Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun. - 2010


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

blur w mapce bump zmniejsz w tym parkiecie - bo na razie "frezuje" ci wszystkie krawędzie klepek.

 

osobiście - przepalił bym widok za oknem bardziej

Napisano (edytowane)

rozmywałem krawędzie talerzyków w ps bo tam AA kopał, najwidoczniej dlatego że talerze były dość cienkie. Samplowanie min. wiecej niz 1 również nie pomogło. AA vray sinc.

 

To już w sumie PRAWIE finał. CO by tu zmienić? Będę testował jeszcze inną wersję studio.

 

end6.jpg

Edytowane przez Camel
Napisano

zamien kieliszek na butelkę - wino zimne kojarzy sie z butelką a nie kieliszkiem. A najlepiej wstaw butelke szampana. Wywal puste talerze - chyba ze ma opcje suszenie naczyń. Daj wyzsza szklankę z tym zielem ew. zastap talerze sałątą i czyms jeszcze. daj coś czerwonego - arbuza albo paprykę (tylko nie w słoiku :P)

musisz to dawac w takiej proporcji ekranu czy moze być dowolna? Np. pionowa?

Napisano

suszenie naczyń, papryka w słoiku (czuje smak Szczecina :D) - you made my day.

 

można by pionową spróbować, z tym, że kompozycję CHYBA (50% szans) będę w ps sklejał :) amatorsko

zamienię, na pewno coś wymyślę :) Talerze wywalę, zaproponuj mi kadr pionowy, sklej mi amatorsko te modeliki, z tym, że oczywiście będzie szampan, arbuz/papryka.

 

Kolega zaproponował żebym jakoś to doświetlił. A może uważacie że światło jest już w rozsądnej dawce?

 

Nie będę dawał aberracji chromatycznej bo to cholernie psuje.

Napisano

Dunuś jest ciemno a nawet za ciemno (nie widać praktycznie 2/3 modeli).

 

Z kieliszków zostały 2 kreski (gdyby Ola-f nie napisał że tam są pewnie bym ich nawet nie przyuważył)

Napisano

arturprx2 i loki dzięki chłopaki, zrobię jak mówicie. mam nadzieje ze to ten kierunek. widoczek chyba wymienię całkiem na inny.. choć jeszcze nie zdecydowałem.

i ta pseudo zaslona rzymska tez do poprawy, bo mnie jednak irytuje.

 

Donuś dla mnie osobiście tez jest ciemno, nie ekstremalnie bo widze modele, takie osobiste wrażenie. koncept ola-fa fajny ale bym w tedy lodowe bardziej w lewo dal, dla równowagi ;)

 

poz

Napisano

lucek: bez PS było równie ciemniutko. Tylko nie czuję i nie sądzę, żeby było jakieś ekstremum tej ciemnoty, podobnie jak pisał Loki.

Napisano

A nie mógłby ktoś odpowiedzieć na moje pytanie apropos dofa? Chodzi mi o ustawienie kształtu bokeh. W photoshopie lub vrayphisical camera. Fajne efekty możnaby uzyskać stosując coś takiego.

Napisano

Lucek: w Vray'u masz ustawienia bokeh'a, w gołym PS'ie niestety już nie.

Jak wiadomo kształt "bokehów" jest zależny od kształtu apperatury (przysłony), bokehy mogą być też lekko poruszone, od tego masz parametr rotation, blades okresla kształt bokeha - im wieksza wartość tym kształt ma więcej kątów.

Wiadomo też im mniejsza przysłona tym dof/bokeh jest silniejszy.

 

All in all, często z czasami DOF'a z VFB można się pochlastać, także polecam wtyczkę DOF PRO, jest wyśmienita :)

Napisano

W DOF PRO można zmienić "aperature shape", który odpowiada za "kształt" dofa, jednak niewiem czy to da w praktyce taki efekt jak na zdjęciu.

Napisano
A czy jest możliwe określenie mniej standardowego kształtu bokeha ? 2000 post yeah!

3207383214_e893f4aea1.jpg

 

 

w DOf Pro, wiadomo, ustawiasz i masz,

 

w rzeczywistym aparacie mozna to zrobic ale tylko wstawiajac

dodatkowa przeslone pomiedzy np, matryce a obiektyw,

jak ktos ma super wypasiona lustrzanke... to radze uwazac zeby nie

zniszczyc czegos, ale widzialem taki trick z kartonikiem wsadzonym

do srodka body, z odpowiednio duzych rozmiarow wycietym wzornikiem

 

jesli ktos nie wie skad sie bierze bokeh i dlaczego ksztalt przeslony

wplywa na ksztalt bokeh to mozna poszperac w google,

najbardziej badziewskie bokeh maja aparaty i kamery z 4 czesciowa

przeslona (daja bokeh w ksztalcie rombu), do 6 i 8 czesciowych przeslon

wszyscy sie przyzwyczailismy, najlepsze sa te ktore maja wiele czesci

i w przyblizeniu daja ksztalt kola

Napisano

Można i po drugiej stronie szkła spokojnie wstawić - nie można tylko wtedy ufać pomiarowi światła. W twojej metodzie jest jeden poważny minus - jak wstawisz sobie taką dodatkową przysłonę to na obiektywie np 50mm szlag trafi twoje bokeh z racji skrócenia głębi ostrości.

 

Ten tutorial testowałem na Carl zeiss Sonnar 135/3.5 i wyszedł świetnie, bez niszczenia aparatu:D. trzeba mieć jednak statyw albo dobre światło:)

 

Sorry że w renderach o foto ale jakoś ta wyszło:)

Napisano (edytowane)

wiem stary, coś z mapką namieszałem w reflect...

jeszcze potestuję ;) dzięki

 

a między czasie, packshot nivea balsam, którego chyba każdy używa :D

pomóżcie bo nie wiem, który wybrać.

Mi osobiście bardziej podchodzi 1'szy.

 

both.jpg

Edytowane przez gientekwl
Napisano
Można i po drugiej stronie szkła spokojnie wstawić - nie można tylko wtedy ufać pomiarowi światła. W twojej metodzie jest jeden poważny minus - jak wstawisz sobie taką dodatkową przysłonę to na obiektywie np 50mm szlag trafi twoje bokeh z racji skrócenia głębi ostrości.

 

Ten tutorial testowałem na Carl zeiss Sonnar 135/3.5 i wyszedł świetnie, bez niszczenia aparatu:D. trzeba mieć jednak statyw albo dobre światło:)

 

Sorry że w renderach o foto ale jakoś ta wyszło:)

 

nakladanie na zewnatrz obiektywu bardzo ogranicza ilosc swiatla,

przekladka wewnatrz obiektywu dziala troche inaczej, bo swiatlo

po przejsciu przez soczewki jest bardzo skupione i tylko czesc swiatla jest

zatrzymywana

BTW gdzies widzialem takie przeslony customowe jako pierscienie

dodatkowe do obiektywow, jak znajde w jakims sklepie to wkleje linka

Napisano

gientekwl - stawiałbym na drugi. pierwszy za bardzo zniekształca, poza tym szare tło ładniej będzie prezentowało się w szerszym kadrze z jakimiś napisami. poza tym, nie wiem jak to ująć.. pierwszy wygląda jak z renderów testowych a drugi jak z TV;)

Napisano (edytowane)

pierwsze boje z takim kolosem i powaznym teksturowaniem, ale coraz blizej konca (6 dni na projekt tylko):

 

img

Edytowane przez vision3d
wrzucony do zlego tematu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności