gustaw11 Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 chce sie nauczyc ktoregos z tych programow, mam pytanie ktory jest lepszy mudbox czy zbrush?
Kris_R Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 To pytanie jest takie troszkę mało trafione... to dwa różne softy i choć w obu można opędzlować fajnie model, to jednak oba mają różne możliwości. Zbrush jest dużo trudniejszy w nauce ale ma szerszą paletę możliwości.... Mudbox jest bardzo prosty w obsłudze ale możliwości ma trochę mniej. Zależy pod jakim kątem chcesz się uczyć i czego oczekujesz od programu... Może napisz jakie masz wyobrażenie, czego się spodziewasz po pracy w Mudbox lub ZB a my skorygujemy Twoje wyobrażenia i będziesz lepiej wiedział co wybrać. Bo jeśli tylko do rzeźby, to Mudbox będzie idealnym wyborem. Ale jeśli chcesz malować, texturować, wchodzić w detal HD no to już inna bajka.
Reanimator Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Krzysiu, daj spokoj, nie ma w ogole o czym mowic: ZBRUSH.
Tomala Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Ja bym się uczył zbrusha na Twoim miejscu bo jest chyba bardziej popularny od mudboxa a przynajmniej na tym forum nie widziałem tutoriali do mudboxa a do zbrusha są i to fajne. Pozdro.
streaker Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 ZB jest tańszy i więcej umie... więcej chyba nie trzeba pisać :)
Gość ant-3d Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Powiem tak, w mudboxie po pierwszym odpaleniu potrafilem cos zrobic natomiast zbrush po pierwszym odpaleniu wystraszyl mnie porzadnie swoim interfacem. Drugie podejscie skonczylo sie rownierz kleska, tak samo bylo za trzecim razem. Dzis walki z nauczeniem sie zbrusha mam za soba :) Z perspektywy czasu powiem Ci tak, ucz sie ZBrusha bo to jest mocna rzecz. Po tylu probach wcale nie zaluje. Zbrush, nawet jak teraz nie chcesz nic skomplikowanego robic, bo jak bedziesz chcial pozniej to bedziesz mogl. Ucz sie ZBrusha.
Nezumi Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Zbrush - niesamowity soft. Czekam zeby zobaczyc Mudboxa w nowej odslonie 2.0, ale szczerze mowiac nie wyobrazam sobie jak moglby przebic Zbrusha... Do teraz taka opcja jak MatCap w Zbrushu mnie po prostu rozwala - ci programisci to magicy :D Z tutoriali polecam Klickowe videotutoriale ktore znalezc mozna na tutejszym forum. Co prawda do Z2.0 ale swietne!
Levus Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Tak, zbrush, choćby dlatego, że pod kątem wydajności lepiej wychodzi. A jak będziesz musiał zawodowo pracować na mudboxie to i tak nie będzie problemu. Swoją drogą mudbox pod skrzydłami autodesku może się też rozwinąć. Ja się nie mogę doczekać aż zaimplementują w zbrushu unwrap. Przy wykorzystaniu obecnych narzędzi mógłby być rewelacyjny, pinch, move, smooth.. o jejku jejku!:D
streaker Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Powiem tak, w mudboxie po pierwszym odpaleniu potrafilem cos zrobic natomiast zbrush po pierwszym odpaleniu wystraszyl mnie porzadnie swoim interfacem. Drugie podejscie skonczylo sie rownierz kleska, tak samo bylo za trzecim razem. Dzis walki z nauczeniem sie zbrusha mam za soba :) Z perspektywy czasu powiem Ci tak, ucz sie ZBrusha bo to jest mocna rzecz. Po tylu probach wcale nie zaluje. Zbrush, nawet jak teraz nie chcesz nic skomplikowanego robic, bo jak bedziesz chcial pozniej to bedziesz mogl. Ucz sie ZBrusha. Quick Start Series z forum pixologica i opanowane podstawy w jeden dzień, po drugi czułem się już swobodnie
kubi Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Z doświadczenia powiem tak... jeżeli chodzi o nauczenie się samego sculptowania, o samą naukę od zera, to mud jest lepszy. Natomiast możliwości zb są nieporównywalnie lepsze. Uv w zb mi sie wydaje ze uvlayaut chyba nie do pobicia jak na razie. Levus podobne narzędzie do uvek ma silo soft selecion i smooth na uvkach. Może jakoś mało wiem o tym, ale tak mi sie wydaje.
Levus Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 podobne narzędzie do uvek ma silo soft selecion i smooth na uvkach Bardzo możliwe Kubi, jednak brak takiej funcji w zbrushu powoduje, że wielu ludzi na tym cierpi i wyrywa włosy z głowy:D
adrian2608 Napisano 22 Marzec 2008 Napisano 22 Marzec 2008 Zbrush - niesamowity soft. Czekam zeby zobaczyc Mudboxa w nowej odslonie 2.0, ale szczerze mowiac nie wyobrazam sobie jak moglby przebic Zbrusha... Do teraz taka opcja jak MatCap w Zbrushu mnie po prostu rozwala - ci programisci to magicy :D Z tutoriali polecam Klickowe videotutoriale ktore znalezc mozna na tutejszym forum. Co prawda do Z2.0 ale swietne! Właśnie również miałem ten dylemat ,przetestowalem Mudboxa i Zbrusha ,mudbox faktycznie przyjazniejszy ,ale i tak wybralem zbrusha i mam takie pytanko gdzie są te tutki Klicka bo juz nie raz obiło mi sie o uszy a znalezc ich nie potrafie.
Tul Napisano 22 Marzec 2008 Napisano 22 Marzec 2008 Właśnie również miałem ten dylemat ,przetestowalem Mudboxa i Zbrusha ,mudbox faktycznie przyjazniejszy ,ale i tak wybralem zbrusha i mam takie pytanko gdzie są te tutki Klicka bo juz nie raz obiło mi sie o uszy a znalezc ich nie potrafie. http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=35770 1
deshu Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 mudbox jest nieprzyjazny, zb trudno na poczatku opanowac, jednak zdecydowanie przyjemniej sie w nim pracuje, polecam zb
Sebazx6r Napisano 4 Grudzień 2012 Napisano 4 Grudzień 2012 Pracowalem w mudboxie i teraz przesiadlem sie na zbrusha. Interfejs jest do ogarniecia i lepiej sie sculpci.
Monio Napisano 4 Grudzień 2012 Napisano 4 Grudzień 2012 2008 rok Seba... ;) Wtedy można było się jeszcze jakkolwiek zastanawiać. Teraz chyba już tylko osoby które dostały muda w pakiecie z niego korzystają. Od tamtego czasu niemal nic nie zmieniło się w mudboxie a w zecie owszem, kilka rzeczy które wywróciły wielu workflow do góry nogami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się