Skocz do zawartości

Pojazd 3d: Avro Lancaster - Coś się kończy a Ktoś zaczyna :D


peter_f

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że to trochę dziwnie wygląda, że wrzucam do WIP'a model samolotu, który jest już w obrazku w Finished. Dla uspokojenia wyjaśniam, że to nie model instant, który najpierw jest zrobiony, a potem się go robi ;) , ani wynik podróży w czasie i przestrzeni.

Po skończonym STREAM'ie miałem koszmarne sny o fatalnej siatce i krzywych drzwiach komory bombowej co powodowało, że obracałem sie nerwowo na łóżku z częstotliwością turbiny średniej mocy (cyt. Władysław Sikora).

 

Postanowiłem to naprawić i zacząłem niemal wszystko od nowa (po raz trzeci). Przy okazji OGROMNE podziękowania dla Klimcia za cenne wskazówki i Qby - Reflectvisiona - już On wie za co :)

 

Poprawki:

- nowy kadłub wraz z komorą bombową

- wieżyczka tylna FN20 (wraz z jej rigowaniem - wielkie dzięki dla Robka)

- nowa przednia wieżyczka FN5

- osłona kabiny

- poprawione skrzydła (wraz z ruchomymi klapami i lotkami) i silniki

- podwozie z kółkiem ogonowym

- i masa szczegółów

 

Przede mną etap teksturowania, ale jakbyście zauważyli jakieś błędy w geometrii to bardzo proszę o korektę, bo ja nie dostrzegam juz co jest ok a co nie. A najtrudnie j po grzebaniu w detalach zobaczyć błędy, zdawałoby się, oczywiste.

P.S. Na kilku renderach, na sterach wysokości są jakieś artefakty od "ogniskowej" widoku. Wiecie może czemu tak się dzieje?

 

3773756145_942e876409_o.jpg

 

3774562764_cc9b3cfda9_o.jpg

 

3774562734_bd2a7e852c_o.jpg

 

3774562828_b6a62b610d_o.jpg

 

3773756267_e02daba404_o.jpg

 

3774605734_64b85dcbc2_o.jpg

 

3773798923_de27ff3444_o.jpg

 

3774605686_d94345fdb8_o.jpg

 

3774605786_fed0f74e15_o.jpg

Edytowane przez peter_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 276
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zwariował, no jak nic zwariował... ale lubię oglądać prace takich wariatów ;)

Bardzo fajne detale na kierunkach, klapach i podwoziu a co do artefaktów na sterach wysokości to sprawdź czy czasem nie masz tam dwóch nakładających się na siebie obiektów albo skopiowanych, podwójnych polygonów.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... coś nie tak z głową idź się leczyć :PP Duuużo leczenia :P

 

Świetny model normalnie. Nie wiem czy to ten błąd ale ja tak miałem w swoim modelu jak skopiowałem niechcący ten sam model w to samo miejsce innymi słowy możesz mieć jeden ster wysokości w drugim ;)

 

PS. heh, Loozack byłeś szybszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Chciałem zapytać czy Ci się nudzi... Ale widzę że się nie nudzi bo przecież masz co robić ;) W takim razie powodzenia w udoskonalaniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, dzięki za komentarze, choć dalej nie wiem co jest nie tak :)

Loozack: dzięki ogromne :) Co do artefaktów, to sprawdziłem jak radziłeś, i element nie jest skopiowany 2 razy. Klimek powiedział, że takie rzeczy się dzieją jak w widoku perspective za bardzo się spłaszczy widok (coś takiego jakby oglądać model przez teleobiektyw), albo coś pokiełbasiłem z jednostkami. Faktycznie w oknie widokowym kaszani się wszystko okrutnie, ale nie sądziłem, że przy renderze tez tak się dzieje. Muszę zamienić widok z perspective na camera i zobaczyć czy dzieje się tak samo.

 

Oleksiak: Pandemia jak nic. Zaraziłem się od Ciebie, Klimka i innych! Dzięki Stary :)

 

soska: dzięki :D zaskoczę wszystkich jak zrobię czwartego Lancastera :D

 

kliment woroszylow: Wojtuś, ja mówię prawdę. Ja naprawdę beznadziejnie modelę. I nie gadaj, że tak nie jest bo widziałeś na żywca!

 

RA: bardzo dzięki, ale to nic w porównaniu z Lancem, którego kiedyś widziałem

 

BiX: a te nerwowe obroty w łóżku to skąd? już ja wiem swoje ;)

 

pionix: dzięki Piciu, tylko prawdziwego przyjaciela stać na taką szczerość ;) wiedziałem, że coś jeszcze można poprawić

 

09121986: dzieki bardzo :) ale mam nadzieję, że finalny obrazek będzie udany

 

Nvidia: wiem :)

 

M4rcus: Hehe. No to Ci powiem :)

 

05.00 - pobudka na piętnascie minut przed budzikiem, bo ma tak wkurzający ton, że wyrwanie ze snu mogłoby mnie zabić

 

do 05.30 - oblucja, zuby, kawka, mail i max3d.pl

 

05.30 - 06.30 - śniadanie dla Mikołaja i kota, trzy razy budzę Agę, ubieram Mikołaja, robię śniadanie do roboty, myję Mikiemu zuby i ubieram na odwrót butki, które on ubrał na odwrót,

 

06.30 - 07.00 - jazda do roboty, odwiezienie Mikiego do żłobka , całus dla Agi

 

07.10 - 08.00 - grzebanie przy Lancasterze

 

08.00 - 16.00 - robota w robocie w tym half ałer na Lancastera w przerwie obiadowej

 

16.00 - 21.00 - obsługa Mikołaja, w tym ganianie za Mikim po dworze, "zabawa kolejką" (z tym, że Miki nie pozwala mi się nią bawić, więc robię za odstraszacza potworów) - wtedy zakazane jest czytanie dokumentacji bombowców ciężkich; kąpiel Mikiego w wannie (wtedy zakuwam nazwy dinozaurów i czym się różnił parazaurolof od pachycefalozaura, żeby Miki mnie nie zagiął pytaniem i tata zachował autorytet), obowiązkowe oglądanie "Sam Sama", "Fiforda", "Muminków" i "Lulisa kucharza" (czasem też bajki o dinozaurach), potem kładzenie Miśka spać.

 

21.00 - 22.00 - atrakcje domowe (:)

 

22.00 - 00.00 - grzebanie przy Lancasterze

 

00.00 - 05.00 - dogorywanie

 

itd.

 

Odstępstwa: raz na tydzień godzina drzemki po pracy, wyskoki z pionixem na pizzę i piwo, użynanie się za pomocą jednego Redds'a

Dorobek: jedna wspaniała żona, jedno najfajniejsze dziecko, drugie w drodze (!!!!!!!!!!!!), trochę siwych kudłów, trochę fajnych projektów, przy których miałem okazję pracować, bez absolutnie żadnych wciąganych, wsysanych lub żłopanych wspomagaczy

 

Jeśli to nie jest życie to nie wiem co ;D

 

A co do wyższych rozdziałek wieżyczek to się załatwi :)

szysia565: nigdy mi się nie nudzi, chyba, że śpię. Dzięki bardzo :)

 

tomek1212m: ja mówię na poważnie z tym nieumieniem :)

Edytowane przez peter_f
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, jak mi jeszcze raz zamarudzisz, że z modelowaniem u ciebie krucho, to jak mi Bóg miły pojadę do tej Częstochowy i natłukę :) Znakomite, a jak Cie znam to efekt finalny bedzie powalał. Może nawet fronta dostaniesz (tylko daj gołą babę na burtę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

05.00 - pobudka na piętnascie minut przed budzikiem, bo ma tak wkurzający ton, że wyrwanie ze snu mogłoby mnie zabić

 

do 05.30 - oblucja, zuby, kawka, mail i max3d.pl

 

05.30 - 06.30 - śniadanie dla Mikołaja i kota, trzy razy budzę Agę, ubieram Mikołaja, robię śniadanie do roboty, myję Mikiemu zuby i ubieram na odwrót butki, które on ubrał na odwrót,

 

06.30 - 07.00 - jazda do roboty, odwiezienie Mikiego do żłobka , całus dla Agi

 

07.10 - 08.00 - grzebanie przy Lancasterze

 

08.00 - 16.00 - robota w robocie w tym half ałer na Lancastera w przerwie obiadowej

 

16.00 - 21.00 - obsługa Mikołaja, w tym ganianie za Mikim po dworze, "zabawa kolejką" (z tym, że Miki nie pozwala mi się nią bawić, więc robię za odstraszacza potworów) - wtedy zakazane jest czytanie dokumentacji bombowców ciężkich; kąpiel Mikiego w wannie (wtedy zakuwam nazwy dinozaurów i czym się różnił parazaurolof od pachycefalozaura, żeby Miki mnie nie zagiął pytaniem i tata zachował autorytet), obowiązkowe oglądanie "Sam Sama", "Fiforda", "Muminków" i "Lulisa kucharza" (czasem też bajki o dinozaurach), potem kładzenie Miśka spać.

 

21.00 - 22.00 - atrakcje domowe (:)

 

22.00 - 00.00 - grzebanie przy Lancasterze

 

00.00 - 05.00 - dogorywanie

 

mpta- tez sie zastanawiasz kiedy on to dziecko ten tego....typuje na "21.00-22.00 - atrakcje domowe"....chyba ze to to...06.30 - 07.00 - jazda do roboty, odwiezienie Mikiego do żłobka , całus dla Agi- tylko pokłamał z tym całusem troszku ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam szybko do mojego WIP-a. Dla uspokojenia wyjaśniam, że nie wpadłem pod motorynkę i że nie dostałem amnezji, ale kilka tygodni dłubałem komercyjne modele nie cierpiące zwłoki.

Poniżej mały up (choć dla mnie ogromny):

Poprawiłem silniki, bo proporcje kołpaków do wlotów były całkiem skopane (na pewno o tym wiedzieliście, ale przez grzeczność nie chcieliście powiedzieć; dopiero koleżka - Anglik z Argentyny mi wygarnął :P) Dodatkowo zrobiłem ruchome klapy chłodzenia. Musiałem niestety wywalić bieżniki w oponach bo w czasie wojny ich nie było :(

Poza tym skończyłem główny unwrap i wreszcie mogę się wziąć za tekstury. Skończy się widzę na trzech mapach (x3) bo skrzydła są ogromne i muszą iść na osobne mapy. Ale może da radę teraz utrzymać detal przy zmniejszonej rozdziałce.

Poniżej screeny. Klapy podwozia są zamknięte do mapowania - potem je otworzę.

 

Matchias: dzięki Stary :) Ale uwierzyć musicie, to co widać to ogromny wysiłek i real pain :)

mrys: Marku, do Częstochowy zapraszam, ale nietłukąco :P

mpta: dzięki ogromne :D muszę się spieszyć, zostało jakieś 6 miesięcy !

kliment woroszyłow: :D :D :D Mam w kalendarzu wyznaczony czas na Spontaniczne EkscesyKilkuSekundowe :D

kaanu: dzięki Stary :)

Pionier: dzięki Piotruś :)

JunioR: poniżej :D

bolitic: dzięki :)

 

 

up01.jpg

 

up03.jpg

 

up02.jpg

Edytowane przez peter_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za doping:)

 

mpta: dzięki Stary :) nie wiem czy dam radę zacząć czwartego lancastera, ale na pewno skończę Stirlinga . Co do siatki to ciągle jestem początkujący.

Kliment Woroszyłow: Wojciu żeby nie twoje uwagi wciąż byłbym na etapie lepienia czajników z maxa

mrkrzysiek: dzięki Krzychu:)

ttaaddeekk: dzięki :D i za repa też :)

goran: dzięki, porozjeżdżało się gdzieniegdzie ale mam nadzieję, że newralgiczne miejsca są w miarę ok

Nvidia: dostałem PM. Pokombinuję, ale dopiero we wtorek rano :( Przepraszam, ale zostawiłem tutek w pracy. Ale myślę, że wtedy będziesz miał na bank. Jeszcze raz przepraszam.

plasti: ogromne dzięki :) z tego chyba jestem najbardziej dumny :)

 

Mały up - miałem chwilkę więc zacząłem nitować. Następny we wtorek bo do tego czasu muszę zrobić jeden nudny projekt :/

 

cockpitz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maleńki up - czyli za przeproszeniem nit w bumpie . To dopiero pierwsza przymiarka. Zniekształceniom blach będę musiał nadać bardziej "indywidualny"charakter. Teraz powinno pójść szybciej bo będą proste powierzchnie. Te dziwne zniekształcenia wynikły z niewystarczającego zakresu szarości, ale wygląda jak ślady po farbie więc zostawię :)

 

bump02g.jpg

 

bump01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Dzięki chłopaki:

kliment woroszyłow: Wojciu, masz na myśli, że jeszcze bardziej wyginać blaszyska? A co do wnętrza to wezmę się za nie, ale to już po renderkach jakie planuję. Wnętrze potrzebne jest do innych celów ;)

Pionier: :)

Loki: wciąż z nitownicą w rukach, ale nagnę chyba plan dnia i dziś rozpocznę dogorywanie wcześniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały up. Daleko do finału i gięcia blach dość mechaniczne na razie. Ale teraz to bardziej chodzi żeby trafić odpowiednim nitem w odpowiednie części ;)

 

mrys: Marku dzięki, robię w shopie, bo ostatnim razem zauważyłem że nity kiepsko się rastrują

Matchias: oczywiście :) poniżej wycinek w skali 1:1

Eden-3d: da się załatwić :)

 

bump03.jpg

 

bump04.jpg

 

bumpmapa.jpg

Edytowane przez peter_f
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może spróbuj lekko mniej wgniecione i bardziej urozmaicone wgniecenia? jak uwazasz?

 

Mniej wgniecone - raczej nie. Mam sporo dokumentacji i to co jest jest jeszcze za mało wgniecione. Ale masz rację z urozmaiceniem. Tak jak pisałem - na razie to czysto mechaniczne zabiegi. Rękodzieło będzie jak już ułożę nity :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności