Skocz do zawartości

Obiekty 3d: Firebat / FX Modele


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Zaczely sie wakacje wiec koniec obijania sie i pora wziac sie za portfolio. Mam zamiar robic przynajmniej jedna pracke na 2 tygodnie :D Na pierwszy ogien idzie Squig. Nie przepadam za robieniem organiki ale i taki model sie przyda. 2 dni roboty:

 

I Squig w pelnej rozdzialce:

http://img72.imageshack.us/img72/6054/fin4kt9.jpg

 

 

Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane

 

---------------------------------------------------------

Kolejnosc chronologiczna:

 

squig1.jpg

 

11032365.gif

 

25666324.jpg

 

asdas2a.jpg

 

test2an.jpg

 

zrg3a.jpg

 

baz8a.jpg

 

(poczatek wakacji)

 

gnol1a.jpg

 

marine7a.jpg

 

(Koniec wakacji...ehh)

 

knight1a.jpg

 

drago1a.jpg

 

dem2a.jpg

 

 

---------------------------------

 

Tutorial:

 

Codec: Xvid

Rozmiar: 319 mb

Czas: 70 min

 

(klick w obrazek)

 

makingof2.jpg

 

Codec: Xvid

Rozmiar: 132 mb

Czas: 74 min

 

makingof5a.jpg

 

 

Codec: Xvid

Rozmiar: 366 mb

Czas: 75 min

 

makingof6a.jpg

 

Model pack udostępniony na zasadach CC:

 

modelpack.jpg

Edytowane przez F/X
  • Like 1
  • Odpowiedzi 451
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dla mnie całkiem spoczko:)

 

Osobiście zrobiłbym mu bardziej żarłoczny wyraz "twarzy", zbliżony np do hydraliska ze starcrafta lub do clowna ze spawna. Czyli bardziej rozciągnięty, szerszy "uśmiech".

 

Pod ogonkiem rozciągnął Ci się mapping.

W okolicach ust, na języku, zrobiłbym gładszy spec, coby bardziej obleśnie wyglądało, fajnie byłoby też nieco zróżnicować kolorystykę, żeby nie był taki cały jednolicie szary.

 

Pozwoliłem sobie, mam nadzieję, że się nie gniewasz:

oczywiście nie musi być aż tak zielony, bo chyba przesadziłem, ale gdzieniegdzie delikatny akcent na pewno dobrze by zrobił...

a1ce0431e4907e51.jpg

Napisano (edytowane)

ogólnie spox tylko mapowanie miejscami siada, i te szwy miedzy nogami i ciałem. Sculpt słaby. Tyle co do wykonania.

Koncept był fajny niestety nie udało Ci sie go odzwierciedlić szczególnie jeżeli chodzi o twarz.

Edytowane przez Tomala
Napisano

O, dopiero koncept zobaczyłem.

Gdzie dynamizm który jest na rysunku?

W porównaniu z konceptem (tak czepiając się) wygląda trochę sztywno i klockowato.

 

Nie bez powodu kolce na grzbiecie są ułożone w taki a nie inny sposób, tak samo róg, jest bardzo masywny, wydaje się, iż przechodzi przez całe ciało stworzenia, jest dynamicznie wyprofilowany, wygląda jak taran, w modelu tego nie ma.

Zobacz jak skóra opina kolec w miejscu gdzie wrasta on w ciało.

 

Zobacz na "uśmiech", muskulaturę policzków, dodaje to drapieżności, o której pisałem wcześniej.

 

Na co powinieneś zwrócić uwagę przy budowie modelu, na jego kształ ogólny, na sylwetkę, na budowę a zupełnie olać detal. skupić się na bryle, która jest najważniejszym czynikiem budowy tego i każdego innego modelu.

 

be49f58e4ab6a5f4.jpg

Napisano (edytowane)

Levus: Dzieki wielkie za rady. Dopiero po twoim poscie zrozumialem co jest nie tak z tym modelem. A same teksturki domaluje jeszcze w najblizszym czasie.

 

Kirian: ...

 

Tomala: mapowanie...ehh...tu jest moj slaby pkt....musze jeszcze sporo nad tym pracowac. Akurat ze sculptu jestem zadowolony. Mozesz sprecyzowac co w tym slabego?

 

a tutaj mala poprawka. Niewiele wiecej moge zrobic bez przerabiania calego modelu (na razie sama bryla, bez poprawiania tekstur)

 

fin5ry7.th.jpg

Edytowane przez F/X
Napisano

Hmm słaby sculpt, słaby model hi poly ogólnie który ma mnóstwo błędów wystarczy spojrzeć na wszystkie zęby rogi i pazury i porównać je z konceptem. Na sculpcie są zrobione niedokładnie, krzywo brak im ostrości i linii a już o jakimś drobnym detalu nie mówiąc chociaż to nie jest ważne. Najbardziej rażą mnie nogi które wyrywają się na boki z tułowia tak jak na zabawkach z ruchomymi kończynami. Róg na czole jest sporo mniejszy niż na koncepcie i jakoś luźno siedzi w tej dziurze. Ogólnie cała forma modelu jest mniej lub bardziej skopana a jedyny detal jaki tu widzę to trochę fałdek. Zbrusha stać na trochę więcej.

Nie wiem jaki workflow stosujesz ale chyba model hi poly powinien być najważniejszy bo na nim buduje się low poly. Koncept miałeś naprawdę świetny na zabawę w zbrushu. Chętnie bym go widział jako temat minibitwy, Kirian pewnie by go ładnie zrobił bo chyba lubi robić takie potworki.

Sorry za ostrą krytykę mam nadzieję że się nie obrazisz ;) Pozdro

Napisano

2 dni ....dajesz rade ........jedyne co mnie meczy to wystajace kosci udowe i polaczenie miesni z tulowiem.........zauwaz ze na concepcie kosci udowe nie wystaja z niego tak bardzo - szyjka kosci udowej nie jest taka dluga jak u Ciebie - te miesnie przeciez musza byc podczepione w jakis sposob ze szkieletem reszty ciala aby moc wykonywac swoja prace

Napisano

F/X nie badz zly:)), napisalem krótko bo niemialem czasu:P serio powiedz nam Swoj wflow, bo w tym mozesz robic bledy,

wszystkie rady Chlopakow jak najbardziej musisz wziasc pod uwage jezeli pracujesz na modelem do portfolio;)

i poco robic jeden model na dwa tygodnie jezeli to jest do folio:D zrob 3/5 full wypas i masz wieksze szanse na prace niz 20 sredniakow,

Tomala racja nieukrywam ze lubie takie ludki;D

pozdrawiam

ps. kogo to concept bo naprawdę kreci mnie ten monster?}:> ... chetnie byc sobie go zrobil, chociaż highpoly

Napisano (edytowane)

Kuba: Dobrze wyczailes. Warhammer online...super stronka z setkami konceptow fantasy

Kirian: Chetnie widzialbym ten modelik w minibitwie. Zrobilbym go jeszcze raz (tym razem troche innego squiga oczywiscie ;]). Na strone warhammera sa 4 koncepty squigow. Btw. W moim przypadku liczy sie ilosc bardziej niz jakosc. Musze zdobyc jak najwiecej doswiadczenia.

 

Moj wrokflow: Base mesh -> HP -> LP -> uvw -> tex

 

A teraz modelik, ktory lezy u mnie na kompie od miesiaca i nie mam weny go dokonczyc. (model robiony w kawalkach dlatego przy skladaniu musialem opuscic level, a i tak zaliczylem kilkakrotnego crasha)

 

Taki inqwizytor:

finjy0.jpg

Edytowane przez F/X
Napisano

Powiem szczerze. Mi się podoba - chociaż trochę sztywny ale to na razie nie jest najważniejsze w końcu będziesz jeszcze ustawiał pozę a pod riga to powinna być taka najwygodniejsza dla ciebie :P Podoba mi się detal i widać, że dużo pracy w to włożyłeś. Tak trzymaj!

Napisano

Z braku pomyslow zostawiam inqwizytora na pozniej.

 

A teraz Siatka LP/Base mesh goblina "szukacza", nad ktorym wlasnie pracuje.

finku7.jpg

 

Proporcje i ogolny design wziety z warhammerowego goblina

 

Wszelkie sugestie i porady mile widziane (po sculpcie bedzie juz za pozno zeby zmieniac geometrie, dlatego modelik daje teraz) ;]

Napisano

O inkwizytorze cóż powiedzieć:

oczy nie bardzo, mało anatomii.

Fałdki wyglucone, trzeba pinchem potraktować gdzieniegdzie.

Rękawice nawet spoko ale dłoń to już mniej, zobacz jak ma kciuka zamieszczonego, po wewnętrzej stronie dłoni widać, że jest tam płasko gdzie kciuk wyrasta a tak nie powinno być, obejrzyj sobie dłoń.

Nieudany biceps przechodzi w kwadratowe przedramię, trzeba dopracować.

Ogólnie ubranie całkiem spoko, cała postać też mogłaby być fajna jakby nad nią posiedzieć bo dobrze się zapowiada pomimo kilku niedociągnieć.

 

Goblin to samo jeśli chodzi o dłoń, musisz nad tym popracować.

Proporcje całości mi się nie podobają, wygląda klockowato jakoś, jakbyś koncept pokazał możnaby było pomyśleć..

Napisano

Levus: Dlon idzie do poprawy, albo naljepiej zrobie ja od nowa ,bo przyznam sie bez bicia ze wzialem ja z innego mojego modelu ;].

Klockowatosc, tez to zauwazyłem, ale nie bardzo wiem jak to zmienic. Moze po sculpcie bedzie lepiej?

 

Tuataj koncept, a bardziej referka, z ktorej bralem proporcje i kilka rzeczy

caaug200602ku9.th.jpg

Napisano

Ten na koncepcie ma bardziej szpiczastą czapę, tak? I uszy, tak?

To właśnie to, te wystające elementy utrzymują proporcje całości w kupie, a u Ciebie wygląda ten ziomek jak stożek/piramida.

 

Mała głowka, ale dynamizm na niej właśnie uszy i ta czapa kształtują.

 

Jak się porywasz na taki koncept, to się go ściśle trzymaj, takie proporcje są dość trudne do zachowania i ich nieświadoma zmiana owocuje właśnie zepsuciem całej bryły.

Nie bez powodu ma taką czapę i uszy na boki;)

 

pozdrawiam!

Napisano

Levus dobrze prawi, polać mu! Co do molelu to by można troszke poly zaoszczędzić np na tych zwojach... Tak pozatem to fajnie, że warhammer bardoz lubie ten klimat:)

Napisano

No ostatnio widzę jakaś moda na modelowanie warhammera naszła, chyba przez to całe mmo.. na zagranicznych forach też parę rzeczy widziałem..

Napisano

Update:

-Ręce poprawione

-Czapa bardziej spiczasta

-Uszy dodane

 

I jeszcze kilka szczegółów. Powoli zabieram się za sculpt.

Dodaje jeszcze referkę goblina, który najbardziej pasuje mi do wizerunku tego co chce zrobić.

 

16035562bn1.jpg

 

To chyba nie moda. Ja po prostu lubię robić modele fantasy, a warhammer daje dużo fajnych konceptów.

Napisano

Uszy trochę większe imo, i niżej raczej, zobacz, jakbyś mu zdjął czapkę to gdzie by wyrastały?

 

Teraz widać, że dłoń za długa. Znaczy palce okej, chodzi mi o samą dłoń..

 

Pytałem już kiedyś i jeszcze raz zapytam, można tak sobie modelować z ich konceptów i pokazywać w folio?? Trzeba coś pisać czy coś, no o pochodzeniu konceptu to wiadomo, ale jakieś dodatkowe informacje o takiej pracy?

Napisano

Levus: Tez bylem tego ciekaw wiec sprawdzilem. I co mi z tego wyszlo (Wikipedia i USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r.):

 

"Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte ochroną

odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje matematyczne." Roz.1 art.1

 

"Nie korzystają z ochrony prawem autorskim [...] utwory wystawione w publicznie dostępnych zbiorach, takich jak muzea, galerie, sale wystawowe, lecz tylko w katalogach i w wydawnictwach publikowanych dla promocji tych utworów, a także w sprawozdaniach o aktualnych wydarzeniach w prasie i telewizji, jednakże w granicach uzasadnionych celem informacji" -zakladam ze oficjalna strona to "publicznie dostepny zbior"

 

A ponadto:

 

"Można bez zgody autora przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości, lecz trzeba podać autora i dzieło. Jest to tzw. prawo cytatu."

 

i do tego nie biore materialnych korzysci z uzywania ich koncpetow.

Ale prawnikiem nie jestem wiec dobrze by bylo gdyby ktos skomentowal te informacje.

Napisano

Wiesz, nie tyle chodzi mi o "złodziejstwo", co bardziej o coś w stylu "nieodpowiedniego przedstawienia wizerunku marki". Tak jak kiedyś na forum ktoś pisał, nie pamiętam o jaki temat rozchodziło się dokładnie, ale: "z umieszczaniem logotypu to ja bym uważał".

Czyli, że postać, którą wykonujesz jako powiedzmy fan-art, nie będzie naruszać prawdziwego "wizerunku świata warhammera" i wprowadzać w mediach zamieszania...

Eh, chyba trzeba to olać po prostu:p

Gość Marioza
Napisano

ja tam bym sie specajlnie nie przejmowal czy koncept moj czy nie mój do momentu kiedy jest to nie odpłatne i kiedy nie podpisuje sie pod cudzym rysunkiem, poza tym zawsze warto dac note postac na podstawie tego a tego i luz, gdyby być takim drobiazgowym to kurcze 90% pokazywanych modeli nie powinno ujzec swiatła dziennego ;)

 

co po postaci to fajnie sie zapowiada

Napisano (edytowane)

Na razie sprawy conceptow, prawa itp. Trzeba olac jak to mowil lewus. Jak jakaś firma się przyczepi to będę się zastanawial.

 

donMario: Wiadomo ze notka o autorze musi być. Inaczej wychodzilo by ze to mój koncept.

 

Taki maly podglad z postepu prac:

Nogi dam chyba bose.

 

fin2as7.th.jpg

Edytowane przez F/X
Napisano

W butkach imo będzie wyglądać lepiej. Eh, ile się ten obrazek wczytuje. O, już jest. Pierwsze co mi się rzuca w oczy to ucho. Niby coś wysculptowałeś i przypomina to uszy gnoma, ale są jakieś troszkę dziwne. Powinny być większe, bardziej agresywne aby bryła nabrała smaczku. Fałdki na ubranku troszkę plastelinowe, podobne do tych które levusek zrobił na swoim corn fearze, w sumie to mogą być, choć ja bym je zrobił inaczej. Detal szaty (tam gdzie się kończy kaptur, ta falbanka) troszkę nieudana :P . No, krytyka to nie tylko wytykanie błędów ale też chwalenie za elementy wykonane dobrze tak więc: grzybki są ładne chociaż IMHO nie pasują, bardzo podoba mi się buzia (miejsce miedzy nosem a gorna warga jest jakoś dziwnie wysculptowane, zbyt monotonnie) za to nos i same usta są baaardzo mniam :) . A mozesz pokazać base mesha, czy sculptowałeś z tego LP co pokazywałeś? Chyba nadchodzi czas poznać bliżej tego zibrasza :P

Napisano

Bielo^: Jezeli zmienie ucho to moga sie rozleciec proporcje calosci. Zgadzam sie z Toba, zakonczenie kaptura do wymiany. Grzybki mozna usunac bardzo szybko i w kazdej chwili wiec zobacze jak beda wygladaly z teksturkami i najwyzej usune. Sculpt z tego LP (dodane kilka krawedzi). I dzieki za obszerny komentarz.

 

A na razia taka wersja butkow. Mi sie srednio podoba:

10pt0.jpg

86725844xp5.th.jpg

Napisano

E no, większe uszy nie zaszkodzą, wręcz przeciwnie..

Ogólnie jest nieźle:)

 

Włącz sobie w menu dla toola w zbrushu double sided w zakładce "display properties";)

  • Like 1
Napisano

goblin od poczatku mi sie podobal ! nie zmienal bym nic z wyjakiem tych koncowek rekawo , przebajerzone ... niemoge sei doczekac az wrzucisz texture

Napisano

Dzieki ema421. Rekawy w koncowej pracy beda inne bo dam na nie alphe.

 

Uszy powiekszone.

Proba normal (na szybko):

 

15uc1.th.jpg

 

Modelik bedzie mial 4k tri maks

Napisano

hej.

fajne, fajne :)

ale cos z twarzyczka nie tak, chyba sie wyciagnela. patrz tez jak na koncepcie ulozona jest glowa - postac ma garba i twarz jest bardzo wbita w barki (wlasciwie sa na wysokosci nosa). Pamietaj tez o wiszacych smieciach na nim, one buduja wiekszosc klimatu.

Przez to Twoja postac ma narazie inny charakter i traci troche z klimatu zgrzybialego czarodzieja :D

 

pozzdrawiam

Napisano

Podziele sie, bo cos dlugo nie bylo upa.

 

Tekstury jeszcze wymagaja sporo pracy. Wrzucam to co mam na razie.

fin3tg9.jpg

 

Yon: Ta postac nigdy nie miala miec klimatu zgrzybialego czarodzieja ;]

Napisano

Zgadzam sie z poprzednikami, ze wszystko powinno byc bardziej szpiczaste, kanciaste i wystajace. Taka jest postac na koncepcie, taki jest klimat wiekszosci warhammerowych postaci. U ciebie sie to wszystko wygladzilo. Rece sprawiaja wrazenie przykrotkich a stopy zbyt wielke. Gdzies srodek ciezkosci zgubiles, postac wyglada jakby sie miala do tylu przewrocic.

Tekstura wyglada na razie ladnie. Puscilbys tez wersje bez kolorowych swiatel.

Gość Marioza
Napisano

fajne ale... wrzucilbym jakis ambient czy selfa zeby tą czern z cieni zdjąc, cos by mozna bylo jeszcze z kolorystką sie pobawić na ciuchach może? poki co podobają mi sie dlonie i okular

Napisano

hiih.

 

ino zwracalem uwage ze klimat postaci wychodzi Ci inaczej niz na koncepcie (i dlaczego). Co chcesz pokazac na obiektcie to nie wiem jeszcze, bo nie pisales (bo wcale nie musisz byc wierny konceptowi, za to odstepstwa od konceptu powinny zawsze miec jakis sens i byc konsekwentne). Moze ze zgrzybialym przesadzilem, ale tylko ciut ;)

W kazdym razie fajnie wychodzi tekstura. Dajesz, dajesz :)

Napisano

donMario: Te czarne cienei to wlasnie sprawka AO. Zmniejszylem ja o 30%

Cruzh3r, ziomuś, Kuba: Dzieki. Motywujecie do dzialania :D

yon: Racja, na poczatku nie powiedzialem do konca w jaka strone kreuje ta postac.To co jest na koncepcie jest bardziej zblizone do maga jak sam zauwazyles. Ja ide bardziej w strone podroznika/ samotnika. Na poczatku powiedzialem ze jest to "Szukacz", jednostka stworzona przeze mnie, ktorej nie ma w wh. Mam zamiar napisac mu tez krotka historie.

plutko: Dzieki za koment. Stopy juz mu zmniejszylem troche a rece imo juz sa za dlugie, O_o

 

UP:

fin4dc1.jpg

Napisano (edytowane)

Kozak. Teksturki super szczególnie materiał i skóra(leather nie skin)

 

masz tam speculara czy wszystko jest wypalone? Widze że są cienie, to jest renderowane? pokażesz z viewporta?

 

jedyne ale mam do sposobu w jaki wyginają się dłonie, tak ostro wydłużone są kostek nie widać. ale to szczegół jakiś.

 

front??

Edytowane przez Cruzh3r
Napisano

Cruzh3r: Dzieki. Spec jest osobny. Na teksturce wypalony jest tylko AO. Obrazki renderowane 3 lightem i Scanline.

 

Skonczylem:

fin1ow6.jpg

constrshxq1.jpg

texsh1ja5.th.jpg

 

I full Res:

fullrestm9.th.jpg

Napisano

Nie wiem czy powinienem go oceniac, bo stanowczo odstaje umiejetnosciami od reszty, jednak dla mnie postac wymiata i chetnie zobaczylbym ja w Warhammerze Online ;)

Napisano

Nom całkiem spoksik, ino diff wydaje mi się trochę zbyt ciemny, i co to są te czerwone rzeczy na normal mapie ;] Ogólnie jest fajnie ale wygląda dość sztywno, 5k tri

i to (trochę mało) i są dziwne miejsca jak się dokładnie przyjrzeć (klata, łączenie rękawów, koniuszki butów) Czekam aż zrobisz coś do NN :P XD

Gość Morte
Napisano

Nom juest kilka dizwnych miejsc no i do dłoni można by sie doczepić,ale ogólnie przyjemnie sie patrzy na postać. Podobuje mi sie:)

Napisano

Dawno nic nie dawalem, wiec pora pokazac cos:

 

Modelik nad ktorym teraz pracuje. Inspirowany pewnym rodzejem demonow ze swiata Forgotten Realms i roznymi wilkoloakami.

 

dargeloth4mq6.jpg

 

dargeloth5lx7.jpg

Napisano

Szyja trochę dziwna, zdecydowanie trzeba popracować jeszcze nad łączeniem ramion z tułowiem i wierzch dłoni wydaje mi sie odrobinę zbyt zaokrąglony...

 

Z wrażeń estetycznych to radziłbym ci materiał zmienić na np. gray, osobiście wydaje mi sie sporo ładniejszy i lepszy do prezentowania modeli.

 

Zdradzisz co to za monster z d&d?

Napisano (edytowane)

Morte: Dzieki za rady. Dlonie troche splaszczylem i popracowalem nad miesniami ramion.

Moedlik inspirowany Draegloth'em.

 

Levus: To jest jeszcze wip, a twoj koment niewiele pomogl mi zobaczyc co jest zle, a co dobrze. ;]

 

UP:

dargeloth7rd3.jpg

Edytowane przez F/X

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności