Skocz do zawartości

Obiekt 3d: Apache AH-64A


Oleksiak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 102
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam wszystkich. Ruski rok..

 

Może długo nic nie robiłem ale ten projekt mam zamiar skończyć ;]

Zostały śmigła, kabina i muszę poprawić kilka błędów które wychwyciłem na renderach. Na modelu jest kilka atrap ale to niedługo zostanie zastąpione dobrymi obiektami. Komentarze mile widziane.

 

Render1.jpg

 

 

Render2.jpg

 

 

Render3a.jpg

 

 

Tak myślę nad zrezygnowaniem z jednego modułu rakiet i na brzegach skrzydeł podwiesić wyrzutnie rakiet nienaprowadzanych tak jak tutaj jest:

http://i201.photobucket.com/albums/aa164/Zartor/spod.jpg Pytałem się ludzi to jedni mówią że będzie lepiej a inni że gorzej a Wy co sądzicie ?

Render4.jpg

 

 

Render5.jpg

 

 

 

Dalej się zastanawiam nad sensem połowy detalu w tym apachu... Może kiedyś zrobię render tak.. 2500x na coś wtedy to będzie ładnie widać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey.

 

Na wstępie: Modelowanie z zewnątrz praktycznie skończone ale.. Rotor oprócz kilku cześć nie pasuje proporcjami do modelu i będę musiał to poprawić. Nawet jestem zadowolony z efektu choć jak poprawie błędy to będzie na pewno o wiele lepiej. Kabinę postaram się wykonać na sobotę ale czy całą czy tylko część dla jednego pilota to zobaczę jak dużo będę modelował... No... Komentujcie...

 

Render6.jpg

 

I kilka z bliska:

 

Render7.jpg

 

Render8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne że komuś się podoba, dzięki za komentarze. Zastanawiam się nad teksturami i zrobię chyba tak jak z modelowaniem - małymi krokami, a do celu. Wrócę do modelu jak tylko nauczę się teksturowania itp. Oczywiście kabinę i poprawienie proporcji oraz dodanie kilku elementów mnie czeka więc jeszcze jeden może dwa up'y będą. Fajnie byłoby jakby ktoś kto teksturuje swoje modele podrzucił tytoriale które jego zdaniem mogłyby mi się przydać - chodzi mi przede wszystkim o sposób zarządzania całym procesem teksturowania z tak skomplikowanymi obiektami oraz triki jak można sobie to uprościć (choć na to chyba już za późno ;p). Sam już sporo poznajdywałem ale pewnie macie jakieś perełki...

 

A tu taka zabawa ze światłem...

 

Render9.jpg

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, dla mnie bomba...

Tylko tak patrząc na ostatni render wydaje mi się, że końcówka głównego śmigła jest nieco zbyt blisko ogona.

Wizualnie - opad szczęki, popraw proporcje śmigła (chyba że są dobrze, a ja się po prostu nie znam :D) i będzie model jak do złotej galerii.

Wiedz, że masz jeszcze jednego początkującego, który chętnie wypoleruje Ci buty! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" a ja się po prostu nie znam"

- ehhehe a ja się znam ? :P No.. może trochę ;)

 

Dzięki za krytykę i fajnie że się podoba ;)

 

Chociaż to wina perspektywy tak na 99% to jednak sprawdzę czy mam racje jak tylko będę miał dostęp do maxa bo w chwili obecnej bawię się ujęciami tak dla relaksu przed ostatnim etapem modelowania.

 

Jutro pokaże jeden z moim pomysłów przedstawienia tego modelu i fajnie byłoby gdyby ktoś z doświadczeniem powiedział mi czy będzie to wykonalne... ale to jutro ;)

 

A tu print żeby nie było (chociaż wszystkie kłamią jak popadnie )

 

http://i201.photobucket.com/albums/aa164/Zartor/right.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Niestety Mrys - nie robiłem. Zabiorę się za to gdy tylko uznam że dam rade i dzięki ;)

 

duff - dzięki.

 

Mam w sumie trzy pomysły co do przedstawienia tego modelu i są one raczej takie tylko lekko zarysowane w mojej głowie:

 

1. Jakieś takie agresywne oświetlenie studnia jak w Waszych modelach samochodów i 2 może 3 ujęcia

 

2. Zrobić render na otwartym terenie np. przed otwartym hangarem, a w hangarze jakieś ciekawostki.

 

3. Mój faworyt bo najbardziej porąbany - już podczas modelowania stwierdziłem że z taki detalem będzie można dać spore zbliżenia i tak mnie powoli nachodzi czy znów nie wskoczyć na głęboką wodę i nie zrobić czegoś takiego jak w tym linku poniżej tylko z teksturami, mógłbym sobie później zrobić np. fototapetę ;] gdybym tylko dostał wskazówki co do kompozycji.

 

Chodzi mi o jakiś taki główny render na który najpierw zostałby skupiony zwrok, a później z prawej albo lewej strony specyfika Apache najlepiej na jakimś tle i kilka ciekawych ujęć np. wydaje mi się że otwarte drzwi z widokiem na wnętrze kokpitu powinno fajnie wyglądać + inne ujęcia, które pomoglibyście wybrać ;P

 

 

Co o tym sądzicie ?

 

LINK: (uwaga duża rozdziałka, a że żadna strona nie chciała takiej rozdziałki więc daje link do pliku)

 

PLIK: http://www.przeklej.pl/plik/kompozycja_jpg-0001hh71a40i

 

 

Oto "miniaturka"

 

th_KOMPOZYCJA.jpg

Edytowane przez Oleksiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muminek - A na jakiej zasadzie to działa że mówisz że nie może wysoko latać ? - chodzi Ci o ten radar ?

 

Taki "progres". Zrobiłem wszystkie dodatki jakich wcześniej nie było i poprawiłem proporcje rotora - model zbytnio się nie zmienił ale tak z pustymi rękoma wpadać ;) Gdzieś przyciąłem, gdzieś dodałem... tu jakaś wyrzutnia flat.. jakieś zbiorniki itp. tylko wycieraczkę z przodu dodać i koniec modelowania z zewnątrz ale to później bo wiąże się to ze scaleniem obudowy i modelowaniu niesymetrycznym. Jeszcze nie chce ryzykować.

 

A wszystko zapakowane w zabawę ze światłami:

 

th_Render15.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze przyznam że na początku też myślałem że porywasz się "z młotyką na słońcę" ale widać że konsekwentnie idziesz do przodu z tym modelem. Wygląda rewelacyjnie, naprawdę kawał niezwykle dobrej roboty. Nie znam się na latawcach więc nie będę szukał niezgodności. Robi wrażenie, tak trzymaj :*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Bombel - dzięki ;)

duff - hehe dzięki stary :P

kliment woroszyłow - nad teksturami będę już niedługo zawzięcie pracował. Najpierw oczywiście będzie seria prostych modeli z teksturami aż stwierdzę że temu modelowi podołam. I dzięki bardzo za gwiazdki - przydadzą się ;D.

Jonasz_Real - Staram się ;)

 

Przyznam, że miałem spokojnie podejść do kabiny i ją tak wymodelować jak mi się mniej więcej uda ale teraz po takim zastrzyku motywacji postaram się ją wykonać dokładnie.

 

Jeszcze raz dzięki wszystkim i do zobaczenia niedługo ;]

Edytowane przez Oleksiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie wolno bo mało referek. Wrzucam up'a choć nie ma co pokazać... praktycznie wszystko muszę jeszcze poddać chamferowaniu i brakuje kilku obiektów ale "atrapy" pozostałych są już na swoim miejscu.Zdaje sobie sprawę że kokpit będzie odstawał jakimś tam poziomem od reszty ale postaram się to sprytnie zatuszować. Pracuje praktycznie bez blueprintów bo te co mam to ... lepiej nie gadać. Pozostało mi poprawić błędy, które widzę na renderach :P i dokończyć siedzenie, jakiś tam dżojstik koło siedzenia i najprzyjemniejsze do wykonania czyli zrobienie tych wszystkich konsolek przełączników wyświetlaczy przycisków itp.

 

th_Render16.jpg

 

th_Render17.jpg

 

th_Render18.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey.

 

Dzięki i proszę:

 

th_Render19.jpg

 

th_Render20.jpg

 

Taki up i chyba na dziś koniec. sporo tutaj widać tak "od kuchni" więc uprzedzam że z otwartymi drzwiami będzie widać tylko jakieś 50% tego a z zamkniętymi to zależy od ujęcia ale mało. Pasy jeszcze poprawie oparcie też.

 

Niektóre rzeczy wyglądają prostacko ale jak mam tylko 1% przedmiotu na referce to resztę sam dodaje a jak jeszcze ledwo co to będzie widoczne to się tym zbytnio nie przejmuje.

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynia - Dzięki ;)

 

Peter_f - Również dziękuje i jak pisałem wcześniej miałem takie małe plany żeby sobie z tego kiedyś fototapetę zrobić, a co do samej sceny to planów raczej nie mam głównie z powodu braku doświadczenia w kompozycji i teksturowaniu. Póki co chce skończyć modelowanie kabin i poprawić resztę modelu po czym cieszyć się ukończonym modelem. Potem to już nauka teksturowania i oczywiście planowany powrót i teksturowanie apache. Na pewno nie zostawię tego w tej postaci.

 

Niedługo pojawi się up z całą kabiną pierwszego pilota.

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kurcze, jakim cudem ja ominolem ten watek"

 

Widocznie uznałeś że nie jest wart Twojej uwagi ;)

 

Taki progres.. sesja i te sprawy ehhh ;/

 

Chciałem dopasować drzwi do referek i widzę że coś mi się nie udało - zostaną jeszcze poprawione. Kabina pierwszego pilota praktycznie skończona, mogę jeszcze coś wymodelować ale to zobaczę później czy będzie się opłacało. Konsole i przełącznik takie pi-razy-drzwi - raz że słabo widoczne dwa że ja nie Mryś :D

 

Tak właściwie to chciałem cokolwiek pokazać bo teraz ciężkie tygodnie nadchodzą i nie wiem jak to z upami będzie.

 

Dlatego np. tylnia część wchodzi w drzwi, przednia zresztą też - poprawie to ;)

 

Taki detal jak w pierwszej kabinie wystarczy ? Jakieś uwagi ?

 

th_Render21.jpg

 

th_Render22.jpg

 

th_Render23.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey.

 

Tak się składa że dokładnie rok temu temat został założony więc z okazji "urodzin" :P Upik. Postanowiłem w końcu skończyć ten model i niedługo wrzucę ujęcia z całością i poprawionymi kilkoma rzeczami. Komentarze mile widziane.

 

th_Render24.jpg

 

NIe ma tutaj drzwi i kilku elementów więc może się wydawać łyso ale będzie dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy forumowi lekarze stwierdzają w takim momencie już pewnego rodzaju chorobę i zboczenie związane z detalem. Ja jako lajkonik ws. chorób forumowych stwierdzam, że wygląda to super i nie mogę się doczekać finalnego obrazka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duff - dzięki ;)

peter_f - hehe... dzięki. Jeżeli liczysz na finalny obrazek na tak wysokim poziomie jak Twój Avro Lancaster :D to jeszcze daleko do tego :P

 

Teraz właściwie poprawiam małe błędy i zastanawiam się czy tą ścianke w drugiej kabinie nie zrobić inaczej bo niby mam zdjęcie na którym widać podobne "belki" ale to dziwnie moim zdaniem wygląda... cóż jak będzie dziwnie w "finalnej" wersji to wtedy zrobie coś innego - w sumie to nic trudnego.

 

Wrzucam obiecane kilka innym renderów ale najpierw moje ulubione:

Blad.jpg

 

 

i

 

Blad2.jpg

:P

 

Czy to tylko wina małej ilości ramu? bo już mi tak troche komp zdycha na 2Gb - dlatego sorki za jakość niektórych ujęć.

 

Render26.jpg

 

Render27.jpg

 

Render28.jpg

 

Mówcie czy jakaś rzecz bardzo nie pasuje itp. bo niby większość jest na swoim miejscu i w miarę dobrze odwzorowane ale czasem nie modelowałem całego otoczenia bo można się pociąć przy tym (kabina). Dlatego niektóre miejsca moga wydawać się dziwne. Ja już nie potrafie patrzeć obiektywnie :P

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ttaaddeekk, Eden-3d - dzięki wielkie.

 

super jest, ciekawe czy Twój apache rozwalił by czołg klimenta ;>
jednym hellfajerem:) aż mnie ciarki przeszły....

 

ahhaha :D Niestety wydaje mi się że mój śmigłowiec daleko nie poleci bez załogi, a Kliment zawsze może sobie STWORZYĆ :PP działonowego :D

 

Dlatego proponuje sojusz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności