Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zwroc uwage na to, ze bardzo czesto Twoje kompozycje wygladaja tak, jakbys za wszelka cene chcial zawsze zmiescic calutka postac w kadrze, przez co obrazki wygladaja troche jak zdjecia z pierwszej komunii. Jak ktos madry kiedys tam powiedzial- kazda kompozycja zaczyna sie od 4 linii, czyli od krawedzi obrazka, dlatego trzeba te krawedzie traktowac jako wazne elementy, a nie ograniczenie, czy zlo konieczne...

Druga sprawa: jak wynika z postow powyzej drugi z ostatnich Twoich szkicow jest zdecydowanie najslabszy. Powod tego jest, jak sadze, taki, ze pozostale dwa szkice beda nadal ciekawe jesli potraktujesz je w jeszcze bardziej uproszczony sposob, jako abstrakcyjne plamy waloru. Obydwa maja zdecydowane kierunki, ciekawie rozmieszczone, zasadnicze plamy waloru i nienachalne focusy. Wszystko to, co amerykanie nazywaja designem obrazka. Natomiast drugi obrazek sklada sie z dwoch bardzo do siebie podobnych ciemnych plam, ktore na dodatek sa symetryczne wzgledem srodka obrazka. Nie wiem, czy to zamierzone, ale tak wyszlo ;)

Jesli zaczniesz robic wiecej szkicykow takich, jak ten ostatni (czyli niemal zero detalu, tylko zabawa 3-4 walorami) zaczniesz dostrzegac w czym rzecz:) Na tym np. polega potega speedow Cpt. Obwiesia- absolutnie genialny, a jednoczesnie dosyc prosty design na poziomie abstrakcyjnym (przynajmniej ja tak sobie to tlumacze, zeby latwiej mi bylo marzyc o nauczeniu sie tego, z czym Cpt. najwyrazniej sie urodzil;)). Do takich cwiczen najlepszy jest maly szkicowniczek i olowek, badz flamastry, bo w digitalu zawsze mozna zrobic zoom in i poleciec z tematem ;) Fajnie jest tez poeksperymentowac, pocisnac kompozycje do granic absurdu. Jakis czas temu uslyszalem w jakims wywiadzie o tzw. zasadzie KISS w designie, czyli "Keep It Simple, Stupid". Niby oczywiste, ale mi ten skrot zapadl w pamiec. Chyba sobie go nawet wytatuuje gdzies ;)

 

pozdr i powodzenia

S

  • Odpowiedzi 2k
  • Wyświetleń 340k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Napisano
  • Autor

Dzięki wszystkm za opinie!

 

pierwszy jest bardzo fajny, brakuje tylko czegos na co ziomek sie gapi.

 

no i ostatni, srodkowy najmiej ciekawy

 

takie s amoje typy

 

chcialem zachowac elementy identyczne z pierwowzorem. Tam jest plama krwi. Lubię takie obrazki gdzie widz sobie sam ma dopowiedzieć (kto tam padł? bandyta zabity w obronie własnej? a może zhańbiona niewinna białogłowa?) No po prostu chciałem "to samo tylko lepiej ;]

 

Oh, Lord! Co za koment! Dzięki stokrotne, trafione w sedno jak zwykle.

 

Całą teorię niestety już czytałem, myślę że kwestia ćwiczeń i powinno sie poprawić...

 

Digital wolę ze względu na możliwość szybkiego przesuwania i modyfikowania i walenie plamą, jakoś na razie się opanowuję i zooma nie robię na szczęście.

 

A z dziarami KISS już sporo typów biega, ryzykujesz wygląd reliktu lat osiemdziesiątych ;]

 

kiss_fragrance_wideweb__470x313,2.jpg

Napisano

Wlasnie o to chodzi, zebys nie przesuwal, tylko narysowal jeszcze raz i zobaczyl czemu jedno jest lepsze od drugiego. A szkice powinny byc tak male i proste, zeby zajmowaly Ci kilka chwil. Jak nie mozesz przesunac, to sie zaczynasz zastanawiac, a jak sie zaczniesz zastanawiac, to zaczynasz rozumiec ;) Ale wiem, ze digital kusi i tez ma swoje plusy.

 

Dokladnie taki tatuaz sobie chce walnac! Kurde, i fryz goscia po prawej ma cos w sobie...

Napisano

Sorry ze sie malo udzielam ale na urlopie jestem i internet jest tylko jak wieje od wschodu :] Zagladam tu czasem i jestem pod takim wrazeniem feedbacku jaki EC dostaje ze szkoda gadac... Za to uwielbiam to forum :] Taka pomoc i konkretne rady (szczegolnie te o kompozycji i pustce na obrazkac) to jak wygrana na loterii!

Mam nadzieje ze nie tylko EC kozysta z tego co tu sie dzieje bo wiekszoc komentarzy jest zdecydowanie uniwersalna

KEEP ON PAINTING!

Napisano
[..]Jakis czas temu uslyszalem w jakims wywiadzie o tzw. zasadzie KISS w designie, czyli "Keep It Simple, Stupid". Niby oczywiste, ale mi ten skrot zapadl w pamiec. Chyba sobie go nawet wytatuuje gdzies ;)

 

Dla zainteresowanych - jest to tekst z wykładu Armanda Serrano - The Power of Thumbnails

 

http://www.vimeo.com/20157077

Napisano
  • Autor

Też jestem pod wrażeniem, jak fortuna mi dopisuje z radami, cieszę się z ilości i jakości jakie tu przez lata dostałem, wielkie dzięki Wam za to dobrzy ludzie! Max3D pl to jedyna w swoim rodzaju wspólnota.

 

Porobiłem sobie takie storyboard na odwrót w nadziei podpatrzenia jakichś użytecznych rzeczy jeśli o kompozycję chodzi. Z jakiego to filmu to chyba nie muszę wyjaśniać??

 

mad_max_2_reverse_storyboards_by_ethicallychallenged-d3ip45r.jpg

Napisano

heh też w ramach odpoczynku robię takie prace-fajna rzecz-pamiętam ,że brad rigney mówił jak wiele godzin spędził na "przerysowywaniu"/analizowaniu ujęć z filmów (światło, kompozycja itd)

Napisano

zdecydowanie musiałbyć przyciemnić wszystko prócz samego wejścia żeby to światło mialo lepszy efekt...

Napisano

bardzo oszczędne to ostatnie :)

w ogóle dużo fajnych rzeczy ostatnio wrzucasz... :P czuje sie jakbym nic nie robiła, a przecież robie non stop :/

Napisano

Storyboardy bardzo fajnie Ci wyszły. Wydaje mi się, że te ćwiczenie dobrze Ci robi :D

 

W ostatnim, jak wspomniała telthona, minimalistycznie. Może nawet za bardzo. Tez kadr?

Napisano
  • Autor
bardzo oszczędne to ostatnie :)

w ogóle dużo fajnych rzeczy ostatnio wrzucasz... :P czuje sie jakbym nic nie robiła, a przecież robie non stop :/

 

Ha! ja sie tak samo czuje! :D

 

Nie, to nie kadr, ale a MM2 sporo takch ujec bylo wiec bym sie nie zdziwil jakby sie znalazlo identyczne

 

szkic szpiegowsko-napadalski

 

spy_games_by_ethicallychallenged-d3j3fzq.jpg

Napisano

EC ty juz potrzebujesz rad wiekszego kalibru wiec zaczerpniemy troche od pewnego mistrza.

 

Zauwazylem ze prace Franka Frazetty byly niesamowite z kilku wzgledow ( oprocz fenomenalnego stylu i warsztatu ) potrafil On uchwycic momenum akcji.

Jego postaci byly zlapane nie w sekunde pozniej, czy wczesniej, a wlasnie w tym idealnym momencie, zaraz przed wielkim " Bum".

 

W tym szkicu szpiegowskim facet trzymany na muszcze az emanuje swoim sztucznym bytem. Duzo ciekawiej cala sprawa miala by sie gdyby gosc zostal zaskoczony z kubkiem kawy dopiero co rozlewajacej sie w powietrzu i na pol odsunietym krzesle z malujacym sie zaskoczeniem na twarzy.

 

Na koniec powiem jedno, szkoda ze nie jestem taki madry kiedy sam cos maluje, ale ostatnio mam w glowie tylko pustke.... albo lato, grilla, piwo i... no, dobra koncze ( nie sekunde za pozno, pamietaj man! :P )

Napisano
  • Autor

Święta racja ICE, wielkie dzięki. Nieprzemyślane treści to moja plaga, przynajmniej jeśli chodzi o takie speedowe rzeczy, zawsze jakiś bezsens sie wkradnie

Patrz, nawet kawke namalowałem: ;]

spygames2_by_ethicallychallenged-d3j5r1l.jpg

 

PS podoba mi się ten literacki zabieg na końcu :)

Napisano

Kompo wydaje mi się ciekawe ;) jest historia, no tylko robot jakiś mały się wydaje, pokaż nam jego wielkość!

Rączka jakaś mała się zrobiła, miecz to samo przynajmniej takie mam wrażenie.

No i może mało przemyślane, sam pomysł ok no ale koncept cieniusio goła ręka przy rycerzu z tarczą jak miniaturka bulwarka (t6, wow bc;p ) ew countera z CSa.

Coś tu nie bangla z jego sprzętem.

Ciekawe czy sam byś tak pewnie stał z takim nożem do obierania ziemniaków na przeciw robota ;p

Edytowane przez Swiezy

Napisano

Poprzedni był całkiem niezły, tylko nie łapie tych białych linii w tle

Napisano

hełm motocyklisty, tarcza policjanta i szmata prosto ze Sparty vs Robot. Cwiczenie cwiczeniem ale czasami zaplanuj sobie co chcesz przedstawic, zeby to jakos kupy sie trzymalo i nie bylo po prostu...głupie.

Mam wrazenie ze operujesz zaledwie kilkoma 'kadrami'. Np. zobacz sobie uklady wojakVSrobo i tego napadnietego komputronika- sa prawie identyczne.

Apropo sceny z komputerowcem- nie blokuj kadrow czyms takim jak nudna sciana z drzwiami- daj tam lepiej jakas otwarta przestrzen, bo niedosc ze w 'glownej' scenie nic sie nie dzieje i wieje nudą, to jeszcze zablokowales mozliwosc zwiedzania dalszej przestrzeni...

Napisano

faza, fajna sprawa ze nie boisz sie takich trudniejszych tematow- bo temat 'koń' jest naprawde ciezką przeprawą i wyszlo calkiem zgrabnie;]

Napisano

Jakbyś nie Ty malował. Miło popatrzeć bo chcąc nie chcąc przykuwa na dłużej wzrok żeby rozkminić ocb. Jest historyjka, może nie w 100% jasna ale ja tam nie mam problemu - mogę sobie sam dopowiedzieć =]. Pzdr.

Napisano
  • Autor

Nicponim - cieszy mnie to, bo nawet jak z obrazka juz nie jestem zadowolony, to o budowie konia sporo sie nauczylem malujac to.

 

Emmilius, boje sie pytac, ale jednak spytam, co miales na mysli ze jakbym nie ja malowal? A historyjka jak historyjka, konflikt w ktorym z jednej strony jest zrujnowane zycie, a z drugiej po prostu kolejny dzien w robocie ;]

 

ortheza co do inspiracji to scenka jest mojego pomyslu a tematyka to pewnie stad, ze czytam sobie Narrenturm Sapka (po raz 10 chyba), gralem w pierwsze Assassin's Creed i z tego koktajlu wyszlo cos takiego. A czy wszystko z bani to nie wiem, jak odpowiedziec, patrzylem na sporo zdjec koni zeby zobaczyc jakie sa rozne masci i ogolnie jak wyglada kon ale one nie byly tak upozowane, patrzylem jak wyglada halabarda, kusza, sredniowieczna uprzaz itp

Napisano

Jesteśmy na forum od dłuższego czasu i wydaje mi się że gdyby zrobić konkurs pt. "Kto to malował?" to Twoje prace rozpoznał bym od razu, masz wyrobioną swoją własną technikę i jest ona charakterystyczna aż tu nagle BACH! Po prostu tego bym z Tobą nie połączył.

 

p.s. Zagraj też koniecznie w AC2, mnie wciągnęło na maxa :D Pzdr

Napisano
  • Autor
masz wyrobioną swoją własną technikę i jest ona charakterystyczna

 

Dzieki za dyplomacje i litosc, ja bym powiedzial ze z uporem maniaka daje dupy w tych samych aspektach ilustracji :D

Jeszcze nie robilem obrazka gdzie chcialem zeby bylo slisko i mokro, moze dlatego?

Napisano

geniusz, "pamieciówka: pinć razy lepsza niz szkic, szacun

Napisano

spoko ja zawsze jak spędzam czas zona myślę tylko o niej, pozdro

Napisano

Zgrabnie wyszło ćwiczonko :D Ładne światło położyłeś na drzewie.

 

Dobry patent na trening :D

Napisano

No i właśnie takich podejść brakuje na twoich obrazkach przy zdetalizowanych do bulu potaciach. Ja to bym się zastanowił, czy tę zieleń powinienes potraktować tym miękkim pędzlem. Myślę, jeden z brushy Obviusa byłby zdolny do lepszego, szybkiego przedstawienia i nie rozmywałoby tak drzewa na pierwszym planie.

Napisano
  • Autor

Rothbart - dzieki

 

Status - jesli masz na mysli ze w moich pracach przydaloby sie wiecej swobody, to sie w pelni zgadzam. Nie`jest to proste zadanie niestety. Pracuje nad tym ;]

 

CUKERASS - dzieki. Pamiec ma dobra, ale krotka, nie ma czego zazdroscic. A zrozumienie swiatla osiagniesz cwiczac rysowanie prostych bryl geometrycznych (kostek, walcow, stozkow, kul) z natury. Ja tez mam nadzieje, ze kiedys je tak osiagne ;]

 

Lajf drouing ;d. Zapomnialem juz, jakie kozysci to daje, ale teraz mam nadzieje robic to raz na tydzien.

 

pozy od 1-15 min

life_drwg_02_by_ethicallychallenged-d3kfopr.jpg

i jedna 50 minut

life_drawing_01_by_ethicallychallenged-d3kfo5z.jpg

Napisano

Lajf drouing ;d. Zapomnialem juz, jakie kozysci to daje, ale teraz mam nadzieje robic to raz na tydzien.

 

raz na tydzień to za mało, min 1h dziennie :] ..fajne drzewko

Napisano

Ostatnie rysunki sprawiają naprawdę dobre wrażenie. Proporcjonalnie w większości udało Ci się trafić (w ostatnim wyciągnięta ręka dziwnie się wygina). Przyczepiłbym się tylko do sposobu w jaki budujesz walor - często szraf, którym się posługujesz nie odpowiada powierzchni bryły, przez co spłaszcza ją (szczególnie drugi rysunek z prawej strony - stojąca postać). Linie konturów postaci są druciane, nie rysowane z gestu, widać, że kilka razy szukałeś odpowiedniego kąta, czy proporcji. Nie sugeruję konkretnego stylu, tylko to co wydaje mi się bardziej rysunkowe :D

 

raz na tydzień to za mało, min 1h dziennie :] ..fajne drzewko

 

Wydaje mi się, że to cholernie względne. Wiadomo - im więcej tym lepiej, ale czasem ktoś wyciągnie te same w wnioski przy zupełnie innej intensywności pracy.

Napisano

No się w połowie zaczął, ale skoro tak sądzisz że już poprawiłeś ;d poza tym brak luzu w tej pracy, wszystko piękne jakby wczoraj postawione na sztywno, taki zbiór pedantycznych plam, bardzo prostych i nie ciekawych.

Napisano

Całkiem spoko. Nie znam się za bardzo ale co można by moim zdaniem zmienić:

- chmury powinny raczej zabarwiać się kolorem nieba i słońca, a tak to wyglądają jak dym ze sztucznego źródła

- na podstawie mostu trochę ciężko mi powiedzieć gdzie punkt zbiegu perspektywy/horyzont jest. Wyznaczyłeś go w szkucu?

 

Ale tak to spoko, oświetlenie i kompozycja git.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności