Napisano 6 Styczeń 201114 l nie mogę odpalić lightmapping w Unity :/ robie tak, tworze druga UV dla polaczonych objektów, importuje z Mayki jako fbx. W Unity zaznaczam "Generate Lightmap UV". Ustawiam obiekty jako statyczne i... nic sie nie generuje. Coś tam liczy, ale zawsze wychodzi mi pusta textura. Podrzuccie jakis plik, czy coś, bo te pikne tutoriale na youtube o kant dupy potłuc, robie tak samo i nic.
Napisano 6 Styczeń 201114 l @Chruper3d: Strzelam, że nie masz na scenie światła rzucającego Cienie EDIT: Bez tego lighmapa się wyrenderuje, ale będzie płaska. Edytowane 6 Styczeń 201114 l przez PAINbringer
Napisano 6 Styczeń 201114 l http://www.hutonggames.com/playmaker.html "Kismet" dla środowiska Unity. Dla tych co go jeszcze nie sprawdzili - polecam. Aby zrobić pod nim proste eventy nie potrzeba nawet znać sie na programowaniu (otwieranie się drzwi, uruchamianie animacji, podmiana materiałów, spawnowanie obiektów itd.) - świetny do prototypowania gry lub jakiejkolwiej aplikacji interaktywnej. Lecz żeby zrobić bardziej skomplikowane rzeczy (np. prototyp systemu gry) - niestety już trzeba umieć programować. Nie mniej jednak tool jest warty zainstalowania. Playmaker jest w fazie beta (darmowej), ale pełna ma być płatna.
Napisano 6 Styczeń 201114 l @Chruper3d: Strzelam, że nie masz na scenie światła rzucającego cienie nie no mam swiatlo ;) wgralem ze strony Unity, tutka House costam... i generuje mi te lightmapy... na razie jakies liche sa, ale podstawy juz mam. Jaby co, to bede dopytywal :-)
Napisano 3 Luty 201114 l Poszukujemy osoby programującej, która sprawnie napisze nam elementy tworzonej przez nas gry. Więcej o grze i projekcie na stronie sw-extreme.com. Szukamy osoby, która stworzy kolejne części systemu działające po stronie klienta. Używane technologie to HTML, CSS, Javascript/AJAX, Python i ich znajomość jest wymagana. Mile widziana także znajomość MooTools, JxLib, Django (głównie język szablonów), MySQL, git, Mantis. Forma - umowa o dzieło. Do wykonania jest kilka względnie rozłącznych części strony i każda z nich będzie rozliczana oddzielnie. Zainteresowanych proszę o kontakt z Panem Piotrem Szydełko ([email protected]), przysłanie mu CV, informacji o dyspozycyjności czasowej, przykładach dotychczasowych prac i kawałka kodu napisanego w JS lub adres wykonanej przez siebie strony. W przypadku pytań dotyczących umów proszę o kontakt ze mną. [email protected]
Napisano 25 Luty 201114 l Zapraszam na: unity 3d Co prawda strona nie jest jeszcze w pełni gotowa, ale już ją uruchomiłem. Zrezygnowałem z formy bloga, ale mam nadzieję że się wam spodoba. Na stronie znajdziecie kurs unity pl, który jest w trakcie tworzenia. Strona wzbogaciła się o: -Forum unity 3d dla polskich użytkowników -Wiki Unity, które nie jest jeszcze w pełni gotowe, ale artykuły można już dodawać -Linkowisko ze zbiorem przydatnych linków. Na razie są same linki dotyczące tworzenia aplikacji dla stron www, ale to się wkrótce zmieni. Niedługo na stronie znajdziecie aktywny dział Narzędzia, w którym znajdziecie listę i opis przydatnych narzędzi dla użytkowników silnika Unity. Jak na razie to tyle zmian. Jeśli macie jakieś propozycje to piszcie tu albo na moim forum. Pozdrawiam Grzesiek
Napisano 25 Luty 201114 l Jedno forum zupełnie nie działa a drugie jest prawie puste. Czy jest w Polsce jakieś poważne community? max3d.pl? pytam bez sarkazmu :)
Napisano 25 Luty 201114 l Domena jest w trakcie wydelegowania do innego operatora chwilami może nie działać. Pozdrawiam. Edytowane 25 Luty 201114 l przez sbx
Napisano 25 Luty 201114 l Forum ma dopiero dwa dni, więc jest prawie puste. 4 osoby zadały pytania i 4 osoby otrzymały odpowiedź. Jak macie pytania możecie pytać na forum to może się rozkręci i będzie "poważne community".
Napisano 27 Luty 201114 l Będzie można publikować projekty z Unity3d bezpośrednio do Flasha :O http://blogs.unity3d.com/2011/02/27/unity-flash-3d-on-the-web/
Napisano 27 Luty 201114 l to zapewne załatwia problem z penetracją rynku przez web plugin unity dużo o tym nie napisali, pewnie czekają do GDC, sam jestem ciekaw jak to w ogóle możliwe - jakiś kosmos :)
Napisano 27 Luty 201114 l o lol niezle. ale nie dziwie sie, jak widzialem na konferencji nvidii nowe optymalizacje sprzetwe dla flashplayera na procesory arm do urzadzen mobilnych to w sumie unity dobrze kombinuje. Teraz tylko brakuje baterii do komórek na wzbogacanym uranie ;)
Napisano 4 Marzec 201114 l http://www.develop-online.net/news/37192/GDC11-Unity-PSN-title-unveiled "The first PSN game to be authored on the Unity platform has been revealed at GDC in San Francisco." O tak. Jak ktoś znajdzie newsa kiedy ma ruszyć obsługa PSN dla Unity na szerszą skalę, niech podzieli się newsem Pozdrawiam
Napisano 7 Marzec 201114 l Wydałem kolejną część kursu: http://unity3d.cba.pl/kurs21.html Jak ktoś zainteresowany może przejrzeć. Starałem się dać jak najwięcej screenów. Zapraszam też na forum, które powoli się rozkręca: http://unity3d.cba.pl/forum/ Nasi użytkownicy napisali 279 postów, tematów 65 Mamy 36 zarejestrowanych użytkowników
Napisano 7 Marzec 201114 l Zaczynam coraz częściej do Ciebie zaglądać. Coraz lepsze tutoriale, fajna sprawa. PS: Szkoda, że forum tak muli. Edytowane 7 Marzec 201114 l przez Manver
Napisano 7 Marzec 201114 l czyli co potrzeba, żeby zrobić grę 2D, w która bd można grać przez przeglądarkę ( nie mówię tu o via www) ?
Napisano 7 Marzec 201114 l czyli co potrzeba, żeby zrobić grę 2D, w która bd można grać przez przeglądarkę ( nie mówię tu o via www) ? odpalić Unity3D i tam u góry jest taka ikonka sześcianu "Make 2d Game" i trzeba ją wcisnąć i poczekać tak z 5 minut
Napisano 21 Marzec 201113 l Jak by ktoś potrzebował to jest promocja na wersje Pro z kodem rabatowym UFPRO3311 20%.
Napisano 22 Marzec 201113 l Zachęcamy do odwiedzenia pierwszego w Polsce portalu skupiającego społeczność technologii Unity, jej fanów, entuzjastów i użytkowników - Unity3dParadise (http://www.unity3dparadise.pl/). Znajdziecie na nim najświeższe informacje, aktualności i newsy ze świata Unity, samouczki oraz tutoriale opisujące jak stworzyć grę od zera, artykuły, dział download, forum użytkowników oraz wiele więcej. Zapraszamy!
Napisano 22 Marzec 201113 l Nie wiem ile jeszcze będzie takich pierwszych portali... ale fajnie, że coś się dzieje.
Napisano 22 Marzec 201113 l a i tak najlepiej byłoby jakby admini max3d po prostu pozwoliliby utworzyć dział na tym forum
Napisano 23 Marzec 201113 l Troszeczkę się rozdrabniacie, szkoda. Niezła społeczność mogłaby się uzbierać w jednym miejscu. Niemniej każda strona pokazuje, że coś się dzieje. Dużo łatwiej teraz wystartować. Edytowane 23 Marzec 201113 l przez Manver
Napisano 23 Marzec 201113 l Co do tego czy to pierwszy portal to mógłbym trochę się pokłócić, bo mój jest trochę starszy, ale nie to jest najważniejsze. Najważniejsze jest to że społeczność użytkowników Unity coraz bardziej się rozrasta o czym świadczy prawie 600 postów na moim forum o Unity w przeciągu niecałego pierwszego miesiąca jego działania. Cieszy mnie że w końcu w Polsce coś się rusza w tym temacie i powstają polskie strony, takie jak moja, wspomagające szczególnie tych nowych użytkowników silnika.
Napisano 6 Kwiecień 201113 l widziałem, że na http://www.mepi.pl jest też takiś kurs o unity3d. Może kogoś to zainteresuje.
Napisano 4 Maj 201113 l jestem tu nowy.ocen i napisz do mnie co myslisz o moich art. dzielach http://www.rafal3d.com
Napisano 20 Maj 201113 l Po ponad rocznej przerwie wróciłem do Unity i przeżyłem mały szok. Chciałem wykorzystać kolekcję modeli .max z moich niedokończonych projektów (choćby jako placeholdery), ale FBX Importer sobie nie radzi. Jest jakiś sposób na obsługę .max w Unity, ewentualnie jakiś edytor/konwerter .max na fbx, 3ds? (3DS Maxa nie posiadam)
Napisano 20 Maj 201113 l Musisz posiadać 3ds Maxa do importu plików .max. Unity importuje je za pomocą eksportera FBX wbudowanego w Maxa. Uruchamia sobie go w tle i importuje zasoby. Nie obejdziesz tego. Poproś kogoś o konwersję.
Napisano 10 Lipiec 201113 l Mam pytanie . Gdzie moge znalesc dokladne informacje na temat ceny tego engidzna ile kosztuje wersja na pc na xboxa itp. Chodzi mi o cene przy wydawaniu gier i czy za kazda gre na kazda platforme trzeba placic?
Napisano 10 Lipiec 201113 l Kupujesz licencje na program dla każdego członka teamu który będzie z niego korzystał i możesz wydawać gier ile sobie chcesz. Unity nie pobiera dodatkowych opłat od zysków z gry jak jest w przypadku Epica. Dodatkowe koszta przy wydawaniu gier to już kwestia licencji od nintendo jak chcesz wydać grę na ich platformę. Rożnicę w poszczególnych licencjach masz opisane tutaj: http://unity3d.com/unity/licenses.html
Napisano 10 Lipiec 201113 l a zalozmy ze potrzebuje tylko dla siebie w celu edukacyjnym i 30 dni triala to za malo dla mnie co mge zrobic?
Napisano 10 Lipiec 201113 l Wersja free wystarcza w zupełności żeby zrobić gre z całym fikusnym gameplayem. W stosunku do Pro to czego może jej zabraknąć to troche bajerów związanych z grafiką jak efekty postprocesu, realtimowe cienie, lightmaping.
Napisano 11 Lipiec 201113 l Dodam jeszcze, że jak pisze Monio wersja darmowa wystarcza do edukacji w zupełności (a nawet do zrobienia komercyjnej gry). Gdy już będziesz w tej wersji wymiatał, to dopiero wtedy ściągnij sobie 30-dniową wersję pro. Miesiąc powinien Ci w zupełności wystarczyć na dogłębne zapoznanie się z tymi wszystkimi dodatkowymi bajerami.
Napisano 13 Lipiec 201113 l Mam takie dziwne pytanie odnośnie unity. Raczej nie tyczące się co do programu tylko jego wykorzystania. Według mojej wiedzy unity nie ustępuję jakoś mocno innym silnikom pod względem bajerów graficznych, lista ficzersów jest nawet imponująca. Czytałem bardzo wiele rzeczy odnośnie unity, oglądałem trochę tutoriali, pytałem się osób bardziej w temacie i nadal mnie zastanawiają jedna rzecz. Dlaczego na unity nie powstała jeszcze gra która poziomem graficznym całości przypomina choćby takiego słabiutkiego BlackSite z 2007 nie wypominając o poziomie Gearsach czy bulletstormie? Jak to obecnie z tym unity jest, świetne możliwości przez co trudniejsza produkcja czy przeciwnie, wąskie gadła i nieopłacalna wydajność przy lepszej grafie? Czemu duże studia nie chcą robić dużych na unity? Zmieni się to przyszłościowi czy unity to zawsze będzie narzędzie do gierek na iphona?
Napisano 13 Lipiec 201113 l Nie mam najmniejszych wątpliwości, że od strony graficznej na Unity da się już zrobić o wiele ładniejszą grę niż BlackSite. Mówię to nie bez pokrycia, bo robię w tym kierunku rzetelny research. Dlaczego takowy tytuł jeszcze nie powstał? To tylko kwestia czasu, ale powody są przynajmniej cztery: Pierwszy to taki, że nikt nie chce ryzykować z produkcją czegoś większego na niesprawdzonej pod tym względem platformie. Drugi powód jest taki, iż teamy indie nie zapoczątkują tego same, bo dla nich kwestia braku modułu humanoidalnego AI (nota bene już został zapowiedziany) jest śmiertelną przeszkodą. Trzeci: Brak części wydajnych i high-endowych narzędzi (navmeshe, kod sieciowy, porządny fx editor, terrain tool). Ogólnie wiele narzędzi w tym momencie trzeba pisać sobie samemu = co zwiększa ryzyko i koszty produkcji Czwarty to taki, że Unreal już się sprawdził > 100 razy. Więc żeby wybrać Unity zamiast niego musisz robić to dla jakiegoś konretnego powodu... Jeżeli go nie masz, to po prostu sięgasz po Unreala W każdym bądź razie, według mnie, gdy w Unity w końcu pojawi się dobre sandboxowe AI, to na tym silniku zaczną powstawać mini-wersje gry typu BlackSite jedna po drugiej
Napisano 14 Lipiec 201113 l PAINbringer powiedział praktycznie wszystko. Dodam tylko, że dla największych firm lepiej zapłacić miliony i sięgnąć po engine najnowszej generacji wytyczający nową graficzną jakość, niż sięgać po Unity, który co prawda oferuje wysoką jakość, ale na pewno nie wytyczy nowej jakości. Żeby nie było, że nic mocnego na Unity się nie produkuje, poniżej lista kliku gier w produkcji. Warto się im przyjrzeć. Fray: http://www.indiedb.com/games/fray Interstellar Marines http://www.interstellarmarines.com/media-section/ Prime World (Nival) http://en.playpw.com/ Unearthed: Trail of Ibn Battuta (arabski Uncharted) http://www.unearthedgame.com/ Shadowgun (iPhone) http://www.madfingergames.com/coming-soon
Napisano 27 Lipiec 201113 l Witam. A jak można zastosować 3ds MAXa przy Unity? Modele budynków, postaci zrobione w 3ds max można bez problemu wrzucić do unity jeśli będą low poly, czy wszystko trzeba robić w Unity odzielnie?
Napisano 27 Lipiec 201113 l Nie trzeba, a nawet nie można. Unity nie służy do modelowania. Bez problemu zaimportujesz modele z 3ds Max.
Napisano 27 Lipiec 201113 l Zrób sobie modele lowpoly z teksturkami i riggiem (tylko kości). Zanimuj to w taki sposób żebyś na timelinie miał miał wszystkie animki jakie postać wykonuje w grze. Wyeksportuj jako FBX i w unity ustal platki początkowe i końcowe twoich ani9macji które robiłeś w maxie. Import do unity jest przecudownie prosty. :)
Napisano 27 Lipiec 201113 l http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=150054 (via Necrosis) jak widać w Unity można wyświetlić dużo fajnych rzeczy, ograniczenia stoją raczej po stronie skilla grafików a nie możliwości silnika :)
Napisano 28 Lipiec 201113 l Crasher wygląda obłędnie, szkoda, że sama gra jest do bani, multiplayerowa rozwałka samochodzikami. Dużo bym dał, by dorwać shader który robi takie fajne outline na obiektach. Pytałem gościa, te outline są robione jakoś na vertex shaderach per materiał, ale nic więcej nie udało się od niego wyciągnąć :/
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Trochę więcej o pracach nad eksportem do Flasha: http://blogs.unity3d.com/2011/09/01/unity-and-flash-a-sneak-peek/
Napisano 4 Październik 201113 l witam! mam pytanko - jak w Unity zmienić odległość pomiędzy poszczególnymi modelami (w UV) w lightmapie? chodzi mi o atlas, który Beast tworzy automatycznie (opcja "pack margin" odnosi się tylko do danego modelu a nie do atlasu). standardowo Beast ustawia wszystko za blisko i pojawiają się problemy- w sumie to nawet zwiększanie border pixels (dilation) nie ma sensu bo wtedy tex zaczną nachodzić na siebie. przeglądałem dokumentację do Beasta ale nic nie znalazłem. jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o radę. pozdrawiam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto