Skocz do zawartości

Terranova - Short Film Rascal & Bhaal


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rozni sa ludzie... jedni ogladaja Zemste i Pana Tadeusza przeplatane Krzyzakami a inni oczekuja cos zupelnie innego po kinie ( czyt. made in rodem z Hollywood )

 

Zreszta nie ma sie co rozwodzic jesli chodzi o kinematografie, jeszcze polska... ktora niby jest, a jej nie ma.

 

Ale juz wracam do updatu a oto on. W postaci jednej z wiez nosnych mostu Golden Gate, Bhaal ma juz za soba swojego kolosa, teraz przyszla kolej abym ja sie pomeczyl ze swoim. Umieszczam tez high res.

 

Rascal - Golden Gate Tower 3k (rd16)

 

 

rd14.jpg

 

 

rd15.jpg

 

[Wyedytowany dnia 22-6-2004 > Rascal]

  • Odpowiedzi 755
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Loozack: \"...wyprówają z siebie flaki tworząc w dwójkę projekt, do którego ja bym nie podszedł nawet mając 10-cio osobową grupę grafików, a wy, nie mając się już kompletnie czego czepiać, czepiacie się napisów i ramek :|\"

 

- khe, khe, nie chce mi sie, rdza mnie je, ale powiem: jak bym sie wysilil to bym sie mogl sporo czepic - ale sam wiem dobrze ile roboty jest juz z samym skonczeniem takiego projektu i szacunek do Tworcow akurat mam spory. Chce im sie, walcza i sobie poradza. Juz ich tam nie bron. Khrrtkkt.

 

Czepiam sie akurat oprawy, bo to latwo zmienic. To juz nawet powyzszy przyklad pokazuje, ze lepiej wyglada fajny obrazek WIP-owski z malym logiem w rogu niz gorszy obrazek z masa bajeranckich napisow dookola ( z moim osobistym faworytem \"aspect ratio 2,35:1\" na czele ). Liczy sie mieso, tresc- a juz zwlaszcza w WIPie.

Wiem, ze z perspektywy liceum ( i nie chce tu nikogo obrazic bo sam taki bylem dawno temu ) - rozne aspecty, numerki ujec, dlugosci ujec, rodzaje obiektywow - wygladaja bajerancko - ale prawda jest taka, ze to sa informacje sluzace tylko i wylacznie wewnetrznej komunikacji miedzy czlonkami projektu i wrzucane tak sobie a muzom dla bajeru wlasnie - sa niepotrzebne. Sugeruja puste pozerstwo. No nic - zostawie ten temat - bo walkowany jest niemilosiernie, mam nadzieje ze autorzy watku moje intencje rozumieja. Tkkkkt.

Damian: khekhe- czasem trzeba sie oderwac, no i testowe rendery tez swoje robia w dziedzinie generowania bezsensownego wolnego czasu.

 

dobra, dosyc, czas wracac do grobu

salutt panowie, ide sie zakopac

Dziadek Stal

Napisano

Animka prezentuje się naprawdę bardzo obiecująco. Wygląda na to że robicie konsekwentnie i z pomysłem (co prawda takie scenariusze w żaden sposób do mnie nie przemawiają, ale na reela bardzo dobrze się nada).

 

Główny zarzut to praca kamery... Naprawdę jest fatalna... W teście z wierzą Eiffla miałem wrażenie że oglądam zdarzenie oczami przebudzonego dopiero człowieka mającego w żyłach potężną ilość narkotyków... \"Ooooo wiieeeeeerzaaa spspspaaaadaaaaaa\". Nie ma co się zasłaniać brakiem wiedzy o zasadach pracy kamery etc. To nie jest ukazywanie jakiegoś skomplikowanego dialogu między większa ilością osób... Tutaj ma się po prostu czuć grozę zdarzeń, chaos etc... drganie kamery przy łamaniu się wierzy... Jakieś chaotyczne jej ruchy... rzutowanie po niebie, szybkie przejście po wierzy... Ej no troszkę swobody po prostu :>...

 

Pozdrawiam i powodzenia w dalszych pracach :)

 

//

Co do dyskusji to naprawdę nie ma to znaczenia jak jest prezentowany progres, jak dla mnie to kadry mogły by być i w serduszku z owalnymi napisami... Zgadzam się z zarzutami Dziadka, ale to przecież tylko i wyłącznie sprawa twórców... Bez jakiejkolwiek potrzeby czy też możliwości ingerencji... Najbardziej jakoś mnie ukuły w oczęta żądania animatyków czy cyniczne o niego pytania to już debilizm (kwestia kompleksów? nie ważne...).

 

Jeszcze ostrząc swój młodociany cynizm :), czasem potrzebne są podmalówki facjat postaci przed rozpoczęciem animowania, czasem może potrzebne są testowe renderingi by rozpędzić produkcje. Ale to już takie tam dywagacje na marginesie. ;)

Napisano

rescal a gdzie nity? nie ma nitów! nie zrobiles nitow draniu! :P:P:P:P:P fajne to kurde robi wrazenie... zgodze sie z gothamem co do kamery, sprobojcie jak najwiecej ograniczyc te nie naturalne jazdy kamerą ktorych nie da sie w rzeczywistosci odtworzyc, i dajcie wiecej \"free handów\" to doda realizmu, cos jak reporaz.... co do animatikow to gtothame nie zrozumialem, i nie zamierzam, bo nerwy mam jedne.... ;) Dziadek: milego lezakowania! uwazaj na jjownice ;)

Napisano

Bjutiful. tylko na tej owalnej podstawie widac... kanty, rogi (nie wiem jak to nazwac, ale chodzi mi o to, ze siatka powinna byc gestsza). no i nie ma nitow... :)

Napisano

jedni ogladaja Zemste i Pana Tadeusza przeplatane Krzyzakami a inni oczekuja cos zupelnie innego po kinie ( czyt. made in rodem z Hollywood )

 

...jest jeszcze troche mozliwosci poza tym co wymieniles, kwestia raczej jakie kino wy robicie.

 

Ja sie raczej zapytam o sens dawania lysego renderu wierzy 3k niz dodawania szeregu napisow:) ( tak juz w kwestii czepiania sie:)) Napisy, czy ja wiem, niech sobie beda, akurat to juz oprawa wlasnie, w zalozeniu oprawanie nie powinna byc wazniejsza od materialu ktory ma prezentowac, chyba tyle na ten temat, nie ma co dywagowac zbyt wiele.

Napisano

Wiem ze jest jeszcze troche mozliwosci. Raczej mi chodzilo o kontrast miedzy nimi, wiesz napisalem to w akcie humorystycznym ;)

 

Mialem wyrenderowany w 3k to poprostu dalem. Co do tej oprawy to dokladnie, nie powinna byc wazniejsza od materialu ktory ma prezentowac... racja.

Napisano

hehehe ...pilem sobie kawusie i niestety ..rzucilem okiem na avatara (kurczak) - przeczytalem text o tych nitach i parsknalem ...

Ja chcialbym tylko odniesc sie do animatikow ...owszem sa potrzebne przy jakis skomplikowanych, dlugich, profesjonalnych filmach, ale w amatorce jaka sie tu wszyscy paramy sa zbedne ... no chyba, ze ktos sie strasznie upiera i ma taki kaprys. Owszem, animatik przyspiesza prace, ale jak znam zycie nie stanowi sztywnej ramy ktorej nalezy sie trzymac. Zawsze pojawiaja sie nowe pomysly i szlag trafia wczesniej przygotowane koncepty, animy itp. To takie moje skromne zdanie ;]

Napisano

hmm, przeczytalem kilka stron \"w tyl\" i widze, ze wiekszosc ludzi psioczy na otoczke shootow, strone itd. - ze, niby zbyt profesjonalnie, k..a ludzie - nie macie sie czego czepiac, chlopaki naprawde sie staraja i widac, ze cos robia a wy sie zwyczajnie przyp....acie. Jesli tak ma wygladac konstruktywna krytyka to dzieki. teraz sie ciesze, ze nie zamiescialem tutaj swojego projektu na forum. Dorosnijcie. Polak wlasnie taki jest, jesli ktos probuje sie wybic to inni blyskawicznie sciagaja go do parteru ...zalosne i tyle moejgo komenta.

Napisano

tez prawda, sinclar, a ten \"pozorny\" profesjonalizm to wydaje mi sie ze jest po to aby nikt inny sobie ich renderow nie przywlaszczyl (przeciez nie kazdy jest maxdigital studio :) ). ale o tym wszystkim juz bylo i nie wracajmy do tego.

P.S. nity, nity... ehhh.... nie biercie tego tak na \"serio serio\" :)

Napisano

animatik bardzo pomaga, nawet przy krotkich i prostych filmach. moze warto na chwile zastopowac prace i zrobic cos prowizorycznego? chociazby z rysonkow?

 

[Wyedytowany dnia 26-6-2004 > Damian]

Napisano

Żal dupę ściska patrząc jak z wipa animki robicie kącik dyskusji o.... polskie określenia vs. angielskie określenia (dyskusje o srysotryskach mają jeszcze cień związku...)... A wszystko napędza moderator działu... Żenada.

Napisano

sam nie wiem Gotham, ja na ten wątek patrzę z przyjemnością; o robieniu animy nie wiedziałem kompletnie nic a teraz dzięki temu, że każdy kogucik chce pokazać jak piękne piórka nosi i jakim jest expertem, ja uzuskuję masę pożytecznych informacji :)

 

gdyby chłopaki spojrzeli z dystansem na całą sprawę to pozostałbym głupim tak jak byłem ...

 

także czekam na updaty ... hehehe

Napisano

do pana mastera damiana: - zapodaj mistrzu jakis swoj filmik, taki zrobiony jak to przechu....j masterzy animacji, kompozycji, montazu etc. maja w swoim zwyczaju robic - junol, naprawde baardzo to chetnie zobacze i skomentuje, daj linka bo qrde, jakos mi sie chyba omsknelo z lekka i nie za bardzo jestem przekonany co do twojej znajomosci tematu.

Z tego co pamietam to ostatnio pracowalem nad pewnym filmikiem do dosc popularnej/znanej gry i za cholere nie widzialem animatika, tylko przyblizony storyboard ( wybaczcie za angielszczyzne, ale jakos juz sie tak przyzwyczailem ) i praktycznie wszystko powstawalo \"na biezaco\". Kilku kolesi sie zbiera- mozdzy przez chwile i jedzie sie ze scena (wystarczy ustawic w przyblizeniu kamerke i finito ) a ostateczny ruch i czasowke robi sie wg.uznania animatora a jesli ma watpliwosci, to oczywiscie konsultuje to z \"gora\", ale wlasnie tak to sie odbywa. Pozniej trzeba to z glowa zmontowac i ewentualnie wprowadzic male korekty. I tak na koniec, zeby nie bylo OT - terranova to na razie na tym forum jeden z najlepszych filmikow ;] -wystarczy ?

dziekuje za uwage

Napisano

ok, masta: CINEMATIC ! wybacz moje lamerstwo, ale jestem tylko zwyklym poczatkujacym-amatorem.

Terranova to nie hollodzki film za 100mln i nawet nie pretenduje do takowego - chlopaki chca sie tylko pokazac/zareklamowac i prawdopodobnie w przyszlosci zyc z tego ( a przynajmniej tak mi sie wydaje ).

A twoje komenty w stylu \"rece opadaja\" pomine milczeniem.

 

[Wyedytowany dnia 24-6-2004 > sinclar]

Napisano

hehehe, proponunje zawieszenie broni bo to nie od tego wątek :) wiem, że niektóre odpowiedzi mogą wkurzyć ale proponuje po ich przeczytaniu wstać od kompa i np. posprzątać pokój ;) a nie rzucać się do razu z pazurkami do klawiaturki :) animatik w naszym przypadku by się przydał jak pisaliśmy ale niestety mamy jego brak i NIE MOŻEMY POKAZAĆ :) moge się mylić ale w filmikach w grze gdzie animacji jest baaardzo mało to chyba nie warto robić animatika choć moge się mylić :) co prawda fajnie jest usłyszeć pochlebstwa z waszej strony ale ciekawiej jest usłyszeć słowa krytyki. Proponuje zostawić temat \"naklejek\" i zwrócić uwage na modeling, texturing etc. co nam bardziej pomoże w doskonaleniu filmu i uczyniu go przyjemniejszym dla oka. :) PZDR BHAAL

Napisano

zgadza sie, w cinematikach jest bardzo malo animacji - glownie wstawiamy napisy poczatkowe i koncowe ( jest to bardzo skomplkowany proces i takie polmozgi jak np. ja potrzebuja na to baaardzo duzo czasu, hmm...pewnie dlatego zasze jest wiecej animatorow...)

ok, sorki - cofam wszystko co powiedzialem - mialem przepi......ony dzien, ktory wciaz trwa ........

ps. wiecej na tym forze nie bede wam przeszkadzal. poZD

Napisano

Animatik tak naprawde to bardzo wazny etap pracy nad filmem. Po nim mozesz zauwazyc, czy ujecia sie \"kleja ze soba\" i ogolnie jak oglada sie calosc produkcji. Jezeli kladziecie nacisk na detal to w animatiku mozesz ustalic czasy trwania ujec oraz ustalic fakty co tak naprawde bedzie widoczne aby zaplanowac sobie robote. Bez tego etapu moze sie zdazyc, ze niepotrzebnie wyliczycie nadwyzke dla danego ujecia w sesie dlugosci i detalu ktorego nie bedzie tak naprawde widac. Ja osobiscie jestem za animatikiem i polecam Wam go stosowac w przyszlosci. Pozdrawiam

Napisano

niechcieliśmy być za ambitni i myśleliśmy , że zrobimy mały projekcik w miesiąc.. no góra dwa. Pierwsze rendery to były, że tak powiem qpy :) więc nawet się nie wyslilaliśmy zbytnio nad jakimś tam animatikiem. Rzeczy troche się zmieniły od tamtego czasu no i teraz to animatik by się przydał :) poza tym nikt z nas nie miał doświadczenia w tworzeniu filmów

Napisano

qrcze, no mialem juz nie pisac, ale widze, ze zostalem zle zrozumiany.

ja tez jestem za animatikem, nawet bardzo ZA ( przy swojej kolejnej animie zrobie takowy) ale uwazam, ze nie jest konieczny przy 2-3 min luznych produkcjach i tyle - to nie final fantasy.

Napisano

nie no zależy jak \"luźne\" one będą . jeśli to ma być coś w stylu latającej kulki w tą i z powrotem albo cezgoś prostego to raczej nei ma sensu robić animatiku ale jeśli to ma być jakości FF to raczej by się przydało

Napisano

Chłopaki!! Róbcie swoje! Z animatikiem czy bez byle do przodu! Choćby tyłem ale do przodu...

Wiadomo że dopiero zaczynacie i bez błędów się nie obejdzie... więc trzymam kciuki i mam nadzieję że każde kolejne wyzwanie z jakim się zmierzycie będzie na jeszcze lepszym poziomie...

Póki co widzę że stawiacie sobie bardzo wysoko poprzeczkę i tak trzymać. Wszyszko zmierza w dobrym kierunku - jeszcze z was będą ludzie :) Ja to wiem...

Napisano

\'niechcieliśmy być za ambitni i myśleliśmy , że zrobimy mały projekcik w miesiąc.. no góra dwa.\'

 

Patrzac na to co planujecie to nie wiem jak to sobie zaplanowaliscie, moze miedzy innymi to dlatego ze taka masz opinie o animatikach:

\'owszem sa potrzebne przy jakis skomplikowanych, dlugich, profesjonalnych filmach, ale w amatorce jaka sie tu wszyscy paramy sa zbedne\' ?

Napisano

czy moglbym niesmialo prosic wszystkich pro specow o bardziej racjonalne wykozystanie swojego czasu w tym watku?

tyle talentu i wiedzy popartej wieloletnim doswiadczeniem marnuje sie w jakze emocjonujacych dyskusjach formalnych.

moze wiecej rad dot samego projektu?

Napisano

zgadza sie, przez takie konsultowanie wypowiedzi przedmowcow, robi sie czat a nie forum. pozwolcie resacalowi i ekipie wybierac rady z ktorych skorzysta.

Napisano

biglebowsky: czy ja pisałem o amatorce? pisze, że nie ma sensu robić animatika do scen baaardzo ubogich i baaardzo krótkich. Ludzie, czytajcie dokładnie i ze zrozumieniem bo potem każdy przekręca wsio. Co do animatiku to już sprawa zamknięta.

 

[Wyedytowany dnia 25-6-2004 > Bhaal]

Napisano

sorki jesli napisze cos co juz bylo,ale nie czytam tego watku,a za duzo juz zostalo napisane;)

 

moze warto pomyslec o animatiku jak o szkicu,ktory wykonuje sie zeby lepiej zwizualizowac temat.

Bledem jest malowanie bardziej zlozonego obrazu bez szkicu/szkicow,a przynajmniej bez wstepnego blokowania ksztaltow.

 

 

Jednym z KLUCZOWYCH elementow filmu jest TIMING. I to nie taki o jakim wiekszosc mysli(ile klatek potrzeba zeby noga postaci sie przesunala w prawo;) a timing w szerszym rozumieniu aby okreslic czy dane ujecie jest na tyle dlugie,ze widz sie w nim zorientuje...czy jest czas zeby zrozumial akcje,zareagowal(np.smiechem)...czas na przemyslenia,itd.

Polecam fragmant KILL BILL 1 kiedy pielegniarka bez oka idzie przez korytarz aby usmiercic Ume Thurman;) Dluuugie ujecia z korytarzem i towarzyszaca nam muza. Ujecia,ktore bez muzyki nie mialyby racji bytu.

 

A i jeszcze jedno. Robienie ujecie po ujeciu z lekkimi konsultacjami, jak pisze Sinclair, nie dziala. Animatik jest po to aby pokazac zarys CALOSCI.

Robiac to jedynie metoda ujecie po ujeciu mozna osiagnac taki efekt,ze wszystkie ujecia beda git,ale nie stworza SPOJNEGO filmu:)

 

Jestem zdania,ze nawet do krociutkiej animki warto zrobic animatik chyba,ze czas jej wykonania jest podobny do czasu jaki zajmuje nam zrobienie animatiku;);)

 

 

Pozdrawiam,

Pablo

Napisano

Co Ci przekrecilem? zacytowalem co napisales, imo sens jest jak najbardziej, to ze animatiku nie ma widac po kamerce i tak samo bedziecie sie miotac z montazem, wasza decyzja, co ja tu mam gledzic.

 

oki, moze i racja, moze nie ma co trwonic slow, sorry odpisuje na to co czytam, moze i niepotrzebnie.

Napisano

Rascal, Bhaal - lepiej wrzućcie jakiś update, bo jak nie to jeszcze ze dwa tygodnie bedzie trwało to gadanie o tym animatiku i waszej profesjonalności. :)

Wprawdzie fajnie się to czyta, ale to nie od tego wątek :D

Napisano

Rascal pewno coś wrzuci niebawem ale z mojej strony niestety nic nie będzie chwilowo gdzyż jade do Paryża porobić mase fotek wiezy i otoczenia gdyż z tych z netu nic nie widać. :P

Napisano

Jako ze Bhaal`a jeszcze nie widac na horyzoncie postanowilem dzisiaj zabrac sie do malych testow sztormu ( jak tylko Bhaal dokonczy tankowiec zaimplemetuje sie go odpowiednio do sceny ) Jak narazie pokazuje w formie przykladu jeden z oceanow z Maya.

 

Inspiracje bede czerpal z filmu The Perfect Storm, ktory mi przyslal Mello, Industrial Light & Magic zrobil to rewelacyjnie. A tak wyglada to w wykonaniu kiedy to dodalem deszcz i nieco skorygowalem wzgledem oryginalu.

 

 

rd17c.jpg

Napisano

Bhaal wiem że są to fluidy tylko kurde normalnie nie wiem jak uzyskać taki efekt wzburzonego oceanu może masz linki do jakiś tutków ?? Byłbym bardzo wdzięczny !

Napisano

Ocean oczywiscie zostal zrobiony przy uzyciu fluidow dostepnych w Maya Unlimited. Jednak render wyjsciowy trafil do postprodukcji z tego wzgledu ze trzeba bylo nieco kolorystycznie go dopasowac, uwydatnic unoszaca sie w powietrzu bryze oraz dodac deszcz na odzielnej warstwie.

 

Najprawdopodobniej kolo 24 zamieszcze animacje jak sztorm sie zachowuje w ruchu, sekwencja jest juz wyrenderowana jednak sa pewne problemy z nowym softem do postprodukcji.

Napisano

Kurde, to jest pinkne:) Nie mogę się doczekać kolejnych updatów, od początku śledzę ten wątek:) No i teraz jeszcze ta muzyka. Cud, miód i powidła:P Pozdrawiam. Good luck

Napisano

Kolejny update, wreszcie mozna zobaczyc jak sie przedstawia sztorm w ruchu.

 

Update mial byc wczesniej, jednak z racji tego ze nie mialem nigdy doczynienia z softem opartym na nodach a tymbardziej z wytworem firmy Digital Domain o nazwie Nuke, troche mi zajelo obeznanie sie z nim w takim stopniu aby skonczyc to ujecie.

 

CGI - Storm vizualization

Napisano

Wygląda świetnie (ba nawet dzisiaj w nocy mi się to przyśniło :))

 

Ale za to mam jedno pytanie - jak wysokie są to fale?

Za szybko się załamują i ogólnie za szybko szaleją - jeżeli to oczywiście mają być \"demony\" które zatopią tankowiec.

 

Na razie wyglądają na góra 3,4-ro metrowe fale więc trochę im brakuje - chyba, że planujecie zrobić wyłaniającą się jedną wielką \"tsunami-wave\" w gąszczu tych mniejszych rozbijających się o burty tankowca.

 

Pozdrawiam - i czekam na więcej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności