Creator Napisano 18 Luty 2010 Share Napisano 18 Luty 2010 (edytowane) Na graphicall.org jest już do zassania Alpha1. Jak widzicie postępy? Zadowoleni? Rozgoryczeni? Edytowane 4 Marzec 2010 przez Creator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 18 Luty 2010 Share Napisano 18 Luty 2010 (edytowane) nie alpha tylko alphy ;) chyba nie ma jeszcze określonego oficjalnego builda który byłby 1, bo alphą1 jest nazwane kilkanascie kolejnych ;P co do postępów to sciągam na bieżąco i już nie pamiętam co było a czego nie było w 0 ;) rozgoryczenie zadolowenie ? to przecież alpha (taki wip) wiec ciężko coś powiedzieć, troche zrobione, troche brakuje, wiec i tak z oceną trzeba czekać do 2.6 Edytowane 19 Luty 2010 przez szczuro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gosc Napisano 18 Luty 2010 Share Napisano 18 Luty 2010 za rok bedziemy mogli pogadac :P narazie jest znosnie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandragora Napisano 18 Luty 2010 Share Napisano 18 Luty 2010 po prostu kolejna wersja, oczywiście czekam na pełną implementację bmesh i na jakieś tutki czy cokolwiek pokazujące fizykę. Fakt widziałem ale nic nie wiem jak to podczepiać bo to pewnie jeszcze inna wersja rozwijana przez kogoś. MA ktoś z was jakieś info na ten temat ?. Alpha 1 zmiana = inny splashscreen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 18 Luty 2010 Share Napisano 18 Luty 2010 Na graphicall.org jest już do zassania Alpha1. Jak widzicie postępy? Zadowoleni? Rozgoryczeni? To, że ktoś napisał alpha1 to nie znaczy, że to jest alpha1 - to zwykły build z svn, z tym, że kilka dni temu zmieniono w svn splash, ale przed oficjalnym alpha1 może się jeszcze sporo zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandragora Napisano 18 Luty 2010 Share Napisano 18 Luty 2010 ten obrazek mówi sam za siebie, pewnie nic specjalnego nie będzie. Beta 2 to dopiero będzie coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 19 Luty 2010 Autor Share Napisano 19 Luty 2010 To, że ktoś napisał alpha1 to nie znaczy, że to jest alpha1 - to zwykły build z svn, z tym, że kilka dni temu zmieniono w svn splash, ale przed oficjalnym alpha1 może się jeszcze sporo zmienić.Luz, nie po to zakładałem ten wątek zęby się kłócić czy to Alpha 1 czy 11. Pytam was co do tej pory wam się podoba, a z czego nie jesteście zadowoleni. Mnie osobiście najwięcej frajdy sprawia Sculpt. Wyciągnąłem 9 milionów u siebie, w Zbrushu max 8. Dłubię od niedawna taką główkę (narazie ~220.000 poly czyli prawie nic ;) ): Jakoś przyjemniej mi się pracuje w 2.5 Choć na początku nie mogłem odnaleźć kilku funkcji, np zmartwiłem się że nie ma toolsów do retopologii, ale skumałem, że teraz przeszło to na snapa. Czekam jeszcze na BMeshe i coś doczekać się nie mogę ;) Coś wiadomo o tym? Jakieś wieści co do ciekawych nadchodzących featuresów? PS Czy oficjalna Alpha1 nie ma wyjść w ten weekend? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 19 Luty 2010 Share Napisano 19 Luty 2010 bmesh ma się pojawić w beta2 co do weekendu to nic o tym nie słyszałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 19 Luty 2010 Share Napisano 19 Luty 2010 Luz, nie po to zakładałem ten wątek zęby się kłócić czy to Alpha 1 czy 11. Pytam was co do tej pory wam się podoba, a z czego nie jesteście zadowoleni. ... PS Czy oficjalna Alpha1 nie ma wyjść w ten weekend? Co kilka dni buduje sobie blendera, i już nie pamiętam co było w alpha0 (bo już kilka dni po wydaniu były znaczne zmiany), to nic się za bardzo nie podoba jakoś szczególnie, bo znam po prostu wszystko już od jakiegoś czasu, sculpt już testowałem wiele miesięcy temu w gałęzi rozwojowej sculpt25, więc nie jest dla mnie niczym nowym. Nikt nic nie pisał na temat weekendu - w poniedziałek pisali, że w tym tygodniu przyjmują "propozycje" buildów, a wydadzą blender 2.5a1 w niedalekiej przyszłości, ale nie w przeciągu najbliższych tygodni. Po prostu wydadzą jak zrobią wszystko co ma być w blender 2.5a1 i wyjdzie jak wyjdzie - na razie jednak nie ma co się nastawiać na czekanie. Po prostu ilość zgłaszanych błędów i raportów mówi programistom, że muszą poczekać z wydaniem oficjalnego buildu a1 aż się uporają z problemami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 19 Luty 2010 Autor Share Napisano 19 Luty 2010 Ja w prawdzie nie robię swoich buildów, ale tez regularnie testuje te z graphicall. Martwi mnie tylko że wolno im idzie praca, ale z drugiej strony lepiej wolniej i porządniej niech robią niż szybko i na "odwalsię". 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandragora Napisano 19 Luty 2010 Share Napisano 19 Luty 2010 Creator dobrze mówi, poza tym mają rzeszę ludzi którzy testują go i za darmo. W o wiele większych komercyjnych programach potrafią dziać się cuda przy prostych rzeczach a tu mamy blendera który jest darmochą. Niech i robią nawet i 2 miesiące do alphy 1 mnie to nie przeszkadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 19 Luty 2010 Share Napisano 19 Luty 2010 Sculpt mode się rozwija. Fajnie! Sculptów nidy za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 19 Luty 2010 Autor Share Napisano 19 Luty 2010 http://www.blender.org/development/release-logs/blender-250/ już do ściągnięcia Alpha1 oficjalna :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 19 Luty 2010 Share Napisano 19 Luty 2010 http://www.blender.org/development/release-logs/blender-250/ już do ściągnięcia Alpha1 oficjalna :) Tak wbrew temu co pisali kilka dni temu postanowili wydać teraz Alpha1... jednak jest to Alpha 0.5 bo to co miało być w Alpha1 przesunięto do Beta2, a Beta2 z bmesh teraz zwie się Beta3. Dla porównania (przed i po wydaniu tej alpha1): http://www.blender.org/typo3temp/pics/ddf6a10ed3.jpg http://www.blender.org/typo3temp/pics/fcad9f4538.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 Nurbsy tylko trochę poprawili. Nadal nie da się w nich używać kości ani meshdeform. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 Wczesniej blenderowy sculpt to byl zart w zasadzie. Teraz - chyle czola przed programistami. Roznica jest OGROMNA (nie sprawdzam zadnych buildow tylko oficjalne, w miare pelne wersje, wiec bylo to dla mnie duzym zaskoczeniem). Niestety wchodzi u mnie tylko na 1.5+ miliona i nastepnego kroku jakos nie chce zrobic (Zbrush na 6+milionach smiga bez problemu). Mam wrazenie ze moze powinienem cos poustawiac z pamiecia, ale nie znam blendera na tyle. Patrzac jednak jak plynnie i bezproblemowo smiga na tym 1.5M zakladam ze moglbym wejsc wyzej. Ten aspekt najpardziej mnie interesowal i nie zawiodlem sie. Za darmo, maly objetosciowo programik potrafi robic cuda na patyku z na prawde zaskakujaco dobrym rezultatem. Ciekaw jestem czy jeszcze cos zmienia w tym rzezbieniu czy skupia sie na innych aspektach programu - jakby ktos cos slyszal to bede wdzieczny za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 20 Luty 2010 Autor Share Napisano 20 Luty 2010 zobacz sobie to: Tip: High Poly Sculpting Powinno Ci pomóc w pokonaniu bariery 1,5 miliona ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 Creator - wielkie dzieki! Bez problemu najmniejszego Blender (sam nie wierze w to co pisze - Blender? Ten darmowy, nasto-megowy sofcik..?) wskoczyl na ponad 6 milionow i dziala po prostu pieknie :O Plynnie jak cholera - a mam przeczucie ze moze wskoczyc jeszcze wyzej ale teraz nie przetestuje. Sculpt z prawdziwego zdarzenia. Na bank przyjrze mu sie blizej. Dla ciebie leci repik. Robilem ten podstawowy blad o ktorym mowia w tym tutorialu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dobrotek Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 Pomału do przodu, a już robi ładne wrażenie. Bardzo mnie cieszy, że dali "animowane przejścia" przy zmianie widoku. I już nie mam tych kłopotów co w 2.49 (przy którym boku teraz modeluję? O_o) a teraz to widać wyraźnie. Zaraz pobiorę i potestuję sobie :) Dzięki za newsa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mookie Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 Bez przesady - akurat ta płynna zmiana widoku była do ustawienia w zakładce User Preferences (Smooth View), to żaden nowy feature. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 Tak sobie zmarnowalem noc na zabawe blenderem nowym i mam pytanie do wyjadaczy - czy w tej wersji nie ma czegos takiego jak "bridge" zeby dwa face'y polaczyc ze soba? "F" dziala tylko na krawedzie. Druga sprawa to jakis nozyk zeby facey pociac - tez sie nie doszukalem. I ostatnia sprawa - jak zaznaczyc krawedzie/face'y w dwoch roznych obiektach zeby polaczyc je w jeden? A moze najpierw trzeba te obiekty jakos polaczyc? Takie tam noobowe pytania ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulfar999 Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 (edytowane) ctrl+j i potem join, dalej masz jeden obiekt, jelsi chcesz zeby obiekty byly sklejone to snapem mozesz taka ikonka magnesu http://img42.imageshack.us/img42/9049/aaaaaaaaaz.jpg mozesz doklejac vertexami, krawedziami, facami, bezposrednio, w polowie krawedzi, w srodku face'a itd. mozliwosci jest troche. Knife musisz tryzmac klawisz k nacisnij LMB (w trybie edit mode)- to przetnie krawedz. Drugi knife to masz tryzmajac shift + k i LMB. Loopa calego mzoesz wprowadzic crtl + r i tutaj scrollem mozesz zwiekszyc liczbe loopow. Jak czegos szukasz to http://img713.imageshack.us/img713/891/aaalf.jpg rozwin pasek na gorze i w rogu wlacz user preferences tam jest troche tego Input/3d view i tutaj poszczegolne tryby edycji. Tak jak Mookie wspomnial Mayowe przejscie miedzy widokami bylo juz dawno. Tak naprawde to 2.5 mam malo nowosci do modelowania narazie. Wiekszosc w 2.49 jest. Edytowane 20 Luty 2010 przez Ulfar999 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natas Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 Zaimportowałem sobie jakąś scenę z ciekawości okazuje się ,że alfa inaczej interpretuje rig i to co było zrigowane zostało zdeormowane .Czy to oznacza ,że nowy blender raczej nie będzie wstecznie kompatybilny :confused: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulfar999 Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 Zaimportowałem sobie jakąś scenę z ciekawości okazuje się ,że alfa inaczej interpretuje rig i to co było zrigowane zostało zdeormowane .Czy to oznacza ,że nowy blender raczej nie będzie wstecznie kompatybilny :confused: . W ta strone dziala, teraz sprawdzilem i mi normalnie dziala rigg. Mozesz zpaytac na Blenderowni. Ja w 2.5 nie siedze narazie praktycznie nie mam czasu, poczekam az wyjdzie alpha 2 wtedy cos poprobuje wiecej. Ale na Blender.pl sa tacy ktorzy sledza to na okraglo wie cbeda wiedziec. Z 2.5 do 2.49 sie nie da to na bank ale w nowsza storne powinno dzialac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 znalazłem tylko jedną metodę na nożyk 'K' i LPM. strasznie nie wygodne narzędzie. Mam nadzieje ze jej zmienią. A teraz moja kolej na pytanie, jakie są skróty klawiszowe do Edge Loop i Ring? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dobrotek Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 Tu znajdziesz listę: http://burningtoken.com/bands/loopduplicate/blender/The_Ultimate_Blender_2.5_Shortcut_List.txt 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natas Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 Mi postać do pasa wyszła dobrze a od pasa ma powyginane nogi w kolanach i dalej stopy są ok , inny obiekt przesunął się względem z o kilka długości a cloth też nie został przeniesiony .Podejrzewam ,że to może być jakaś niedokładność z mojej strony ...Mam parę niechlujych nawyków ...Swoją drogą fajnie by było by po wyjściu już officjalnej wersji powstał jakiś zbiorowy faq czy tips&triks .Ja do dzisiaj odkrywam blendera w konserwach ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulfar999 Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 (edytowane) pewnie masz zle ustawione kierunki axis dla poszczegolych kosci, tzn powykrecane i mozliwe ze po imporcie automatycznie je skorygowal rollem ale tym samym poskrecal mesha. Istnieje tez mozliwosc ze jesli masz IK ustawione to cos z offsetem zrobil jesli masz wlaczony pole target. Edytowane 20 Luty 2010 przez Ulfar999 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 20 Luty 2010 Autor Share Napisano 20 Luty 2010 A teraz moja kolej na pytanie, jakie są skróty klawiszowe do Edge Loop i Ring? 1)Edge Loop - ALT + PrawyPrzyciskMyszy; 2)Edge Ring - CTRL + ALT + PrawyPrzyciskMyszy; 3)Żeby wstawić Edge Loop - CTRL + R => wybierasz gdzie ma być loop => LewyPrzyciskMyszy => korygujesz loop i LewyPrzyciskMyszy; 4)To Ci się teraz najbardziej przyda: CTRL + V - menu z narzędziami dla Vertexów; CTRL + E - menu z narzędziami dla Edgy; CTRL + F - menu z narzędziami dla Faceów; 5)Podstawowe skróty dla początkujących (które zawsze mi się mylą z Maykowymi ;) ) to: G - Grab/Move(jak się wciśnie x,y albo z będzie przesówał po danej osi); R - Rotate(j.w.); S - Scale(j.w.); I - wstawianie klucza; Skróty dla Edit Mode(TAB): F - tworzenie Face'a między 3/4 vertexami; CTRL + LewyPrzciskMyszy - tworzenie Vertexa/Edga/Facea (głównie się przydaje do retopologi, bo tak to nam ustawia V/E/F gdzieś w przestrzeni, a ze snapem jest większa kontrola); E - Extrude; W - Menu Special(SubDiv, Merge itd); Shift + F - wypełnianie dziury (niestety wstawia najczęściej trójkąty, często po tej operacji pomaga ALT + J lub ALT + F); ALT + J - Tris => Quad; CTRL + T - Quad => Tris; S + x,y albo z + 0 - wyrównywanie Vertexów/Edgy/Faceów do jednej płaszczyzny; Nie wiem co jeszcze wam się może przydać. Zawsze możecie wejść w ustawienia i sami sobie skonfigurować skróty :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulfar999 Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 (edytowane) 1) Shift + F - wypełnianie dziury (niestety wstawia najczęściej trójkąty wystarczy f nacisnac i masz quad poza tym lewy/ prawy przyciks myszy to zle okreslenie raczej, mozna sobie zmieniec z prawego na lewy. Domyslnie zaznaczasz prawym ja ustawilem sobie na lewy. Ogolnie w zakladce User Preferences a jak komus malo opcji to Outliner ma wszystko http://img43.imageshack.us/i/outliner.mp4 Edytowane 20 Luty 2010 przez Ulfar999 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 20 Luty 2010 Autor Share Napisano 20 Luty 2010 wystarczy f nacisnac i masz quad Chodziło mi bardziej o dziurę która ma więcej niż 4 vertexy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulfar999 Napisano 20 Luty 2010 Share Napisano 20 Luty 2010 Ale alpha 1 nie ma bmesha, sciagales jakis build graphicsall? Mowisz o wypelnianiu wielu wierzcholkow za pomoca trojkatow. Prace trwaja nad bmesh ktory bedzie wyplenial takie dziury bez dzielenia tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 20 Luty 2010 Autor Share Napisano 20 Luty 2010 tak chodzi, mi o trójkąty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 21 Luty 2010 Share Napisano 21 Luty 2010 Dzieki za odpowiedzi - po pracowitej sobocie sobie cos moze w nocy przysiade. Tak jak wczesniej sie zmuszalem do Blendera tak teraz z nowym UI calkiem przyjemnie sie w tym bawi. Jeszcze takie mnie meczy pytanie - co z game engine blenderowym, jak myslicie? Beda jeszcze go rozwijac czy to raczej slepy zaulek? Szalu na razie nie robi ale wczesniej podobnie bylo ze sculptem a tu dostal porzadnego kopa. Moze i game engine za jakis czas (po filmie i po 2.6?) podciagna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 21 Luty 2010 Share Napisano 21 Luty 2010 @Nezumi: GE może coś dostać przypadkowo (teraz trochę zyskał na poprawianiu wydajności Viewportu (siatka wrzucana jest do VBO)), ale nie będzie on się za bardzo rozwijał - nie ma osób które chcą się tym zająć (osoby które się na tym znają nie widzą sensu (tym bardziej, że wiele z tego co jest trzeba by wywalić (np. język python)), a użytkownicy GE, mają wiedzę bliską zeru w temacie tworzenia silnika). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 21 Luty 2010 Autor Share Napisano 21 Luty 2010 no to Skoti masz wyzwanie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekLLL Napisano 21 Luty 2010 Share Napisano 21 Luty 2010 No no.Zaczyna dawac rade ten blender.Interfejs jest juz znosny. Szkoda tylko, ze nie mozna eksportowac symulacji do innych softow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dobrotek Napisano 21 Luty 2010 Share Napisano 21 Luty 2010 Mookie, dzięki za ten Smooth View w 2.49. Długo nie mogłem znaleźć, lecz było tam do wpisania. Teraz jest dobrze. Wróciłem do stabilne, bo w 2.5a1 wywala mi głupotę, że przy jednorazowym Extrude i po przesunięciu tych Vertexów, powiela mi je, co dalej, Remove Double nie pomaga (a wydawało mi się, że w 2.49 ładnie dawało radę) dopiero przy Grab było widać, że jest zduplikowane. Kaszana (przy tym przypadku) zaczyna się dopiero przy tworzeniu szwów do UV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 21 Luty 2010 Share Napisano 21 Luty 2010 @Creator: Ja jestem jednym z tych, którzy twierdzą, że nie ma sensu (ogólnie GE w programie graficznym, a tym bardziej jeśli trzeba by go przebudować praktycznie od zera ;p) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 21 Luty 2010 Share Napisano 21 Luty 2010 dzięki za skróty, ale tu chodziło o coś innego, bo w momencie gdy przełączyłem przycisk wybierania, to automatycznie emulacja 3 klawisza była nie aktywna, ale była włączona, czyli przy wciśnięciu alt + PPM otrzymywałem środkowy przycisk. Od kilku dni na poważnie bawię sie blenderem i zadziwia mnie na kazdym kroku. Łatwość obługi jest naprawde na wysokim poziomie. Interfejs jest bardzo intuicyjny, wszystko na wierzchu w ogóle super:) Np. quad view, chyba nowość i możliwości konfiguracji. Nawet są gotowe systemy kości. Napewno jest na co czekać. Jak jest z cząsteczkami? Są już gotowe? Chcę zrobić wybuch wulkanu z dużym nastawieniem na realizm, no i mój wybór padł na maxa + pluiginy. z chęcią zrobiłbym to w blenderze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 22 Luty 2010 Share Napisano 22 Luty 2010 Jak jest z cząsteczkami? Są już gotowe? Chcę zrobić wybuch wulkanu z dużym nastawieniem na realizm, no i mój wybór padł na maxa + pluiginy. z chęcią zrobiłbym to w blenderze. Tak są już gotowe od dawna - do Twojego zastosowania idealnie pasuje symulator dymu (a np. jak chcesz lawę to dobry będzie symulator fluidów (bo to po prostu bardzo gęsta i powolna ciecz)). Ale jak chcesz to zrobić szybko, a znasz max'a i pluginy to lepiej zrób tam, zanim się nauczysz użyć tych (a jeszcze smoke może mieć błędy) to pewnie kilka dni zejdzie. Kilka linków (próby programistów (poza fluidem, bo nie wiem kto go robił ;p), więc efekty nie zachwycają): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 22 Luty 2010 Share Napisano 22 Luty 2010 Indirect lighting w Blenderze - ladne toto :D A tu takie wprowadzenie do blendera 2.5 (absolutne podstawy - moze sie komus przyda) http://www.blendercookie.com/getting-started-with-blender/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 23 Luty 2010 Share Napisano 23 Luty 2010 Dzięki Skoti naprawdę dobrze to wygląda. Jeszcze się zastanowię nad wykorzystaniem blendera, bo dochodzi tu jeszcze nauka nakładania materiałów + rendering. W blenderze to dla mnie czarna magia ;) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mujas Napisano 23 Luty 2010 Share Napisano 23 Luty 2010 Panowie szukałem w Blender Alpha 1 takiej opcji jak Bevel sory jak niepoprawnie napisałem i nie znalazłem, pytanie jest ta opcja czy dopiero zostanie z czasem dodana?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 23 Luty 2010 Share Napisano 23 Luty 2010 kiesyś była więc może wróci ;) jak narazie jest modyfikator bevel ale on działa zbiorczo na obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 23 Luty 2010 Share Napisano 23 Luty 2010 @mujas: zostanie dodana razem z bmesh (beta3). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 24 Luty 2010 Share Napisano 24 Luty 2010 a tu ciekawe porównanie rozstawienia przycisków 2.4x vs 2.5 http://www.blenderguru.com/whered-that-button-go/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dobrotek Napisano 1 Marzec 2010 Share Napisano 1 Marzec 2010 Wiecie może gdzie da się zmienić komentarze w opcjach w najnowszym Blenderze? Przykładowo - w zakładce Materials, grupa Mirrors i Reflective i zmieniam na moje, bardziej zrozumiałe :D Czy analogicznie można z innymi opcjami je zmieniać? Grzebałem w User Preferences i doszukać się nie mogę, a wydawało mi się, że taka opcja gdzieś była. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 4 Marzec 2010 Autor Share Napisano 4 Marzec 2010 Pojawiła się Alpha2 niby oficjalna. Coby nie zaśmiecać forum zmieniłem ogólnie nazwę wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 Cos wyglada ze to taka Alpha 1.1 bardziej, bo z tego co wprowadza to znalazlem jeden fix bledu z poprzedniej wersji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się