mrys Posted August 23, 2008 Posted August 23, 2008 (edited) No to czas zacząć nowy model. Niemiecki myśliwiec nocny i na każdą pogodę Focke Wulf Ta 154. Zbudowano kilkadziesiąt sztuk pod koniec wojny, użyto ledwie kilku. Niedopracowany ale ładny. Na razie niewiele, ale to start dopiero. Edited August 31, 2008 by mrys
kliment woroszyłow Posted August 24, 2008 Posted August 24, 2008 mało znana maszyna... czekamy na finał;)
Matchias Posted August 24, 2008 Posted August 24, 2008 Ciągle Blender czy już XSI? Czekamy na więcej. Pozdrawiam
mrys Posted August 25, 2008 Author Posted August 25, 2008 Ciągle Blender czy już XSI? Czekamy na więcej. Pozdrawiam Blender. Przy XSI są pewne problemy z eksportem a klient życzy sobie docelowo możliwości łatwego transferu do innych aplikacji.
mrys Posted August 27, 2008 Author Posted August 27, 2008 Updejt. Na oststnim obrazku widac różnicę, pomiedzy samolotem z silnikiem Jumo 213 (górny) a Jumo 211 (dolny)
kliment woroszyłow Posted August 27, 2008 Posted August 27, 2008 Wreszcie widać coś więcej..... bardzo ładnie. Przód kadłuba bardzo mi przypomina szturmowego Henschla, te dwa modele latadeł miały ze sobą coś wspólnego może Marku, wiesz coś o tym? ( jak nie Ty to kto miałby!? ;) ) Ciągniesz dwie wersje na raz?
mrys Posted August 31, 2008 Author Posted August 31, 2008 Przód kadłuba bardzo mi przypomina szturmowego Henschla, te dwa modele latadeł miały ze sobą coś wspólnego może Marku, wiesz coś o tym? ( jak nie Ty to kto miałby!? ;) ) Ciągniesz dwie wersje na raz? Wspólnego miały tyle chyba, że i tu i tu montowano silniki drugiego sortu:). Raczej nic więcej. Robie dwie wersje równolegle, bo mi się było trudno zdecydowac, która wolę :) Foto z testów ustawienia kół.
markus23 Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 jest OK ale jakis taki modelarski a nie REEL.. u know what i mean.
chudy Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 świetny model. zresztą jak zawsze ;] aż się przypominają modelarskie czasy...to jeden z pierwszych jaki poskładałem ;]
mrys Posted September 25, 2008 Author Posted September 25, 2008 Update. Niby niewiele, ale... skończyłem modelowanie zestawu, przekształcającego wersję A-2/U4 w A-0 - wczesniejszą i nieco się różniącą. Cała idea polega na tym, aby wykorzystać maksymalnie wiele wspólnych elementów modelu a te różniące się w prosty sposób wymieniać. Teraz zamiana jednej wersji w drugą polega jedynie na chowaniu i odkrywaniu odpowiednich warstw. 90% elementów jest wspólnych. Dodatkowo macie pootwierane to, co będzie otwierane.
kliment woroszyłow Posted September 25, 2008 Posted September 25, 2008 :) dobre, własnie Marek" pracuj dalej na razie jest dobrze"... ubawiło mnie ;)
floo Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 trzyma poziom... ;) mrys Ty masz tak dobre referki do szczegółów czy improwizujesz przez własne doświadczenia, wiedzę w temacie???
hcpiter Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 hehe "pracoj" ! ;) Bardzo fajnie wyglada ! Bedzie wnetrze ? Pozdrawiam
mrys Posted September 26, 2008 Author Posted September 26, 2008 mrys Ty masz tak dobre referki do szczegółów czy improwizujesz przez własne doświadczenia, wiedzę w temacie??? I to i to. Akurat w tym przypadku dostępna dokumentacja obejmuje powiedzmy 60% samolotu. Plus wiedza "pisana", np. że fotel pilota pochodził z Fw 190, aparatura radiowa składała się z:.... itd itp. co pozwala na zrekonstruowanie ok. 90% całości. Pozostałe 10% to domysły, ale często wynikające z tego, co już jest, np. czego się z czym nie łączy. @hcpiter: Będzie wnętrze:)
mrys Posted October 25, 2008 Author Posted October 25, 2008 Ostatnio zrobiłem sobie mały strajk, w ramach niechęci do różnych różności, ale czas wrócić do roboty. Ta 154 już na własnych kołach.
Matchias Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 Przyjemnie się patrzy na Twoje modele, ciągle mam nadzieję że zobaczę kiedyś Łosia Twojej roboty. Pozdrawiam
mrkrzysiek Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 piękna robota zawsze patrze na twoje modele i myślę sobie, jak on to robi:)
Xardas 666 Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 świetny pomysł a wykonanie czaderskie ! czekam na więcej pomysłów
mrys Posted October 25, 2008 Author Posted October 25, 2008 jak on to robi:) Powoli :) ciągle mam nadzieję że zobaczę kiedyś Łosia Twojej roboty. Nadzieja jest uzasadniona ;)
kliment woroszyłow Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 moje zdanie znasz:) PRO jak zawsze.
mrys Posted October 25, 2008 Author Posted October 25, 2008 Ech Kliment, Kliment. Przecież ty jesteś w TWA ;)
kliment woroszyłow Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 dobrze ze nie TW, TWA jakos mnie nie martwi...nic a nic! :)
mrys Posted October 25, 2008 Author Posted October 25, 2008 (edited) Dla niewtajemniczonych: Twa (lub Batwa) - ludność pigmejska zamieszkująca tereny Rwandy, Burundi, Ugandy i Konga. Ich społeczność liczy około 80 000 ludzi i zajmuje się głównie myślistwem*. * - nie mylić z łowiectwem; myślistwo wymaga posiadania mózgu, a liczba 80 000 w skali globu wydaje sie mocno zawyżona. :) Edited October 25, 2008 by mrys
mrys Posted November 3, 2008 Author Posted November 3, 2008 Właśnie skończyłem modelowanie działek MG 151/20, w jakie (m.in) uzbrojony był Ta 154. Na zrzutach widać działko samo w sobie oraz umieszczone w (uwaga: specjalnie dla Klimenta) jarzmie, montowanym w komorze uzbrojenia.
kliment woroszyłow Posted November 3, 2008 Posted November 3, 2008 pare boxów i jedna rurka... Phi! :D a powaznie to jak żywe!..wiem bo mam takie w moim me 109..robia sliczne dziury we wrogich samolotach :)
mrys Posted November 4, 2008 Author Posted November 4, 2008 Do tych boxów i rurek dodałem trochę ścianek i wyszła komora uzbrojenia :) Nawet bevela użyłem tu i ówdzie ;) Brakuje jeszcze trochę kabli i wewnętrznej strony pokryw.
kliment woroszyłow Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 starszy ode mnie a takie rzeczy umie no!...ech ...;)
bartekb89 Posted November 29, 2008 Posted November 29, 2008 że tak powiem ostro cię pogibało panie ;D
Filip Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Fajny model! To one były z drewna czy jakies inne moskity?:).
goran Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Bardzo fajnie. Jaką techniką robisz zegary? Chodzi mi o podział na elementy (obudowa, tarcza, szkiełko) i sposób mapowania? I czy mapujesz wszystkie składowe zagarów czy tylko tarcze a resztę tylko materiały bez mapowania?
mrys Posted January 12, 2009 Author Posted January 12, 2009 Zegary składają się z: 1. "korpusu"/obudowy ze śrubami (łby) 2. tarczy 3. szkiełka (kopia tarczy przesunięta do przodu) 4. (opcjonalnie) wskazówek - gdy jest potrzeba animowania wskaźników. Korpus mapowany jest osobno tarcza osobno. Jeżeli nie zachodzi potrzeba zróżnicowania tekstur korpusu wszystkie dostają tę samą bitmapę. Jak mapuje tarcze wyjaśnia chyba załączony przykład bitmapy tarcz zegarów z B-58. Całość (tarcza i korpus) jest jednym obiektem ale składającym się z osobnych elementów. Dzięki temu można nadawać zegarowi meshsmootha (subsurfa) jeżeli jest potrzeba zbliżeń. W innym przypadku meshsmootha nie używam - zegary wykonane są na bazie 24-ściennego cylindra, wiec nawet z dość bliskiej odległości ni esprawiaja wrażenia "kanciastych". Oczywście w razie znaczących różnic w budowie "zegara" modeluje go od podstaw. Z reguły jednak jako baza wystarcza ten sam model. 1
goran Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Dzięki, mrys. U siebie modelowałem tak samo tylko ze zaczynałem od 12ściennego cylindra (i niestety nie wygląda za dobrze...). Teraz przynajmniej wiem że metodę miałem dobrą :-) Jeszcze raz dzięki za szczegółowy opis!
mrys Posted April 22, 2009 Author Posted April 22, 2009 Po dłuższej przerwie czas na update. Cockpit w trakcie teksturowania. 1
kliment woroszyłow Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 wygląda.....brakuje mi słów... no ..fajnie wygląda :D
Eddy__ Posted April 24, 2009 Posted April 24, 2009 robi wrażenie... przeogromne wrażenie :) myślałem, że będzie to taki szybki projekcik, a tutaj proszę :D
Oleksiak Posted April 24, 2009 Posted April 24, 2009 O jaaaa... Mistrzu :D też mam zamiar zrobić kokpit w swoim apache już wiem jak wygląda poprzeczka jakości do której nie dotrę :P
JunioR Posted April 24, 2009 Posted April 24, 2009 wiadomo, swietny model i super detal, tak trzymac ! pozdr.
mrys Posted April 25, 2009 Author Posted April 25, 2009 Wreszcie oteksturowałem kabinę. Zawsze to największa kupa roboty. Tekstury i shadery w wersji "dla klienta" (model ma być crossplatformowy, więc zabawa z shaderami odpada, bo i tak się tego nie wyeksportuje). "Dla siebie" pewnie jeszcze posiedzę, jak bedę robił scenkę.
kliment woroszyłow Posted April 25, 2009 Posted April 25, 2009 RE WE LA CJA! te kokpity w twoim wykonaniu mnie zawsze miażdzą.... kiedy zobaczymy w całosci wszystko pospołu Marku?
Guest szysia565 Posted April 27, 2009 Posted April 27, 2009 Nie wiem czego to sprawa, ale kółka troszkę się "spikselowały". Jeśli umiesz, to to popraw. PS. Ja bym nie umiał ;p
mrys Posted May 1, 2009 Author Posted May 1, 2009 Nie wiem czego to sprawa, ale kółka troszkę się "spikselowały". Jeśli umiesz, to to popraw. ????! Nie bardzo wiem o co chodzi :) Komora uzbrojenia po malowaniu. Czas na podwozie.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now