lukiszlak Napisano 23 Grudzień 2013 Napisano 23 Grudzień 2013 2 próby sculptowania, Nie umiem ogarnąć dobrej anatomii...
lukiszlak Napisano 23 Grudzień 2013 Napisano 23 Grudzień 2013 Bo narazie ich niepotrafie i robie je osobnio : ) Rzeźbienie palców to istna udręka...
indian Napisano 23 Grudzień 2013 Napisano 23 Grudzień 2013 zrobisz tysiąc rączek i będzie Ci wychodziło :)
serratus Napisano 23 Grudzień 2013 Napisano 23 Grudzień 2013 Bo narazie ich niepotrafie i robie je osobnio : ) Rzeźbienie palców to istna udręka... Nie odkładaj tego na koniec, lepiej mieć to za sobą niż za pół roku narzekać, że cały czas nie potrafisz tego zrobić. Możesz je robić osobno ale nie uciekaj od tego to w niczym nie pomoże. Dobra a teraz konkrety. Po pierwsze, pracuj całościowo, nie wchodź za szybko w detal dopóki nie masz ustawionej całej postaci w poprawnej formie z każdego profilu, bo niepotrzebnie sobie utrudniasz. Tutaj masz przykład, co prawda rzeźba z gliny, ale zasady te same: http://4.bp.blogspot.com/-af4kt7bQcrU/UQoHFkMCyoI/AAAAAAAAARQ/DkHbXTc2kiY/s320/a.jpg http://4.bp.blogspot.com/-KWpEGzpm7bU/UQoHFXndz5I/AAAAAAAAARI/OUrByJTI0hM/s320/b.jpg http://3.bp.blogspot.com/-3D7EmhPuD9U/UQoHFhRl77I/AAAAAAAAARM/-JZJmQ-dqSw/s320/c.jpg Zauważ, że tam nie ma wyrzeźbionych palców u rąk ani u stóp, wystarczy na początek sama forma, później jest łatwiej wejść w detal. Tak samo cała postać jest jednorodna w szczegółach, nie ma tam wypieszczonej na maxa główki, brzucha czy pleców, jest tylko masa, proporcje i mniej więcej odpowiednie kierunki anatomiczne, które później łatwo skorygować jeśli są w miarę dobrze ustawione. Po drugie, nie skupiaj się na jednej stronie modelu. Cała rzeźba wygląda tak jak byś ją rzeźbił tylko z jednego profilu, przez to na przykład mięśnie brzucha wydają się strasznie płaskie. Obracaj, oddalaj, przybliżaj, pracuj dynamicznie zamiast zamierać w jednym punkcie i potem się dziwić, że to źle wygląda. Po trzecie, jak nie umiesz ogarnąć dobrej anatomii, to nie znaczy, że jak będziesz ją studiował (nie w taki sposób, że tylko przerzucał kartki i oglądał obrazki, ale w taki, że będziesz szukał dla siebie ułatwiających pracę rozwiązań) to się jej nie nauczysz. Więcej wiary w siebie. Mam nadzieję, że choć trochę Ci to pomoże. Pozdrawiam i Wesołych Świąt.
lukiszlak Napisano 23 Grudzień 2013 Napisano 23 Grudzień 2013 Indian wiem tylko jeszcze mi brakuje jakis tysiąc :) serratus dzięki za tak rozwiniętą odpowiedź :) Będę próbował z tym dodawaniem detalu całościowo i dynamicznym rzeźbieniu bo dobrze zauważyłeś że daje podgląd w 1 miejscu i rzeźbie później lekko skręcam i tyle. A co do nóg i rąk to nie da mi za dużo robienie ich najpierw osobno? lepiej juz w modelach robic?
serratus Napisano 23 Grudzień 2013 Napisano 23 Grudzień 2013 A co do nóg i rąk to nie da mi za dużo robienie ich najpierw osobno? lepiej juz w modelach robic? Głównie chodzi mi o to, żeby nie uciekać od rzeźbienia rąk i stóp, a to czy zrobisz je osobno czy nie to już zależy wyłącznie od Twoich preferencji. Co do mojej sugestii o rzeźbieniu całościowo, to nie jest to reguła, że tak musisz i koniec, tylko jest to jedna z opcji, która w tym wypadku może okazać się dla Ciebie pomocna. Sprawdź i przekonaj się sam, znajdź sposób, który Tobie odpowiada i jest efektywny.
lukiszlak Napisano 25 Grudzień 2013 Napisano 25 Grudzień 2013 O coś takiego ci chodziło? Dzięki za pomoc : )
indian Napisano 25 Grudzień 2013 Napisano 25 Grudzień 2013 przejrzyj tą stronkę http://www.anatomy4sculptors.com/?menu=8&sub=15#body
serratus Napisano 25 Grudzień 2013 Napisano 25 Grudzień 2013 O coś takiego ci chodziło? Jest zdecydowanie lepiej, widać, że idziesz w dobrym kierunku, przynajmniej tułów i nogi nie są względem siebie tak przesadziście przeskalowane jak to było na poprzednim modelu. Ja bym jednak na Twoim miejscu dorobił dłonie (bo widzę, że stopy już są), ponieważ możesz mieć później problem z dopasowaniem długości przedramion, mogą się okazać za krótkie lub za długie względem ramion, gdy dorzucisz nadgarstek i dłonie. Trochę sobie pomazałem po Twoim screenie, mam nadzieję, że nie masz mi tego za złe. Jednak tylko po to, żeby zobaczyć jak to by mniej więcej wyglądało z szyją i miednicą, których nie wyodrębniłeś. http://oi40.tinypic.com/2yzkig0.jpg Pierwsze co moim zdaniem rzuca się w oczy to za krótkie nogi. Proporcje są ok, 7,5 głowy to jeden z kanonów, jednak trzeba się zastanowić czy lepiej przeskalować poszczególne partie w tych proporcjach czy np. wydłużyć postać i dopasować do innego kanonu (oczywiście nie jest to konieczne ale moim zdaniem pomocne, a trzeba sobie ułatwiać życie). Tutaj masz przykładowy obrazek jak to wygląda: http://bit.ly/K5362n Jak pewnie zdążyłeś zauważyć na moich bazgrołach, uszczupliłem trochę nogi. To dlatego, że miednica jest ustawiona bardzo wąsko w stosunku do kolan. Tutaj też powinieneś podjąć decyzję czy zwężysz nogi czy poszerzysz kości miedniczne, żeby to wszystko grało w całości, zobacz jak jest zbudowana noga, na tym prostym przykładzie: http://i857.photobucket.com/albums/ab135/alexson12/leg_anatomy.jpg Jeśli nie widzisz swoich własnych błędów mimo wrażenia, że coś jest nie tak, to zrób sobie przerwę z pół godziny - godzinkę, daj oczom odpocząć, potem wróć i sam się zdziwisz ile ich wyłapiesz. I cały czas kontroluj na podstawie referencji (najlepiej anatomicznych) - długości, szerokości, grubości i kierunki, a będzie postęp. @indian Dobra stronka, mnie też się przyda.
ObywatelGC Napisano 5 Styczeń 2014 Napisano 5 Styczeń 2014 Lukiszlak w sumie wszyscy Ci prawdę piszą. Widzę, że robisz w Blenderowym Dyntopo (Topology/Dynamic) więc wrzucę coś z przed pół roku co może pomoże. Najpierw poustawiaj wszystko - czyli jak pisano Tobie wcześniej - za wcześnie na detal - zaznacz jedynie co gdzie ma być: ... i dopiero potem detal - jak widać jest dużo zmian pomiędzy układem w pierwszym oknie a w pozostałych. Warto włączyć "Collapse Short Edge" i poprawić wyświetlanie zmieniając standardowy podgląd na Matcap (N/Shading/Matcap) masz tam ich obecnie 24 do wyboru. A i w dyntopo tablet to już raczej konieczność - zbyt wiele udogodnień tracisz robiąc wszystko myszką.
No]2 Napisano 5 Styczeń 2014 Napisano 5 Styczeń 2014 Siema, po długiej przerwie mały model sobie poczyniam, jak się to prezentuje na razie? jakieś rażące błędy? Dopiero wstępne kształty, ale pasuje wyłapać jakby coś nie pasowało :) ps: sorry za usta, bedzie troche zmian jesli chodzi o ich kąciki
serratus Napisano 5 Styczeń 2014 Napisano 5 Styczeń 2014 Prawdę mówiąc to nie usta, a uszy i nos najbardziej przykuwają uwagę. Uszy są dziwnie skurczone, a nos nie jest zbudowany poprawnie. Nie będę się wdawał w szczegóły, ale co mógłbyś moim zdaniem zrobić to narysowałem na poniższym zdjęciu: http://oi39.tinypic.com/13z1mom.jpg Na czerwono - tak wygląda bieżąca relacja ucho-nos. Na zielono - jak ja bym to zmienił. Na niebiesko - kiedy zbudujesz nos to prawdopodobnie będziesz musiał przerzeźbić te miejsca, dzięki temu, że nos jako najbardziej wysunięty element twarzy będzie dobrze ustawiony wyklaruje Ci się forma na sąsiednie płaszczyzny, łatwiej będziesz mógł je dopasować. Na jasnoniebiesko - zmienił bym odrobinę kąt nachylenia czoła, żeby nie czytało się tej płaszczyzny jako pionową, bo na razie mam takie wrażenie, mimo, że nie jest całkowicie pionowa. W relacji do tego ściął bym trochę masy z tyłu głowy, żeby obrys był bardziej płynny. Dobrze się zapowiada, pracuj dalej :) Pozdrawiam
indian Napisano 5 Styczeń 2014 Napisano 5 Styczeń 2014 No]2 Usta fajniutkie, reszta słabiutka :) Technicznie: Front, popatrz jak u ciebie to wygląda ,a jak mniej więcej mogło by to wyglądać, tak samo profil. Ucho ziomek. Proporcje. Przejrzyj to http://www.anatomy4sculptors.com/
No]2 Napisano 5 Styczeń 2014 Napisano 5 Styczeń 2014 Dzięki za uwagi, jutro postaram się to poprawić i wrzucę co z tego wyszło :)
lukiszlak Napisano 6 Styczeń 2014 Napisano 6 Styczeń 2014 Niezauważyłem waszych odpowiedzi wczesniej. Dzięki indian za tą stronkę, byłem kiedyś na niej ale to wtedy z scullem miałem mało do czynienia :) @serratus Że ci się chciało aż tak bawić przy moim sculpcie :) Proporcje są ok bo w tle jak robiłem base miałem obrazek pomocniczy. Co do miednicy i kolan to wielkie dzięki bo są to rzeczy których sam nie wyłapałem i jeszcze jakbyś mógł napisać coś o tych kanonach w jakich się robi postacie bądź wysłał jakiegoś linku bo szczerze to nawet nie wiem jak tego poszukać. Duzo jeszcze musze sie nauczyc o anatomii człowieka żeby robić dobre sculpty. @bywatelGC Będę próbował z collapsem a co do Matcapów to zawsze wydawało mi się że sculpt przy nich traci na ostrości więc próbowałem robić to na matowym modelu. Ale zobacze jak to będzie przy podstawie :) BTW NO]2 Ładna głowa :]
serratus Napisano 6 Styczeń 2014 Napisano 6 Styczeń 2014 @serratus Że ci się chciało aż tak bawić przy moim sculpcie :) Spoko. Ważne, że pomogło. jakbyś mógł napisać coś o tych kanonach w jakich się robi postacie bądź wysłał jakiegoś linku bo szczerze to nawet nie wiem jak tego poszukać Najlepiej jak byś sam zrobił research, ze względu, że informacji o tym jest mnóstwo w sieci, mogę Cię jedynie nakierować jak tego szukać, bo nie wszystko widnieje pod frazą kanonu. http://pl.wikipedia.org/wiki/Kanon_(sztuka) http://pl.wikipedia.org/wiki/Z%C5%82oty_podzia%C5%82 http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_attractiveness http://en.wikipedia.org/wiki/Body_shape http://en.wikipedia.org/wiki/Female_body_shape Pozdrawiam
No]2 Napisano 6 Styczeń 2014 Napisano 6 Styczeń 2014 Ok, troszkę pozmieniałem, co prawda nie jestem pewny, które elementy będą końcowo wyeksponowane (zamierzam zrobić coś ala skafander s-f), ale tak czy siak postarałem się wydobyć kształt tu i ówdzie. Mam nadzieję, że jest lepiej :) Jak coś to krytyka mile widziana.
olaf Napisano 7 Styczeń 2014 Napisano 7 Styczeń 2014 tak dobry program ze trzeba go bedzie retuszowac
No]2 Napisano 7 Styczeń 2014 Napisano 7 Styczeń 2014 (edytowane) Ciekawe to, jak będziesz miał coś jeszcze to się pochwal :D __________________________________________________ EDIT __________________________________________________ Mały update ode mnie. Generalnie walczyłem z paroma problemami, pojawiły się kolejne :P Do końca nie jestem przekonany do kształtów w okolicy oczu oraz kształtu całej czaszki (tyle razy zmieniałem, że na dzisiaj daje sobie już spokój :P Podobnie z czołem). Krytyka mile widziana. Edytowane 9 Styczeń 2014 przez No]2
Vega Napisano 17 Styczeń 2014 Napisano 17 Styczeń 2014 Używasz perspektywy w ZBrushu? bo jakoś jej nie czuje na tych screenach :)
No]2 Napisano 18 Styczeń 2014 Napisano 18 Styczeń 2014 (edytowane) Używasz perspektywy w ZBrushu? bo jakoś jej nie czuje na tych screenach :) Te screeny były z perspective off. Generalnie używam jak coś robię, ale do screenów wyłączam :) EDIT: Mordka na dziś, generalnie chodziło o formę, próba nowego workflow. EDIT #2: Mimo wszystko podciągnąłem troszkę wcześniejszy model :) Edytowane 20 Styczeń 2014 przez No]2
michalo Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 Sporo tutaj główek, może się załapię na jakąś krytykę ;) Robione do "szkicu", nad którym aktualnie pracuję. Coś nie tak z polikami.. hlep! Kilka rzutów i turntable na youtubie (oglądajcie w HD pls) [ATTACH=CONFIG]93593[/ATTACH] Dzięki
serratus Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 Główka całościowo bardzo fajnie się prezentuje i prawdę mówiąc ja bym z polikami nic nie ruszał. Z takich szczegółów to wielu artystów przy rysowaniu / rzeźbieniu etc. ucha zapomina o takiej małej pierdółce, która jest tak na prawdę bardzo ważna i jeśli jej brakuje to ucho wygląda na nie dokończone, mowa tutaj o tragusie (po polsku skrawek - nie lubię tego określenia), który w dość charakterystyczny sposób odstaje, a czemu - kolokwialnie mówiąc spełnia poniekąd rolę ochronną, żeby nic Ci do ucha nie wpadło, przynajmniej z jednej strony :). Coś nie tak z polikami Jeśli rzeczywiście się uprzesz na te poliki i będziesz chciał je zmienić to polecam o nich pomyśleć w taki sposób: czyli warstwowo, tak jak masz warstwy np. w Photoshopie - jedna na drugiej, gdzie: Niebieski kolor - to warstwa położona najniżej Zielony kolor - warstwa pośrodku Czerwony kolor - warstwa na samej górze Jak to się ma do Twojej pracy ? A no tak, że w kilku miejscach powinieneś cofnąć masę, tak żeby można było odczytać tą warstwowość, miej też na uwadze, że model ze skórą ma znacznie subtelniejsze przejścia między warstwowe niż model z mięśniami, a tym bardziej już z samymi kośćmi. Obrazki z google images ściągnąłem z jakichś banerów promocyjnych do kursu Scott'a Eatona bodajże, jak by ktoś pytał. Pozdrawiam
michalo Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 Ach te uszy diabelskie. Oczywiście musiałem pominąć coś tak ważnego;-) Dzięki za wyczerpująca odpowiedź, popracuję nad nią jeszcze i "zespawam" z korpusem. Pozdro -Tapatalk-
mandragora Napisano 14 Luty 2014 Napisano 14 Luty 2014 Coś ja pokażę, zaznaczam iż to nauka i wytykanie błędów jest wskazane
michalo Napisano 17 Luty 2014 Napisano 17 Luty 2014 Myślę, że powinieneś postudiować trochę anatomie szyi i twarzy i w ogóle., np budowę oka, jak to powinno być z obojczykiem itp. Takie błędy wynikają głównie z braku wiedzy na ten temat. Nawet jeśli to obcy, na czymś musi się opierać jego budowa. Twój widać, że jest humanoidem więc i jego ciało musi opierać się na podobnych zasadach jak nasze. To doda wiarygodnosci do twoich prac -Tapatalk-
mandragora Napisano 19 Luty 2014 Napisano 19 Luty 2014 ogólnie to próbuję ostro jechać z anatomią czy to prawidłową czy różne wygibasy by to było w miarę do ogarnięcia. Trzeba się uczyć na błędach.
mandragora Napisano 24 Marzec 2014 Napisano 24 Marzec 2014 kolejne testy, coś się tam człowiek uczy, próbuję rożnych stylów by się każdego nauczyc a w późniejszym czasie może z mieszania ich coś ciekawego wyjdzie. Zaczynam schodzić poniżej szyi by dalej ćwiczyć anatomię która u mnie kuleje // nie zwracajcie uwagi na to zwężenie tak miało być
DreamLoveKit Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Speedsculpt na kolacje - coby nie spac o pustym zoladku.
alex3d Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 Speed w blenderowym dyntopo w ramach treningu z anatomii.
DreamLoveKit Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 (edytowane) Szkic mojej imienniczki Marie z soboty i speed-sculpt Pocahontas sprzed chwili (jak zmuzycie oczy, zrobicie zeza i wypijecie pol butelki whiskey, to zobaczycie, ze ma ona na glowie tego pieprzonego, szarego szopa). Edytowane 28 Kwiecień 2014 przez DreamLoveKit
michalo Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 (edytowane) Alex, trochę zgubiles proporcje chyba. Wygląda jakbyś rzeźbil z głowy a to sztuka trudna ;-) DreamLoveIt .. Pozamiatales. Śliczne panie.. Pocahontas ani nie ma szopa ani szopy ;-) (tylko ten obojczyk taki prosty) Więcej takich! Edytowane 28 Kwiecień 2014 przez michalo
DreamLoveKit Napisano 13 Maj 2014 Napisano 13 Maj 2014 Generalnie rzadko wracam do do uprzednio opublikowanych prac, ale nie sposob przejsc obojetnie obok nowo obajwionych kanonow kobiecego piekna. Wychodzi na to, ze rzezbienie rozneglizowanych pan, bez brod i profilaktycznie przeprowadzonych mastektomii, stanowi przejaw tworczosci stricte konserwatywnej - przy ktorej to z ochota trwac bede.
michalo Napisano 15 Maj 2014 Napisano 15 Maj 2014 Bardzo fajne rzeczy pokazujesz Dream. Dobra robota z hard edgami. A tutaj ode mnie żeby się odstresować. Dawno nie robiłem nic tak wystylizowanego>
DreamLoveKit Napisano 16 Maj 2014 Napisano 16 Maj 2014 2013: Dziekuje i klaniam sie nisko:) michalo: Wykoncz ostatnia prace, bowiem naprawde ma ona potencjal. Pierwsze skojarzenie? Tworczosc Mojzesza Kislinga. Domiziaj rzeso-powieki, zaznacz i zaokraglij policzki, wygladz odrobine nos (gratuluje wynalezienia nozdzy:)) i skroc troche prawa reke lub wyciagnij tulow w dol - bedzie ciekawie. A jak juz sie nakrecac sie bohema, to moj wybor padl na Modiego: I jeszcze jeden, insomiczny speed: Elle sait qui elle est:*
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się