Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Bez Eksperymentów nie ma postępu !

Ravirr idzie do przodu :)

 

Z tym filtrem olejnym... to zauważyłem że sprawdza się w niektórych miejscach i do podbijania faktur tekstury.

Jak występuje wszędzie to troszki psuje efekt.

Napisano

Cześć RaVirr to znowu ja :P

 

Pewnie się zmęczyłeś i nie miałeś czasu spojrzeć na całość pracy świeżym okiem .

Popatrz ile zyskałem przestrzeni, podbijając tylko perspektywę powietrzną i światło.

Nie uważam się za lepszego ale mam nadzieje że udało się pomóc.

 

hSXgFVC.jpg

Napisano

Jeśli tylko jest problem z dłonią to, biorąc pod uwagę moją patologiczną niezdolność do rysowania postaci, wielki sukces :)

Napisano

Świetny progress, bardzo mi się podobają wszystkie przestrzenie, ładnie skomponowane i super światło. Tylko te cyber robaczki wydają mi się za mało aerodynamiczne jak na latające stworzonka, wystarczyłoby je trochę wysmuklić.

Napisano (edytowane)

Dzięki! Muszki były na bieżąco konsultowane i to był jakiś rodzaj konsensu (co nie zmienia faktu, że fakt- są mało aerodynamiczne :D)

Edytowane przez RaVirr
Napisano

RPG Vurt ładnie pozwoliła Ci rozwinąć skrzydła :)

Z piątego obrazka napisy wyglądają nieco "sztucznie", razi trochę w oczy że są ot tak, wkejone.

 

A ostatni krajobraz/ulica z poprzedniego posta wymiata

Napisano (edytowane)

Postanowiłem zrobić remake pierwszego obrazka z tej teczki 🙂 12 lat minęło...
63694864_Jungletemplerework2.png.24988decebef0c55bdd9b1f86ff82328.png

Żebyście nie musieli skakać do pierwszej strony, oryginał:
rework.jpg.8ae2e1a9fda6228c6d5f9a6e5e5073a2.jpg

Edytowane przez RaVirr
  • Like 4
Napisano

Dla mnie sztoszik 😉

Gdybym miał coś zmienić to dodałbym jakieś większe pnącza albo korzenie oblepiające budynek i zróżnicował mu materiały lekko. Może jakieś złote elementy czy coś ale to tylko moja opinia ;d 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

@wujek_kane Za pierwszym razem, z normalną muzyczką filmik spadł z rowerka i musiałem dodać proponowaną przez YT 😞 W kolejnych filmikach dodam swój komentarz z jakąś ambientową melodią w tle 😮
Co do ilości czasu- łącznie jakieś 6 godzin. Podzieliłbym to na 4h w blenderze i 2h w Kricie. To bardzo prosty model więc nie było za dużo dziobania. 
@Arte17, Przy kolejnej ilustracji będę wrzucał etapy, zapomniałem, że w sumie od tego jest teczka 😄 Masz rację w tym co piszesz, nawet miałem pomysł na więcej pnącz, zawahałem się i w rezultacie jest jak jest.. ale złote, przybrudzone elementy mogłyby dodać sporo uroku.
Dzięki Panowie! 

Edytowane przez RaVirr
  • Like 2
Napisano

DOBRA MAM PLAN.
Od zawsze chodziła za mną scena marynistyczna z potworem morskim, więc postanowiłem zrobić scenę marynistyczną z potworem morskim. Koledzy przypomnieli mi od czego jest teczka więc wrzucam zarys kompozycji.
Do zrobienia pozostało:
- wszystko
 

potfur.png

  • Like 2
Napisano

Zacząłem ogarniać łódki, ustaliłem końcową kompozycję. Jeszcze sporo pracy przy tych galeonach, ale myślę, że jutro już zacznę to podmalowywać (wiecie, wodne rozplaskaczie, woda cieknąca z pyska, mrówcze ludziki itd.)

untitled3.jpg

  • Like 2
Napisano
20 hours ago, RaVirr said:

Trochę dalszego ciągu

untitled2.png

Mi osobiście ten kadr się bardziej podoba, ale drugi też jest bardzo spoko 🙂 No i @KLICEK ma rację, strasznie zmniejszyłeś te statki. Zrób takiej wielkości jak na szkicu 🙂 Podsumowując, scenka super się zapowiada, czekam na udpate'y 🙂 

  • Like 1
Napisano

fajnie idzie, tez mi sie podobaja bardziej te pierwsze rendery, oprócz skali statki sa bardziej czytelne i lepiej sie odcinaja ich sylwetki, zalaczam przyklad ale mysle ze wiesz o co chodzi 🙂

no i jeszcze moja ulubiona refka w tym klimacie 😀

Jaime Jones Concept Artist | Sci-Fi Illustrations of Jaime Jones

statki.jpg

  • Like 1
Napisano

Fajny pomysł, klimaty i technika 2D/3D. Ten kadr o którym pisał @blazejbobek też ciekawy. Z takich szczegółów to biały kolor foam generowany z ocean modifiera robi ostre krawędzie - w jednym czasie dla całej tafli wody i trochę wali w oczy, jakiś noise/przeźroczystość by się przydały. Bandery statków powinny być zwrócone zgodnie z wiatrem i żaglami. Ładnie podmalowałeś splash-e.

  • Like 1
Napisano

Z żaglami dałem d jak najbardziej 🙂 TYLE GODZIN SPĘDZONYCH W SEA OF THIEVES NA MARNE 😐 

W sumie pomyślałem, że piątek wieczór to dobry moment na zrobienie bardzo szybkiego komiksu, nazywa się KU PRZYGODZIE i nie ma dalszego ciągu:
 

KU PRZYGODZIE.png

  • Like 2
Napisano (edytowane)

POTRZEBNA POMOC
Moje piórko potrzebuje mocy, potrzebuje trochę czasu na podładowanie bateryjki więc narysowałem szybki koncept myszką. Raczej trochę się to zmieni, wiecie, ustawienie kamery, mimika twarzy itd. Zamysł jest taki, że po katastrofie naturalnej jest bardzo duża nierówność społeczna, bogaci żyją sobie wysoko nad ziemią. Aaa wesoło sobie żyją, bawią się, swawolą... Na dole panuje susza, praktycznie wszystko to jedna wielka pustynia, biedni prowadzą życie nomadów. Obrazek przestawia ścianę przy zrzucie ścieków-jedyne miejsce gdzie pojawia się woda (i dzięki niej roślinność), jest to też jedyne miejsce gdzie można jako tako podjeść i się napić 😐
Pracę przygotowuję na ten o konkurs: http://crystalcanvas.eu/?fbclid=IwAR04UCSQy7PY6GCWeBfwAO95FxgQBBhBNdnyZvasUReS3XWuS8SJ566_0Mg 
W razie gdybyście nie słyszeli- szyset ojro do zgarnięcia za pierwsze miejsce. 
Temat na tyle ogólny, że pół dnia nad nim myślałem i nie wymyśliłem nic oryginalnego xD
Chyba kadr też zrobię pionowy
MOJE PYTANIE: mam wrażenie, że ten pomysł nie wziął się znikąd, że już taki obrazek fizycznie widziałem i niechcący kalkuję 😐 Gdyby ktoś coś wiedział dajcie znać 😮 

koncept.jpg

Edytowane przez RaVirr
zmieniłem zdanie co do kadru, musiałem przez to uzupełnić post, przepraszam
Napisano

Podobny pomysł z wodą był w ostatnim Max Max.

 

Mógł byś napisać jak robisz taką ilustracje np. tą z zamkiem? Jakiś skrócony proces.

Napisano

(Uwaga historia życia)
Szczerze mówiąc różnie. Zazwyczaj sporo czasu spędzam na układaniu sobie w głowie pomysłu na ilustrację, kadr, kompozycję itd. Później przemyślenia muszę dostosować do swojego poziomu- na przykład nie potrafię rysować ludzi dlatego od tysiąca lat dodguję jak mogę. Wprawdzie ostatnio staram się jakoś przełamać i ustawiam ich coraz bliżej kamery, ale wiem, że dużo krwi i potu przede mną żeby to jakoś wyglądało...nie mówiąc już o dynamicznych pozach... Mam z resztą spore pretensje do siebie, że nie trenowałem wystarczająco długo organiki, anatomii i dynamiki kiedy jeszcze miałem sporo czasu. Teraz mam dużo mniej czasu na naukę czegokolwiek, więc staram się posiłkować jak mogę darmówkami pokroju makehuman. Obecnie masz mnóstwo dróg na skróty, które 12 lat temu były bardzo źle postrzegane przez malarzy cyfrowych. Z biegiem czasu praktycznie każdy zaczął korzystać z ułatwień jakimi są programy do 3d, wklejanie pokaźnych kawałków fotek do ilustracji, komponowanie kolorystyki ze sklejek zdjęć itp.
Podczas gdy każdy przeszedł z tym do porządku dziennego, ja sam broniłem się jak mogłem by nie iść na skróty, robić wszystko ręcznie, broń boże nie korzystać z tekstur itd.... I muszę Ci powiedzieć, że było to kurewsko głupie z mojej strony xD Otwieranie się na nowinki jest dobre i nie polecam tego nie robić.

(Przejście do sedna)
A więc do sedna- Jak już wspomniałem na wstępie, wymyślam sobie jakąś ilustrację. Zazwyczaj lubię do tego dopisać jakąś prostą historię (jak przy ostatnim, paskudnym szkicu), wychodzi różnie, ale przynajmniej mam wrażenie spójności wizji- to wcale nie musi być spójna wizja, ale przynajmniej mam takie wrażenie 😄. Później robię szkic kompozycji w 2d- czasem bardziej dopracowany, czasem za pomocą czarnych plam określam co i gdzie miało by być. Coraz mniej, ale jeszcze mi się zdarza zrobić szkic kolorystyczny w 2d. Później przechodzę do budowania w 3d.
I jeśli chodzi o 3d to masz fajną dowolność w ustawieniu kadru i sprawdzeniu czy coś rzeczywiście gra czy też nie.  Pozbywasz się w ten sposób sytuacji, w których tracisz kilka godzin na kompozycję i wstępny polishing by stwierdzić, że to nie ma sensu i praca jest do kasacji lub całkowitego reworku.
Zatem! Jeśli mam już kadr, który mnie zadowala, modeluję sobie to, czego potrzebuję. Ustawiam scenę, renderuję. Dzielę pracę na kilka planów renderując kilka map alpha. Wtedy przechodzę do 2d i podmalowuję to co wyszło z 3d. I w zasadzie tyle.
Nagrałem krótki filmik z workflowem na yt, jeśli chcesz to sprawdź:

 

  • Like 7
Napisano (edytowane)

❤️ 
Dobra, teraz poważnie. Opatrzyłem się troszkę z tym co zaprezentuję poniżej dlatego potrzebuję Waszej opinii jeszcze mocniej 😮
Kontynuacja tego szkicu, co sądzicie o takim kadrze i oświetleniu? Te stroje tylko po to by ludziki z gołymi pośladami nie biegały- całkowicie do wymiany. Nie zwracajcie też uwagi na koszyki bo też idą do wymiany 🙂 

Ilustracja.png

A może bardziej w tę stronę? (sorka za gołą):
kadr.thumb.png.2fc4506a915aa6b44159183a1c211bbf.png

Edytowane przez RaVirr
  • Like 1
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, RaVirr napisał:

(sorka za gołą):
 

A feee goła baba.... REPORTED!!!!

Generalnie taka rozkmina ode mnie: temat woda: nie zasłaniaj jej drzewami, jeśli woda ma być tu najważniejsza, to skupiam się na niej, postacie coś z nią robią? zbierają , czczą?
kontekst: toksyczne środowisko, jedyne ujęcie wody zdatnej do użytku, jakieś skorodowane pojazdy można wrzucić w ten zbiornik, czołgi czy coś, jako znak przeszłego konfliktu,
Jeśli chodzi o kompozycję to myślę że fajnie by wyszło w 3D  wjechać z kamerą bardzo blisko wodospadu, tak żeby postacie w strumieniu wody były w centrum, trochę toxic waste ze złomem obmywające skały , sam okrąg odpływu wody nie musi być widoczny , nie ma specjalnie znaczenia a i tak mały wycinek koła będzie czytelny

Możesz też się pobawić z częściowym przesłonięciem śwaitła, jakąś bryłą tak żeby rzucić cień który dodatkowo skieruje wzrok na strumień wody
Na samych skałach możesz dodać jakieś proporce , ołtarz , elementy kultu

I też postacie schowałbym za migającą wodą, też nie o nich jest ta ilustracja

Co do kolorystyki toksycznej, to : Sulphur Mining At Kawah Ijen

 

ravir water over w3.jpg

Edytowane przez takashmen
  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano

@takashmen to są doskonałe rady, co prawda zamysł był nieco inny- woda (nawet w formie ścieku) miała być życiodajna, stąd drzewka owocowe (bo bogaci wyrzucają pestki 😄 ). W każdym razie sprawdziłem nowego Mad maxa, o którym wspomniał @Blaza i cóż... obrazek raczej idzie do wymiany 😐 Mój pomysł jest chyba za mocno zbliżony do tego co było przestawione w filmie.
Myślę, że dokończę tę ilustrację poza konkursem...

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności