Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zwroc uwage na to, ze bardzo czesto Twoje kompozycje wygladaja tak, jakbys za wszelka cene chcial zawsze zmiescic calutka postac w kadrze, przez co obrazki wygladaja troche jak zdjecia z pierwszej komunii. Jak ktos madry kiedys tam powiedzial- kazda kompozycja zaczyna sie od 4 linii, czyli od krawedzi obrazka, dlatego trzeba te krawedzie traktowac jako wazne elementy, a nie ograniczenie, czy zlo konieczne...

Druga sprawa: jak wynika z postow powyzej drugi z ostatnich Twoich szkicow jest zdecydowanie najslabszy. Powod tego jest, jak sadze, taki, ze pozostale dwa szkice beda nadal ciekawe jesli potraktujesz je w jeszcze bardziej uproszczony sposob, jako abstrakcyjne plamy waloru. Obydwa maja zdecydowane kierunki, ciekawie rozmieszczone, zasadnicze plamy waloru i nienachalne focusy. Wszystko to, co amerykanie nazywaja designem obrazka. Natomiast drugi obrazek sklada sie z dwoch bardzo do siebie podobnych ciemnych plam, ktore na dodatek sa symetryczne wzgledem srodka obrazka. Nie wiem, czy to zamierzone, ale tak wyszlo ;)

Jesli zaczniesz robic wiecej szkicykow takich, jak ten ostatni (czyli niemal zero detalu, tylko zabawa 3-4 walorami) zaczniesz dostrzegac w czym rzecz:) Na tym np. polega potega speedow Cpt. Obwiesia- absolutnie genialny, a jednoczesnie dosyc prosty design na poziomie abstrakcyjnym (przynajmniej ja tak sobie to tlumacze, zeby latwiej mi bylo marzyc o nauczeniu sie tego, z czym Cpt. najwyrazniej sie urodzil;)). Do takich cwiczen najlepszy jest maly szkicowniczek i olowek, badz flamastry, bo w digitalu zawsze mozna zrobic zoom in i poleciec z tematem ;) Fajnie jest tez poeksperymentowac, pocisnac kompozycje do granic absurdu. Jakis czas temu uslyszalem w jakims wywiadzie o tzw. zasadzie KISS w designie, czyli "Keep It Simple, Stupid". Niby oczywiste, ale mi ten skrot zapadl w pamiec. Chyba sobie go nawet wytatuuje gdzies ;)

 

pozdr i powodzenia

S

  • Like 1
Napisano

Dzięki wszystkm za opinie!

 

pierwszy jest bardzo fajny, brakuje tylko czegos na co ziomek sie gapi.

 

no i ostatni, srodkowy najmiej ciekawy

 

takie s amoje typy

 

chcialem zachowac elementy identyczne z pierwowzorem. Tam jest plama krwi. Lubię takie obrazki gdzie widz sobie sam ma dopowiedzieć (kto tam padł? bandyta zabity w obronie własnej? a może zhańbiona niewinna białogłowa?) No po prostu chciałem "to samo tylko lepiej ;]

 

Oh, Lord! Co za koment! Dzięki stokrotne, trafione w sedno jak zwykle.

 

Całą teorię niestety już czytałem, myślę że kwestia ćwiczeń i powinno sie poprawić...

 

Digital wolę ze względu na możliwość szybkiego przesuwania i modyfikowania i walenie plamą, jakoś na razie się opanowuję i zooma nie robię na szczęście.

 

A z dziarami KISS już sporo typów biega, ryzykujesz wygląd reliktu lat osiemdziesiątych ;]

 

kiss_fragrance_wideweb__470x313,2.jpg

Napisano

Wlasnie o to chodzi, zebys nie przesuwal, tylko narysowal jeszcze raz i zobaczyl czemu jedno jest lepsze od drugiego. A szkice powinny byc tak male i proste, zeby zajmowaly Ci kilka chwil. Jak nie mozesz przesunac, to sie zaczynasz zastanawiac, a jak sie zaczniesz zastanawiac, to zaczynasz rozumiec ;) Ale wiem, ze digital kusi i tez ma swoje plusy.

 

Dokladnie taki tatuaz sobie chce walnac! Kurde, i fryz goscia po prawej ma cos w sobie...

Napisano

Sorry ze sie malo udzielam ale na urlopie jestem i internet jest tylko jak wieje od wschodu :] Zagladam tu czasem i jestem pod takim wrazeniem feedbacku jaki EC dostaje ze szkoda gadac... Za to uwielbiam to forum :] Taka pomoc i konkretne rady (szczegolnie te o kompozycji i pustce na obrazkac) to jak wygrana na loterii!

Mam nadzieje ze nie tylko EC kozysta z tego co tu sie dzieje bo wiekszoc komentarzy jest zdecydowanie uniwersalna

KEEP ON PAINTING!

  • Like 1
Napisano
[..]Jakis czas temu uslyszalem w jakims wywiadzie o tzw. zasadzie KISS w designie, czyli "Keep It Simple, Stupid". Niby oczywiste, ale mi ten skrot zapadl w pamiec. Chyba sobie go nawet wytatuuje gdzies ;)

 

Dla zainteresowanych - jest to tekst z wykładu Armanda Serrano - The Power of Thumbnails

 

http://www.vimeo.com/20157077

  • Like 3
Napisano

Też jestem pod wrażeniem, jak fortuna mi dopisuje z radami, cieszę się z ilości i jakości jakie tu przez lata dostałem, wielkie dzięki Wam za to dobrzy ludzie! Max3D pl to jedyna w swoim rodzaju wspólnota.

 

Porobiłem sobie takie storyboard na odwrót w nadziei podpatrzenia jakichś użytecznych rzeczy jeśli o kompozycję chodzi. Z jakiego to filmu to chyba nie muszę wyjaśniać??

 

mad_max_2_reverse_storyboards_by_ethicallychallenged-d3ip45r.jpg

Napisano

heh też w ramach odpoczynku robię takie prace-fajna rzecz-pamiętam ,że brad rigney mówił jak wiele godzin spędził na "przerysowywaniu"/analizowaniu ujęć z filmów (światło, kompozycja itd)

Napisano

Storyboardy bardzo fajnie Ci wyszły. Wydaje mi się, że te ćwiczenie dobrze Ci robi :D

 

W ostatnim, jak wspomniała telthona, minimalistycznie. Może nawet za bardzo. Tez kadr?

Napisano
bardzo oszczędne to ostatnie :)

w ogóle dużo fajnych rzeczy ostatnio wrzucasz... :P czuje sie jakbym nic nie robiła, a przecież robie non stop :/

 

Ha! ja sie tak samo czuje! :D

 

Nie, to nie kadr, ale a MM2 sporo takch ujec bylo wiec bym sie nie zdziwil jakby sie znalazlo identyczne

 

szkic szpiegowsko-napadalski

 

spy_games_by_ethicallychallenged-d3j3fzq.jpg

Napisano

EC ty juz potrzebujesz rad wiekszego kalibru wiec zaczerpniemy troche od pewnego mistrza.

 

Zauwazylem ze prace Franka Frazetty byly niesamowite z kilku wzgledow ( oprocz fenomenalnego stylu i warsztatu ) potrafil On uchwycic momenum akcji.

Jego postaci byly zlapane nie w sekunde pozniej, czy wczesniej, a wlasnie w tym idealnym momencie, zaraz przed wielkim " Bum".

 

W tym szkicu szpiegowskim facet trzymany na muszcze az emanuje swoim sztucznym bytem. Duzo ciekawiej cala sprawa miala by sie gdyby gosc zostal zaskoczony z kubkiem kawy dopiero co rozlewajacej sie w powietrzu i na pol odsunietym krzesle z malujacym sie zaskoczeniem na twarzy.

 

Na koniec powiem jedno, szkoda ze nie jestem taki madry kiedy sam cos maluje, ale ostatnio mam w glowie tylko pustke.... albo lato, grilla, piwo i... no, dobra koncze ( nie sekunde za pozno, pamietaj man! :P )

Napisano

Święta racja ICE, wielkie dzięki. Nieprzemyślane treści to moja plaga, przynajmniej jeśli chodzi o takie speedowe rzeczy, zawsze jakiś bezsens sie wkradnie

Patrz, nawet kawke namalowałem: ;]

spygames2_by_ethicallychallenged-d3j5r1l.jpg

 

PS podoba mi się ten literacki zabieg na końcu :)

Napisano (edytowane)

Kompo wydaje mi się ciekawe ;) jest historia, no tylko robot jakiś mały się wydaje, pokaż nam jego wielkość!

Rączka jakaś mała się zrobiła, miecz to samo przynajmniej takie mam wrażenie.

No i może mało przemyślane, sam pomysł ok no ale koncept cieniusio goła ręka przy rycerzu z tarczą jak miniaturka bulwarka (t6, wow bc;p ) ew countera z CSa.

Coś tu nie bangla z jego sprzętem.

Ciekawe czy sam byś tak pewnie stał z takim nożem do obierania ziemniaków na przeciw robota ;p

Edytowane przez Swiezy
Napisano

hełm motocyklisty, tarcza policjanta i szmata prosto ze Sparty vs Robot. Cwiczenie cwiczeniem ale czasami zaplanuj sobie co chcesz przedstawic, zeby to jakos kupy sie trzymalo i nie bylo po prostu...głupie.

Mam wrazenie ze operujesz zaledwie kilkoma 'kadrami'. Np. zobacz sobie uklady wojakVSrobo i tego napadnietego komputronika- sa prawie identyczne.

Apropo sceny z komputerowcem- nie blokuj kadrow czyms takim jak nudna sciana z drzwiami- daj tam lepiej jakas otwarta przestrzen, bo niedosc ze w 'glownej' scenie nic sie nie dzieje i wieje nudą, to jeszcze zablokowales mozliwosc zwiedzania dalszej przestrzeni...

Napisano

Jakbyś nie Ty malował. Miło popatrzeć bo chcąc nie chcąc przykuwa na dłużej wzrok żeby rozkminić ocb. Jest historyjka, może nie w 100% jasna ale ja tam nie mam problemu - mogę sobie sam dopowiedzieć =]. Pzdr.

Napisano

Nicponim - cieszy mnie to, bo nawet jak z obrazka juz nie jestem zadowolony, to o budowie konia sporo sie nauczylem malujac to.

 

Emmilius, boje sie pytac, ale jednak spytam, co miales na mysli ze jakbym nie ja malowal? A historyjka jak historyjka, konflikt w ktorym z jednej strony jest zrujnowane zycie, a z drugiej po prostu kolejny dzien w robocie ;]

 

ortheza co do inspiracji to scenka jest mojego pomyslu a tematyka to pewnie stad, ze czytam sobie Narrenturm Sapka (po raz 10 chyba), gralem w pierwsze Assassin's Creed i z tego koktajlu wyszlo cos takiego. A czy wszystko z bani to nie wiem, jak odpowiedziec, patrzylem na sporo zdjec koni zeby zobaczyc jakie sa rozne masci i ogolnie jak wyglada kon ale one nie byly tak upozowane, patrzylem jak wyglada halabarda, kusza, sredniowieczna uprzaz itp

Napisano

Jesteśmy na forum od dłuższego czasu i wydaje mi się że gdyby zrobić konkurs pt. "Kto to malował?" to Twoje prace rozpoznał bym od razu, masz wyrobioną swoją własną technikę i jest ona charakterystyczna aż tu nagle BACH! Po prostu tego bym z Tobą nie połączył.

 

p.s. Zagraj też koniecznie w AC2, mnie wciągnęło na maxa :D Pzdr

Napisano
masz wyrobioną swoją własną technikę i jest ona charakterystyczna

 

Dzieki za dyplomacje i litosc, ja bym powiedzial ze z uporem maniaka daje dupy w tych samych aspektach ilustracji :D

Jeszcze nie robilem obrazka gdzie chcialem zeby bylo slisko i mokro, moze dlatego?

Napisano

No i właśnie takich podejść brakuje na twoich obrazkach przy zdetalizowanych do bulu potaciach. Ja to bym się zastanowił, czy tę zieleń powinienes potraktować tym miękkim pędzlem. Myślę, jeden z brushy Obviusa byłby zdolny do lepszego, szybkiego przedstawienia i nie rozmywałoby tak drzewa na pierwszym planie.

Napisano

Rothbart - dzieki

 

Status - jesli masz na mysli ze w moich pracach przydaloby sie wiecej swobody, to sie w pelni zgadzam. Nie`jest to proste zadanie niestety. Pracuje nad tym ;]

 

CUKERASS - dzieki. Pamiec ma dobra, ale krotka, nie ma czego zazdroscic. A zrozumienie swiatla osiagniesz cwiczac rysowanie prostych bryl geometrycznych (kostek, walcow, stozkow, kul) z natury. Ja tez mam nadzieje, ze kiedys je tak osiagne ;]

 

Lajf drouing ;d. Zapomnialem juz, jakie kozysci to daje, ale teraz mam nadzieje robic to raz na tydzien.

 

pozy od 1-15 min

life_drwg_02_by_ethicallychallenged-d3kfopr.jpg

i jedna 50 minut

life_drawing_01_by_ethicallychallenged-d3kfo5z.jpg

Napisano

Lajf drouing ;d. Zapomnialem juz, jakie kozysci to daje, ale teraz mam nadzieje robic to raz na tydzien.

 

raz na tydzień to za mało, min 1h dziennie :] ..fajne drzewko

Napisano

Ostatnie rysunki sprawiają naprawdę dobre wrażenie. Proporcjonalnie w większości udało Ci się trafić (w ostatnim wyciągnięta ręka dziwnie się wygina). Przyczepiłbym się tylko do sposobu w jaki budujesz walor - często szraf, którym się posługujesz nie odpowiada powierzchni bryły, przez co spłaszcza ją (szczególnie drugi rysunek z prawej strony - stojąca postać). Linie konturów postaci są druciane, nie rysowane z gestu, widać, że kilka razy szukałeś odpowiedniego kąta, czy proporcji. Nie sugeruję konkretnego stylu, tylko to co wydaje mi się bardziej rysunkowe :D

 

raz na tydzień to za mało, min 1h dziennie :] ..fajne drzewko

 

Wydaje mi się, że to cholernie względne. Wiadomo - im więcej tym lepiej, ale czasem ktoś wyciągnie te same w wnioski przy zupełnie innej intensywności pracy.

Napisano

No się w połowie zaczął, ale skoro tak sądzisz że już poprawiłeś ;d poza tym brak luzu w tej pracy, wszystko piękne jakby wczoraj postawione na sztywno, taki zbiór pedantycznych plam, bardzo prostych i nie ciekawych.

Napisano

Całkiem spoko. Nie znam się za bardzo ale co można by moim zdaniem zmienić:

- chmury powinny raczej zabarwiać się kolorem nieba i słońca, a tak to wyglądają jak dym ze sztucznego źródła

- na podstawie mostu trochę ciężko mi powiedzieć gdzie punkt zbiegu perspektywy/horyzont jest. Wyznaczyłeś go w szkucu?

 

Ale tak to spoko, oświetlenie i kompozycja git.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności