Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Na graphicall.org jest już do zassania Alpha1. Jak widzicie postępy? Zadowoleni? Rozgoryczeni?

Edytowane przez Creator
  • Odpowiedzi 95
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

nie alpha tylko alphy ;) chyba nie ma jeszcze określonego oficjalnego builda który byłby 1, bo alphą1 jest nazwane kilkanascie kolejnych ;P co do postępów to sciągam na bieżąco i już nie pamiętam co było a czego nie było w 0 ;)

rozgoryczenie zadolowenie ? to przecież alpha (taki wip) wiec ciężko coś powiedzieć, troche zrobione, troche brakuje, wiec i tak z oceną trzeba czekać do 2.6

Edytowane przez szczuro
Gość Gosc
Napisano

za rok bedziemy mogli pogadac :P narazie jest znosnie :D

Napisano

po prostu kolejna wersja, oczywiście czekam na pełną implementację bmesh i na jakieś tutki czy cokolwiek pokazujące fizykę. Fakt widziałem ale nic nie wiem jak to podczepiać bo to pewnie jeszcze inna wersja rozwijana przez kogoś. MA ktoś z was jakieś info na ten temat ?. Alpha 1 zmiana = inny splashscreen.

Napisano
Na graphicall.org jest już do zassania Alpha1. Jak widzicie postępy? Zadowoleni? Rozgoryczeni?

To, że ktoś napisał alpha1 to nie znaczy, że to jest alpha1 - to zwykły build z svn, z tym, że kilka dni temu zmieniono w svn splash, ale przed oficjalnym alpha1 może się jeszcze sporo zmienić.

Napisano
To, że ktoś napisał alpha1 to nie znaczy, że to jest alpha1 - to zwykły build z svn, z tym, że kilka dni temu zmieniono w svn splash, ale przed oficjalnym alpha1 może się jeszcze sporo zmienić.
Luz, nie po to zakładałem ten wątek zęby się kłócić czy to Alpha 1 czy 11. Pytam was co do tej pory wam się podoba, a z czego nie jesteście zadowoleni.

Mnie osobiście najwięcej frajdy sprawia Sculpt. Wyciągnąłem 9 milionów u siebie, w Zbrushu max 8. Dłubię od niedawna taką główkę (narazie ~220.000 poly czyli prawie nic ;) ):

sculpt_01.jpg

 

Jakoś przyjemniej mi się pracuje w 2.5 Choć na początku nie mogłem odnaleźć kilku funkcji, np zmartwiłem się że nie ma toolsów do retopologii, ale skumałem, że teraz przeszło to na snapa. Czekam jeszcze na BMeshe i coś doczekać się nie mogę ;) Coś wiadomo o tym? Jakieś wieści co do ciekawych nadchodzących featuresów?

 

PS

Czy oficjalna Alpha1 nie ma wyjść w ten weekend?

Napisano
Luz, nie po to zakładałem ten wątek zęby się kłócić czy to Alpha 1 czy 11. Pytam was co do tej pory wam się podoba, a z czego nie jesteście zadowoleni.

...

PS

Czy oficjalna Alpha1 nie ma wyjść w ten weekend?

Co kilka dni buduje sobie blendera, i już nie pamiętam co było w alpha0 (bo już kilka dni po wydaniu były znaczne zmiany), to nic się za bardzo nie podoba jakoś szczególnie, bo znam po prostu wszystko już od jakiegoś czasu, sculpt już testowałem wiele miesięcy temu w gałęzi rozwojowej sculpt25, więc nie jest dla mnie niczym nowym.

 

Nikt nic nie pisał na temat weekendu - w poniedziałek pisali, że w tym tygodniu przyjmują "propozycje" buildów, a wydadzą blender 2.5a1 w niedalekiej przyszłości, ale nie w przeciągu najbliższych tygodni. Po prostu wydadzą jak zrobią wszystko co ma być w blender 2.5a1 i wyjdzie jak wyjdzie - na razie jednak nie ma co się nastawiać na czekanie. Po prostu ilość zgłaszanych błędów i raportów mówi programistom, że muszą poczekać z wydaniem oficjalnego buildu a1 aż się uporają z problemami.

Napisano

Ja w prawdzie nie robię swoich buildów, ale tez regularnie testuje te z graphicall. Martwi mnie tylko że wolno im idzie praca, ale z drugiej strony lepiej wolniej i porządniej niech robią niż szybko i na "odwalsię".

  • Like 1
Napisano

Creator dobrze mówi, poza tym mają rzeszę ludzi którzy testują go i za darmo. W o wiele większych komercyjnych programach potrafią dziać się cuda przy prostych rzeczach a tu mamy blendera który jest darmochą. Niech i robią nawet i 2 miesiące do alphy 1 mnie to nie przeszkadza.

Napisano
http://www.blender.org/development/release-logs/blender-250/ już do ściągnięcia Alpha1 oficjalna :)

Tak wbrew temu co pisali kilka dni temu postanowili wydać teraz Alpha1... jednak jest to Alpha 0.5 bo to co miało być w Alpha1 przesunięto do Beta2, a Beta2 z bmesh teraz zwie się Beta3.

Dla porównania (przed i po wydaniu tej alpha1):

http://www.blender.org/typo3temp/pics/ddf6a10ed3.jpg

http://www.blender.org/typo3temp/pics/fcad9f4538.jpg

Napisano

Wczesniej blenderowy sculpt to byl zart w zasadzie. Teraz - chyle czola przed programistami. Roznica jest OGROMNA (nie sprawdzam zadnych buildow tylko oficjalne, w miare pelne wersje, wiec bylo to dla mnie duzym zaskoczeniem). Niestety wchodzi u mnie tylko na 1.5+ miliona i nastepnego kroku jakos nie chce zrobic (Zbrush na 6+milionach smiga bez problemu). Mam wrazenie ze moze powinienem cos poustawiac z pamiecia, ale nie znam blendera na tyle. Patrzac jednak jak plynnie i bezproblemowo smiga na tym 1.5M zakladam ze moglbym wejsc wyzej.

Ten aspekt najpardziej mnie interesowal i nie zawiodlem sie. Za darmo, maly objetosciowo programik potrafi robic cuda na patyku z na prawde zaskakujaco dobrym rezultatem. Ciekaw jestem czy jeszcze cos zmienia w tym rzezbieniu czy skupia sie na innych aspektach programu - jakby ktos cos slyszal to bede wdzieczny za info.

Napisano

Creator - wielkie dzieki! Bez problemu najmniejszego Blender (sam nie wierze w to co pisze - Blender? Ten darmowy, nasto-megowy sofcik..?) wskoczyl na ponad 6 milionow i dziala po prostu pieknie :O Plynnie jak cholera - a mam przeczucie ze moze wskoczyc jeszcze wyzej ale teraz nie przetestuje.

Sculpt z prawdziwego zdarzenia. Na bank przyjrze mu sie blizej.

 

Dla ciebie leci repik. Robilem ten podstawowy blad o ktorym mowia w tym tutorialu :)

Napisano

Pomału do przodu, a już robi ładne wrażenie. Bardzo mnie cieszy, że dali "animowane przejścia" przy zmianie widoku. I już nie mam tych kłopotów co w 2.49 (przy którym boku teraz modeluję? O_o) a teraz to widać wyraźnie. Zaraz pobiorę i potestuję sobie :)

 

Dzięki za newsa :)

Napisano

Tak sobie zmarnowalem noc na zabawe blenderem nowym i mam pytanie do wyjadaczy - czy w tej wersji nie ma czegos takiego jak "bridge" zeby dwa face'y polaczyc ze soba? "F" dziala tylko na krawedzie. Druga sprawa to jakis nozyk zeby facey pociac - tez sie nie doszukalem. I ostatnia sprawa - jak zaznaczyc krawedzie/face'y w dwoch roznych obiektach zeby polaczyc je w jeden? A moze najpierw trzeba te obiekty jakos polaczyc? Takie tam noobowe pytania ;)

Napisano (edytowane)

ctrl+j i potem join, dalej masz jeden obiekt, jelsi chcesz zeby obiekty byly sklejone to snapem mozesz taka ikonka magnesu http://img42.imageshack.us/img42/9049/aaaaaaaaaz.jpg

mozesz doklejac vertexami, krawedziami, facami, bezposrednio, w polowie krawedzi, w srodku face'a itd. mozliwosci jest troche. Knife musisz tryzmac klawisz k nacisnij LMB (w trybie edit mode)- to przetnie krawedz.

Drugi knife to masz tryzmajac shift + k i LMB.

Loopa calego mzoesz wprowadzic crtl + r i tutaj scrollem mozesz zwiekszyc liczbe loopow.

Jak czegos szukasz to http://img713.imageshack.us/img713/891/aaalf.jpg rozwin pasek na gorze i w rogu wlacz user preferences tam jest troche tego Input/3d view i tutaj poszczegolne tryby edycji.

Tak jak Mookie wspomnial Mayowe przejscie miedzy widokami bylo juz dawno. Tak naprawde to 2.5 mam malo nowosci do modelowania narazie. Wiekszosc w 2.49 jest.

Edytowane przez Ulfar999
  • Like 1
Napisano

Zaimportowałem sobie jakąś scenę z ciekawości okazuje się ,że alfa inaczej interpretuje rig i to co było zrigowane zostało zdeormowane .Czy to oznacza ,że nowy blender raczej nie będzie wstecznie kompatybilny :confused: .

Napisano
Zaimportowałem sobie jakąś scenę z ciekawości okazuje się ,że alfa inaczej interpretuje rig i to co było zrigowane zostało zdeormowane .Czy to oznacza ,że nowy blender raczej nie będzie wstecznie kompatybilny :confused: .

 

W ta strone dziala, teraz sprawdzilem i mi normalnie dziala rigg. Mozesz zpaytac na Blenderowni.

Ja w 2.5 nie siedze narazie praktycznie nie mam czasu, poczekam az wyjdzie alpha 2 wtedy cos poprobuje wiecej.

Ale na Blender.pl sa tacy ktorzy sledza to na okraglo wie cbeda wiedziec.

Z 2.5 do 2.49 sie nie da to na bank ale w nowsza storne powinno dzialac.

Napisano

znalazłem tylko jedną metodę na nożyk 'K' i LPM. strasznie nie wygodne narzędzie. Mam nadzieje ze jej zmienią.

 

A teraz moja kolej na pytanie, jakie są skróty klawiszowe do Edge Loop i Ring?

Napisano

Mi postać do pasa wyszła dobrze a od pasa ma powyginane nogi w kolanach i dalej stopy są ok , inny obiekt przesunął się względem z o kilka długości a cloth też nie został przeniesiony .Podejrzewam ,że to może być jakaś niedokładność z mojej strony ...Mam parę niechlujych nawyków ...Swoją drogą fajnie by było by po wyjściu już officjalnej wersji powstał jakiś zbiorowy faq czy tips&triks .Ja do dzisiaj odkrywam blendera w konserwach ...

Napisano (edytowane)

pewnie masz zle ustawione kierunki axis dla poszczegolych kosci, tzn powykrecane i mozliwe ze po imporcie automatycznie je skorygowal rollem ale tym samym poskrecal mesha.

Istnieje tez mozliwosc ze jesli masz IK ustawione to cos z offsetem zrobil jesli masz wlaczony pole target.

Edytowane przez Ulfar999
Napisano
A teraz moja kolej na pytanie, jakie są skróty klawiszowe do Edge Loop i Ring?

1)Edge Loop - ALT + PrawyPrzyciskMyszy;

2)Edge Ring - CTRL + ALT + PrawyPrzyciskMyszy;

3)Żeby wstawić Edge Loop - CTRL + R => wybierasz gdzie ma być loop => LewyPrzyciskMyszy => korygujesz loop i LewyPrzyciskMyszy;

4)To Ci się teraz najbardziej przyda:

CTRL + V - menu z narzędziami dla Vertexów;

CTRL + E - menu z narzędziami dla Edgy;

CTRL + F - menu z narzędziami dla Faceów;

 

5)Podstawowe skróty dla początkujących (które zawsze mi się mylą z Maykowymi ;) ) to:

G - Grab/Move(jak się wciśnie x,y albo z będzie przesówał po danej osi);

R - Rotate(j.w.);

S - Scale(j.w.);

 

I - wstawianie klucza;

 

Skróty dla Edit Mode(TAB):

F - tworzenie Face'a między 3/4 vertexami;

CTRL + LewyPrzciskMyszy - tworzenie Vertexa/Edga/Facea (głównie się przydaje do retopologi, bo tak to nam ustawia V/E/F gdzieś w przestrzeni, a ze snapem jest większa kontrola);

E - Extrude;

W - Menu Special(SubDiv, Merge itd);

Shift + F - wypełnianie dziury (niestety wstawia najczęściej trójkąty, często po tej operacji pomaga ALT + J lub ALT + F);

ALT + J - Tris => Quad;

CTRL + T - Quad => Tris;

S + x,y albo z + 0 - wyrównywanie Vertexów/Edgy/Faceów do jednej płaszczyzny;

 

Nie wiem co jeszcze wam się może przydać. Zawsze możecie wejść w ustawienia i sami sobie skonfigurować skróty :)

Napisano (edytowane)
1)

 

Shift + F - wypełnianie dziury (niestety wstawia najczęściej trójkąty

 

 

wystarczy f nacisnac i masz quad

 

 

poza tym lewy/ prawy przyciks myszy to zle okreslenie raczej, mozna sobie zmieniec z prawego na lewy.

Domyslnie zaznaczasz prawym ja ustawilem sobie na lewy. Ogolnie w zakladce User Preferences

a jak komus malo opcji to Outliner ma wszystko http://img43.imageshack.us/i/outliner.mp4

Edytowane przez Ulfar999
Napisano

Ale alpha 1 nie ma bmesha, sciagales jakis build graphicsall?

Mowisz o wypelnianiu wielu wierzcholkow za pomoca trojkatow.

Prace trwaja nad bmesh ktory bedzie wyplenial takie dziury bez dzielenia tego.

Napisano

Dzieki za odpowiedzi - po pracowitej sobocie sobie cos moze w nocy przysiade. Tak jak wczesniej sie zmuszalem do Blendera tak teraz z nowym UI calkiem przyjemnie sie w tym bawi.

 

Jeszcze takie mnie meczy pytanie - co z game engine blenderowym, jak myslicie? Beda jeszcze go rozwijac czy to raczej slepy zaulek? Szalu na razie nie robi ale wczesniej podobnie bylo ze sculptem a tu dostal porzadnego kopa. Moze i game engine za jakis czas (po filmie i po 2.6?) podciagna?

Napisano

@Nezumi: GE może coś dostać przypadkowo (teraz trochę zyskał na poprawianiu wydajności Viewportu (siatka wrzucana jest do VBO)), ale nie będzie on się za bardzo rozwijał - nie ma osób które chcą się tym zająć (osoby które się na tym znają nie widzą sensu (tym bardziej, że wiele z tego co jest trzeba by wywalić (np. język python)), a użytkownicy GE, mają wiedzę bliską zeru w temacie tworzenia silnika).

Napisano

Mookie, dzięki za ten Smooth View w 2.49. Długo nie mogłem znaleźć, lecz było tam do wpisania. Teraz jest dobrze. Wróciłem do stabilne, bo w 2.5a1 wywala mi głupotę, że przy jednorazowym Extrude i po przesunięciu tych Vertexów, powiela mi je, co dalej, Remove Double nie pomaga (a wydawało mi się, że w 2.49 ładnie dawało radę) dopiero przy Grab było widać, że jest zduplikowane. Kaszana (przy tym przypadku) zaczyna się dopiero przy tworzeniu szwów do UV.

Napisano

@Creator: Ja jestem jednym z tych, którzy twierdzą, że nie ma sensu (ogólnie GE w programie graficznym, a tym bardziej jeśli trzeba by go przebudować praktycznie od zera ;p)

Napisano

dzięki za skróty, ale tu chodziło o coś innego, bo w momencie gdy przełączyłem przycisk wybierania, to automatycznie emulacja 3 klawisza była nie aktywna, ale była włączona, czyli przy wciśnięciu alt + PPM otrzymywałem środkowy przycisk.

 

Od kilku dni na poważnie bawię sie blenderem i zadziwia mnie na kazdym kroku. Łatwość obługi jest naprawde na wysokim poziomie. Interfejs jest bardzo intuicyjny, wszystko na wierzchu w ogóle super:) Np. quad view, chyba nowość i możliwości konfiguracji. Nawet są gotowe systemy kości. Napewno jest na co czekać. Jak jest z cząsteczkami? Są już gotowe? Chcę zrobić wybuch wulkanu z dużym nastawieniem na realizm, no i mój wybór padł na maxa + pluiginy. z chęcią zrobiłbym to w blenderze.

Napisano
Jak jest z cząsteczkami? Są już gotowe? Chcę zrobić wybuch wulkanu z dużym nastawieniem na realizm, no i mój wybór padł na maxa + pluiginy. z chęcią zrobiłbym to w blenderze.

Tak są już gotowe od dawna - do Twojego zastosowania idealnie pasuje symulator dymu (a np. jak chcesz lawę to dobry będzie symulator fluidów (bo to po prostu bardzo gęsta i powolna ciecz)). Ale jak chcesz to zrobić szybko, a znasz max'a i pluginy to lepiej zrób tam, zanim się nauczysz użyć tych (a jeszcze smoke może mieć błędy) to pewnie kilka dni zejdzie.

 

Kilka linków (próby programistów (poza fluidem, bo nie wiem kto go robił ;p), więc efekty nie zachwycają):

Napisano

Dzięki Skoti naprawdę dobrze to wygląda. Jeszcze się zastanowię nad wykorzystaniem blendera, bo dochodzi tu jeszcze nauka nakładania materiałów + rendering. W blenderze to dla mnie czarna magia ;)

Pozdrawiam

Napisano

Panowie szukałem w Blender Alpha 1 takiej opcji jak Bevel sory jak niepoprawnie napisałem i nie znalazłem, pytanie jest ta opcja czy dopiero zostanie z czasem dodana??

Napisano

Wiecie może gdzie da się zmienić komentarze w opcjach w najnowszym Blenderze? Przykładowo - w zakładce Materials, grupa Mirrors i Reflective i zmieniam na moje, bardziej zrozumiałe :D Czy analogicznie można z innymi opcjami je zmieniać? Grzebałem w User Preferences i doszukać się nie mogę, a wydawało mi się, że taka opcja gdzieś była.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności