Maqs Napisano 23 Sierpień 2008 Napisano 23 Sierpień 2008 Witam. Po kilku RC został wypuszczony oficjalnie blender 2.47, jest to wersja która skupia się na drobnych poprawkach i eliminacji bug'ów. Pełny release log: http://www.blender.org/development/release-logs/blender-247/ Download: [url=http://www.blender.org/development/release-logs/blender-247/][/url]http://www.blender.org/download/get-blender/ Miłego testowania! Pozdrawiam. 1
Przybysz Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 Fajnie, właśnie chce się nauczyć obsługi tego ustrojstwa. ;P Szkoda tylko, że nie ma w tym wydaniu cieni w czasie rzeczywistym. Apricot build z graphicall z kolei, wywala mi sie po wlaczeniu game engine. :/
happy-angel Napisano 25 Sierpień 2008 Napisano 25 Sierpień 2008 Nic. Po co komuś coś co jest za darmo? Jak cos udoskonalisz w tym programie to odrazu to trzeba bedzie udostepnic innym absolutny bezsens dla duzych firm ;)
Creator Napisano 25 Sierpień 2008 Napisano 25 Sierpień 2008 ja pierniczę :D dopiero co się przyzwyczaiłem do 2.46, a tu już nowy relase :P Mam nadzieję ze nic nie namieszali :D
Nezumi Napisano 25 Sierpień 2008 Napisano 25 Sierpień 2008 "Jejku jejku :( . A co jeżeli dogoni maxa?" Co za roznica - my juz tego nie dozyjemy...
Kris_R Napisano 25 Sierpień 2008 Napisano 25 Sierpień 2008 Blender.. soft za free, który niewiele odstaje od "poważnych" aplikacji 3d... zjawisko samo w sobie. Nigdy jeszcze nie próbowałem w nim pracować ale przyznać muszę, że nieustanny rozwój blendera nie przestaje zdumiewać.
Innos Napisano 25 Sierpień 2008 Napisano 25 Sierpień 2008 "Jejku jejku :( . A co jeżeli dogoni maxa?" Co za roznica - my juz tego nie dozyjemy... Sorry ale Max się nie rozwija prawie wcale :P "Nic. Po co komuś coś co jest za darmo? Jak cos udoskonalisz w tym programie to odrazu to trzeba bedzie udostepnic innym absolutny bezsens dla duzych firm ;)" Nie musisz od razu udostepniac tego wszystkim. Poza tym Blender to cudowne urządzenie i szansa dla wielu grafików by zrobić coś bardzo dobrego na prostym programie... Firmy z niego nie korzystają bo myślą tak jak inni "darmowe - gówno"...
Tomala Napisano 25 Sierpień 2008 Napisano 25 Sierpień 2008 Sorry ale Max się nie rozwija prawie wcale :P Nie oszukujmy się, blender nie jest dla maxa żadnym konkurentem co nie znaczy że nie życzę mu dobrze, wprost przeciwnie.
hcpiter Napisano 25 Sierpień 2008 Napisano 25 Sierpień 2008 max nie jest konkurencja blendera bo max przerasta poprostu ten soft i tyle, nioe ma zadnego ale...
Maqs Napisano 25 Sierpień 2008 Autor Napisano 25 Sierpień 2008 To jest NEWS, a nie wątek typu max vs blender... a jak już tak bardzo chcecie kolejnej takiej dyskusji, to chociaż spróbujcie popierać swoje wypowiedzi jakimiś sensowymi argumentami.
Creator Napisano 25 Sierpień 2008 Napisano 25 Sierpień 2008 cena to chyba najpotężniejszy minus Maxa hehe :D ale skoro 70% użytkowników leci na trialu przez 5 lat (LOL xD) albo ma alternatywny klucz, to rzeczywiście minus ten odpada i Max jest lepszy :D A tak na poważnie to fajnie ze jest coś takiego jak Blender i myślę że jak ktoś zna się na rzeczy to zrobi w nim równie dobre prace jak w Maxie.
Nezumi Napisano 25 Sierpień 2008 Napisano 25 Sierpień 2008 Innos - no, stoi w miejscu tak jak Maya. I tyle samo w tym prawdy jak w tym ze Blender im dorownuje. Powaznie myslisz, ze decydujace o rozwoju firmy X osoby kieruja sie stereotypami zaslyszanymi w sieci, kiedy wybieraja soft? LOL.
Reanimator Napisano 26 Sierpień 2008 Napisano 26 Sierpień 2008 "Firmy z niego nie korzystają bo myślą tak jak inni "darmowe - gówno" " Bardziej mylic sie nie mozesz ;) Mam w pracy z dwie, trzy osoby, ktore same z siebie chca pracowac i pracuja w Blenderze. I poki moga wyexportowac OBJ to nawet pytac o pozwolenie sie nie musza ;)
Razor_ Napisano 26 Sierpień 2008 Napisano 26 Sierpień 2008 Pamiętam jak zaczynałem z blenderem moją naukę z 3d... ahhh... Później przesiadłem się na maxa. Ostatnio chciałem pokombinowac cos z blenderem, ale jak tylko go pobrałem i zainstalowałem to od razu mi się odechciało, bo ten interface mnie rozwala
yanek83 Napisano 26 Sierpień 2008 Napisano 26 Sierpień 2008 powiem tak, Nie chce nikogo podburzać ale ja najpierw pracowałem w Maxie i nadal do niego czasem wracam, jeśli o mnie chodzi Blender i jego unwrap przewyższa unwrap maxa... jest o niebo wygodniej rozkładać siatkę itp Nad blenderem pracują specjaliści z graficall.org i rzesze innych programistów, jego błędy są łatane i rozwijane nowe funkcje niech mi jakiś stary weteran maxa powie jak rozwinął się max w tym samym czasie?? uwrap praktycznie nie zmienił się od wersji 5 ani o jotę... Nie twierdzę ze max jest do bani(wielu ludzi modeluje i teksturuje w blenderze a składa scenę w Maxie), twierdzę że nie program powinien ograniczać wyobraźnie człowieka... wielu użytkowników blendera twierdzi że interfejs blendera jest bardzo wygodny... Oba programy są bardzo dobre choć przyznam że do niektórych trzeba podejść z głową bez uprzedzeń :) PS. czy w tych pracach jest coś "nie profesjonalnego"? http://www.blender.org/features-gallery/gallery/art-gallery/
Tomala Napisano 26 Sierpień 2008 Napisano 26 Sierpień 2008 uwrap praktycznie nie zmienił się od wersji 5 ani o jotę... A włączałeś jakiegoś nowego maxa bo to co piszesz jest wyssane z palca. Mam wrażenie że wśród wielu użytkowników panuje jakaś moda na jechanie po maxie bo niby od lat nic się w nim nie zmieniło. Tylko nie wiem czy któryś z nich zna te rewelacje z własnego doświadczenia czy bazuje na podwórkowych plotach.
Gość cynam Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 A ja mam wrażenie, że panuje moda na jechanie po Blenderze...
serratus Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 Ja w ogóle zastanawiam się jaki jest sens porównywać Blendera z Maxem. Blender jest darmowy, a Max nie. Jeśli ktoś chce bez obaw stworzyć jakąś pracę komercyjną to nie musi płacić za soft, moim zdaniem tutaj w ogóle nie powinno być porównania... Blender to dość młody program, który wciąż się rozwija, poza tym przypuszczam, że jest tworzony tylko w wolnym czasie przez grupę pasjonatów, więc nie powinniśmy się spodziewać kokosów z każdym wydaniem, a do Maxa już wiele osób się przyzwyczaiło - stąd ten spór, więc może za kilka lat takie porównanie będzie miało jakiś sens. Pozdrawiam
KLICEK Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 z tym mlodym programem to przesadziles :) o ile mnie pamiec nie myli pierwszy raz blendera widzialem w 1998 ;) interface sie nie zmienil :)
mokramyszka666 Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 ..z tą grupą pasjonatów z kolei już ostro przesadziłeś :] chyba się nie łudzisz, że Blender Foundation skupia ludzi, którzy _za_darmo_ w wolnej chwili robią sobie shorcik o króliku a przy okazji poświęcają parę tygodni na pisanie narzędzi..? Kręci się w tym wszystkim więcej kasy niż się może wydawać. Są ludzie, którym na prawdę zależy żeby coś takiego funkcjonowało i nie robią tego tylko i wyłącznie z myślą o community :]
Gość yon Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 ojej.. A ja myslalem ze w komentarzach poczytam jakies opinie na temat nowosci w programie :)
Creator Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 nowości mało bo 47 to głównie poprawki bugów. Jak ktoś nigdy nie miał styczności z Błęderem to warto obejrzeć niektóre z dostępnych funkcji http://www.blender.org/features-gallery/feature-videos/ :)
Tomala Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 Symulacje tkanin wyglądają super i to wszystko real time.
n-pigeon Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 Jeśli ktoś uważa że "grupka" pasjonatów z czego nie każdy dostający kase za kodowaniu Blendera, to za mało, to niech codziennie zajrzy sobie tutaj :P http://cia.vc/stats/project/Blender/.rss
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się