Napisano 10 Lipiec 201014 l Więc tak. Pod wpływem wypowiedzi mafida, przemianuje wątek na coś w rodzaju teczki 3d. Tu będą lądowały mrożące krew w żyłach próby modelowań osób znanych. poniższa treść wątku tematycznie się zdezaktualizowała (mam nadzieje że jest takie słowo i znaczy to co mi się wydaje :)) Autor Mam taki plan coby podrobić pewne zdjęcie Referka wstępne wypociny Programy: sculptris, blender, yafaray(render) Edytowane 8 Wrzesień 201113 l przez OMAM zmiana podejścia do tematu
Napisano 12 Lipiec 201014 l Autor bolitic - Dzięki za sugestie. Niestety zwracasz się do osoby którą największym osiągnięciem w, nazwijmy to, klasycznym modelowańu w 3d, było stworzenie sześcianu. Ja nawet sculptris-a używam dla tego, że gdy zainstalowałem zbrush -a, to przez tydzień wpatrywałem się w monitor i zastanawiałem co tam kliknąć. Edytowane 12 Lipiec 201014 l przez OMAM
Napisano 12 Lipiec 201014 l fakt, ze model słaby, ale to że BOLTIC udziela rad to juz gruba przesada.
Napisano 12 Lipiec 201014 l Autor Simple_man- co słaby, co słaby. To szczytowe osiągnięcie moich możliwości :) Faktem jest też to, że mój szczyt to i innych dolina :) Tak dla porządku. Co do krytyki prac w wątku, to tu mamy dowolność. Co do komentarzy typu ..., ale to że BOLTIC udziela rad to juz gruba przesada. to prosił bym o powstrzymanie się. Edytowane 12 Lipiec 201014 l przez OMAM
Napisano 12 Lipiec 201014 l no to ciekawy plan tyle ze zostal juz dawno zrealizowany przez kogos innego ;] to nie wiem czy jestsens robic to samo : http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=075978
Napisano 12 Lipiec 201014 l Autor tr3buh- Przez kogoś innego, ale nie prze zemnie. Nie sile się na oryginalność lecz na naukę. Za link wielkie dzięki, wiele mi ułatwi.
Napisano 12 Lipiec 201014 l OMAM zajrzyj lepiej do wątku z besemeshami w moim podpisie i z tego sculptuj. Póki co ma się to nijak do człowieka a co dopiero do Deppa. z jednej referki wiele nie urzeźbisz. Poszukaj na goglach najróżniejszych ujęć.
Napisano 12 Lipiec 201014 l o fajny basemesh lucku ;] juz Ci go podpieprzylem bo jestem pewny ze mi sie przyda tylko wg mnie troche jest siatka za gesta, a jesli chodz o OMAMA to przeciez moze glowe wyrzezbic z boxa a pozniej zretopologowac i wsio
Napisano 12 Lipiec 201014 l Heh. Retopo w zbrushu? To ja już wolę basemesh:) A wystawiłem z myślą właśnie o speedsculptingach także feel free to use:) Edytowane 12 Lipiec 201014 l przez Lucek
Napisano 12 Lipiec 201014 l przeciez retopo w zbrushu nie jest takie zle, trzeba znac tylko skroty zeby robota szla do przodu;] a jak nie zbrush to topogun w ktorym retopo idzie ciut szybciej, ale masz racje po co z boxa jak mozna z ladnego basemesha zwlaszcza jak sie ma problemy z anatomia, jak juz sie ladnie rzezbi na podstawie basemesha to mozna dzialac z boxem( bo wg mnie rzezbienie z prostych bryl moze duuuzo nauczyc, chociaz sam mam z tym spore problemy:(..)
Napisano 12 Lipiec 201014 l Autor lucek - Nie bądź taki okrutniki. Wykonałem badania w postaci ankiety(grupa badanych:koledzy z pracy w 75% trzeźwi), z której wynika jasno że powyższy model posiada cechy ludzkie. tr3buh - Ty chyba nie przeczytałeś jakie ja mam umiejętności w modelowańu :) Edytowane 12 Lipiec 201014 l przez OMAM
Napisano 12 Lipiec 201014 l Autor bolitic - Dzięki za sugestie. Niestety zwracasz się do osoby którą największym osiągnięciem w, nazwijmy to, klasycznym modelowańu w 3d, było stworzenie sześcianu. Ja nawet sculptris-a używam dla tego, że gdy zainstalowałem zbrush -a, to przez tydzień wpatrywałem się w monitor i zastanawiałem co tam kliknąć. Sam to ja się jeszcze nie cytowałem.
Napisano 12 Lipiec 201014 l OMAM: Jak mogę ci coś ze szczerego serca poradzić to odpuść sobie sculptris i zainstaluj zbrusha/muda. Pytaj o zdanie ludzi którzy mają pojęcie o sculpcie a nie kolegów. Na razie człowieka to przypomina. Wrzuć więcej to też pomogę więcej.
Napisano 12 Lipiec 201014 l Autor Panowie nie bierzcie tego wszystkiego co pisze na poważnie. Czas na wazelinę: Lucku to co mi piszesz biorę do serca, bo traktuje cie jako autorytet. Koniec wazeliny AAA i co do Zbrush to moje możliwości intelektualne jeszcze do niego nie dorosły Edytowane 12 Lipiec 201014 l przez OMAM
Napisano 12 Lipiec 201014 l A ja wolę od wazeliny zobaczyć jakąś poważną robotę. Bo mało ostatnio sculptu na forum:(
Napisano 12 Lipiec 201014 l polecam Ci tutoriale z gnomon workshop, digital tutors z tych dvd mozna sie nauczyc bardzo duzo jesli chodzi o obsluge zbrushow czy innych mudboxow, bo samemu to ekhm.. zycze powodzenia, zwlaszcza jesli chodzi o interfejs w zbrushu.. bo mudbox jest w miare latwy Moja rada number2(najwazniejsza): chrzanic obsluge programow tego mozna nauczyc sie w tydzien, the most important thing is: anatomia, proporcje,anatomia, zrozumienie bryly, anatomia, studiowanie oldschoolowych rzezb, o i prawie bym zapomnial na koniec: ANATOMIA takie skromne rady od kolesia ktory nie jest zadnym tam kozakiem i sam ma problemy z rzezbieniem
Napisano 12 Lipiec 201014 l Autor ja dopiero zaczynam, alle jak się rozkręcę to klękajcie narody. A tak na marginesie to wątek dociągnę do końca, czyli finałowego renderu. Tyle mogę obiecać!.... chyba? ;) tr3buh- dzięki, na pewno skorzystam z tutoriali. Co do anatomii to zgłębiam ją od dłuższego czasu, tyle tylko że ja strasznie leniwy jestem. A tak z doświadczenia, wiedzieć coś a to stosować to też dwie odrębne sprawy Edytowane 12 Lipiec 201014 l przez OMAM
Napisano 12 Lipiec 201014 l wiem o tym doskonale :( dlatego wlasnie doktorzy nie umieja rzezbic mimo tego ze wiedze o anatomii maja przeogromna, chodzi o to zeby nie tylko wiedziec jakie sa kosci i miesnie ale tez znac ich budowe, ksztalt, proporcje i ich interakcje to jak sie nazywaja poszczegolne miesnie nie jest najistotniejsze Edytowane 12 Lipiec 201014 l przez tr3buh
Napisano 12 Lipiec 201014 l Autor Powoli do przodu No dobra. Co do twarzy, to jago bardziej podobnego już nie wymodeluje(interpretuj: ograniczenia modelującego). Uszy też zostają w takiej formie, jeno dolne partie jeszcze dorobię ale też bez przesady.Zostanie zabawa w teksturki i renderek. Edytowane 13 Lipiec 201014 l przez OMAM
Napisano 14 Lipiec 201014 l Anatomia leży stary, podobny też nie jest. Za dużo błędów żeby się rozpisywać, nie ma kompletnej masakry, potrenuj. Zrób komus zdjęcia z boku i z przodu i porób z boxa w maxie, albo ustaw sobie to w zbrushu, żeby wyuczyć się przynajmniej kanonu.
Napisano 14 Lipiec 201014 l Autor No dobrze, czas na złośliwości. Drogi kotisded, co do kanonu to w przeciwieństwie do ciebie znam go dość dobrze. Co do podobieństwa, to tu masz racje. Aczkolwiek czytając z zrozumieniem wypowiedzi Autora wątku, wiedział byś jaki ma do tego stosunek. Co do rad w stylu. .... Za dużo błędów żeby się rozpisywać, nie ma kompletnej masakry, potrenuj. To no cóż, wyobraź sobie że ja tak napisałem tobie a ty się do tego odnieś.
Napisano 14 Lipiec 201014 l Uszy wielkie i przyrośnięte do głowy.Oczy i powieki niekształtne,wstaw sobie kulkę,będzie łatwiej zachować odpowiedni kształt.Łuki brwiowe całkiem,całkiem.Usta w miarę,ale w sumie ogólna bryła głowy nie bardzo. Zamiast teksturować i renderować zacznij następną,będzie lepsza.Potem jeszcze następną itd.;) Skoro znasz kanon to jak jutro popatrzysz na tą główkę,sam zobaczysz że to jeszcze nie to. Pozdr:)
Napisano 14 Lipiec 201014 l Autor mafida: Dzięki za uwagi. Jako jedyny precyzyjnie odniosłeś się do tego co ja zrobiłem. Co dla początkującego w danym temacie, czyli mnie , bardzo ułatwia pracę. A uwagi w stylu - weź pan zrób coś z tym bo jest nie tak - powodują w szczególności u mnie... A zresztą.... W każdym razie dzięki za podpowiedz. Uszu nie poprawie, powód brak siły. Z kształtem czaszki trochę powalczyłem. Kuleczki wstawione, mimo wszystko z modelowaniem powiek poległem, zostawmy temat na następną główkę. Mimo wszystko sprawę do końca pociągnę (po prostu coś sobie muszę udowodnić) no i progres, a może regres? :) .
Napisano 14 Lipiec 201014 l wiesz co najlepsi z najlepszych maja ze soba wspolnego? wspolne motto, a brzmi ono tak: NEVER GIVE UP.. bez tego motta nie byliby najlepszymi.. .. i sorki ze tak sie wymadrzam, to ostatni raz, slowo ;) Edytowane 14 Lipiec 201014 l przez tr3buh
Napisano 15 Lipiec 201014 l OMAM: No bardzo mi przykro, że się obraziłeś. Moim zdaniem wytykanie anatomii niema sensu, odłóż tą bryłę i rób nastepną do skutku, skutek będzie jak ktoś powie fajnie. Nie patrz na ta pracę przez tydzień i do niej wróć, albo zrób lustrzane odbicie w fotosklepie to zobaczysz dlaczego tak napisałem. Napisałbym o co chodzi, ale mafida mnie wyręczył. Propunuję zapoznanie się z układem kostno/mięśniowym człowieka. Wtedy wszystko prościej wychodzi. W zbrushu masz taką twarz z podziałem na mięśnie etc. jako model na standardzie. Ucho zaczyna się u podstawy nosa i kończy w okolicy brwi, to w sumie zasada kanonu. Powodzenia.
Napisano 15 Lipiec 201014 l Autor kotisded: Nie obraziłem się tylko zirytowałem. Nie przeszkadza mi kiedy ktoś napisze - Jest do du...., popraw to, to, i to, powinno być lepiej... Ja po prostu lubię konkret, anie takie pitu, pitu. Co zresztą doprowadza mnie na skraj frustracji, a ja już taki młody nie jestem i nie powinienem się tak mocno emocjonować :) .
Napisano 15 Lipiec 201014 l Haha! Nie tak dawno kotisdead płakał że mu krytyka nie pasuje, a teraz namawia do słuchania krytyki. Inna sprawa że temu modelowi jeszcze bardzo daleko do akceptowalności. Co do osiągnięcia podobizny to jeszcze wiele trzeba praz zpie... żeby wyszło coś co przypomina referkę. To nie kwestia talentu a doświadczenia.
Napisano 15 Lipiec 201014 l Autor A tam ze wszystkim da się żyć. Ja go zaakceptowałem, i kocham jak swoje :)
Napisano 15 Lipiec 201014 l Autor Bo to są, strasznie straszliwe uszy. A tak na poważnie edytowałem pierwszy post, i uśmierciłem idee pierwotną. Strasznie co.
Napisano 17 Lipiec 201014 l "A tam ze wszystkim da się żyć. Ja go zaakceptowałem, i kocham jak swoje :) " ha fajne to :) Nie no rzeczywiście, moze powinienem chwile dłużej posiedzieć nad tym postem. Zabierz się za inna glowe, rob speedsculpt na zasadzie 4h na glowe i nie mecz jej jak cos niedopasuje tylko przejdz do nastepnej.
Napisano 18 Lipiec 201014 l Autor To ja tak ogólnie. Dzięki Panowie za komnty, jakie by nie były, to zawsze zmuszają do zweryfikowania własnej pracy. A teraz czas na wakanze, drżyjcie Kaszuby, NADCHODZĘ!!!!! HA HA HA (tu proszę sobie wyobrazić tubalny śmiech, jakim to charakteryzują się negatywne postacie). Pozdrawiam.
Napisano 3 Wrzesień 201113 l W ogóle nie ma kości jarzmowych. Żuchwa też jakoś dziwnie wygląda. Policzki są zbyt płaskie. Więcej loopów powinno iść dookoła oczu. I Nie rób gwiazdek w takich miejscach jak tam pod okiem, ponieważ to strasznie to pogniecie model. Tutaj taki szybki overpaint, na zielono topologia, a na czerw. anatomia. Ogólnie z tego co widzę to używasz Blendera. Nie wiem na jakim etapie jest tam teraz sculpting, ale polecam zaczynać model od sculptu konceptowego(nie wiem czy tak to powinno się pisać po polsku :D ), tylko żeby uzyskać dobrą bryłę. Albo używaj Sculptrisa. Potem na to retopo. Zdecydowanie będzie szybciej i efekt też będzie lepszy niż zaczynanie od polymodelingu. Pozdro
Napisano 3 Wrzesień 201113 l @quentin, tutorial z przed 3 dni http://cgcookie.com/blender/2011/08/31/sculpting-a-human-head/
Napisano 3 Wrzesień 201113 l Autor Quentin: Dzięki, jak się tak kleci łata po łacie to wiele umyka. rice: Często podglądam bezpośrednio na Vimeo, co nowego na cgcookie się ukazało. Dzięki
Napisano 5 Wrzesień 201113 l pod ctrl e jest menu edges i tam jest edge rotate CW i CCW to obracanie edge'a - nie wiem czy używałeś, ale jak trzeba zmienić kierunek loopów, to to bardzo pomaga (trzeba mieć zaznaczony jeden edge, czyli/lub dwa wierzchołki). Jeszcze lepiej tego użyć, jak się przypisze do tej akcji skrót klawiszowy (do polecenia mesh.edge_rotate) ja sobie zapisałem pod Shift R. Przełączam się w tryb zaznaczania krawędzi zaznaczam po jednej i używam skrótu. Można tak pozbyć się trójkątów, przesunąć gwiazdki, bez zbędnego cudowania z retopologią. Myślę, że przydał by ci się taki skrót, bo tak jak ja zaczynasz od fragmentów i potem łączysz "łaty". Myślę, że Alt S - czyli przesuwanie wzdłuż normali (zwłaszcza z włączonym proportional editing - skrót "o") załatwi sprawę uwypuklenia kości policzkowych, więc popraw tą siatkę, bo mimo błędów topologii jest całkiem fajna i ładna babeczka wyjdzie. z resztą z ta topologią to się nie ma co tak spinać. Kierunku loopów wokół oczu i ust warto przestrzegać bo to ułatwi zagęszczanie siatki - dodawanie loopów, i w razie potrzeby animacji dobra topologia ułatwi sprawę, ale jesli ma być tylko still i tak ci pasuje (subsurf nie robi jakichś pofałdowań), to można odpuścić robiąc wyjątek od reguły
Napisano 6 Wrzesień 201113 l Autor @ikkiz: Dziekować, powalczę zgodnie z radami. I taka głowa na szybko w ramach walki z topologią.
Napisano 6 Wrzesień 201113 l Ja góru/goro :D nie jestem ale taka sugestia. Takeigo lupa zrób dokoloa obu oczu. To pameitam jak asam próbowalem robic Drugi lub powinien isc tuz za tym i po szczecze.
Napisano 6 Wrzesień 201113 l podbródek brzydko, za duży, za mało wklęsły - zmężniała tak przez to. Policzki wokół ust są tak dziwnie wypukłe teraz (drugi i trzeci loop na zewnątrz od kącika ust - brzydko) i miejsce na uszy dużo za wysoko. chyba masz problem z płaszczyzną frankfurcką - ja tez często miewam, bo referki mają różnie głowę pochyloną i teraz ci wyszło takie spłaszczone goryle czoło. http://pl.wikipedia.org/wiki/Płaszczyzna_frankfurcka. tak sobie obracaj referki żeby się zgadzały z tą płaszczyzną z twoim modelem i na szyję nie patrz w którą stronę wychodzi, bo to zależny od ułożenia
Napisano 6 Wrzesień 201113 l Autor @Sebazx6r: Dobrze prawisz, dzięki. @ikkiz: 100% racji co do anatomii, to po prostu inna głowa na której chciałem potrenować topologie, taka wolna twórczość z wyobraźni. A oba łby wyglądają tak :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto