Skocz do zawartości

nowy benchmark (max9+vray1,5 sp2)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

HP xw6600 Xeon E5405 2x2GHz ram4GB i Vista64 Viz2008 - 32,27min

Nie wiem czy to w miarę realny czas na ten zestaw czy Vista coś 'pomaga' czy może Viz ma jakieś ograniczenia choć wszystko jedzie na 100%.

Nie moge również w swoim Biosie znaleźć zmiennych jakie podał syriusz 27.

Może ktoś coś podpowie?

Pozdr

  • Odpowiedzi 146
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zainstalowałem nowszy BIOS i niezły skok nastąpił z 32min na 13,47min.

To już całkiem dobrze wygląda. Dzieki za rady w sprawie tego Bios-u

Pozdr

Napisano (edytowane)

dziwne.... na moim Q6600 2,4GHz renderowalo się 13m, 2,7GHz 12m, a przy 3GHz 11m... myslicie ze tez musze wymienic bios na plycie? mam asusa p5k...bios 603

 

edit

zmienilem bios na nowy i "pomoglo", bez OC czas sie lekko wydluzyl z 13m26s do 13m54s, ale po OC do 3GHz czas z 11m spadl na 10m, nieduzo ale mam nadzieje ze przy 3,4 dojde do 8minut - tak jak koledzy... myslicie ze z vista x64 i 8gb ramu powinno sie jeszcze poprawic?

Edytowane przez laci
Napisano

ten sam konfig

Q6600 2,4 MHz SLARC, 4GB RAM Patriot CL5, GF8800 GTS 320, XP X64 SP2, MAX2009 SP1, Vray 1.5 SP2 - 14m 26s

 

tylko dolożony ram A-data 4gb czyli razem 8gb i scena policzyla sie w 12m 15,8s...niezle..

Napisano

C2D8500 3,16GHz, 8GB A-DATA DDR2, radeonHD4850 1GB, XP64SP2,max09,vray1.5sp2

bez kombinacji 17.55min , po lekkim motaniu w maxie 15.21

A teraz moj problem: nie znalazlem czegos podobnego na forum wiec tu zapytam.max uzywa podczas renderu 100%procka i tylko 2,8GBramu (maksymalnie bo i mniej bywa).

niewazne co bym zmienial w virtual memory (wylaczam a i tak jest, ustawiam na max 2GB a i tak robi sobie ile mu sie podoba) w windzie. probowalem w samym maxie static 7GB tez nie ruszylo go za bardzo.

Jedynym odstepstwem jest jesli wrzuce rozdziale renderu na 3000px x tez duzo , wtedy dochodzi do 6-7GB uzycia(sprawdzam w task manager). Niestety i tak to 6GB jest w stosunku 2ram+4VM.

Jesli ktos ma jakis pomysl lub przeoczylem cos na forum to bylbym wdzieczny.

Napisano

Liczenie nie każdej sceny zapcha Ci ram do końca. Po prostu będzie za mało danych aby potrzebne było zapychanie pamięci. Skoro są przypadki kiedy bierze Ci ponad 3GB znaczy się wtedy potrzebuje. Znaczy wszystko ok.

Napisano

wychodzi na to ze masz racje Hynol, dzieki. Tak na marginesie z tego co wyczytalem to task manager nie pokazuje dokladnie ramu i vm tylko jakos inaczej sobie to liczy, a np taki programik process explorer dokladnie ram,cpu,uuu duzo.... (moze sie komus przyda)

Napisano (edytowane)

Dla Ciekawych świata zamieszczam wersję w rozdzielczości:

 

3000 x 1875 px.

 

Całość renderowana na Quadzie: 4x 3,42GHz

Czas Renderingu: 38min 54sek.

System Operacyjny: I tutaj taka mała niespodzianka - Windows 7 Ultimate x64 :)

Soft: Max 2009 x64

 

mariobenchmarkxu8.th.jpgthpix.gif

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez naeq
Napisano

Dawno tutaj nikt nic nie wrzucał :P

 

CPU: i7 920 @3.5

mobo: Gigabyte UD4P

Ram: 6gb OCZ Platinum 1333

system: Vista Ultimate x64

czas: 5m 0,5s

 

Jak podkręcę bardziej procka, to wrzucę update :)

 

mariobenchmark01.th.jpg

Napisano
a no własnei sie zastanawiam na co mi to gówno było?

Zapare dni jade po xp 64 juz mam tego dość, wogole tego nie rozumiem to jakiś nonsens. Taki sprzęt i takie marne osiągi:(

 

Sprawdz kolego ta sama scene ma xp32bit/max32bit. Gwarantuje Ci, ze bedzie krotszy czas renderingu. Moj i7 na xp64bit w wielu testach na xp64 liczyl; duzo wolniej.

Napisano

Witajcie, u mnie jest rekord!

2minuty ....i wywala maxa. Meczę ten wątek na oprogramowaniu, moze tutaj mi ktoś pomoże?

komputer to Quad6600,4gb-1066,GF 9500gt 1gb, win xp32, 3dmax9/32

 

i tak w kółko przy vray-owych scenach, czasem cos wyrenderuje-jednak 7na10 wywala.

Napisano

Zmiany w biosie to chyba do podkręcania proca i ramu. a tu chodzi i pojemność ramu której brakuje, masz 32 bit xp więc korzysta z 3 gb z twoich 4. Po przejściu na xp 64 będziesz miał prawdziwe 4 gb ramu, wtedy nawet na maxie 32 bit będzie już lepiej niż było.

Napisano

No to i ja cos podrzucę:

i7 podkręcony do zegara 4,6 Ghz ( stabilnie ...seryjny wyrób, chłodzenie wodne dedykowane :) ).

czas 4min .

najważniejsza jest jednak cena: okolo 80% zestawu z dwoma xeonami zegar 3,4 Ghz

To jest to co w tej chwili kazdemu polecam

wallop

Napisano

Witam.

Posiadam notebooka HP Pawilion dv5 1070ew T9400 - 2x 2,53GHz + 4Gb ramu z kartą 9600mGT i nie da rady nawet ruszyć tego renderku. Czy ma ktoś jakiś sposób na to?? Wiem że sprzęt nie jest stworzony do tego, ale chyba da się coś zrobić? Wrzucam screena błędu który wyskakuje.

 

Pozdrawiam.

Napisano

eeeh, nie da się z tym nic innego zrobić..? renderowałem różne scenki, ściągnięte np z evermotion i przechodziły. Czyzby ta była bardziej uciążliwa niż tamte, które renderowały się 3-4h?

Czy upgrade do wersji Visty x64 z Home premium jest drogi?

Nie wiem czy na moim kompie będzie to chodziło.

 

Może coś w ustawieniach najpierw pogrzebać?

Czy na viscie jest też ten plik boot.ini gdzie trzeba zmienić na 3Gb końcówkę?

Napisano

Włączenie 3GB Switch nie spowoduje, że system przydzieli więcej fizycznej pamięci, jedynie wirtualną. Możesz popróbować z ustawieniami dynamicznej pamięci w Vray, ale nie gwarantuje to efektów. Swoją drogą - koniecznie musisz wyrenderować tego benchmarka? Jeśli inne sceny działają to po co się katujesz? :D

Napisano

Przełacznik 3GB mi pomga zawsze - nie wyobrażam sobie zycia bez niego na moim gracie i 32 bitowym systemie ;) Poprostu system zamiast wysypac aplikacje to przydziela jej wiecej wirtualnej pamieci zamiast fizycznej (ramu). Gdyby nie ten switch to nie dosc, ze nei przydzielilby wiecej ramu to take wirtualnej na rzecz ramu. Tak wiec ten switch jest naprawde przydatny.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi. Rozumiem, że ten przełącznik to plik boot.ini w którym zmieniamy końcówkę. Niestety nie znalazłem tego cuda w ukrytych plikach siebie na dysku C. Czy Vista ma coś takiego w ogóle? Nie chce zaśmiecac tematu, ale ostatnio wymagają ode mnie w pracy robienia wizualek, a na takie niespodzianki nie mam ochoty. Nawet render do pliku raw przez frame bufera nie przechodzi.

Napisano

Oto jak w Viscie wlaczyc 3GB:

 

"To enable the 3GB switch on Windows Vista™

1. Right-click Command Prompt in the Accessories program group of the Start menu.

2. Click Run as Administrator.

3. At the command prompt, enter "bcdedit /set IncreaseUserVa 3072"

4. Restart the computer."

Napisano

9min 47sec 3ds 32bit

10min 8sec 3ds 64 bit

 

Q9400; 8gb ramu, xp 64

 

Jest jakies logiczne wytlumaczenie czemu na 3ds 32bit zrobilo sie szybciej? ;]

 

Pzdr

Napisano

6min 5,9 sek

12Gb RAM

i7Intel920

Sapphire Rad 4890 2Gb

GigabyteEX58-UD5

Max 2010, V-ray 1.5 SP3

Napisano

Witam, jestem nowy i także zrobiłem kilka teksów. Fakt, męczyłem się z tydz. czasu żeby się wyrenderowało ale w końcu się udało. Napiszę co się działo bo już wcześniej ktoś o tym pisał, w Viscie pomogło tylko 3gb switch, a w XP Prof. miałem dziwny problem, bo jak wpisałem /3GB to i tak mi wywalało 3ds maxa ale zainstalowałem "memturbo" i za tylko pierwszym razem musiał czyścić ramy podczas renderingu ale każdy następny raz to już było dobrze. Więc dziwne to trochę dla mnie ale teraz działa. Dodam jeszcze tylko, że robiłem kilka prób z geometry dynamic/static, max tree depth, dynamic memory limit ale to nic w moim przypadku nie zmieniało a korzystam z v-ray SP2 i Max 2009 sp1.

Dobra do rzeczy:

Laptop NTTcorrino

Core 2 Duo T5800 2,0

2 GB ram, DDR2

 

Tutaj sprawdzane na Viscie (32bit) i V-ray RC3

http://img408.imageshack.us/i/mariobenchmarkvista32so.jpg/

 

a tu XP prof(32 bit) i V-ray SP2

http://img408.imageshack.us/i/mariobenchmarkxpd3d.jpg/

 

Czasy nie nadzwyczajne ale jak na takiego laptopa to chyba nie jest tak źle :) :)

Napisano
@Skubaniec

podasz dokładny konfig Twojego kompa? bo czas masz naprawde imponujący

 

Płytka, Asus Rempage II GENE, core i7 920, ramow 12 giga (6x2 corsair dominator 1600), geForce GTX 275, zasilacz bequit! dark power 650 W.

 

Na poczatku moj czas to około 6 minut, po pogrzebaniu troche w biosie, poprzestawianiu taimingow pamieci doszlo do tego czasu co podalem. Teraz bym mial pewnie jeszcze wiecej, bo zmienilem boxowe chlodzenie i na czas renderingow sobie troszke go krece. Poki co wystarcza jak 'ustawie' procesor na i7 975 (skok wydajnosci jest wyraznie odczuwalny). Temperatura podczas renderingu (bez wzgledu na czas... chociaz dluzej jak 4-5 godzin nie renderowalem jeszcze) nie przekracza 65 stopni wiec zle nie jest.

 

Poza tym takie sprytne programy asus dodaje, gdzie np. mozna ustawic tryb pracy na maksymalne oszczedzanie energii. Podczas standardowej pracy, tak wlasnie ustawiam kompa i przy minimalnych temperaturach i poborze mocy (w zwiazku z tym wszystkie wentylatorki chodza bardzo powoli, do tego wiatrak na procku nawet sie nie zalacza) wszystko pracuje baaaaaardzo cichutko.

 

Poza tym teraz siedze na win7 wiec zobacze czy to cos zmieni wzgledem czasu.

Napisano (edytowane)

Render: 14,37 s

 

Hardware: AMD Phenom X4 9550 2.2GHz i 4GB Ram OCZ 800MHz

 

OS: Windows Vista x64 SP2

 

mariobenchmark.th.jpg

 

Render: 12,12 s

 

Hardware: AMD Phenom X4 9550 @ 2.65 GHz i 4GB Ram OCZ 800MHz

 

OS: Windows Vista x64 SP2

 

mariobenchmark.th.jpg

 

Pragnę dodać, że scena niedoświetlona renderowała się ponad 2 min krócej. Nikt nie zwrócił uwagi, że wyniki są subiektywne. Jeżeli nie wiecie o co chodzi, proponuję spojrzeć chociażby na rendery batexior'a. Jaśniejszy dużo bardziej męczy procesor.

Edytowane przez Paq
Napisano

mariobenchmark.jpg

 

10min 58,8 sek

 

Win Vista 64bit ultimate

Q6700 2.66 Ghz bez OC

8GB PDP patriot ddr2 800Mhz bez OC

GF 8800GTS 512 ddr3

 

a teraz pytanie chcialbym sobie podkrecic troche ten procek, i czy ktoś moglby mi podsunąć jakis dobry poradnik jak to zrobic.. bezpiecznie itp?

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności