Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Kurde to nie wiem mi nie działa :( no ale dziś juz nic nie będę rysował dosc dziś na warsztatach sie nagoniłem jak jesteś ciekaw jak wygląda pierwsze moje spotkanie z farbami to możesz luknac do mojej teki

Napisano

@CUKIERASS - Preferuję zadarte nosy, ale chyba trochę przesadziłem :D

 

 

Obejrzałem sobie niesamowity wykład Vilppu na temat gesture drawing i trochę porysowałem. Cel: płynność linii i jej oszczędność, uchwycenie ruchu.

 

figure.jpg

Napisano

Tak, teraz jest nad kanałem. W poprzednim miejscu też są zajęcia, ale przychodzą tylko dzieci i mali gimnazjaliści. Pani Kasia opiekuje się teraz pracownią :)

Napisano (edytowane)

Rothbart, znowu olałeś stopy :D! nu nu

 

Fajnal bardzo fajny, bardzo mi się podoba, no i lobię rude :D, ukrywanie nóg w magicznych rajstopach pominę ;)

 

Przy stepach mógłbyś dużo sobie ułatwić i wywalić nawet jeden step.

 

Kolor cieni z #5 może być po prostu fillem zamiast #4, te jaśniejsze smugi i tak znikną. Kolor cienia ma na tyle silną saturację, że spokojnie służył by jako SSS przez cały proces malowania, ale SSS lepiej dodać jako glaze w etapie wykończenia, kiedy światło i cień są ustalone, ale widzę że tak zrobiłeś :)

 

#6 Ja nie uznaje mid-tones, mid to przejście miedzy światłem, a cieniem, nie można znać mida przed poznaniem twojego światła, a mid ujawni się sam przy malowaniu przejść.

 

#7 To tak naprawdę powinno nazywać się Adding lights, establishing mid-tones. Malowałeś 2 razy to samo, raz w słabym świetle w #6, a potem w mocniejszym w #7.

 

#8 O i ten powinien nazywać się Highlights and finnishing :) Jedyne Highlighty, czyli odbicia kierunkowe, to te przepalenia na piersi, i te lekki na rękach drugiej piersi i policzku, światło w tym miejscu pada pod takim kątem, że jest odbite bezpośrednio do oczu widza, to się zgadza. To przepalenie na ramieniu wygląda mi na odbicia typu Fresnel. Mały kąt powierzchni w stosunku do światła z tła i oczu widza, powoduje powstanie silnych odbić, ale wtedy to odbicie Fresnela, w tym przypadku, rozłożyło by się trochę szerzej, tworząc rim light na ramieniu, ale można oszukiwać nic się nie stanie, wygląda wystarczająco przekonująco.

 

Końcowy efekt, daje po oczach, w pozytywnym sensie :)

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

Post 245- troche mało tam hamptona brakuje mi kolejnych etapów keystone'a i reszty konstrukcji.

Ostatnia wrzutka- Jak dla mnie troszeczkę odpuściłeś etap konstrukcji jak dla mnie babeczka ma straszne wodogłowie.

W książce masz ślicznie pokazane jak ładnie uprościć mięśnie żeby to wszystko grało w perspektywie czego tutaj wogole nie widać jest klatka piersiowa i miednica i zero mięśni.

Przydało by sie jeszcze, skoro namalowałeś babkę na białym tle albo dać jej cienie(ambient occlusion) plus światło odbite. np na nogach które skryły się w cieniu nie wiadomo czemu.

Napisano

@Nilfheim - Te wykończenie to chyba najłatwiejsza i najprzyjemniejsza część :D

 

@n-pigeon - Dzięki stary! Dla takich komentarzy warto często upować :) Wszystkie sugestie wziąłem pod uwagę - wyniki poniżej. I stóp tym razem jakby trochę więcej :P Super, że zwróciłeś uwagę na proces, bo zrobienie malowanie tej pozy u doły zajęło mi znacznie mniej czasu :) Stepy zrobiłem jak wspomniałeś.

 

@Coyote - Dzięki za komentarz :) To przez to m. in. że nie przebrnąłem przez całego Hampotna. Jestem na aplikacji landmarków na gesture drawing i pewnie dlatego moje szkice jeszcze tak wyglądają. Staram się nie iść dalej z treścią książki dopóki nie uda mi się jako tako opanować umiejętności poprzedniego rozdziału.

 

@dagomar - Dzięki!

 

123-2.jpg

Napisano

Masz bardzo zdyscyplinowany worklfow, efekty takze sa dobre, ale mam lekkie wrazenie, iz nie do konca te wszytskie Linie konstrukcji masz przemyslane, zobacz na kostke, cos tam ewidentnie nie gra.

Sam " gesture" swietny, wypelnianie i tworzenie tym samym selekcji, super przydatne, takze na plus.

Nad czym musisz popracowac to "zrozumienie formy", kiedy dodajesz swiatlocien, pewne rzeczy ci uciekaja, widac to szczegolnie na jej ramionach, a glownie tym lewym oraz jej lewym cycuniu. Na brzuchu, tez mamy jakies dziwne zawirowania czasoprzestrzeni.

 

Potrafisz juz bardzo duzo, teraz kwestia to doszlifowac, trzymaj sie.

Napisano

Cieszę się, że mogłem pomóc :) o i powoli zabierasz się za nogi, bardzo fajnie.

 

Zacznę od tego, że masz genialne wyczucie, to bardzo dobrze widać. Bloom nad głową mnie urzekł :) Wyważenie pozy. Nieźle czujesz już i saturacje, i zakresy walorowe, ale mam nadzieje, że pracujesz z refkami ;)

 

Potrzebujesz już tylko jeszcze kilku prac by złapać falę z formami, anatomią i światłem, tak jak mówi ICE.

 

KarolGniazdowski, też dobrze prawi jeśli chodzi o to, że przed ostatni etap wygląda świetnie, niewiele mu brakuje. Te fajne efekty świetlne są super, jestem za, kocham extrimy, przepalenia czy chowanie w niemal czarnym cieniu, podoba mi się, że je stosujesz, dają dużo życia pracom, tylko musisz jeszcze nad nimi zapanować :) Właśnie o tym mówiłem, że "niewiele brakuje". Przepalenia na przedramionach są za szerokie i trochę za mocne. Highlighty dostały by jedynie ramiona, piersi, włosy, brzuch mógłby zostać jak był, możliwe że otrzymał by trochę szerokiego słabego odbitego światła od dołu, nogi również, ale to tyle.

 

Jedyne co radzę, to staraj się nie pokazywać wszystkiego, ukrywając niektóre smaczki pokarzesz więcej, nie ważne czy to efekty świetlne, formy (np. obłości brzucha itp), detale. Tą subtelność też czujesz widać to po włosach i chowaniu niektórych kosmków w dużej jednolitej masie, za pomocą cienia czy światła, więc się o ciebie nie martwię :P

Napisano

@ICE

Dzięki stary! Wezmę to wszystko pod uwagę.

 

@KarolGniazdowski

Dziękuję za uwagi :D

 

@n-pigeon

 

Dziękuję za sugestie. Wszystko staram się implementować. Serio, nie wiem jak odwdzięczyć się za tak trafne uwagi :D

 

Miałem przerwę. Ostatnio - okres próbny w agencji reklamowej. A poniżej taki szkicyk, z wnioskami z działu head z hamptona.

 

Untitled-1-7.jpg

Napisano (edytowane)

@CUKIERASS - dzięki! Racja, jest przetrącona. Trafna uwaga :)

 

Kolejna pracka/trening - wiem, że tandetnie i tanio i że znowu pani bez ubrania :

 

123-4.jpg

Edytowane przez WojtekFus
Napisano

@emmilius Dzięki :D

 

@Kalberos Chodzi o szkoły rysunku i malarstwa wg Hamptona, Bridgmana i Reilliego :)

 

 

I takie lodowe wprawki, przed posiedzeniem nad pracą z Challenge Cornera.

 

lul-1.jpg

Napisano

Hamptona, Bridgmana i Reilliego powiadasz będę musiał to sprawdzić :P swoja droga świetnie ci ten lodowiec wyszedł tylko to czerwone coś w lewym dolnym rogu to lodka ,czy jakaś ...flaga ??

Napisano

lul-3.jpg

 

Wyobraziłem sobie, jakiegoś pana, który tam lezie, za nim masz ślady :D Na tym poprawiłem pierwszy plan - zrobiłem ciemniejszy, żeby bardziej kontrastował z lodowcem.

Napisano

No nieźle dzieje się w Twoim progresie, lodowiec troche taki flashowy trochę mam wrażenie że bliki nie trzymają się formy.

Test W artrage całkiem ładnie wyszedł, ciekawie ta twarz i ramię wyłowione z obrazu światłem.

Pozdrawiam

Napisano

trochę mi się z nią kojarzy click!

Anatomia sie rozjechała troche za długa walcowata szyja brakuje tych scięgien które idą zza ucha do obojczyków plus zanisko osadzony cyc ;)

Napisano

@Swiezy - dzięki za krytykę :)

 

@Coyote - prawda :D dzięki za uwagi o anatomii, zapamiętam!

 

@telthona - dzięki :) Chciałem focala wrzucić na twarz, ale jakoś mi zblurowało później, nie obczajam tych narzędzi jeszcze.

 

@Mocnek - Z tymi cycami to chyba brak mi odpowiedniej referencji i w tym leży problem :D If u know what i mean.

 

Cieszę się, że z nastrojem trafiłem :)

 

No i powrót do martwej dzięki grochowi. Nic skomplikowanego, ale w kolorze. Tego jeszcze nie robiłem. Ale kontynuować muszę koniecznie.

 

2-18.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności