Napisano 5 Listopad 200816 l HP xw6600 Xeon E5405 2x2GHz ram4GB i Vista64 Viz2008 - 32,27min Nie wiem czy to w miarę realny czas na ten zestaw czy Vista coś 'pomaga' czy może Viz ma jakieś ograniczenia choć wszystko jedzie na 100%. Nie moge również w swoim Biosie znaleźć zmiennych jakie podał syriusz 27. Może ktoś coś podpowie? Pozdr
Napisano 5 Listopad 200816 l Autor raczej jakies 10 min powinno byc a nie 30. Moze masz inna plyyte glowna i gdzie indziej jest snoop filter, niestety nic innego nie znalazlem co by moglo wplywac na wydajnosc.
Napisano 6 Listopad 200816 l Zainstalowałem nowszy BIOS i niezły skok nastąpił z 32min na 13,47min. To już całkiem dobrze wygląda. Dzieki za rady w sprawie tego Bios-u Pozdr
Napisano 9 Listopad 200816 l dziwne.... na moim Q6600 2,4GHz renderowalo się 13m, 2,7GHz 12m, a przy 3GHz 11m... myslicie ze tez musze wymienic bios na plycie? mam asusa p5k...bios 603 edit zmienilem bios na nowy i "pomoglo", bez OC czas sie lekko wydluzyl z 13m26s do 13m54s, ale po OC do 3GHz czas z 11m spadl na 10m, nieduzo ale mam nadzieje ze przy 3,4 dojde do 8minut - tak jak koledzy... myslicie ze z vista x64 i 8gb ramu powinno sie jeszcze poprawic? Edytowane 9 Listopad 200816 l przez laci
Napisano 14 Listopad 200816 l Quad 9400 taktowanie podkrecone na razie do 2917Mhz, 4Gb ram Xp 32 bity na 3d switchu, wyszlo 8m 54 sekundy, wiec jak na winde Xp 32 bity i tylko 4 Gb ramu jest supers!!;)
Napisano 17 Listopad 200816 l Konfig: Q6600(2,4ghz) 8gb OcZ, PK5 PRO, XP64 SP2 czas: 11min 41s. Spróbuje go też podkręcić i zobacze o ile lepsze będą czasy :)
Napisano 28 Listopad 200816 l ten sam konfig Q6600 2,4 MHz SLARC, 4GB RAM Patriot CL5, GF8800 GTS 320, XP X64 SP2, MAX2009 SP1, Vray 1.5 SP2 - 14m 26s tylko dolożony ram A-data 4gb czyli razem 8gb i scena policzyla sie w 12m 15,8s...niezle..
Napisano 30 Listopad 200816 l C2D8500 3,16GHz, 8GB A-DATA DDR2, radeonHD4850 1GB, XP64SP2,max09,vray1.5sp2 bez kombinacji 17.55min , po lekkim motaniu w maxie 15.21 A teraz moj problem: nie znalazlem czegos podobnego na forum wiec tu zapytam.max uzywa podczas renderu 100%procka i tylko 2,8GBramu (maksymalnie bo i mniej bywa). niewazne co bym zmienial w virtual memory (wylaczam a i tak jest, ustawiam na max 2GB a i tak robi sobie ile mu sie podoba) w windzie. probowalem w samym maxie static 7GB tez nie ruszylo go za bardzo. Jedynym odstepstwem jest jesli wrzuce rozdziale renderu na 3000px x tez duzo , wtedy dochodzi do 6-7GB uzycia(sprawdzam w task manager). Niestety i tak to 6GB jest w stosunku 2ram+4VM. Jesli ktos ma jakis pomysl lub przeoczylem cos na forum to bylbym wdzieczny.
Napisano 30 Listopad 200816 l Liczenie nie każdej sceny zapcha Ci ram do końca. Po prostu będzie za mało danych aby potrzebne było zapychanie pamięci. Skoro są przypadki kiedy bierze Ci ponad 3GB znaczy się wtedy potrzebuje. Znaczy wszystko ok.
Napisano 1 Grudzień 200816 l wychodzi na to ze masz racje Hynol, dzieki. Tak na marginesie z tego co wyczytalem to task manager nie pokazuje dokladnie ramu i vm tylko jakos inaczej sobie to liczy, a np taki programik process explorer dokladnie ram,cpu,uuu duzo.... (moze sie komus przyda)
Napisano 3 Grudzień 200816 l Dla Ciekawych świata zamieszczam wersję w rozdzielczości: 3000 x 1875 px. Całość renderowana na Quadzie: 4x 3,42GHz Czas Renderingu: 38min 54sek. System Operacyjny: I tutaj taka mała niespodzianka - Windows 7 Ultimate x64 :) Soft: Max 2009 x64 Pozdrawiam. Edytowane 3 Grudzień 200816 l przez naeq
Napisano 14 Czerwiec 200915 l Dawno tutaj nikt nic nie wrzucał :P CPU: i7 920 @3.5 mobo: Gigabyte UD4P Ram: 6gb OCZ Platinum 1333 system: Vista Ultimate x64 czas: 5m 0,5s Jak podkręcę bardziej procka, to wrzucę update :)
Napisano 14 Czerwiec 200915 l ło kurde - to ja widze, ze te "wirtualne" dodatkowe 4 rdzenie robią swoje ;) Edytowane 14 Czerwiec 200915 l przez Mr_SAN
Napisano 17 Czerwiec 200915 l 2x CPU Xeon E5450 3.0Ghz, 8Gb ram, Win XP x64 SP2, max09 SP1, Vray 1.5, 5m 58,9s http://img191.imageshack.us/img191/1929/69865204.jpg
Napisano 17 Czerwiec 200915 l syriusz 27 napisał: a no własnei sie zastanawiam na co mi to gówno było? Zapare dni jade po xp 64 juz mam tego dość, wogole tego nie rozumiem to jakiś nonsens. Taki sprzęt i takie marne osiągi:( Sprawdz kolego ta sama scene ma xp32bit/max32bit. Gwarantuje Ci, ze bedzie krotszy czas renderingu. Moj i7 na xp64bit w wielu testach na xp64 liczyl; duzo wolniej.
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Witajcie, u mnie jest rekord! 2minuty ....i wywala maxa. Meczę ten wątek na oprogramowaniu, moze tutaj mi ktoś pomoże? komputer to Quad6600,4gb-1066,GF 9500gt 1gb, win xp32, 3dmax9/32 i tak w kółko przy vray-owych scenach, czasem cos wyrenderuje-jednak 7na10 wywala.
Napisano 23 Czerwiec 200915 l wywala bo masz xp 32. przy tych samych parametrach na xp 64 powinno pójść. miałem to samo
Napisano 23 Czerwiec 200915 l no zrobie jak mówisz...a zmiany w BIOSIE cos dadzą? powyzej były posty o tym.
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Zmiany w biosie to chyba do podkręcania proca i ramu. a tu chodzi i pojemność ramu której brakuje, masz 32 bit xp więc korzysta z 3 gb z twoich 4. Po przejściu na xp 64 będziesz miał prawdziwe 4 gb ramu, wtedy nawet na maxie 32 bit będzie już lepiej niż było.
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Witam. Komp złożony przez Wallopa i przygotowany przez niego do pracy w grafice, prawie rok temu 2 x Xeon E5420 2,5GHz podkręcony do 3Hz 8GB RAM, NVIDIA Quadro FX 3500 Czas 5,37,7s, z włączonymi innymi programami czas gorszy o 10 sek. http://img196.imageshack.us/i/mariobenchmark.jpg/
Napisano 23 Czerwiec 200915 l No to i ja cos podrzucę: i7 podkręcony do zegara 4,6 Ghz ( stabilnie ...seryjny wyrób, chłodzenie wodne dedykowane :) ). czas 4min . najważniejsza jest jednak cena: okolo 80% zestawu z dwoma xeonami zegar 3,4 Ghz To jest to co w tej chwili kazdemu polecam wallop
Napisano 3 Lipiec 200915 l Witam... Intel E2160@3Ghz(procek za 155zł bez chłodzenia :) ) | 4GB RAM | Vista x64 | 20.58s wyszło ..
Napisano 13 Lipiec 200915 l Witam. Posiadam notebooka HP Pawilion dv5 1070ew T9400 - 2x 2,53GHz + 4Gb ramu z kartą 9600mGT i nie da rady nawet ruszyć tego renderku. Czy ma ktoś jakiś sposób na to?? Wiem że sprzęt nie jest stworzony do tego, ale chyba da się coś zrobić? Wrzucam screena błędu który wyskakuje. Pozdrawiam.
Napisano 13 Lipiec 200915 l Wygląda na to, że aplikacja wykłada się po dojściu do 1,5 GB używanej pamięci . System 64 bitowy powinien pomóc.
Napisano 13 Lipiec 200915 l eeeh, nie da się z tym nic innego zrobić..? renderowałem różne scenki, ściągnięte np z evermotion i przechodziły. Czyzby ta była bardziej uciążliwa niż tamte, które renderowały się 3-4h? Czy upgrade do wersji Visty x64 z Home premium jest drogi? Nie wiem czy na moim kompie będzie to chodziło. Może coś w ustawieniach najpierw pogrzebać? Czy na viscie jest też ten plik boot.ini gdzie trzeba zmienić na 3Gb końcówkę?
Napisano 13 Lipiec 200915 l Włączenie 3GB Switch nie spowoduje, że system przydzieli więcej fizycznej pamięci, jedynie wirtualną. Możesz popróbować z ustawieniami dynamicznej pamięci w Vray, ale nie gwarantuje to efektów. Swoją drogą - koniecznie musisz wyrenderować tego benchmarka? Jeśli inne sceny działają to po co się katujesz? :D
Napisano 14 Lipiec 200915 l Przełacznik 3GB mi pomga zawsze - nie wyobrażam sobie zycia bez niego na moim gracie i 32 bitowym systemie ;) Poprostu system zamiast wysypac aplikacje to przydziela jej wiecej wirtualnej pamieci zamiast fizycznej (ramu). Gdyby nie ten switch to nie dosc, ze nei przydzielilby wiecej ramu to take wirtualnej na rzecz ramu. Tak wiec ten switch jest naprawde przydatny.
Napisano 14 Lipiec 200915 l Dzięki za odpowiedzi. Rozumiem, że ten przełącznik to plik boot.ini w którym zmieniamy końcówkę. Niestety nie znalazłem tego cuda w ukrytych plikach siebie na dysku C. Czy Vista ma coś takiego w ogóle? Nie chce zaśmiecac tematu, ale ostatnio wymagają ode mnie w pracy robienia wizualek, a na takie niespodzianki nie mam ochoty. Nawet render do pliku raw przez frame bufera nie przechodzi.
Napisano 14 Lipiec 200915 l Oto jak w Viscie wlaczyc 3GB: "To enable the 3GB switch on Windows Vista™ 1. Right-click Command Prompt in the Accessories program group of the Start menu. 2. Click Run as Administrator. 3. At the command prompt, enter "bcdedit /set IncreaseUserVa 3072" 4. Restart the computer."
Napisano 20 Lipiec 200915 l BIOS ---> Advanced -> Chipset -> North Bridge Configuration -> Memory Remap Feature Daj na enabled i voila
Napisano 20 Lipiec 200915 l Huh, w tym http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=825500 wątku nie znaleźli lekarstwa na brak tej opcji. Napisałbym do Wallop`a...
Napisano 13 Sierpień 200915 l 9min 47sec 3ds 32bit 10min 8sec 3ds 64 bit Q9400; 8gb ramu, xp 64 Jest jakies logiczne wytlumaczenie czemu na 3ds 32bit zrobilo sie szybciej? ;] Pzdr
Napisano 14 Sierpień 200915 l Laptop HP i Vista 32bit. Edytowane 14 Sierpień 200915 l przez Skubaniec
Napisano 21 Sierpień 200915 l Dell Precision m6300 Intel core2duo t7500 2,2ghz ocz 4gb 800mhz Win XP 64bit Max 2009 Design 64bit + vray1,5 sp2 26min 25,4sec
Napisano 23 Sierpień 200915 l 6min 5,9 sek 12Gb RAM i7Intel920 Sapphire Rad 4890 2Gb GigabyteEX58-UD5 Max 2010, V-ray 1.5 SP3
Napisano 4 Wrzesień 200915 l q6600@3.0Mhz 4gb ram (patriot) , vista 64bit ultimate (zasyfiona) :) , time 9m 38s Z powylaczynymi programami vista i jej aero zrzera tyle ze zostaje cos 2,7gb ramu
Napisano 15 Wrzesień 200915 l Już na nowym kompie: 5:35:6 Core i7 920 12 GB RAM (corsair dominator 1600) Vista 64bit
Napisano 9 Październik 200915 l 8m 58,3s Asus P7P55D Deluxe Core i5 750 QuadCore 64 Bit 2.66GHz Kingston 2x2 GB Dual 1600MHz HyperX DDR3 windows 7 x64
Napisano 29 Październik 200915 l Witam, jestem nowy i także zrobiłem kilka teksów. Fakt, męczyłem się z tydz. czasu żeby się wyrenderowało ale w końcu się udało. Napiszę co się działo bo już wcześniej ktoś o tym pisał, w Viscie pomogło tylko 3gb switch, a w XP Prof. miałem dziwny problem, bo jak wpisałem /3GB to i tak mi wywalało 3ds maxa ale zainstalowałem "memturbo" i za tylko pierwszym razem musiał czyścić ramy podczas renderingu ale każdy następny raz to już było dobrze. Więc dziwne to trochę dla mnie ale teraz działa. Dodam jeszcze tylko, że robiłem kilka prób z geometry dynamic/static, max tree depth, dynamic memory limit ale to nic w moim przypadku nie zmieniało a korzystam z v-ray SP2 i Max 2009 sp1. Dobra do rzeczy: Laptop NTTcorrino Core 2 Duo T5800 2,0 2 GB ram, DDR2 Tutaj sprawdzane na Viscie (32bit) i V-ray RC3 http://img408.imageshack.us/i/mariobenchmarkvista32so.jpg/ a tu XP prof(32 bit) i V-ray SP2 http://img408.imageshack.us/i/mariobenchmarkxpd3d.jpg/ Czasy nie nadzwyczajne ale jak na takiego laptopa to chyba nie jest tak źle :) :)
Napisano 5 Listopad 200915 l @Skubaniec podasz dokładny konfig Twojego kompa? bo czas masz naprawde imponujący
Napisano 5 Listopad 200915 l laci napisał: @Skubaniec podasz dokładny konfig Twojego kompa? bo czas masz naprawde imponujący Płytka, Asus Rempage II GENE, core i7 920, ramow 12 giga (6x2 corsair dominator 1600), geForce GTX 275, zasilacz bequit! dark power 650 W. Na poczatku moj czas to około 6 minut, po pogrzebaniu troche w biosie, poprzestawianiu taimingow pamieci doszlo do tego czasu co podalem. Teraz bym mial pewnie jeszcze wiecej, bo zmienilem boxowe chlodzenie i na czas renderingow sobie troszke go krece. Poki co wystarcza jak 'ustawie' procesor na i7 975 (skok wydajnosci jest wyraznie odczuwalny). Temperatura podczas renderingu (bez wzgledu na czas... chociaz dluzej jak 4-5 godzin nie renderowalem jeszcze) nie przekracza 65 stopni wiec zle nie jest. Poza tym takie sprytne programy asus dodaje, gdzie np. mozna ustawic tryb pracy na maksymalne oszczedzanie energii. Podczas standardowej pracy, tak wlasnie ustawiam kompa i przy minimalnych temperaturach i poborze mocy (w zwiazku z tym wszystkie wentylatorki chodza bardzo powoli, do tego wiatrak na procku nawet sie nie zalacza) wszystko pracuje baaaaaardzo cichutko. Poza tym teraz siedze na win7 wiec zobacze czy to cos zmieni wzgledem czasu.
Napisano 18 Listopad 200915 l Render: 14,37 s Hardware: AMD Phenom X4 9550 2.2GHz i 4GB Ram OCZ 800MHz OS: Windows Vista x64 SP2 Render: 12,12 s Hardware: AMD Phenom X4 9550 @ 2.65 GHz i 4GB Ram OCZ 800MHz OS: Windows Vista x64 SP2 Pragnę dodać, że scena niedoświetlona renderowała się ponad 2 min krócej. Nikt nie zwrócił uwagi, że wyniki są subiektywne. Jeżeli nie wiecie o co chodzi, proponuję spojrzeć chociażby na rendery batexior'a. Jaśniejszy dużo bardziej męczy procesor. Edytowane 23 Listopad 200915 l przez Paq
Napisano 20 Listopad 200915 l Świerszczu a czym to chłodozone bo normalnie bez oc to ma 2,66ghz ??? czy sie myle ;]
Napisano 20 Listopad 200915 l chłodzenie wodne + obudowa stworzona do dobrego chłodzenia, Cooler master HAF.
Napisano 27 Listopad 200915 l 10min 58,8 sek Win Vista 64bit ultimate Q6700 2.66 Ghz bez OC 8GB PDP patriot ddr2 800Mhz bez OC GF 8800GTS 512 ddr3 a teraz pytanie chcialbym sobie podkrecic troche ten procek, i czy ktoś moglby mi podsunąć jakis dobry poradnik jak to zrobic.. bezpiecznie itp? pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto