Smoku Napisano 4 Grudzień 2010 Napisano 4 Grudzień 2010 Pokaż rendery jakieś, po miniaturce widzę że będzie grubo.
Berger Napisano 5 Grudzień 2010 Autor Napisano 5 Grudzień 2010 Mały test lakieru i felgi, oponie dałem nieco za dużu frensel, i chyba też trzeba będzie ją przerobić bo na zbliżenia się nie nadaje:
Berger Napisano 5 Grudzień 2010 Autor Napisano 5 Grudzień 2010 Podstavsky: Tak właśnie sobie testuje materiały, za jakiś czas będzie gotowy wypiek to wrzuce :)
Berger Napisano 6 Grudzień 2010 Autor Napisano 6 Grudzień 2010 (edytowane) Ok, na dziś koniec. Wiem, że niektóre materiały nie są ciekawe, ale poprawie je już jutro: Edytowane 6 Grudzień 2010 przez Berger
misiekINblue Napisano 6 Grudzień 2010 Napisano 6 Grudzień 2010 no super, niebieski lakierek wygląda świetnie choć na mój gust mógłby być bardziej matowy, no i jakiś renderek od przodu poprosze ;)
Podstavsky Napisano 6 Grudzień 2010 Napisano 6 Grudzień 2010 Berger musisz zainwestować w jakieś ciemne, poważne studio (żeby nie było cartoonu) albo tego Vipera wrzucić na scenę. Koniecznie! Nie widać w ogóle całej tej gigantycznej roboty! Już w tej chwili owszem prezentuje się znakomicie, ale można z niego wycisnąć kawał potężnego bandziora w odjazdowej wizji :) Materiał opon na bieżniku wyszedł elegancko ale na boku opony powinien być błyszczący IMO. Działaj dalej. Chętnie śledzę. PS: co do tego zabugowanego zdjęcia - :) - nie zwróciłem uwagi na słowo puzzle. Późno było a też testuję scenę z C6 od vision3d :)
vision3d Napisano 6 Grudzień 2010 Napisano 6 Grudzień 2010 model wyglada bajkowo, swietnie go przenosisz na polygony. Jednak render to juz niestety sredniak, czeka Cie jeszcze duzo pracy, ale musisz dac rade!:)
Berger Napisano 6 Grudzień 2010 Autor Napisano 6 Grudzień 2010 vision3d: Staram się cały czas coś zmieniać, szukam po necie, ale już chyba ze 30 studiów zrobiłem... Kolejny test:
pecet Napisano 6 Grudzień 2010 Napisano 6 Grudzień 2010 Ten test taki nie za ciekawy, pewnie chciałeś 'narysować' bryłe samymi refleksami, jak dla mnie są one zbyt mocne no i tam gdzie ich nie ma pozostaje tylko cimność.
Podstavsky Napisano 6 Grudzień 2010 Napisano 6 Grudzień 2010 Berger mam dokładnie ten sam problem co Ty. Napiszę Ci co ja zauważyłem. 1. Jasny kolor nadwozia jest znacznie łatwiej doprowadzić do stylistycznego ładu (biały srebrny czy nawet żółty) aniżeli czarny, czerwony czy niebieski. 2. Ciemne studio wygląda bardziej elegancko. 3. Nie można za dużo odbijać w lakierze przy stosunkowo mocno zmirrorowanej powierzchni "blachy" i twardym gradiencie światła/-eł powierzchniowych. Brzydko to wygląda i widać tragicznie opływające karoserię rozmazania, które w następstwie powodują degradację wizualną modelu - np. może to potęgować ewentualne bugi siatki. 4. Niekoniecznie używać map hdri. Cóż. Można by wymieniać dalej, ustawień jest cała masa, ale żeby trafić we właściwe i żeby się jeszcze podobało, to trzeba mieć albo kupę czasu, albo mieć wynalezione studio wcześniej, albo być prze gościem, który potrafi przeliczyć trajektorię fotonów w scenie. Można jeszcze kombinować ze szczęściem albo zostać minimalistą z jednym point light'em :D
Berger Napisano 7 Grudzień 2010 Autor Napisano 7 Grudzień 2010 Renderowanie na moment odstawiam na bok, wracam do modelowania:
pirx Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Bayer :) We wona tuts! pzd. Daniel //edit: Syzyf swojej pracy nie ukończy, a Berger... ;)
Karkosik Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 W pewnym stopniu, Syzyf cały czas pracował jednak wyników pracy widać nie było, w niektórych rzeczach Berger jest takim syzyfem. No chyba, że bedzie robił rendery 25k x 25k px i wtedy bedzie widać te żarniki i kabelki przy lusterku ._.
NV Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Nie modeluje się tylko po to aby było coś widać. On to robi przede wszystkim dla siebie, chodzi o pewien 'honor' jak już trzyma się taki poziom od początku to ciągnie się go do końca, wyobrażacie sobie ze Vision robi model z mega detalem i mówi, ze tego buga nie poprawi bo go nie będzie widać ? Ja nie. :)
blomd Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Jak to jest berger, że pakujesz tyle detalu, tyle osobnych elementów (z MS jak przypuszczam) i nie narzekasz na kompa... mój pewnie by miał już problemy z fps'ami w scenie... Może ja coś mam nie tak ze swoim sprzętem, może jest jakaś metoda żeby nie zamulało viewportu, albo jestem za bardzo wyczulony na te fps;y... hmm ;P Mam nadzieję, że będą zbliżenia jakieś porządne w renderach końcowych na ten detal, który nam prezentujesz ;)
Smoku Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 (edytowane) blomd wyłącz statystyki. włączone staty z wyświetlaniem fps`ów i polygonów powodują u mnie przynajmniej że przy około 3 mln poly średnia zabawa jest w viewporcie a z wyłączonymi śmiga nawet powyżej 10. Można je włączyć czasem by sprawdzić jak się sprawy mają :P Edytowane 8 Grudzień 2010 przez Smoku
Gość kakaku Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 W Imię Ojca I Syna!!! co ty człowieku wyprawiasz to ja juz nie wiem... ile poly?
blomd Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Smoku - wiem o tym. Z moich doświadczeń wynika jeszcze, że robienie grup najbardziej zamula - nie polecam.
Smoku Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 No najlepiej trzymać jak najwięcej się da obiektów pod jednym editablepoly. Jest dużo bardziej optymalne od grupowania. No ale nie zaśmiecajmy już wątku Bergerowi.
Janek Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Ee jedzie Gość po bandzie - to mi się podoba jak się bawić to na całego :) A propos przyłączam się do pytania ile to już ma poligonów jak z tym dajesz rade w viewportach ? Może ktoś utworzy nowy wątek pt. optymalna praca w viewporcie maksa z kilkoma mln poly lub 10 przykazań w pracy z .... bo wywiązała się bardzo ciekawa dyskusja między Blomd a Smokiem na ten temat.
Berger Napisano 8 Grudzień 2010 Autor Napisano 8 Grudzień 2010 Dzięki wszystkim, nie wiem dlaczego, ale przy ten projekt max znosi znacznie lepiej niż projekt Evo. Model exteriora ma w sumie 1.7 mln poly, tak więc nie jest to duża liczba, tyle samo +/- 500k poly na wnętrze, z tym, że wnętrze robie osobno, używam jedynie kilku obiektów wokół niego żeby zachować zgodność z modelem. Tymczasem kierownica, przy której zostało do zrobienia trochę detalu:
maciek.m Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 ślicznie to wyglada wszystko :) nie wiem czy padlo wczesniej to pytanie ale skad masz takie dokladne plany, kazdego kabelka w kabinie ? I dozucam sie do prozby innych, duzo koncowych renderow ze zblizeniem na detal :) powodzenia.
Berger Napisano 9 Grudzień 2010 Autor Napisano 9 Grudzień 2010 maciek.m: To akurat jest zawarte w cadowskich bazach. Kierownica prawie skończona, poza szwami:
Janek Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 Czyli model na którym się opierasz jest tak samo wykręcony?czy cadowskie bazy to jakieś fajne miejsce z referncjami którego nie znam - pytam poważnie bo nie wiem. Kiedyś tam miałem styczność z cadem ale nie kojarzę takich super modeli czy blue-printów. Ale prawdą jest też fakt że temat cadów i archicadów jest mi zupełnie obcy.
Smoku Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 To jest model tak samo szczegółowy. Berger robi model na modelu
Berger Napisano 9 Grudzień 2010 Autor Napisano 9 Grudzień 2010 Tak, tyle że ta baza cadowska ma naprawdę więcej detalu niż robie, ale póki co nie potrzebuje gwintów pod deską rozdzielczą czy obudowy od klosza. Powoli biorę się za pedały:
M4rcus Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 (...)Tak, tyle że ta baza cadowska ma naprawdę więcej detalu niż robie, ale póki co nie potrzebuje gwintów pod deską rozdzielczą czy obudowy od klosza.(...) Czyli graficy z Dodge-a pokazali ze jesteśmy 100 lat za XD
chudy Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 Czyli graficy z Dodge-a pokazali ze jesteśmy 100 lat za XD no nie o to chodzi. po prostu samochody się zwyczajnie projektuje w 3d. i pewnie z takiego właśnie projektu pochodzi model, pewnie i tak dość mocno ograniczony, na którym się Berger opiera.
M4rcus Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 no nie o to chodzi. po prostu samochody się zwyczajnie projektuje w 3d. i pewnie z takiego właśnie projektu pochodzi model, pewnie i tak dość mocno ograniczony, na którym się Berger opiera. przeciez wlasnie to napisalem :)
GRiPi Napisano 10 Grudzień 2010 Napisano 10 Grudzień 2010 M4rcus Tak, tylko to nie są graficy, a inżynierzy.
misiekINblue Napisano 10 Grudzień 2010 Napisano 10 Grudzień 2010 dokładnie to inżynierzy, a do tego takie rzeczy jak gwinty i temu podobne szczególiki w cadzie robi sie dość przyjemnie, nie wspomnę o np mechanicalu , catii czy innych softach przeznaczonych szczególnie pod projektowanie części (elementów maszyn) PS , jak patrze na tego viperka to normalnie mam strasznego banana na twarzy;) świetna robota i czekam na kolejne upy
Berger Napisano 11 Grudzień 2010 Autor Napisano 11 Grudzień 2010 Bawiłem się jeszcze tym nieszczęsnym renderem, coś takiego wyszło:
polka dot Napisano 11 Grudzień 2010 Napisano 11 Grudzień 2010 złoty lakier ekstra, ostatnie studio naprawdę fajne. tylko z kołami coś nie tak. wygląda jak ta terenowa wersja z serialu
slide Napisano 11 Grudzień 2010 Napisano 11 Grudzień 2010 Wygląda super. Tylko te brzydkie poszarpane linie przejść tonalnych na studiu. Musisz później porobić zbliżeniowe rendery żeby ten detal pokazać.
Gość kakaku Napisano 11 Grudzień 2010 Napisano 11 Grudzień 2010 Oczywiscie to kwestia gustu, ale jak dla mnie to samochod pwinien miec jeden kolor a stadio pozostac czarne, ale to jak mówie tylko moja opinia;) Zreszta jakiego koloru byc nie wybral to i tak bedzie zaje...fajnie;)
razor_v Napisano 11 Grudzień 2010 Napisano 11 Grudzień 2010 a jak model chwile postoi to wymodeluj na nim kurz... kosmos poprostu
bbandi Napisano 11 Grudzień 2010 Napisano 11 Grudzień 2010 No Berger najlepiej te rendery wyszły jak narazie.
NV Napisano 11 Grudzień 2010 Napisano 11 Grudzień 2010 No podszkoliłem cię trochę w renderowaniu. Teraz czas na rewanż z modelowania ;)
kozioo Napisano 11 Grudzień 2010 Napisano 11 Grudzień 2010 Tak jak pisze polka dot - za duże koła/profil opony Osobiście nie widzę sensu w przemodelowywaniu high poly na high poly, ale dobrze się bawisz i ładnie to wygląda, więc siedze cicho ;)
Berger Napisano 11 Grudzień 2010 Autor Napisano 11 Grudzień 2010 Ok, dzięki, przypatrze się tym kołom jeszcze. Wrzucam starszy biał test i ostatni czerwony; nie pytajcie co się z bokiem stało bo jeszcze sam nie wiem, choć przypuszczam, że są to efekty wprowadzania poprawek bez poukrywanych części modelu:
Stachu Napisano 11 Grudzień 2010 Napisano 11 Grudzień 2010 czerwony najładniejszy, chociaz bardziej widze go w niebieskim, tylko takim ciemnym jak GTS i w takim szarym studio a nie niebieskim. ale czerwony też jest ok. w ogole co do kolorystyki viperów fajnie wygląda jeszcze biały z niebieskimi pasami albo żółty z czarnymi ;)
pirx Napisano 11 Grudzień 2010 Napisano 11 Grudzień 2010 Czerwony jest najlepszy. Biały jakiś taki mdły wyszedł. //teraz jakby drzwi krzywe były?
NV Napisano 11 Grudzień 2010 Napisano 11 Grudzień 2010 Ciężko mi wytłumaczyć słowami więc posłużę się obrazkiem. Imo najwięcej można wyciągnąć z czerwonej wersji. Zresztą viper najczęściej jest czerwony z białymi/ czarnymi paskami bo ten kolor jest dla niego stworzony. Może coś w tym kierunku ?
plasti Napisano 12 Grudzień 2010 Napisano 12 Grudzień 2010 dlaczego to nie ma gwiazdek jeszcze??? 5* zloty wymiata apropo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się