Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

jakubm tragedi nie ma. A co do parkietu to zafajkuj fresnal reflection i zmniejsz glosa do wartosci np 0.75

  • Odpowiedzi 2k
  • Wyświetleń 296,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

blur w mapce bump zmniejsz w tym parkiecie - bo na razie "frezuje" ci wszystkie krawędzie klepek.

 

osobiście - przepalił bym widok za oknem bardziej

Napisano

rozmywałem krawędzie talerzyków w ps bo tam AA kopał, najwidoczniej dlatego że talerze były dość cienkie. Samplowanie min. wiecej niz 1 również nie pomogło. AA vray sinc.

 

To już w sumie PRAWIE finał. CO by tu zmienić? Będę testował jeszcze inną wersję studio.

 

end6.jpg

Edytowane przez Camel

Napisano

zamien kieliszek na butelkę - wino zimne kojarzy sie z butelką a nie kieliszkiem. A najlepiej wstaw butelke szampana. Wywal puste talerze - chyba ze ma opcje suszenie naczyń. Daj wyzsza szklankę z tym zielem ew. zastap talerze sałątą i czyms jeszcze. daj coś czerwonego - arbuza albo paprykę (tylko nie w słoiku :P)

musisz to dawac w takiej proporcji ekranu czy moze być dowolna? Np. pionowa?

Napisano

suszenie naczyń, papryka w słoiku (czuje smak Szczecina :D) - you made my day.

 

można by pionową spróbować, z tym, że kompozycję CHYBA (50% szans) będę w ps sklejał :) amatorsko

zamienię, na pewno coś wymyślę :) Talerze wywalę, zaproponuj mi kadr pionowy, sklej mi amatorsko te modeliki, z tym, że oczywiście będzie szampan, arbuz/papryka.

 

Kolega zaproponował żebym jakoś to doświetlił. A może uważacie że światło jest już w rozsądnej dawce?

 

Nie będę dawał aberracji chromatycznej bo to cholernie psuje.

Napisano

Dunuś jest ciemno a nawet za ciemno (nie widać praktycznie 2/3 modeli).

 

Z kieliszków zostały 2 kreski (gdyby Ola-f nie napisał że tam są pewnie bym ich nawet nie przyuważył)

Napisano

moja wersja pod linkiem:dontfuckmydog.com/ita2/lodowa.jpg

moznaby popracowac nad kompozycja ale mam dziś totalne urwanie glowy.

Napisano

ola-f brawo, koncept fajny, tak zrobię jak zaproponowałeś.

 

Loki: Jak to za ciemno? Problem z monitorem? Ja wszystko widze.

Napisano

arturprx2 i loki dzięki chłopaki, zrobię jak mówicie. mam nadzieje ze to ten kierunek. widoczek chyba wymienię całkiem na inny.. choć jeszcze nie zdecydowałem.

i ta pseudo zaslona rzymska tez do poprawy, bo mnie jednak irytuje.

 

Donuś dla mnie osobiście tez jest ciemno, nie ekstremalnie bo widze modele, takie osobiste wrażenie. koncept ola-fa fajny ale bym w tedy lodowe bardziej w lewo dal, dla równowagi ;)

 

poz

Napisano

Dunuś: a masz przestawiony wzorzec kolorów w shopie? Miałem kiedyś taki problem z tym zegarkiem i wrzucałem za ciemny.

Napisano

lucek: bez PS było równie ciemniutko. Tylko nie czuję i nie sądzę, żeby było jakieś ekstremum tej ciemnoty, podobnie jak pisał Loki.

Napisano

A nie mógłby ktoś odpowiedzieć na moje pytanie apropos dofa? Chodzi mi o ustawienie kształtu bokeh. W photoshopie lub vrayphisical camera. Fajne efekty możnaby uzyskać stosując coś takiego.

Napisano

Lucek: w Vray'u masz ustawienia bokeh'a, w gołym PS'ie niestety już nie.

Jak wiadomo kształt "bokehów" jest zależny od kształtu apperatury (przysłony), bokehy mogą być też lekko poruszone, od tego masz parametr rotation, blades okresla kształt bokeha - im wieksza wartość tym kształt ma więcej kątów.

Wiadomo też im mniejsza przysłona tym dof/bokeh jest silniejszy.

 

All in all, często z czasami DOF'a z VFB można się pochlastać, także polecam wtyczkę DOF PRO, jest wyśmienita :)

Napisano

A czy jest możliwe określenie mniej standardowego kształtu bokeha ? 2000 post yeah!

3207383214_e893f4aea1.jpg

Napisano

W DOF PRO można zmienić "aperature shape", który odpowiada za "kształt" dofa, jednak niewiem czy to da w praktyce taki efekt jak na zdjęciu.

Napisano

Skoro jest oparte na normalnych prawach fizyki to przy odpowiednim świetle tak:)

Napisano

pedobear approved?

 

za duży kontrast, to jest pierwsze, no i dziwny cień w kącie :)

Napisano
A czy jest możliwe określenie mniej standardowego kształtu bokeha ? 2000 post yeah!

3207383214_e893f4aea1.jpg

 

 

w DOf Pro, wiadomo, ustawiasz i masz,

 

w rzeczywistym aparacie mozna to zrobic ale tylko wstawiajac

dodatkowa przeslone pomiedzy np, matryce a obiektyw,

jak ktos ma super wypasiona lustrzanke... to radze uwazac zeby nie

zniszczyc czegos, ale widzialem taki trick z kartonikiem wsadzonym

do srodka body, z odpowiednio duzych rozmiarow wycietym wzornikiem

 

jesli ktos nie wie skad sie bierze bokeh i dlaczego ksztalt przeslony

wplywa na ksztalt bokeh to mozna poszperac w google,

najbardziej badziewskie bokeh maja aparaty i kamery z 4 czesciowa

przeslona (daja bokeh w ksztalcie rombu), do 6 i 8 czesciowych przeslon

wszyscy sie przyzwyczailismy, najlepsze sa te ktore maja wiele czesci

i w przyblizeniu daja ksztalt kola

Napisano

Można i po drugiej stronie szkła spokojnie wstawić - nie można tylko wtedy ufać pomiarowi światła. W twojej metodzie jest jeden poważny minus - jak wstawisz sobie taką dodatkową przysłonę to na obiektywie np 50mm szlag trafi twoje bokeh z racji skrócenia głębi ostrości.

 

Ten tutorial testowałem na Carl zeiss Sonnar 135/3.5 i wyszedł świetnie, bez niszczenia aparatu:D. trzeba mieć jednak statyw albo dobre światło:)

 

Sorry że w renderach o foto ale jakoś ta wyszło:)

Napisano
walka z brushed metal...

 

Wygląda jakby bymp był, poszperaj na vraymaterials.de na pewno coś znajdziesz.

Napisano

wiem stary, coś z mapką namieszałem w reflect...

jeszcze potestuję ;) dzięki

 

a między czasie, packshot nivea balsam, którego chyba każdy używa :D

pomóżcie bo nie wiem, który wybrać.

Mi osobiście bardziej podchodzi 1'szy.

 

both.jpg

Edytowane przez gientekwl

Napisano
Można i po drugiej stronie szkła spokojnie wstawić - nie można tylko wtedy ufać pomiarowi światła. W twojej metodzie jest jeden poważny minus - jak wstawisz sobie taką dodatkową przysłonę to na obiektywie np 50mm szlag trafi twoje bokeh z racji skrócenia głębi ostrości.

 

Ten tutorial testowałem na Carl zeiss Sonnar 135/3.5 i wyszedł świetnie, bez niszczenia aparatu:D. trzeba mieć jednak statyw albo dobre światło:)

 

Sorry że w renderach o foto ale jakoś ta wyszło:)

 

nakladanie na zewnatrz obiektywu bardzo ogranicza ilosc swiatla,

przekladka wewnatrz obiektywu dziala troche inaczej, bo swiatlo

po przejsciu przez soczewki jest bardzo skupione i tylko czesc swiatla jest

zatrzymywana

BTW gdzies widzialem takie przeslony customowe jako pierscienie

dodatkowe do obiektywow, jak znajde w jakims sklepie to wkleje linka

Napisano

gientekwl - stawiałbym na drugi. pierwszy za bardzo zniekształca, poza tym szare tło ładniej będzie prezentowało się w szerszym kadrze z jakimiś napisami. poza tym, nie wiem jak to ująć.. pierwszy wygląda jak z renderów testowych a drugi jak z TV;)

Napisano

dzięki polka dot, jutro jeszcze postaram się go dopieścić i wzbogacić dynamikę światła :)

Napisano

chyba boicie się zacząć temat na 2011 rok ;-)

Edytowane przez mk2

Napisano

blomd super wyszlo

 

Dawałem już w renderach testowych 2011 ale nikt chyba nie zauważył :(

sala.jpg

Napisano

pierwsze boje z takim kolosem i powaznym teksturowaniem, ale coraz blizej konca (6 dni na projekt tylko):

 

img

Edytowane przez vision3d
wrzucony do zlego tematu ;)

Napisano

Post do usunięcia, nie zauważyłem aktualnej wersji tematu ;)

Edytowane przez GRiPi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności