle to plizz nie wykręcaj się w postach jakimś panem nauczycielem ktory robi za 2 tysia na miesiac. Pan nauczyciel nie nauczy cię rysować nie łudź się musisz sam wziać sprawy w swoje ręce. Be fighter, not servant...!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy