Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Chrupek3D
Napisano

nie mogę odpalić lightmapping w Unity :/

 

robie tak, tworze druga UV dla polaczonych objektów, importuje z Mayki jako fbx.

W Unity zaznaczam "Generate Lightmap UV". Ustawiam obiekty jako statyczne i... nic sie nie generuje. Coś tam liczy, ale zawsze wychodzi mi pusta textura.

Podrzuccie jakis plik, czy coś, bo te pikne tutoriale na youtube o kant dupy potłuc, robie tak samo i nic.

  • Odpowiedzi 595
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

@Chruper3d: Strzelam, że nie masz na scenie światła rzucającego Cienie

 

EDIT: Bez tego lighmapa się wyrenderuje, ale będzie płaska.

Edytowane przez PAINbringer
Napisano

defaultasppgpgdownloadp.png

http://www.hutonggames.com/playmaker.html

 

playMakerScreen001.gif

 

"Kismet" dla środowiska Unity. Dla tych co go jeszcze nie sprawdzili - polecam.

 

Aby zrobić pod nim proste eventy nie potrzeba nawet znać sie na programowaniu (otwieranie się drzwi, uruchamianie animacji, podmiana materiałów, spawnowanie obiektów itd.) - świetny do prototypowania gry lub jakiejkolwiej aplikacji interaktywnej.

Lecz żeby zrobić bardziej skomplikowane rzeczy (np. prototyp systemu gry) - niestety już trzeba umieć programować. Nie mniej jednak tool jest warty zainstalowania.

Playmaker jest w fazie beta (darmowej), ale pełna ma być płatna.

Gość Chrupek3D
Napisano
@Chruper3d: Strzelam, że nie masz na scenie światła rzucającego cienie

 

nie no mam swiatlo ;)

wgralem ze strony Unity, tutka House costam... i generuje mi te lightmapy... na razie jakies liche sa, ale podstawy juz mam. Jaby co, to bede dopytywal :-)

Napisano

Poszukujemy osoby programującej, która sprawnie napisze nam elementy

tworzonej przez nas gry. Więcej o grze i projekcie na stronie

sw-extreme.com.

Szukamy osoby, która stworzy kolejne części systemu działające po

stronie klienta. Używane technologie to HTML, CSS, Javascript/AJAX,

Python i ich znajomość jest wymagana. Mile widziana także znajomość

MooTools, JxLib, Django (głównie język szablonów), MySQL, git, Mantis.

Forma - umowa o dzieło. Do wykonania jest kilka względnie

rozłącznych części strony i każda z nich będzie rozliczana oddzielnie.

Zainteresowanych proszę o kontakt z Panem Piotrem Szydełko

([email protected]), przysłanie mu CV, informacji o

dyspozycyjności czasowej, przykładach dotychczasowych prac i kawałka

kodu napisanego w JS lub adres wykonanej przez siebie strony. W

przypadku pytań dotyczących umów proszę o kontakt ze mną.

[email protected]

Napisano

Zapraszam na:

unity 3d

Co prawda strona nie jest jeszcze w pełni gotowa, ale już ją uruchomiłem.

Zrezygnowałem z formy bloga, ale mam nadzieję że się wam spodoba.

Na stronie znajdziecie kurs unity pl, który jest w trakcie tworzenia.

 

Strona wzbogaciła się o:

-Forum unity 3d dla polskich użytkowników

-Wiki Unity, które nie jest jeszcze w pełni gotowe, ale artykuły można już dodawać

-Linkowisko ze zbiorem przydatnych linków. Na razie są same linki dotyczące tworzenia aplikacji dla stron www, ale to się wkrótce zmieni.

 

Niedługo na stronie znajdziecie aktywny dział Narzędzia, w którym znajdziecie listę i opis przydatnych narzędzi dla użytkowników silnika Unity.

 

Jak na razie to tyle zmian.

 

Jeśli macie jakieś propozycje to piszcie tu albo na moim forum.

Pozdrawiam Grzesiek

Napisano

Jedno forum zupełnie nie działa a drugie jest prawie puste. Czy jest w Polsce jakieś poważne community? max3d.pl? pytam bez sarkazmu :)

Napisano (edytowane)

Domena jest w trakcie wydelegowania do innego operatora chwilami może nie działać.

Pozdrawiam.

Edytowane przez sbx
Napisano

Forum ma dopiero dwa dni, więc jest prawie puste.

4 osoby zadały pytania i 4 osoby otrzymały odpowiedź.

Jak macie pytania możecie pytać na forum to może się rozkręci i będzie "poważne community".

Napisano

to zapewne załatwia problem z penetracją rynku przez web plugin unity

 

dużo o tym nie napisali, pewnie czekają do GDC, sam jestem ciekaw jak to w ogóle możliwe - jakiś kosmos :)

Napisano

o lol niezle. ale nie dziwie sie, jak widzialem na konferencji nvidii nowe optymalizacje sprzetwe dla flashplayera na procesory arm do urzadzen mobilnych to w sumie unity dobrze kombinuje. Teraz tylko brakuje baterii do komórek na wzbogacanym uranie ;)

Napisano (edytowane)

Zaczynam coraz częściej do Ciebie zaglądać. Coraz lepsze tutoriale, fajna sprawa.

 

PS: Szkoda, że forum tak muli.

Edytowane przez Manver
Gość e=mc^2
Napisano
czyli co potrzeba, żeby zrobić grę 2D, w która bd można grać przez przeglądarkę ( nie mówię tu o via www) ?

 

odpalić Unity3D i tam u góry jest taka ikonka sześcianu "Make 2d Game" i trzeba ją wcisnąć i poczekać tak z 5 minut

Gość unity3d
Napisano

Zachęcamy do odwiedzenia pierwszego w Polsce portalu skupiającego

społeczność technologii Unity, jej fanów, entuzjastów i użytkowników -

Unity3dParadise (http://www.unity3dparadise.pl/). Znajdziecie na nim

najświeższe informacje, aktualności i newsy ze świata Unity, samouczki oraz

tutoriale opisujące jak stworzyć grę od zera, artykuły, dział download,

forum użytkowników oraz wiele więcej. Zapraszamy!

Napisano (edytowane)

Troszeczkę się rozdrabniacie, szkoda. Niezła społeczność mogłaby się uzbierać w jednym miejscu. Niemniej każda strona pokazuje, że coś się dzieje. Dużo łatwiej teraz wystartować.

Edytowane przez Manver
Napisano

Co do tego czy to pierwszy portal to mógłbym trochę się pokłócić, bo mój jest trochę starszy, ale nie to jest najważniejsze.

Najważniejsze jest to że społeczność użytkowników Unity coraz bardziej się rozrasta o czym świadczy prawie 600 postów na moim forum o Unity w przeciągu niecałego pierwszego miesiąca jego działania.

Cieszy mnie że w końcu w Polsce coś się rusza w tym temacie i powstają polskie strony, takie jak moja, wspomagające szczególnie tych nowych użytkowników silnika.

Napisano

Po ponad rocznej przerwie wróciłem do Unity i przeżyłem mały szok. Chciałem wykorzystać kolekcję modeli .max z moich niedokończonych projektów (choćby jako placeholdery), ale FBX Importer sobie nie radzi.

 

Jest jakiś sposób na obsługę .max w Unity, ewentualnie jakiś edytor/konwerter .max na fbx, 3ds? (3DS Maxa nie posiadam)

Napisano

Musisz posiadać 3ds Maxa do importu plików .max. Unity importuje je za pomocą eksportera FBX wbudowanego w Maxa. Uruchamia sobie go w tle i importuje zasoby. Nie obejdziesz tego. Poproś kogoś o konwersję.

Napisano

Mam pytanie . Gdzie moge znalesc dokladne informacje na temat ceny tego engidzna ile kosztuje wersja na pc na xboxa itp. Chodzi mi o cene przy wydawaniu gier i czy za kazda gre na kazda platforme trzeba placic?

Napisano

Kupujesz licencje na program dla każdego członka teamu który będzie z niego korzystał i możesz wydawać gier ile sobie chcesz. Unity nie pobiera dodatkowych opłat od zysków z gry jak jest w przypadku Epica. Dodatkowe koszta przy wydawaniu gier to już kwestia licencji od nintendo jak chcesz wydać grę na ich platformę.

Rożnicę w poszczególnych licencjach masz opisane tutaj:

http://unity3d.com/unity/licenses.html

Napisano

Wersja free wystarcza w zupełności żeby zrobić gre z całym fikusnym gameplayem. W stosunku do Pro to czego może jej zabraknąć to troche bajerów związanych z grafiką jak efekty postprocesu, realtimowe cienie, lightmaping.

Napisano

Dodam jeszcze, że jak pisze Monio wersja darmowa wystarcza do edukacji w zupełności (a nawet do zrobienia komercyjnej gry). Gdy już będziesz w tej wersji wymiatał, to dopiero wtedy ściągnij sobie 30-dniową wersję pro. Miesiąc powinien Ci w zupełności wystarczyć na dogłębne zapoznanie się z tymi wszystkimi dodatkowymi bajerami.

Napisano

Mam takie dziwne pytanie odnośnie unity. Raczej nie tyczące się co do programu tylko jego wykorzystania.

Według mojej wiedzy unity nie ustępuję jakoś mocno innym silnikom pod względem bajerów graficznych, lista ficzersów jest nawet imponująca. Czytałem bardzo wiele rzeczy odnośnie unity, oglądałem trochę tutoriali, pytałem się osób bardziej w temacie i nadal mnie zastanawiają jedna rzecz.

 

Dlaczego na unity nie powstała jeszcze gra która poziomem graficznym całości przypomina choćby takiego słabiutkiego BlackSite z 2007 nie wypominając o poziomie Gearsach czy bulletstormie?

Jak to obecnie z tym unity jest, świetne możliwości przez co trudniejsza produkcja czy przeciwnie, wąskie gadła i nieopłacalna wydajność przy lepszej grafie? Czemu duże studia nie chcą robić dużych na unity? Zmieni się to przyszłościowi czy unity to zawsze będzie narzędzie do gierek na iphona?

Napisano

Nie mam najmniejszych wątpliwości, że od strony graficznej na Unity da się już zrobić o wiele ładniejszą grę niż BlackSite. Mówię to nie bez pokrycia, bo robię w tym kierunku rzetelny research. Dlaczego takowy tytuł jeszcze nie powstał? To tylko kwestia czasu, ale powody są przynajmniej cztery:

Pierwszy to taki, że nikt nie chce ryzykować z produkcją czegoś większego na niesprawdzonej pod tym względem platformie.

Drugi powód jest taki, iż teamy indie nie zapoczątkują tego same, bo dla nich kwestia braku modułu humanoidalnego AI (nota bene już został zapowiedziany) jest śmiertelną przeszkodą.

Trzeci: Brak części wydajnych i high-endowych narzędzi (navmeshe, kod sieciowy, porządny fx editor, terrain tool). Ogólnie wiele narzędzi w tym momencie trzeba pisać sobie samemu = co zwiększa ryzyko i koszty produkcji

Czwarty to taki, że Unreal już się sprawdził > 100 razy. Więc żeby wybrać Unity zamiast niego musisz robić to dla jakiegoś konretnego powodu... Jeżeli go nie masz, to po prostu sięgasz po Unreala

 

W każdym bądź razie, według mnie, gdy w Unity w końcu pojawi się dobre sandboxowe AI, to na tym silniku zaczną powstawać mini-wersje gry typu BlackSite jedna po drugiej

Napisano

PAINbringer powiedział praktycznie wszystko. Dodam tylko, że dla największych firm lepiej zapłacić miliony i sięgnąć po engine najnowszej generacji wytyczający nową graficzną jakość, niż sięgać po Unity, który co prawda oferuje wysoką jakość, ale na pewno nie wytyczy nowej jakości.

 

Żeby nie było, że nic mocnego na Unity się nie produkuje, poniżej lista kliku gier w produkcji. Warto się im przyjrzeć.

 

Fray: http://www.indiedb.com/games/fray

Interstellar Marines http://www.interstellarmarines.com/media-section/

Prime World (Nival) http://en.playpw.com/

Unearthed: Trail of Ibn Battuta (arabski Uncharted) http://www.unearthedgame.com/

Shadowgun (iPhone) http://www.madfingergames.com/coming-soon

Napisano

Witam.

A jak można zastosować 3ds MAXa przy Unity?

Modele budynków, postaci zrobione w 3ds max można bez problemu wrzucić do unity jeśli będą low poly, czy wszystko trzeba robić w Unity odzielnie?

Napisano

Zrób sobie modele lowpoly z teksturkami i riggiem (tylko kości). Zanimuj to w taki sposób żebyś na timelinie miał miał wszystkie animki jakie postać wykonuje w grze. Wyeksportuj jako FBX i w unity ustal platki początkowe i końcowe twoich ani9macji które robiłeś w maxie. Import do unity jest przecudownie prosty. :)

Napisano

Crasher wygląda obłędnie, szkoda, że sama gra jest do bani, multiplayerowa rozwałka samochodzikami.

 

Dużo bym dał, by dorwać shader który robi takie fajne outline na obiektach. Pytałem gościa, te outline są robione jakoś na vertex shaderach per materiał, ale nic więcej nie udało się od niego wyciągnąć :/

Napisano

witam! mam pytanko - jak w Unity zmienić odległość pomiędzy poszczególnymi modelami (w UV) w lightmapie? chodzi mi o atlas, który Beast tworzy automatycznie (opcja "pack margin" odnosi się tylko do danego modelu a nie do atlasu). standardowo Beast ustawia wszystko za blisko i pojawiają się problemy- w sumie to nawet zwiększanie border pixels (dilation) nie ma sensu bo wtedy tex zaczną nachodzić na siebie. przeglądałem dokumentację do Beasta ale nic nie znalazłem. jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o radę. pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności