Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość User190
Napisano

tak z ciekawości zapytam - ile zajęło Ci zrobienie tego matte?

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

I znowu nastąpiła rotacja moich ulubionych artystów z tego forum, hehe.

 

A na serio, to bardzo podziwiam te gęste plamy kolorów. Nic nie jest proste i oczywiste. Bardzo inspirujące :)

 

Szacunek mistrzu!

Napisano
tak z ciekawości zapytam - ile zajęło Ci zrobienie tego matte?

 

troche, bo na raty. Ale wydaje mi sie ze zmiescilem sie w 12 godzinach czy jakos tak. W podstawie mialem gesta w detale texture wiec wlasciwie lwia czesc pracy to bylo wyciaganie ksztaltow i atmosfery.

Napisano

SBT77 - technika wykonania nie ma znaczenia oczywiscie liczy sie efekt. Wydaje mi sie jednak ze w pracach ktore robi sie dla siebie warto czasem poeksperymentowac.. Zrobic cos nie korzystajac ze skrotow, lub, sprobowac technik z ktorych do tej pory nie korzystasz na codzien. To poszerza w jakims stopniu horyzonty. Tak jak i rysowanie z natury, z tego co sie widzi. Tylko kurde tutaj sie lepiej nie bede wypowiadac bo sam tego nie robie a wiem ze powinienem :P

Co do google sketchup. Dobre to jest mimo ze nie uzywam. 3d czesto pomaga, szczegolnie jesli masz do zrobienia scene z dosc skomplikowana perspektywa lub duza iloscia obiektow w przestrzeni. Kladziesz 3d boxy i jestes pewien ze wszystko sie bedzie trzymac kupy + nie marnujesz czasu na sprawdzanie poprawnosci perspektywy.

 

Dorzucam jeszcze zabawe z brushami. Calosc cosik ponizej 2h, marzy mi sie wiecej takich speedow, bo niestety zwykle robiac takie rzeczy nie moge oderwac sie i brne w detal, jak w wiekszosci prac ktore umiescilem tutaj wczesniej.

 

landingdeck.jpg

Napisano

łaaa oO

kuamiesz, robiłeś to dwa dni :P

fajny speedzik i wrażenie naturalnych pędzli, ciekawy efekt swoją drogą

a z tym mózgiem to jak, będziesz sprzedawał kiedyś ?

Napisano

Ja rozumiem, duze miasto, duza firma, duze monitory... ale moze bylbys tak mily i przeskalowalbys to tak, zeby dalo sie ogladac na wyswietlaczach typu plebs-edition? :]

Napisano

Ty sam te pędzelki sporządzasz czy z jakichś bibliotek zbierasz ?

A prace jak na speedy świetne, fajny dramatyzm sytuacji czuć, taki dreszczyk dobrze zie prezentuje :D

  • Like 1
Napisano

Lepsze za duze niz za male, zawsze mozna sobie w przegladarce pomnieszyc, w druga strone juz ciezko (zeby nie bylo - sam wlasnie przegladam forum na laptopie ;P) fajnie ze mozna tez sobie zerknac na szczegoly, i tak zaraz by sie pewnie pojawily prosby o zblizena ;> Z reszta, wrzucaj w jakiej chcesz postaci, byle duzo i jak najczesciej! :) Zawsze sie ciesze jak dziecko kiedy widze ze sie tu cos nowego pojawilo!

Napisano

dokladnie jak Urbanboogie :), cos swietnego.. super pedzle - tez sie pod to podpisze. w pierwszej pracy jedynie nie pasuje mi kolor tych wioslarzy a tak to... megaaaa ;o :))

Napisano

Urbanboogie, zgodze sie z Toba, aczkolwiek czy az takim problemem jest wrzucic podgladowke i link do wiekszej wersji? :) Ciezko ogladac obrazek non-stop go przewijajac.

Napisano

Ja tam nie wiem u mnie sie miesci na calej stronie jesli chodzi o dlugosc w wysokosci jest w polowie, rozdzielczosc 1920x1080.

 

 

Genialne speedpainty, cala esencje tej materii, oszczedne w srodkach, a dalej przedstawiaja caly dramatyzm sytuacji. Tak z ciekawosci, Drogi Kapitanie Maćku, jesli to nie zadna przesada z mojej strony, to chcialbym zapytac ile lat rysujesz/malujesz na powaznie i czy moglbys zaprezentowac jakies swoje poczatkowe prace. Coby dac nam zwyklym smiertelnikom jakis punkt odniesienia do twojej osoby.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Duzo staroci mi przepadlo wraz z gownianymi dyskami. Jakies stare prace jeszcze wisza gdzies w sieci, na chinskich stronach o grafice :P O ile pamietam, to chyba pierwszy digital malowalem w 2003, jakos tak. Powazniejsze prace sa z konca 2004 (znaczy sie komercyjne, nie ladne ;)). Takze juz 6-7 lat powoli bedzie a i tak czuje ze jeszcze malo umiem.

Napisano

hm tez mam takie poczucie, ze malo umiem...i to jest dobre, bo sie motywuje do pracy..tylko, ze ja mam podstawy , zeby tak sadzic, a Ty to nie wiem :) świetne ostatnie prace...jaram sie lodowcem(ktorego tu chyba nie ma) i kolorystyka prac...chcialbym miec tak odblokowana wyobraznie malujac

pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Niezla lape masz panie kapitanie! Dotykales kiedys Mullinsa ze tak malujesz? Nie potrafie tego inaczej wytlumaczyc...

Edytowane przez artozi
Napisano

A tam zaraz Mullins, szkicowy styl: wielu ludzi go potrafi. A Kapitan to Kapitan, nie potrzeba drugiego Papy Craiga. Maciek jest marka sam w sobie.

Napisano

Tu chodzi tylko o to, ze Maciej daje podobnego motywujacego kopa co Mullins. I bardzo dobrze! Polac mu. To juz nie chodzi o samego Craiga a raczej o symbol do ktorego sie dazy i dazy i dazy i dazy i dazy i dazy... dazy.y.y.y.yy.dazy.. Jest przynajmniej po co tylek z wyra ruszyc.

Napisano

Mi się wydaje, że nadmiar niewyszukanych komplementów może być krępujący również dla komplementowanego. Proponuję, by w uniżoności zachowywać powściągliwość.

Napisano

Nie, dlaczego, skojarzenie z Mullinsem chyba całkiem na miejscu. Wydaje mi się że metody pracy podobne są w obu przypadkach. Mam na myśli brak realnych ograniczeń stawianych samemu sobie i skupienie na efekcie końcowym.

Prywatnie najwyżej cenię prace rozpoczynane od całkowitego zera ze stuprocentowym wkładem twórczym autora - czyli wzorowanie się na czymkolwiek oprócz własnej wyobraźni odpada.

Zdaję sobie jednak sprawę że w lwiej części przypadków to tak nie działa. W sumie rozumiem to. Budowanie swojego image jest częścią kariery, obnażanie się na każdym kroku z warsztatem i podkreślanie rzeczy o których widz nie powinien wiedzieć jest zawodowym strzałem we własną stopę.

 

Ten szum w pracach jest ciekawym patentem na łączenie fot z malowaniem. Ja się kiedyś bawiłem w przeciwną stronę - filtry odszumiające mogą ładnie ulizać fotkę, która fakturą zaczyna przypominać digital painting. Niestety - z kolorem ciężko coś ruszyć żeby nie śmierdziało fotą :) Jakąś alternatywą są warstwy z gradientami, ale to raczej nie na tym poziomie pracy...

Napisano

SBT77 - akurat w halo obrazku fot nie bylo. 3 lub 4 brusze bodaj, wraz z textura ziemi z rozciagnietych kropek.

Szum oczywiscie bardzo fajnie zatyka dziury, oczywiscie uzywam go tez do maskowania textur i fot w pracach, ale w szkicach glownie do lekkiego przybrudzenia, dodania nieco filmowego efektu etc. Nie lubie takich gladkich jak papa niemowlecia powierzchni..

A co do Mullinsa, no to zawsze bylo zrodlo inspiracji nr1. Gosc ma lebsko do kolorow ksztaltow i uzyskiwania detalu z prostoty. Uwielbiam jego prace, szczegolnie te niekomercyjne, w ktorych nie uzywa, lub zadko uzywa textur.

 

Obiecalem pedzle, wrzucam te stare + kilka nowych. Dodam tylko, ze 3-4 z tych ktore sa w zestawie to przerobione wersje pedzli Mathias Verhasselt, Levente Peterfy. Nie pamietam ktore natomiast, dostosowywalem ustawienia pod siebie juz tyle razy ze sam sie gubie :)

 

http://www.maciejkuciara.com/cpts.abr

 

Komentarze mile, dzieki :) Chce mi sie ostatnio pracowac jak malo kiedy, wiec przy okazji dorzucam cusik z dzisiejszego wieczora:

 

knightress3.jpg

Napisano

dzięki za pyndzle :)

 

Chce mi sie ostatnio pracowac jak malo kiedy

 

bardzo fajnie ze można cie w końcu w częstszych wrzutach zobaczyć : )

Napisano

Maciek a dzialasz jakkolwiek tradycyjnie? Chocby szkice w szkicowniku? Moglbys sie nimi podzielic jesli to nie problem? Bo widze sam po sobie, ze przy dluzszym siedzeniu przy digitalu te tradycyjne cierpia, dlatego trzeba czasem odkurzyc stary szkicownik :)

Napisano

ehhh lekkość i styl gniecie czaszkę... jak pan jeszcze sprzeda jakieś step by step to sobie wybuduje ołtarzyk

 

 

 

 

 

nieee no ten ostatni kadr...to... no niee... na pulpit niech mi przypomina jaki jestem mały

Napisano

Ja nie wiem, maźniesz parę krech i to już ma jakiś kształt :p

człowiek na początku to bazgra bazgra i bazgra i stwierdza że bajoro mu wyszło bezkształtne

Napisano

Komentować w sumie nie ma czego ... co jedna praca to lepsza. Podziwiałem od początku mojej przygody z digital paintingiem ... i podziwiam coraz bardziej (no a niejeden z tych moich wczesnych bogów już z tego obiegu wypadł). To wszystko motywuje do pracy... tylko ten szum z filtra w szkicach trochę monotonny się już robi ;). Dużo fajniej to wygląda w pracach gdzie szum wynika z czego innego i jest bardziej przypadkowy.

 

samborek: często mija sporo czasu zanim człowiek odkryje, że sęk jest w prostocie.

Napisano (edytowane)

Fenomenalne prace :) Na deviantart stale favy - wiec co tu wiecej pisac :)

Czekam na kolejne :)

Edytowane przez Misha81
Napisano

Nie umiem się nadziwić temu sposobowi malowania :) Chociaż po zabawie tym co wstawiłeś z brushy mam jakby większą jasność i muszę powiedzieć że jestem trochę zaskoczony. Co do tekstur i faktury - czy to czasem nie jest tak że w pędzelkach masz jakieś opcje miksowania tekstury z aktualnym brushem ?

A ogólnie też lubię taką fakturę na pracy, tylko nigdy nie miałem śmiałości aż tak tego eksploatować z obawy, że zrobi mi się ostry chaos z tego :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności