Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

rewelacja

 

Co do modelowania to nieco możesz obejść problem z człowiekiem. Ściągnij sobie darmowy program makehuman i generuj tam model 3d obj. Dzięki temu nie będziesz tracił czasu na robienie połowy twarzy od zera a jedynie dopasujesz lepiej już gotowy model, lub też w przyszłości jakbyś chciał taki motyw zrobić z ręką/dłonią to miałbyś to z głowy, a skupiłbyś się na tych modelach, które mają zastąpić postać.

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 548
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wielki szacun. Zrobiłeś wielkie postępy od czasu kiedy ostatnim razem widziałem Twoje prace. No i jeszcze dajesz rade z takim dużym projektem. Chyle czoła, bo to masa roboty (nawet z obeznaniem się z samymi tajnikami softu).

Napisano
ale logo federacji to mogłeś po prostu szablon zrobić i sprayem na kurtce ; ) albo łatkę zrobić.. taką zwykłą z materiału :)

 

equipment na glowie tez mozna bylo zrobic z jakis starych czesci mechanicznych i nie bylo by problemu, ale autorowi chodzi raczej o nauke i zrobienie tego w "czy de" i post pro. W koncu bedzie to niezly material autopromocyjny wiec im wiecej bajerow tym lepiej:D

Napisano (edytowane)

jakubziom, [MB] ... nie uwierzycie ile rzeczy z głowy potrafi wypaść a ilu sie nie zdążyło zrobić.... ile rzeczy koztuje itd... ta bluza... normalnie mi służy do biegania więc nie chciałem jej zniszczyć... a nowa kosztuje.... głupio by mi było biegać z logiem federacji jakiejś tam na kurtce która swoją droga nieco trystyke przypomina ; ) jeszcze bym dostał po mordzie od kogoś albo coś...a tak naprawde to po prostu o tym zapomniałem.... stać mnie na kupienie bluzy ..zapomniałem po prostu i w każdej produkcji sie takie rzeczy zdarzają ..... teraz pracuje w postprodukcji... nie uwierzycie jakie rzeczy sie tutaj podmienia ; ] często głupoty... i wszyscy dookoła mówią kurde jak mozna było nie pomysleć o tym na planie... jak to mozliwe ??? a jednak.... czasem reżyserowi chodzi o skrócenie czegoś.... wykasowanie malutkiej rzeczy... zrobienie czegoś co na planie byłoby mozliwe w ciągu 4-10 sekund .a mimo że to pierdoła to trzeba sie naciąć.. cholernie narysować namalowac natrackować nawkurzac itd i ja tez jestem zły ze zapomniałem tego nadruku zrobic na bluzie.ale od tego tez jest postprodukcja... ten szajs na oko też mogłem sobie zrobić... ale to by wymagało by to skonstruować jakos do tej głowy przyczepić poza tym trudno by sie z tym biegało. mozna by sie potknąć jeszcze i sobie krzywde zrobic.... czasem lepiej jest sie pomęczyć... i zrobić cos after niz ryzykować np że sie łeb rozbije... lub ktoś sobie zrobi kuku i np połamie reke przez co nie mógłbym pracować...

Edytowane przez norden
Napisano
bo ja modelowac nie lubie strasznie ; )

 

Heh, a ja za to uwielbiam modelować :D, jak coś masz to możemy się dogadać (no tylko okres Dominance War definitywnie odpada :] )

 

A projekcik idzie świetnie :d Na kiedy wstępnie planujesz skończyć??

Gość dekiel
Napisano

tylo te rekawice - litości :)! wez zaluz jakies obcisle a nie wzioles od dziadka jakies ogrodnicze i to jeszcze za duze :). repekt dla Ciebie!

Napisano

jak widze ten projekt to wariuje :D świetnie świetnie :D a jak masz problem z czasami renderow to moze community pomoze uzyczajac swojej mocy obliczeniowej ;D ja tam chetnie moge jakies rendery puszczac na noc

Napisano

Kurcze, jak moglem ten watek przegapic. Rewelacja. Norden gratuluje samozaparcia, pomyslu i olbrzymiego talentu. Mam cicha nadzieje, ze po skonczeniu pracy nad tym shortem znajdziesz troche sily na dodanie do niego "making of" ;)

Napisano

Alibaba>"Główne" założenie projektu było takie własnie by zrobić makingof/showereela zw głównie z matte paintingiem. Wiele z ujęć które zrobiłem nie nadają się do tego ale kilka wierze że dają radę. Trzymam źródła i kompozycje. Ujęcia które sobie do demo reela wybiore prawdopodobnie cofne sie do przeorania ich jeszcze raz lub częściowo i poprawienia błędów, dodanie nowych warstw, systemów cząteczkowych. Rzeczy spowodowanych brakiem doświadczenia i wiedzy na początku tworzenia tego całego Adevale itd tak że finalnie mój cel czyli zrobienie tego showreela bedzie na równym poziomie mimo iż praca trwała na przestrzeni wielu miesięcy do tego wszystkiego dodam of korz rzeczy które robie na zlecenia gdzies tam... ale również animowane zawierajace matte painting

Napisano (edytowane)

kamil.ochel> Nie umarł ; ] ale ostatnio w pracy hardcore bo deadline projektó niektórych w które jestem zaangazowany się zbliza, poza tym sie przeprowadzałem... byłem chory przez 2 tyg i wogole atrakcje... najrózniejsze.

Mogę napisać że pracowałem ostatnio nad poprawieniem montażu całości...wywalając niektóre shoty i wstawiając inne bądź skracać lub wydłuzac by zwiekszyc nieco dynamike, poza tym powoli sie przygotowywuje do dokrętek bo jedna 1,5 scen z 5 scen całości nie została nakręcona jeszcze z powodu zapalenia płuc dziwczyny która grała na koncu października... potem była zima ciemność przenosiny do warszawy i generalnei dupa blada. Tak więc odświeżam i poprawiam storyboardy... nom i będe musiał cześć rzeczy z wrocławia sprowadzic do wawy. W miedzyczasie też staram sie dłubać ujęcie przelotu przez korytarze wymarłego miasta którego animatik jakiś czas temu pokazywałem... ale model otoczenia wciąż jest na poziomie nieco ponad to z animatiku. Długo szuakłem sposobu jak zrobić matte do tak rozbudowanej i długiej geometrii...trzeba sobie niestety sprytnie dzielić na warstwy.. ten model... Uczyłem sie też ostatnio programu Body Paint a dzisiaj śmigałem w NUKE ćwicząc roto... Progz ten na pewno wykorzystam przy robieniu roto do niektórych shotów kręconych kamerą... Nie martw sie kamilu ;] jak zacznie sie wiosna i sie ustabilizuje tutaj moje mieszkanie we wawie bo do tego miasta sie ciezko przyzwyczaic no i znajomych wszystkich zostawiłem...to na pewno rusze z kopyta... Już tyle w ten filmik włozylem że nawet jezeli ne będzie fabularnie powalał na kolana to i tak mysle ze warto go skonczyc. Bo to mega nauka no i ciekawe folio pzdr.

Edytowane przez norden
Napisano (edytowane)

Ostatnio sie troche odgarnałem z obowiązków i powróciłem do dalszej pracy.... W tym matte na obrazku poniżej póki co dodatkowe drzewa są statyczne... jak będzie już wiosna bede musiał sie przejśc gdzies z kamerką shotować na tle nieba... bo teraz to mnie te statyki bolą okropnie. W weekend podliczyłem sobie jaki procent shotów będzie obrabiany na kompie.... wyszło mi ze ok 94% a jestem na etapie ok 45% całości. Właśnie mija 13 miesięcy od rozpoczęcia projektu

 

cityseqd.jpg

cityseqa.jpg

cityseqb.jpg

Edytowane przez norden
Napisano

mnie oszałamia i powala w jaki sposob jednostka potrafi zrobic lepszy efekt i lepsza jakosc pracy niz nie jedna wiekszosc studiow graficznych z ogromnym budzetem, jak dla mnie bracie nadajesz sie jednogłosnie do studia dreamworks albo i nawet lucas arts!!! jestes niesamowity!!! pozdro

Napisano

to co prezentujesz w tym temacie, jest tak niesamowite i miażdzące, że nawet nie wiem za bardzo jak to komentować - po prostu czekam, na każdą kolejną porcję informacji z prac nad projektem i podziwiam, podziwiam i podziwiam, za umiejetności, za talent, za samozaparcie i za ambicję - wielki szacun i powodzenia :)

Napisano

jeszcze dodaje tak pare zdjec z "planu" ; ) mimo kiepawych warunków oswietleniowych braku doświadczenia oraz pomarańczowych ścian jestem dosyc zadowolony z tego jak udało się ewę wyciąć z tła i przenieść na statek kosmiczny. Kamera mimo iz amatorska ( JVC GZ-HD7 ) na szczęscie łapała duża jasność przy tych paru halogenach przy czasie naświetlenia 1/30s shoty były podobnie jak i cała będzie animacja w 30fps .... jakoś nie lubie tych 25 klatek na sekunde wole jak anime jest bardziej płynne

 

evadzb.jpg

dscf4029hyi.jpg

dscf4022.jpg

Napisano (edytowane)

Wrzucam wipek matte które wykorzystam do 4-5 shotów. Jeszcze bede w tym rzezał dla przyjemnosci ale tak jak juz teraz to obczajałem w małym HD... to daje rade jesli chodzi o rozdzielczosc detali... Szkoda wielka że nie mam siły na to żeby bazowe modele do renderu dopicować i ładnei oteksturować.... to niestety jest warunkiem matte na wysokim poziomie... wybrałem drogę szybkigo podmalowania po złączeniu passów z renderu .... na prostszych modelach bazowych...pozdrawiam Norden

sc003sh074matteaplate.jpg

 

sc003sh074mattea.jpg

Edytowane przez norden
Napisano

Buty mi całkiem już spadły! Te wieże rozgniatają i miażdżą, potem podnoszą i znowu miażdżą. Cudo! Genialne światło! Trochę może tylko razi ten ostatni plan drzew, zbyt wycięty. Mogłeś podciąć teren i zostawić koronę. Ale kto by tam patrzył na filmie! Możesz powiedzieć jakiego renderera użyłeś?

Napisano

o bogowie... jaka MIAZGA!!! genialne, ja zupełnie sie nie znam na 3D, ale dla mnie to jest mistrzostwo i niczym nie ustępuje, mega produkcją SF, faktycznie, może drzewa też przykuły moją uwagę, że trochę "odstają" na tym ostatnim planie, ale w czasie filmu? no jasne... już bym to zauważył :) masakra...

Napisano

Kto obserwował wątek od początku ten wie po obrazku poniżej że plastelinka niestety nie wytrzymała próby czasu... w tzw miedzyczasie troche mi sie zmieniła koncepcja dot wyglądu otoczenia dla tej sceny..

pzdr forumowiczów Norden

 

natsc003sh065.jpg

Napisano

zastanawiam sie, ty reczenie wycinasz kazda klatkie? bo widze ze wszyskto krecone prawie na niereguralnym tle, czy opatentowales czasem jakas magiczna sztuczke na to:)

Napisano

uncle>> Z niebem jest prosto bo tutaj mozna wachlarzem filtrów do keyingu poszaleć... gorzej gdy motion blur wchodzi... to wtedy bywa róznie ; )))) z kolei ujęcie z babeczką to też filtry do keyingu plus kopiowanie warstwy z babką i jakieś szybkie roto... do poprawiania błędów... tu miałem troche szczeście bo w miare dobrze krzaki sie dają wyciąć za nią... jedynie mi na włosach coś tam pyrglało... więc główke musiałęm wyrotować od strony włosów a ponieważ ona sie ledwo co rusza w tym shocie więc zajęło mi to chyba z 10-15 min jakoś..... w przypadku gdy są jakieś inne dziwne tła to niestety pozostaje tylko roto... a dobre roto dla skomplikowanego ruchowo kadru tak ok 100 klatek to czasem sie konczy nawet na kilku dniach pracy aha... nie polecam afterów do rotowania chyba ze dzielicie sobie na ileś tam masek....i macie anielską cierpliwość żeby nie zdążyć rozpierdzielić monitora... najlepiej w NUKE rotować... chyba wg mnie

Napisano

to nie latwiej zainwestowac w kawalek materialu? juz nie musi byc profesjonalny blue box, na pewno latwiej by sie pracowalo:) jednak teraz i tak nie mam zastrzezen, fajnie Ci to idzie:) zastanawiam sie jeszcze, czego tego do dzialu animacji nie przeniosles albo do wipa:p

Napisano (edytowane)

JohnZi>>> Niby tak niby nie... Przytocze ci cytat Johna Knolla. "Nieważne czy blueboxy są dobrze doświetlone i czy wogole są ; ] te problemy mozna rozwiązać później"..... Za to nakręcić sobie kogoś już nie mógłbym pozniej... bo był październik i tak naprawde miałem po 3-4h na shotowanie... więc zlewałem blueboxy... poza tym chciałem dużo enviro prawdziwego wykorzystać i jedynie skupić sie na wymianie tego co jest na niebie za drzewami... w każdym filmie z nowoczesnymi efektami cyfrowymi nie unikniesz roto... Praca matte paintera na której głównie się skupiam to tak po głębszym przemysleniu jest to roto plus jakieś mazianie ; ] ew model 3d jakiś prosty lub całego enviro

Edytowane przez norden
Napisano

a tak jeszcze zapytam, nie wiem czy bylo czy nie

w pierwszym poscie na jednym z kadrow widac ze jest scena z wykorzystaniem juz nagranego dymu (po wygladzie zgaduje ze to saletra;)), i albo jest to tak mistrzowsko zrobione ze dodales dym tam juz w poscie albo go nagrales odrazu,

a jak nagrales odrazu to planujesz tam za nim tez robic matte?:))

czy moze juz zrobiles ;D

Napisano (edytowane)

uncle>>>w tym jednym ujęciu gdzie dym nachodzi na niebo które będzie zastepowane budynkami futurystycznego zniszczonego miasta, budynków po lewej stronie nie będzie ; ) będą jedynie po prawej stronie. Ten sam myk jest w kadrze z dziewczyną powyżej ... Tam gdzie jej pyrglają włosy w lewą stronę starałem sie tak pustawiać gałęzie... żeby włosy w czasie trwania ujęcia nie nachodziły na podmalówkę bo keying średnio na tym działa wtedy i włosy na motion blurze potrafią zniknąć lub zostawiac jasny margines. Tak sie zastanawiałem właśnie wrzucając ten prosty kadr czy ktos tutaj zwróci na to uwagę że ide na łatwizne trosze i zostawiam margines między włosami a podmalówką. Niestety musze tak robić bo nie mam armii chińczyków pod ręką. założe się że mozna to jakoś powyciągać te włosy zeby nie zostawiac marginesu...kopiować layery cudować kobinować przemnażać itd ale po co to skoro i tak nikt tego nie zauwazy.. bo gałęzie mogły sobie rosnąc jak chciały... tak samo.. z budynkami i dymem ... przecież nie wszędzie musi być szczelna ściana z budynków na horyzncie ; )

Edytowane przez norden
Napisano

hehe tak z ciekawosci pytam, wiesz, ciezko zalwazyc czy jakies wlosy sie ruszaja jak sa pojedyncze kadry;) czy nachodza czy nie:). ogolnie przy takiej robocie to raczej patrzy sie na efekt a nie na to czy ktos idzie na latwizne czy nie, raczej chodzi o to zeby robic zaje.ste rzeczy jak najmniejszym nakladem, nie?:).

zawsze moglbys dac jej jakas czapke i mialbys problem wlosow z glowy... w sesie po problemie. ale tak patrzac w sumie moglbys dosunac te jasne budynki za nia i tez nie powinno byc widocznych problemow z jasnym marginesem.

Napisano

Szkic dla odpoczynku. Troszke sie zastanawiałem nad jakimiś detalami do zrobienia z prostych brył w 3d i poleciałem scenke. Ostatnio jestem zafascynowany pracami Daniela Simona więc sobie taką blondynę na motorze trzasłem po prawej ;))) pzdrconceptz.jpg

Napisano

Wow !! i to wszystko jest zrobione za pomoca programu Autodesk 3DS Max ??

Naprawde świetne ja właśnie zaczynam swoją przygode z grafika. Mam nadzieje ze za pare lat też tak bede tworzył. Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

musiałbym sie dowiedzieć, ile czasu teraz ci upłynęło od początku, ile czasu pracujesz nad tym i jaki Ci to sprzęt trawi? mocne karty i procki oraz dużo RAMu? Moze ten film jest domowej roboty?... Nadajesz się do Platige i ILM :)

 

edit: film jest sexiasty :D

Edytowane przez Camel
Napisano

lukasz 88>> Własnie troche ubolewam nad tym że robie to w maksie, ponieważ ten software jet już nieco archaiczny. Wołałbym w Maya trzaskać lub XSI... próbuje też się NUKE'a uczyć w domu (głównie w zakresie mapowania w 2,5D) żeby w tych całych afterach tego nie składać. Chcę też windowsy porzucić ; )

Napisano

Jejku....ile się trzeba uczyć zeby zrobić taką animacje? Jak już pewnie pisałem ja dopiero zaczynam... Powodzenia w tworzeniu nowych takich samych super rzeczy...:) Już tylko jedno ostatnie pytanko mam i nie zaśmiecam forum swoimi pytaniami. Czy zebu tworzyć taką animacje to trzeba najpierw naszkicować i zeskanować szkic do kompa i na tym szkicu pracować? czy po prostu tworzy się go w programie bez żadnych szkiców itp. Znaczy tworzenie czegoś z niczego...:)

Napisano

swietny szkic, nie wiem tylko jakim cudem przeoczylem tego aniela simona :(

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności