yarosh Napisano 24 Październik 2012 Napisano 24 Październik 2012 troche nie do końca mi podchodzi pod ta stylistykę, ale coraz lepiej rozumiem jak tworzysz grafikę, na szybkości xD na zbliżeniu mniej korzystnie o 40% wygląda ;]
olaf Napisano 24 Październik 2012 Autor Napisano 24 Październik 2012 no to nie jest pod taka rozdziałkę na szczęście, za to proste rzeczy beda sie prosto animować (jakies mikroruchy w menu). Mario kart to pierwowzór ale chce bardziej babsko to zrobić, bardziej w stronę fejka gry robionej na potrzeby Wreck-it Ralph - sugar rush. Dlatego bede musiał sierściucha dorobić jakiegoś słodkiego. spot postażony do gry sugar rush (element kampanii wreckit ralph): http://www.youtube.com/watch?v=Sv-YuWg5q94
yarosh Napisano 24 Październik 2012 Napisano 24 Październik 2012 to proporcje głowy zmień bardziej na noworodka odetnij troszkę policzki (w sensie je zaznacz) i mniej evil/psycho oczy i obowiązkowe rumieńce ;] choć teraz od razu widać że to ty dziergałeś
olaf Napisano 24 Październik 2012 Autor Napisano 24 Październik 2012 Tak, sugestie idealne. Ale plan mam taki, ze przeróbka gry powinna mi zabrać 1cąły dzień + wykonczenia. Nastepna wersja jaką planuje będzie zerżnięciem pomysłu sugar rush z wreck-it ralph ale to juz jako niezaleźny produkt i tam bardziej sie przyłożę do bohaterki. Ta branża jest całkiem dochodowa ale bardzo zaniedbana, chce zostawić sobie spory margines jakości na wyższe budżety. Tymczasem w produkcji mam czwarty klon jednocześnie, jeżeli będzie klient to dla klienta jeżeli nie, to bede pozniej szukal sponsora. Na ten tydzień gier starczy :)
olaf Napisano 24 Październik 2012 Autor Napisano 24 Październik 2012 ok trasa letnia jest gotowa, Tomek Kosecki machnie kilka rzeczy, by było bardziej róznorodnie na drzewach (wykorzystamy patterny z shutterstock), filtry na obiektach pozwalają przerobić to na wersję jesień/zima, planowana jest wiosna + candyland jako finał. Po meczu machnę menu.
olaf Napisano 2 Listopad 2012 Autor Napisano 2 Listopad 2012 Boom, następna ścigałka, na szczescie po sporych zmianach gameplayu jest to coraz lepsza gra - nic ciekawego ale mysle wcoąż lepsza niż wiekszosc darmowych ścigałkowych appek na androida robiona przez małych delveloperów- w nast. tygodniu pokaże kilka wersji, bo są na ukończeniu. Ciekawa sprawa po kilku latach odkryłem, że flash ma narzędzue do malowania liniami - nie zwróciłem ugawi na to - szybciej idzie mimo,ze robi rzeź w ścieżkach. Inspirowane The Goon'em.
olaf Napisano 5 Listopad 2012 Autor Napisano 5 Listopad 2012 Tą grę kończę jutro. Zabieram się potem za zombiaki. Pierwszy od góy to beta gameplay (nie wszystkie rzeczy są na miejscu), kolejne to dalsze etapy.
olaf Napisano 5 Listopad 2012 Autor Napisano 5 Listopad 2012 Z motorówki zostało mi kilka rzeczy do przycięcia i wstawienia. Tymczasem szkice do 14 poziomów + postać do gry typu point&click, którą muszę skończyć na początku nast. tygodnia. blue-box.com.pl/klienci/samples/compilation.jpg obecnie Tomek Kosecki je poprawia (trzeba połączyć linie i wypełnić wstępie gradientami), a jakoś jutro pojutrzę będę je kolorował.
yarosh Napisano 5 Listopad 2012 Napisano 5 Listopad 2012 na szarym tle masz obszar całego tła, a biały prostokąt aktualny aktywny obszar (widzialny) tworzy ? szkice od razu we flashu dziergasz ? zazdraszczam zdolności ogarnięcia tego wszystkiego coraz ciekawsze rzeczy zapodajesz :) dobranoc
adek Napisano 5 Listopad 2012 Napisano 5 Listopad 2012 Nieźle się rozkręciłeś. A gry sprzedajesz z kodem? Czy klienci raczej kupują gotowy produkt bez kodu?
olaf Napisano 5 Listopad 2012 Autor Napisano 5 Listopad 2012 no teraz będę wrzucał znacznie więcej, bo robię gry dla siebie i sprzedaje jedynie licencje, więc mogę pokazywać w zasadzie wszystko. Chyba ze utknę na dłużej z optymalizacją pod IOS ale mam nadzieje, że nie. Białe tło to obszar gry ale nie wszystko dało się umieścić jedno na drugim, bo bym się nie połapał co rysuje więc dookoła sobie bazgrałem wszystko czego potrzebuje do danej sceny - np. zbrojownia będzie wypełniona bronią, która sobie rozrysowałem dookoła. Tak szkice od razu we flashu. Robiłem wcześniej szkice ołówkiem, później to obrysowywaliśmy itp. ale strasznie nam dni na tym schodziło, a teraz mamy gotowca w wektorze. Sam też nie tworze takich arcydzieł, żebym wcześniej musiał myśleć, jak to narysować. Rozpisałem sobie jakiego typu ma być scena i co ma się na niej dziać i na bieżąco rysowałem wszystko, dzięki temu wszystko zrobiłem w jeden dzień niepełen (bo to była sobota). Teraz kolorowanki będą najtrudniejsze, ale też liczę, że polecę to ekspresem. Tak jak pisałem na początku - sprzedaje licencje na gotowy produkt, więc cały etap koncepcyjno-akceptacyjny odbywa się na poziomie lewej i prawej półkuli zatem mogę narzucić sobie dowolne tempo bez etapu akceptacji. Minus taki, że nie ma szans bym się rozwijał jako grafik ale to akurat margines moich zmartwień ;) @adek: obecnie oferuje produkty portalom z grami arcade - tylko licencja na obrandowanie gry - prawa do elementów, żródeł, wizerunku, sequeli i często też wersji mobilnych zostaje u mnie.
natas Napisano 6 Listopad 2012 Napisano 6 Listopad 2012 zap....asz z tym wszystkim jakąś lepszą kawę masz czy co
adek Napisano 6 Listopad 2012 Napisano 6 Listopad 2012 No tak myślałem. I dobrze. W sumie dziwię się, że dopiero teraz uderzasz na mobile. Myślę, że sporo na tym wyciągniesz. Nawet na darmowych wersjach w Androidzie byłbyś w stanie sporo wyciągnąć. Rozumiem, że do iOS ktoś Ci robi bazowy kod?
olaf Napisano 6 Listopad 2012 Autor Napisano 6 Listopad 2012 (edytowane) raczej gorszą - przestałem używać cukru i kawa smakuje jak osad z rur kanalizacyjnych. Prawie już nie pije. @adek: nie nikt mi nie robi - w sieci wszystko jest i mam nadzieje dam z tym radę. Jak nie to sobie zrobie. No dopiero teraz ale nadal jest to dziki rynek (ubogie funkcje Play i Appstore do promocji aplikacji itp.). Na poważnie appki bede trzaskał w przyszłym roku, w tym mies tylko musze kupić jakis starter kit - 3GS+dev account. kolejny wyścig ze screenu kilka postów wcześniej - trochę perspektywa trasy się zmieni i idea gry - namówiłem klienta na wypuszczenie dwóch gier jednocześnie w jednej uciekamy zombiem w starej taksówce przed łowcami, w drugiej gonimy łowcą uciekającego zombiaka. Edytowane 6 Listopad 2012 przez olaf
olaf Napisano 9 Listopad 2012 Autor Napisano 9 Listopad 2012 wyszło troche lepiej niż planowałem na szczescie bez dodatkowych wysiłków na dopracowywanie rzeczy. Mam weekend na ogarnięcie gry więc na pewno bede coś jeszcze wrzucał.
Loki Napisano 9 Listopad 2012 Napisano 9 Listopad 2012 ola-f zrobił byś kiedyś klona Arcomage? To bym pograł :)
olaf Napisano 9 Listopad 2012 Autor Napisano 9 Listopad 2012 Chciałbym, ale widziałem kilka ambitnych firm nieprzygotowanych do dużych produkcji i sobie poczekam z wykonaniem bardziej skomplikowanych produkcji. tymczasem kolejny ekran menu, musialem go zrobić przed gameplayem, bo wszystko wymaga jeszcze sporo pracy nad ergonomią, by było jasne i czytelne.
adek Napisano 9 Listopad 2012 Napisano 9 Listopad 2012 Prowadzisz statystyki miesięczne stworzonych gier? Ile ich było w październiku? :-) -- Wysłano z telefonu
olaf Napisano 9 Listopad 2012 Autor Napisano 9 Listopad 2012 tak, cztery wypuściłem ale wiele rzeczy czeka w szufladzie na dysku, bo zmienił się nam wektor prac (okazało sie, ze nadal całkiem sprawnie idzie mi szukanie klientów). W tym miesiącu mam już skończone dwie. Zombie to będą dwie gry (podwójny wypust jednoczesny dwóch epizodów) + trzy zamówione + przeróbki trzech na android/ios. Więcej nie damy rady, bo będzie pewnie tydzień stracony na zabawę z kompatybilnością IOS'a testami interfejsów dotykowych itp. Wiele w tym zasługi mojego junior designera - jak robimy określone rzeczy np. włącznie gry, to znacznie łatwiej mi się z nim zgrać i nie mamy raczej pustych przebiegów, a ja też moge wiecej czasu dać mu na naukę zagadnienia, bo wiem, ze przyda się wielokrotnie w następnych akcjach.
olaf Napisano 15 Listopad 2012 Autor Napisano 15 Listopad 2012 gdyby kokaina była tańsza to bym to dziś skończył ;) Zombie race beta gameplay.
yarosh Napisano 15 Listopad 2012 Napisano 15 Listopad 2012 fajnie to wygląda :), aż by się chwilkę zagrało
olaf Napisano 22 Listopad 2012 Autor Napisano 22 Listopad 2012 niestety gry nudne robie. jeszcze kilka lat zanim wykonam coś interesującego. Na szczescie skonczone już więc 3 i 4 grę za listopad można uznać za zamkniętą. gameplay robiony wczorej w nocy, plan jest taki by to wstęnie w piątek skonczyc - zostało 12 ekranów :/ i coś nieco innego w temacie wyścigów jakie robiłem - jeszcze wczesna beta, bardziej proof of concept. http://blue-box.com.pl/klienci/samples/race/pipe/ to będą ostatnie myślę dwie gry jakie wykonam w tym miesiącu. Teraz siadam nad GUI do tej rynny.
WojtekFus Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Bardzo fajny ten gameplay ze smokiem. Podoba mi się animacja i spójna stylówka. Jeśli będzie możłiwość pogrania, wrzucaj link :D
Kalberos Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 nom fajnie by się w takie coś ciupało :D Gratki
bezio Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Arcade machine na prawdę fajne. Co do drugiej gierki, to za długo by się nie pograło, bo wszystko się kreci dookoła. :)
olaf Napisano 22 Listopad 2012 Autor Napisano 22 Listopad 2012 dzięki za feedback. Fajnie, ze się podoba - przygodówki dosyć pracochłonny gatunek gier, bo wszystko trzeba zaplanować niestety. Ciężko mi było opracować taki workflow, bym mogl się dobrze zazębić z drugim grafikiem ale to już druga przygodówka więc jest lepiej, mam nadzieje, ze trzecią niebawem wrzucę jako zajawkę. Klientowi podobała się bardzo trzecia plansza z pacmanem więc chyba da radę zrobić to w zabawnym stylu. Wyścigi- ściągnąłem appkę na telefon i po 5min kręciło mi się w głowie - od mojej też mi się kręci więc mysle, że ide w dobrą stronę. Moze sprzedam w NFZ jako materiał terapeutyczny dla epileptyków z chorobą morską. Tymczasem miało być szybkie ale nonszalancko uznałęm, ze nie potrzebuje ani prostych linii w wektorze ani bryly 3D by to narysowac i utknąłem na klka godzin z taką prostą pierdołą.
panRebonka Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Rura fluorescencyjna mi z deka zacina - spada miejscami do 8fps. Sprzęt na którym pracuję nie jest najsłabszy, bo to procesor i7 i 6gb ramu.
olaf Napisano 22 Listopad 2012 Autor Napisano 22 Listopad 2012 dobrze wiedziec, bo u mnie na starym lapku chodzi w miarę płynnie na i7 wyciąga 52-60fps (w przegladarce max akurat 30, bo tak ustawione)- musze zbadac jak zachowują się nowe ficzersy flashowe w przeglądarkach.
RaVirr Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Te przedostatnie sympatyczne jak diabli :)
olaf Napisano 26 Listopad 2012 Autor Napisano 26 Listopad 2012 Dzięki RaVirr. Ok to tu jest komplet teł. Troche się z tym bawilismy ale została ostatnia plansza (któej akcja będzie się odbywać w tle pierwszej sceny), kilka uwag klienta, intro/outro i testy na mobilach. Plan mam taki, by większośc tych scenerii zagrała jeszcze w nie jednej grze więc mimo wszystko powinno się opłacić.
olaf Napisano 26 Listopad 2012 Autor Napisano 26 Listopad 2012 ok nie oczekujcie szału - zombiowe gry. Zmieniać niczego nie będę ale jeżeli macie jakieś uwagi chętnie zapamiętam na potrzeby następnych produkcji. http://www.zapxo.com/playgame/154/zombie-hunting.html - zabijanie zombie http://www.zapxo.com/playgame/153/zombie-race.html - ucieczka przed zombie
Urbanboogie Napisano 26 Listopad 2012 Napisano 26 Listopad 2012 Ja mam taką uwagę, że bardzo mało intuicyjne, a wręcz irytujące jest przechodzenie do kolejnego levela. Po zakończeniu levela widzę po prawej PLAY NOW, widzę logo ZapxO z przyciskiem PLAY (swoją drogą, zorientowałem się że to "ZapxO" a nie "Zapx" dopiero jak spojrzałem na zakładkę w przeglądarce), po lewej jakiś większy napis "more games" i nie wiem w co klikać, dopiero potem zauważyłem to malutkie "continue". Szczerze mówiąc to już dwa razy się nabrałem na to ZapxO, może to taka technika marketingowa, ale moja reakcja jest przeciwna do zamierzonej :p Imho te wszystkie kluczowe buttony powinny być bardziej wyeksponowane: duże i wesoło podrygujące :p Jeśli chodzi o stronę graficzną to bajka, wszystko mi się podoba: menu, czcionki, sama gra. Co do gejmpleja, w zombie-hunting trochę przeszkadza to, ze sylwetka motocyklisty często zasłania te wszystkie powerupy i przeszkadzajki, w zombie-race taksówka jest niższa, nie wystaje ponad horyzont i problem nie występuje :) To tyle z perspektywy postronnego obserwatora :)
olaf Napisano 26 Listopad 2012 Autor Napisano 26 Listopad 2012 git dzieki. Co do polityki guzikowej - tak to działa - i tego oczekują sponsorzy - ale nie zmienia to faktu, ze powinienem był to rozwiązać lepiej. A logotyp pewnie tak właśnie pomyślany został przez klienta.
olaf Napisano 26 Listopad 2012 Autor Napisano 26 Listopad 2012 ok na moim starym lapku chodzi 45-60fps, potrzebuję 30fps, chyba że na mobile będę chciał pobawić się w 60fpd to mogę dodatkowo powyłączać, bo teraz mruga znacznie wiecej rzeczy niż jest planowane. http://blue-box.com.pl/klienci/samples/race/pipe/
Pawelkos Napisano 26 Listopad 2012 Napisano 26 Listopad 2012 Na moim starym lapku core2duo czasami spadlo nawet do 20fpsow a tak ogolnie to w granicach 30, ale pewnie to i tak za slaby laptop zeby brac go pod uwage w dzisiejszych czasach, ale to tak gwoli gdyby jednak mialbys brac pod uwage i takie jednostki
Gość Chrupek3D Napisano 26 Listopad 2012 Napisano 26 Listopad 2012 na gtx460 jest pełne 59 ;) Na Nexusie 7 nie mogłem uruchomić, bo flash odmówił współpracy.
olaf Napisano 26 Listopad 2012 Autor Napisano 26 Listopad 2012 thx, wydajność spadała przez mega bzdurę, nawet nie wiedziałem ze nowy flash player nieco inaczej renderuje ramki niż poprzednie wersje. Chrupek - nie korzystałem z gpu, co zasysa tylko cpu, bo gra musiałaby być wypuszczona w flashplayerze 11, a nadal sporo osób nie ma takiej opcji w przeglądarce, ale pewnie na mobilach wesprę się kartą graficzną. Jeszcze raz dzięki.
olaf Napisano 27 Listopad 2012 Autor Napisano 27 Listopad 2012 wrzucone testowo menu: http://blue-box.com.pl/klienci/samples/race/pipe/ jeszcze sporo poprawek i sporo fejków, nie podpiętych do skryptu ale już niedługo ;)
olaf Napisano 28 Listopad 2012 Autor Napisano 28 Listopad 2012 intro do przygodówki. Troche mi zeszło, bo dziś spałem 20godzin. Dobrze, ze juz niedługo urlop. Pierwszy od kiedy założyłem firmę :)
olaf Napisano 29 Listopad 2012 Autor Napisano 29 Listopad 2012 testujemy dalej gameplay rynny: Chyba ten fejkowany motion blur przy obrotach powinien mieć bardziej podbite światło. bariera na razie taka sobie testowa. Aha, zanim ktoś zacznie flejmować perspektywe, przestrzeń itp. - tam nie ma 3D - wszystko jest fejkowane animacją na timeline, bo przegladarka by tego nie pociagnela w starych kompach. Teraz udało się wejść na 40-50fps w starych mobilnych core2duo, z czego potrzebujemy tylko 30fps.
Nezumi Napisano 29 Listopad 2012 Napisano 29 Listopad 2012 Niby fajnie wszystko wyglada ale osobiscie szybko nudza mnie takie gry bo przy tych predkosciach to bardziej przypadek decyduje o wygranej niz skill ;).
_michal Napisano 29 Listopad 2012 Napisano 29 Listopad 2012 Niby fajnie wszystko wyglada ale osobiscie szybko nudza mnie takie gry bo przy tych predkosciach to bardziej przypadek decyduje o wygranej niz skill ;). Nie przypadek, a błyskawicznie szybka reakcja. To właśnie uwielbiam w serii Wipeout - prędkość przy której nie ma czasu myśleć, trzeba reagować. :)
olaf Napisano 29 Listopad 2012 Autor Napisano 29 Listopad 2012 Po części Nezumi masz rację. Trasa powinna być wykonana tak by miała sens i tu jest sporo do nadrobienia w kwestii atrakcyjności rozgrywki. Obecnie nie mam kolizji zrobionych więc wyglada to przypadkowo ale najpierw szukałem wydajności i dynamiki. Ponieważ muszę do tego podchodzić analitycznie to sądzę, że odpowiednio ustawione przeszkody/trasa muszą wspierać nawigację, by była bardziej dynamiczna - np. wymuszała robienie pętli czy płynne jazdy w lewo/prawo. To jak gra w sonica. Druga sprawa, to na pewno okrążenia - muszę dać minimum trzy-cztery by user miał szanse w kolejnym lepiej sie ustawić po bonus i to powinno zjeść nieco frustrację spowodowaną dynamiką. Ale oczywiście ludzi, ktorzy nie przepadają za takim gatunkiem nie przekonam. Golem moim było zrobienie najładniejszej i najdynamiczniejszej gry przegladarkowej typu pipe race, by portale wiedziały do kogo uderzać po ciekawą grę.
Nezumi Napisano 29 Listopad 2012 Napisano 29 Listopad 2012 Dynamicznie jest na pewno. Dokladnie o to mi chodzi - zeby bylo bardziej sonic'owo bo teraz odnosze wrazenie ze jest losowo, brakuje mi jakiegos..."flow'u", zeby przeszkody ukladaly sie w sensowna petle na przyklad. Ladnie jest - po prostu staram sie zwrocic uwage na to co mi osobiscie nie lezy.
olaf Napisano 30 Listopad 2012 Autor Napisano 30 Listopad 2012 (edytowane) no spoko, musze właśnie pomyśleć nad tym jakie patenty uzyc do projektowania leveli, by było płynnie dlatego min. nagrałem gameplay, bo grając niektórych rzeczy sie nie widzi. Poniżej timelapse. Miałem opis na kartce jaki sobie stworzyłem wcześniej. Ponieważ nie miałem żadnych konceptów i wymyślałem na żywca dałem 2fps nagrywania by nie było lipy z przestojami na myślenie. Złapałem ok 55min rysowania. Takich plansz jest 14 na timelapsie ująłem cztery. Oczywiście rzeczy odkrywcze tam nie są ujęte, taka jest niestety wada improwizacji, że powiela się kalki. Opis z jakiego korzystałem ujmował w 2-3zdaniach akcję jaką będziemy wykonywać w danej lokacji - np. Pokój dziewczynki: połóż poduszki, wspnij się na bujanego konia, zabierz lalkę, pod lalką będzie list do mikołaja. Może być masa błędów perspektywy - jak widać nie robiłem żadnych linii pomocniczych, bo jestem leniwy. Nie używałem też (poza pozycjonownaiem drzwi) linii prostych - bardziej cartoonkowo wygladaja IMO rysowane od ręki, poza tym jest to znacznie szybsze, gdyż flash nieco prostuje nam linie. Jak macie uwagi to śmiało, chciałem pokazać jak się tworzy lokacje we flashu. To naprawdę urocze narzędzie. http://blue-box.com.pl/klienci/samples/timelapse_2fps_fatSanta.mpg Edytowane 30 Listopad 2012 przez olaf
Nezumi Napisano 30 Listopad 2012 Napisano 30 Listopad 2012 Dobre. Masz lape do takich cartoonowych rzeczy!
Swiezy Napisano 30 Listopad 2012 Napisano 30 Listopad 2012 Dzięki za podzielenie się, fajnie było sobie zobaczyć ten time laps. Hm a ja myślałem że takie rzeczy się robi w photoshopie i importuje do flasha, w sumie sam tak robiłem animacje. To tutaj tylko szkice powstają? Fajnie jeśli byś miał czas i pokazał jak wygląda taka produkcja od początku do końca. ;) Pozdrawiam
olaf Napisano 30 Listopad 2012 Autor Napisano 30 Listopad 2012 dzieki. fajnie ze sie komus przydaje. w moim przypadku photoshop raczej zbedny jest chyba ze konieczna jest finalna korekta kolorow sceny. jak bede siadal do wykanczania pracy to tez wlacze nagrywanie. teraz szkice sa wypelniane kolorem przez juniora.
yarosh Napisano 30 Listopad 2012 Napisano 30 Listopad 2012 dzięki za filmik :), od jakiegoś czasu przymierzam się do szkiców we flashu i chyba trzeba w końcu spróbować, szczególnie, że fajnie można sobie linie pomocnicze wstawiać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się