SUPER_OkO Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 Witam. Jakiś czas temu, napisałem kolejny zestaw narzędzi do riggowania twarzy. Po wielu bojach zmusiłem się wkońcu, żeby poskładać cały materiał w kupę i zaprezentować go ŚŚŚŚŚŚwiiiiiaaaatuuu aaaaaaaa. Mile widziane komentarze, docinki, głupie powiedzonka, sugestie, i co komu przyjdzie na język. Pozdrawiam. i do ściągnięcia lepsza wersja (xvid 127mb) http://www.juice.pl/clients/Blazej/bill_making_of_xvid.avi Podziękowania dla całej ekipy juica, za te wszystkie pomysły co z taką głową można by było zrobić i sir Adama co to poprawił literówki i dopieścił materiał. 1 1
bartolomeo Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 nie no. żenada. słabe do bólu. "poskładać cały materiał w kupę" tiaaa. kupa to dobre określenie. 4gwiazdki. :D
dac77 Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 To narzędzie bardzo ciekawe. Sporo można nim przyśpieszyć. Animacja jednak jest średnia - zwłaszcza fonemy nietrafione.
Kris_R Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 wow... trochę mnie zatkało. Serio nie wiem co napisać. Widziałem podobne rozwiązania w facerobot.. ale żeby samemu to oskryptować i ogarnąć?! PRZEGIĄŁEŚ!!! Ile czasu Ci to zajęło? szok...
adek Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 No świetne. Ale napisz coś o narzędziach. To będzie/jest produkt komercyjny? Udostępnisz je za darmo, to część pracy dyplomowej, nie wiem :)
Pawel Lipka Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 Genialne! Fejs chodzi naprawde mega plastycznie.
SUPER_OkO Napisano 4 Sierpień 2010 Autor Napisano 4 Sierpień 2010 (edytowane) Witam ponownie. Tylkooo 4 gwiazdkiiiii... idę się pociąć... pewnie jeszcze pare lat minie zanim zasłużę na 5 ;/ hyh. La historia. Od paru lat mam fioła na punkcie riggów twarzy, zawsze chciałem zbudować super tani mocap full 3d, co zresztą mi się udało w końcu. Zanim to się jednak stało wpadłem na pomysł jak to można bardzo prosto obejść i zrobić takiego "mocapa w 2d" i w prosty sposób przenieść go na rigga 3d. Nie całe 2 lata temu napisałem takie cudo, zestaw narzędzi podobny do tego. Rigg był bardzo standardowy i "prosty". Niestety efekt nie był tak dobry jak przy tym obecnym riggu. Więc wróciłem zpowrotem do mocapów 3d. W obecnej firmie boss mi zasponsorował 4 kamerki przemysłowe, kartę dvr i tak po wielu bojach wkoncu udalo mi się zrobić pełnego mocapa twarzy. Wrzuciłem go na face robota i efekt był hmmm ... nijaki. Największą przeszkodą, żeby zrobić porządnego mocapa są kamerki i cały sprzęt z tym związany. Profesjonalny sprzęt kosztuje za dużo, żeby pobawić sie w zaciszu domowym, a tanie gówno poprostu się nie sprawdza. Pewnego zimowego poranka pojawił się film Avatar i o dziwo stosowali tam metodę "podobną" do mojej, czyli jedna kamerka i później przełożenie mocapa 2d na morphrigga.. tylko, że to nie moje progi ;) No i tyle, usiadłem i napisałem własne dużo bardziej "zaawansowane" narzędzie niż wcześniejsze. Teraz o samym narzędziu. Pisałem to cuś jakie hmm może z 2 tygodnie łącznie, po godzinach. Najwięcej czasu zabrało wymyślenie samego rigga i metod wszelakich. Wszystko jest napisane na script controllerach. Pewnie tego nie widać na pierwszy rzut oka ale jest tam masa takich fajnych bajerów z których jestem zadowolony np. "hierarchiczne sterowanie grupami" :), których to nie widziałem w innych amatorskich riggach. Animacja główki powstała jako odrzut wszelkich testów na której testowałem to co raz to kolejne narzędzia. Jako ostatni skrypcik powstał właśnie -correct shapy, tutaj głównie jest wykożystywany plugin morphix, który to czasami się mixuje z morphem. Correct shapy daja ogromnie dużo, samym riggiem nie da się uzyskać każdego wyrazu twarzy. Ogólnie podsumowując, narzędzia pozwalają zrobić rigga twarzy w 5min. Jak trzeba to można podłączyć "szybko" mocapa. Wsumie to najwięcej czasu zabiera nagranie całego materiału 2d i go ztrakowanie. Później reszta już leci z automatu. Rigg jest podzielony na animation layersy więc można szybko skorygować później niektóre ruchy. W tej animacji na początku jest w 99.5% czysty mocap. Narzędzie oczywiście nie będzie dostępne w żadnej formie. Jest to moja codzienna praca, a nie chciałbym iść na bezrobocie ;) Miałem pokazać jeszcze część drugą i zestaw innych narzędzi do riggowania twarzy na morphach jak i calej postaci... ale nie chce mi się tego skladać do kupy.. Co do muzyczki, to do cierpliwych świat należy ;D na końcu wszystko jest wypisane. Z góry przepraszam wszystkich polonistów, których uraziłem. Edytowane 4 Sierpień 2010 przez SUPER_OkO
bartolomeo Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 5 gwiazdek jeszcze nigdy chyba nie przyznałem i rezerwuję sobie to na wypadek obsrania portek :) nie rigowałem nigdy Twarzy, więc fachowcem nie jestem, ale wygląda mega pro więc gratulejszyn :)
asblaze Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 beauty :) zainspirowałeś mnie do powrotu do mojego projektu :)
brodkins Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 je, jep. gordżys. deko bym się jeszcze przyłożył do tym morfów poriggowych, coby nie ufać tak do końca narzędziu, tylko wrażeniu ogólnemu. zaiste świetny poziom
wroniec Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 Wygląda mega. Jak Ty to ogarnąłeś? Szacun i rispekt
SUPER_OkO Napisano 4 Sierpień 2010 Autor Napisano 4 Sierpień 2010 Ahoooj. Dzięki za komentarze. Mogę powiedzieć, że dla zwykłego zjadacza maxa trochę to się może wszystko wydawać skomplikowane ale dla sprawnego riggera już nie tak do końca. Do samej animki się nie przyłożyłem, miałbyć automat.. i wsumie chciałem pokazać surowe mięcho jakie może wyjść z narzędzi. Napewno przy najbliższym projekcie się przyłożę bardziej. Tam jak dac77 zauważył, tak to odebrałem przynajmniej, że jest rozbieżność między dzwiękiem a ruchem ust. Całe te podśpiewki dograłem później, bo wywaliłem plik avi z dzwiękiem przez przypadek. Pozdrawiam.
dac77 Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 Ja mam parę pytań jeśli nie tajemnica. Czy to narzędzie które stworzyłeś jest elastyczne czy z góry ilość tych kontrolerów i ich zależności są ustalone? No i jak bardzo opłaca się coś takiego robić? Widzę, że znacznie przyśpiesza etap rigowania twarzy (chociaż video na speedzie chyba jest), ale pewnie trzeba sporej ilości projektów żeby ten czas i wysiłek się zwrócił. Nie miałem namyśli braku synchronizacji a raczej to że różnice anatomiczne między "mokapem" a modelem powodują troche nieprzewidywalne efekty. Np dźwięk "o" wyszedł trochę jak osłupienie a uśmiech nasunął mi na myśl zdziwienie.
SUPER_OkO Napisano 4 Sierpień 2010 Autor Napisano 4 Sierpień 2010 Heja. Narzedzie wydaje się być mało elastyczne, bo zawsze ilość kości i kontrolerów jest ustalona z góry, ale bardzo szybko można skorygować takiego rigga ręcznie. Zależności między kontrolerami ustawia się za pomocą tune script jaki jest na filmiku - zaprezentowałem go trochę słabo bo wsumie nie widać do czego on dokładnie służy ale własnie tam się wszystko ustawia. Można też to zrobić ręcznie ale trwa dłuuuugooo. Czy opłaca się robić takie narzędzia? Jak najbardziej. Na co dzień zajmuję sie głównie postaciami, od riggowania, przez symulacje jak i animacje. Żeby zrobić ręcznie rigg postaci na mega full wypasie ze wszystkimi bajerami łącznie z riggiem twarzy to trzeba poświęcić minimum z tydzień czasu. Za pomocą moich narzędzi zajmuje mi to jakieś 30 min, dzięki temu nie znam czegoś takiego, jak nie przespana noc. Całość making of'a jest przyspieszona średnio z 10 razy do tego dodać czas poświęcony na skina, pare correct shapów i po 4h model główki jest gotowy do pracy. Ogólnie jest tak jak mówisz, z czystego mocapa jest ciężko wyciągnąć gotowy produkt. Dlatego w produkcjach, zawsze to jest produkt przejściowy a poprawki ręczne są nie uniknione. Ludzka twarz.. jest chyba najtrudniejszą rzeczą do zriggowania zanimowania. Każde odejści od "normalności" jest odrazu wychwytywane. Najwięcej problemów sprawiają usta. Są tak giętkie jak glizda.. albo i bardziej.. spłaszczją sie wywijają.. przybierają różne kształty. Zpewniam, że zaden czysty mocap oparty na markerach nie jest wstanie idealnie odwzorować mimiki. Przy BendzaminiE Guziku czy też avatarze nie obeszło się bez żmudnej rotoskopii, automaty to tylko początek całej ścieżki. Ho ho ho pozdroowiam.
Idaho Napisano 5 Sierpień 2010 Napisano 5 Sierpień 2010 Witam Świetna sprawa. Jeśli to nie tajemnica to w czym pisałeś ? Pozdrawiam
SUPER_OkO Napisano 5 Sierpień 2010 Autor Napisano 5 Sierpień 2010 Ahoj. Ja nie mam tajemnic ;) Wszystko jest w maxscripcie napisane. Pozdrawiam
Levus Napisano 5 Sierpień 2010 Napisano 5 Sierpień 2010 Mnie rozwaliło. Jak powstawiałeś te dummys na początku to się samo zeskinowało?
ZbyszekLLL Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 ooo, no niezle.Na twoim miejscu bym to dopracowal i zaczal sprzedawac jako plug do maxa. Mysle , ze spokojnie zarobilbys na tym skrypcie na wieksze mieszkanko:)
Pawelkos Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 Wow to jest Super !! Jak zobaczylem zobaczylem przeniesienie tego mocapu na rig szczena mi opadla... Rzeczywiscie moglbys to sprzedawac za grube pieniadze. Zazdrosze i gratuluje umiejetnosci
SUPER_OkO Napisano 15 Sierpień 2010 Autor Napisano 15 Sierpień 2010 Witam. -Levus- Hyh nic się samo nie skinuje ;). To już ręczna robótka. Co do jakichś sprzedaży, robienia pluginów, to już nie moje progi. Ja sem zwykłym riggerem, który liznął zaledwie wierzchołka scryptowania. Myślę, że na tym forum znalazło by się paru takich, którzy z palcem w dupce by coś takiego zrobili.. albo juz mają. Każdy koleś, który zajmuje się tym profesjonalnie, ma kupę narzędzi napisanych, które przyspieszają pracę. Żeby zrobić plugin i go sprzedawać, to naprawdę koleś musi być mega mózgiem od programowanie, ja napewno takim nie jestem. Może kiedyś za X lat. Dzięki wszystkim za komentarze. Dzięki za te 5 gwiazdek ;) wydrukuję je sobie i powieszę na ścianie. Pozdrawiam
kredka Napisano 17 Sierpień 2010 Napisano 17 Sierpień 2010 Ja wymiękam. Jak dla mnie to co zrobiłeś sprawiło że poczółem się malutki. Gratuluję. odemnie 6.
ZJAWA Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 No bardzo fajne panie, pikne bym powiedział ale bardzo dziwne to robi wrażenie od strony prezentacyjnej, tzn za bardzo ten fejs wygina. Na cartoon spoko a masz już jakieś przykłądy użycia tego systemu na bardziej ludzkim fejsie? Co do rigu super sprawa, gratuluje ukończenia. Jakiś czas temu wypuścili do maxa takie narzędzie Bonyface, Twoje chyba działa na bardzo podobnej zasadzie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się