Napisano 23 Sierpień 200816 l No to czas zacząć nowy model. Niemiecki myśliwiec nocny i na każdą pogodę Focke Wulf Ta 154. Zbudowano kilkadziesiąt sztuk pod koniec wojny, użyto ledwie kilku. Niedopracowany ale ładny. Na razie niewiele, ale to start dopiero. Edytowane 31 Sierpień 200816 l przez mrys
Napisano 25 Sierpień 200816 l Autor Ciągle Blender czy już XSI? Czekamy na więcej. Pozdrawiam Blender. Przy XSI są pewne problemy z eksportem a klient życzy sobie docelowo możliwości łatwego transferu do innych aplikacji.
Napisano 27 Sierpień 200816 l Autor Updejt. Na oststnim obrazku widac różnicę, pomiedzy samolotem z silnikiem Jumo 213 (górny) a Jumo 211 (dolny)
Napisano 27 Sierpień 200816 l Wreszcie widać coś więcej..... bardzo ładnie. Przód kadłuba bardzo mi przypomina szturmowego Henschla, te dwa modele latadeł miały ze sobą coś wspólnego może Marku, wiesz coś o tym? ( jak nie Ty to kto miałby!? ;) ) Ciągniesz dwie wersje na raz?
Napisano 31 Sierpień 200816 l Autor Przód kadłuba bardzo mi przypomina szturmowego Henschla, te dwa modele latadeł miały ze sobą coś wspólnego może Marku, wiesz coś o tym? ( jak nie Ty to kto miałby!? ;) ) Ciągniesz dwie wersje na raz? Wspólnego miały tyle chyba, że i tu i tu montowano silniki drugiego sortu:). Raczej nic więcej. Robie dwie wersje równolegle, bo mi się było trudno zdecydowac, która wolę :) Foto z testów ustawienia kół.
Napisano 1 Wrzesień 200816 l świetny model. zresztą jak zawsze ;] aż się przypominają modelarskie czasy...to jeden z pierwszych jaki poskładałem ;]
Napisano 25 Wrzesień 200816 l Autor Update. Niby niewiele, ale... skończyłem modelowanie zestawu, przekształcającego wersję A-2/U4 w A-0 - wczesniejszą i nieco się różniącą. Cała idea polega na tym, aby wykorzystać maksymalnie wiele wspólnych elementów modelu a te różniące się w prosty sposób wymieniać. Teraz zamiana jednej wersji w drugą polega jedynie na chowaniu i odkrywaniu odpowiednich warstw. 90% elementów jest wspólnych. Dodatkowo macie pootwierane to, co będzie otwierane.
Napisano 25 Wrzesień 200816 l :) dobre, własnie Marek" pracuj dalej na razie jest dobrze"... ubawiło mnie ;)
Napisano 26 Wrzesień 200816 l trzyma poziom... ;) mrys Ty masz tak dobre referki do szczegółów czy improwizujesz przez własne doświadczenia, wiedzę w temacie???
Napisano 26 Wrzesień 200816 l Autor mrys Ty masz tak dobre referki do szczegółów czy improwizujesz przez własne doświadczenia, wiedzę w temacie??? I to i to. Akurat w tym przypadku dostępna dokumentacja obejmuje powiedzmy 60% samolotu. Plus wiedza "pisana", np. że fotel pilota pochodził z Fw 190, aparatura radiowa składała się z:.... itd itp. co pozwala na zrekonstruowanie ok. 90% całości. Pozostałe 10% to domysły, ale często wynikające z tego, co już jest, np. czego się z czym nie łączy. @hcpiter: Będzie wnętrze:)
Napisano 25 Październik 200816 l Autor Ostatnio zrobiłem sobie mały strajk, w ramach niechęci do różnych różności, ale czas wrócić do roboty. Ta 154 już na własnych kołach.
Napisano 25 Październik 200816 l Przyjemnie się patrzy na Twoje modele, ciągle mam nadzieję że zobaczę kiedyś Łosia Twojej roboty. Pozdrawiam
Napisano 25 Październik 200816 l piękna robota zawsze patrze na twoje modele i myślę sobie, jak on to robi:)
Napisano 25 Październik 200816 l Autor jak on to robi:) Powoli :) ciągle mam nadzieję że zobaczę kiedyś Łosia Twojej roboty. Nadzieja jest uzasadniona ;)
Napisano 25 Październik 200816 l Autor Dla niewtajemniczonych: Twa (lub Batwa) - ludność pigmejska zamieszkująca tereny Rwandy, Burundi, Ugandy i Konga. Ich społeczność liczy około 80 000 ludzi i zajmuje się głównie myślistwem*. * - nie mylić z łowiectwem; myślistwo wymaga posiadania mózgu, a liczba 80 000 w skali globu wydaje sie mocno zawyżona. :) Edytowane 25 Październik 200816 l przez mrys
Napisano 3 Listopad 200816 l Autor Właśnie skończyłem modelowanie działek MG 151/20, w jakie (m.in) uzbrojony był Ta 154. Na zrzutach widać działko samo w sobie oraz umieszczone w (uwaga: specjalnie dla Klimenta) jarzmie, montowanym w komorze uzbrojenia.
Napisano 3 Listopad 200816 l pare boxów i jedna rurka... Phi! :D a powaznie to jak żywe!..wiem bo mam takie w moim me 109..robia sliczne dziury we wrogich samolotach :)
Napisano 4 Listopad 200816 l Autor Do tych boxów i rurek dodałem trochę ścianek i wyszła komora uzbrojenia :) Nawet bevela użyłem tu i ówdzie ;) Brakuje jeszcze trochę kabli i wewnętrznej strony pokryw.
Napisano 12 Styczeń 200916 l Bardzo fajnie. Jaką techniką robisz zegary? Chodzi mi o podział na elementy (obudowa, tarcza, szkiełko) i sposób mapowania? I czy mapujesz wszystkie składowe zagarów czy tylko tarcze a resztę tylko materiały bez mapowania?
Napisano 12 Styczeń 200916 l Autor Zegary składają się z: 1. "korpusu"/obudowy ze śrubami (łby) 2. tarczy 3. szkiełka (kopia tarczy przesunięta do przodu) 4. (opcjonalnie) wskazówek - gdy jest potrzeba animowania wskaźników. Korpus mapowany jest osobno tarcza osobno. Jeżeli nie zachodzi potrzeba zróżnicowania tekstur korpusu wszystkie dostają tę samą bitmapę. Jak mapuje tarcze wyjaśnia chyba załączony przykład bitmapy tarcz zegarów z B-58. Całość (tarcza i korpus) jest jednym obiektem ale składającym się z osobnych elementów. Dzięki temu można nadawać zegarowi meshsmootha (subsurfa) jeżeli jest potrzeba zbliżeń. W innym przypadku meshsmootha nie używam - zegary wykonane są na bazie 24-ściennego cylindra, wiec nawet z dość bliskiej odległości ni esprawiaja wrażenia "kanciastych". Oczywście w razie znaczących różnic w budowie "zegara" modeluje go od podstaw. Z reguły jednak jako baza wystarcza ten sam model.
Napisano 12 Styczeń 200916 l Dzięki, mrys. U siebie modelowałem tak samo tylko ze zaczynałem od 12ściennego cylindra (i niestety nie wygląda za dobrze...). Teraz przynajmniej wiem że metodę miałem dobrą :-) Jeszcze raz dzięki za szczegółowy opis!
Napisano 22 Kwiecień 200915 l Autor Po dłuższej przerwie czas na update. Cockpit w trakcie teksturowania.
Napisano 24 Kwiecień 200915 l robi wrażenie... przeogromne wrażenie :) myślałem, że będzie to taki szybki projekcik, a tutaj proszę :D
Napisano 24 Kwiecień 200915 l O jaaaa... Mistrzu :D też mam zamiar zrobić kokpit w swoim apache już wiem jak wygląda poprzeczka jakości do której nie dotrę :P
Napisano 25 Kwiecień 200915 l Autor Wreszcie oteksturowałem kabinę. Zawsze to największa kupa roboty. Tekstury i shadery w wersji "dla klienta" (model ma być crossplatformowy, więc zabawa z shaderami odpada, bo i tak się tego nie wyeksportuje). "Dla siebie" pewnie jeszcze posiedzę, jak bedę robił scenkę.
Napisano 25 Kwiecień 200915 l RE WE LA CJA! te kokpity w twoim wykonaniu mnie zawsze miażdzą.... kiedy zobaczymy w całosci wszystko pospołu Marku?
Napisano 27 Kwiecień 200915 l Nie wiem czego to sprawa, ale kółka troszkę się "spikselowały". Jeśli umiesz, to to popraw. PS. Ja bym nie umiał ;p
Napisano 1 Maj 200915 l Autor Nie wiem czego to sprawa, ale kółka troszkę się "spikselowały". Jeśli umiesz, to to popraw. ????! Nie bardzo wiem o co chodzi :) Komora uzbrojenia po malowaniu. Czas na podwozie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto