Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

No to czas zacząć nowy model. Niemiecki myśliwiec nocny i na każdą pogodę Focke Wulf Ta 154. Zbudowano kilkadziesiąt sztuk pod koniec wojny, użyto ledwie kilku. Niedopracowany ale ładny. Na razie niewiele, ale to start dopiero.

 

45f2a65146013948.jpg

 

3d0863f42aab04a0.jpg

 

c770a029348d991b.jpg

Edytowane przez mrys
  • Odpowiedzi 70
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Ciągle Blender czy już XSI?

Czekamy na więcej.

 

Pozdrawiam

 

Blender. Przy XSI są pewne problemy z eksportem a klient życzy sobie docelowo możliwości łatwego transferu do innych aplikacji.

Napisano

Wreszcie widać coś więcej..... bardzo ładnie. Przód kadłuba bardzo mi przypomina szturmowego Henschla, te dwa modele latadeł miały ze sobą coś wspólnego może Marku, wiesz coś o tym? ( jak nie Ty to kto miałby!? ;) ) Ciągniesz dwie wersje na raz?

Napisano
Przód kadłuba bardzo mi przypomina szturmowego Henschla, te dwa modele latadeł miały ze sobą coś wspólnego może Marku, wiesz coś o tym? ( jak nie Ty to kto miałby!? ;) ) Ciągniesz dwie wersje na raz?

 

Wspólnego miały tyle chyba, że i tu i tu montowano silniki drugiego sortu:). Raczej nic więcej. Robie dwie wersje równolegle, bo mi się było trudno zdecydowac, która wolę :)

 

Foto z testów ustawienia kół.

 

e6256b68f6560241.jpg

 

eadbdc704f76defe.jpg

 

cb451834b6d39f17.jpg

Napisano

Update. Niby niewiele, ale... skończyłem modelowanie zestawu, przekształcającego wersję A-2/U4 w A-0 - wczesniejszą i nieco się różniącą. Cała idea polega na tym, aby wykorzystać maksymalnie wiele wspólnych elementów modelu a te różniące się w prosty sposób wymieniać. Teraz zamiana jednej wersji w drugą polega jedynie na chowaniu i odkrywaniu odpowiednich warstw. 90% elementów jest wspólnych. Dodatkowo macie pootwierane to, co będzie otwierane.

 

d6c80eb7f3ca8287.jpg

 

cc6cbe9a95fd1893.jpg

Napisano

trzyma poziom... ;)

 

mrys Ty masz tak dobre referki do szczegółów czy improwizujesz przez własne doświadczenia, wiedzę w temacie???

Napisano
mrys Ty masz tak dobre referki do szczegółów czy improwizujesz przez własne doświadczenia, wiedzę w temacie???

 

I to i to. Akurat w tym przypadku dostępna dokumentacja obejmuje powiedzmy 60% samolotu. Plus wiedza "pisana", np. że fotel pilota pochodził z Fw 190, aparatura radiowa składała się z:.... itd itp. co pozwala na zrekonstruowanie ok. 90% całości. Pozostałe 10% to domysły, ale często wynikające z tego, co już jest, np. czego się z czym nie łączy.

 

@hcpiter: Będzie wnętrze:)

Napisano

Ostatnio zrobiłem sobie mały strajk, w ramach niechęci do różnych różności, ale czas wrócić do roboty. Ta 154 już na własnych kołach.

 

2cd348f38f2ec227.jpg

 

dfd81ac0ef307f26.jpg

 

c6d08e6e13b274e7.jpg

Napisano (edytowane)

Dla niewtajemniczonych:

 

Twa (lub Batwa) - ludność pigmejska zamieszkująca tereny Rwandy, Burundi, Ugandy i Konga. Ich społeczność liczy około 80 000 ludzi i zajmuje się głównie myślistwem*.

 

 

* - nie mylić z łowiectwem; myślistwo wymaga posiadania mózgu, a liczba 80 000 w skali globu wydaje sie mocno zawyżona. :)

Edytowane przez mrys
Napisano

Właśnie skończyłem modelowanie działek MG 151/20, w jakie (m.in) uzbrojony był Ta 154. Na zrzutach widać działko samo w sobie oraz umieszczone w (uwaga: specjalnie dla Klimenta) jarzmie, montowanym w komorze uzbrojenia.

Napisano

Do tych boxów i rurek dodałem trochę ścianek i wyszła komora uzbrojenia :) Nawet bevela użyłem tu i ówdzie ;)

 

Brakuje jeszcze trochę kabli i wewnętrznej strony pokryw.

Napisano

Bardzo fajnie. Jaką techniką robisz zegary? Chodzi mi o podział na elementy (obudowa, tarcza, szkiełko) i sposób mapowania? I czy mapujesz wszystkie składowe zagarów czy tylko tarcze a resztę tylko materiały bez mapowania?

Napisano

Zegary składają się z:

 

1. "korpusu"/obudowy ze śrubami (łby)

2. tarczy

3. szkiełka (kopia tarczy przesunięta do przodu)

4. (opcjonalnie) wskazówek - gdy jest potrzeba animowania wskaźników.

 

Korpus mapowany jest osobno tarcza osobno. Jeżeli nie zachodzi potrzeba zróżnicowania tekstur korpusu wszystkie dostają tę samą bitmapę. Jak mapuje tarcze wyjaśnia chyba załączony przykład bitmapy tarcz zegarów z B-58.

 

Całość (tarcza i korpus) jest jednym obiektem ale składającym się z osobnych elementów. Dzięki temu można nadawać zegarowi meshsmootha (subsurfa) jeżeli jest potrzeba zbliżeń. W innym przypadku meshsmootha nie używam - zegary wykonane są na bazie 24-ściennego cylindra, wiec nawet z dość bliskiej odległości ni esprawiaja wrażenia "kanciastych". Oczywście w razie znaczących różnic w budowie "zegara" modeluje go od podstaw. Z reguły jednak jako baza wystarcza ten sam model.

  • Like 1
Napisano

Dzięki, mrys. U siebie modelowałem tak samo tylko ze zaczynałem od 12ściennego cylindra (i niestety nie wygląda za dobrze...). Teraz przynajmniej wiem że metodę miałem dobrą :-) Jeszcze raz dzięki za szczegółowy opis!

Napisano

Wreszcie oteksturowałem kabinę. Zawsze to największa kupa roboty. Tekstury i shadery w wersji "dla klienta" (model ma być crossplatformowy, więc zabawa z shaderami odpada, bo i tak się tego nie wyeksportuje). "Dla siebie" pewnie jeszcze posiedzę, jak bedę robił scenkę.

 

Full_cockpit_4.jpg

 

Full_cockpit_5.jpg

 

Full_cockpit_6.jpg

 

Full_cockpit_7.jpg

Gość szysia565
Napisano

Nie wiem czego to sprawa, ale kółka troszkę się "spikselowały". Jeśli umiesz, to to popraw.

 

PS. Ja bym nie umiał ;p

Napisano
Nie wiem czego to sprawa, ale kółka troszkę się "spikselowały". Jeśli umiesz, to to popraw.

 

????! Nie bardzo wiem o co chodzi :)

 

Komora uzbrojenia po malowaniu. Czas na podwozie.

 

gunbay1.jpg

 

gunbay2.jpg

 

gunbay3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności