Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 279
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

DrRambo - nie wiem jakie masz umiejetnosci modelarskie ale to ze sa trojkaty to nie jest zadna wada, trzeba tylko umiec nad nimi panowac.

Napisano

Cholera. Fajter mnie ubiegł z tymi trójkątami. Ale napiszę również: Trójkąty to nie jest nic złego. Nie są wyznacznikiem skilla modelarskiego. w niektórych miejscach są potrzebne, w niektórych inaczej siatki nie można rozłożyć. Ale nie są niczym złym jeżeli modelarz potrafi je umieścić w takim miejscu że nie będą stanowić problemu. Drugie to że ktoś ma trójkąty w siatce i model wygląda dobrze to znaczy że ten modelarz jest lepszy od takiego który ma same quady. Bo chociaż potrafi zapanować nad nimi i ich się nie boi.

 

A co do samego modelu to zaiste zacny.

Napisano

Sorry za spam ale jak już jesteśmy przy trójkątach to ogarnijcie to

sdsdsdasd.png

Wynik eksportu wielkiego n-gona powstałego po zabawie spline'ami z maxa do blendera... na śmierć zapomniałem go pociąć na f-gony i jeb. Siatka jak Polski Rząd. Jak na tej zębatce dostrzeżecie quada to gratuluje wzroku. :) Jeszcze raz sorry za offtop

Napisano (edytowane)

A zapytałem tylko o lowpoly :)

już koniec tematu trójkątów. model wyglada conajmniej świetnie i czy są trójkąty czy ich nie ma to jest najmniej istotna sprawa. Berger potrafi zrobic siatke z trójkątami i chwała mu za to, jak dla mnie jest niedoścignionym wzorem do naśladowania.

Edytowane przez Samot-nick
Napisano

No tam tak nie do końca trójkąty sa :P Z daleka tak wyglądają ale na podstawie tego trójkąta jest edgdeloop dzielący ją na 2 części, robiąc z figury czworokąt. Nie jest to rozwiązanie idealne i coś tam się marszczy ale jest to już są dość mało istotne zmiany, w kolejnym modelu może zwrócę większą uwagę na ten problem, tylko nie wiem czy jest sens tak idealizować modele w poly :P Jak ktoś chce mieć idealnie równo i cacy to nurbsy zapraszają :P

 

Dorzucam render podobny do tego co kiedyś robiłem, z tą różnicą, że postanowiłem nieco podciągnąć krawędzie i zaokrąglenia bo wyglądały nieco plastusiowo i mało technicznie, na ten moment tak to wygląda:

 

15.jpg

Napisano

bvnghbvun

 

^ Sorry ale w tym miejscu szczęka opadła mi na klawiaturę. Ale jak to?! Przecież tak nie można?! Co?! Cholera. Muszę to powiedzieć - Zazdroszczę umiejętności, nic mi nie pozostaje jak tylko pogratulować i pochylić czoła. Jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy model samochodu jaki kiedykolwiek widziałem.

Napisano (edytowane)

Berger z przyjemnością popatrze na twoją robote w nurbsach w jakimś tutku może się czegoś naucze, już tam widziałem cos klepiesz w aliasie niestety alias to dla mnie za duży korek i generalnie nurbsów nie ogarniam nawet w rhino :(

ten ostatni render to ile sie robił??

BTW widziałem dzisiaj ten samochód na żywo. stałem, oglądałem, dotykałem :) jak go tylko zobaczyłem pomyślałem "o, Bergera furka na podjeździe", jak coś to biały na żywca nie wyglada tak ciekawie także jak ktoś się zastanawiał nad kupnem to nie polecam :) za szybko się brudzi

 

"z daleka tak wyglądają ale na podstawie tego trójkąta jest edgdeloop dzielący ją na 2 części, robiąc z figury czworokąt." i dlatego moje modele wygladają jak wygladają bo nie ma pojęcia o czym mówisz :D

Cent

Edytowane przez Samot-nick
Napisano

Cent: Heh dzięki, ale chyba nawet nie masz pojęcia jacy giganci w świecie robią fotki w 3D :D

 

indian, #Pawel, Kramon, Jaack, ..:: WIKTOR ::..: Dziękuję bardzo :)

 

Sebazx6r: Co masz na myśli mówiąc wyrwać się z safe zona :D?

 

A teraz pytanie z innej beczki; czy ktoś już zakupił najnowszego wspaniałego 3ds maxa 2014 i spotkał się problemem powalonych rozmiarów pustych scen? Pusta scena po restarcie kompa waży mi 580mb, otwarcie samego modelu to juz 2,9 GB. To jest moim zdaniem trochę chore, że taka aplikacja ma tak debilne błędy... nie działa import sceny bez, z hierarchią, nie działają żadne skrypty na nody, nie działa żadna optymalizacja...po prostu ręce opadają bo renderować ani nic innego się po prostu nie da....

Napisano

Jakoś przebolałem to wszystko i udało mi się wypluć taki testowy; chciałem to złożyć na osobnych passach ale jeszcze mi się tego zrobić nie udało, renderuje jeszcze raz z lepszymi maskami obiektów i poprawnie ustawioną gammą 2.2 więc może coś mi się uda mi ruszyć. Ktoś może wie jak w PSie zaznaczyć np karoserię jeśli mam maskę z nią i na tej masce jest ona objechana czerwonym kolorem? Color selection w efektywny sposób pozbawia mnie AA i jakoś nie mogę z tego wybrnąć...

 

18_2.jpg

Napisano

Dodaj kaustykę od kół to Ci nikt się nie będzie czepiał, ostatnio na to ludzie patrzą.

 

No, a na poważnie to bardzo ładne render, dla mnie odrobinę za bardzo nasycony kolorami ale po prostu ładny.

Napisano

xmass: Dzięki wielkie, w sumie sam się zdziwiłem ale przynajmniej motywacja dodatkowa jest :P

hkropinski, Biolo_idiota: Dziękuję, może kolory faktycznie za bardzo nasycone, będę jeszcze w przyszłości korzystał z tej HDRki to zwrócę na to uwagę.

 

Tymczasem wracam do modelowania, czas zabrać się za rzeczy, których nienawidzę robić, chyba bardziej niż lusterek :D No nie dobra lusterka są najgorsze. Tutaj na razie tarcza, cały zacisk to na razie baza więc jeszcze nie wrzucam:

 

25.jpg

 

26.jpg

 

27.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

Berger, masz racje że istnieją tacy giganci w świecie 3D którzy robią zdjęcia. Moim zdaniem jesteś bardzo blisko. Śrubki mają gwint?

Napisano (edytowane)

Cent: Nie mają ale masz serduszko bo teraz dopiero tam błąd zauważyłem :P

 

Samot-nick: Pewien pan na cg-cars wrzucił darmową hdrkę, tutaj link:

 

HDRI

 

Tutaj jeszcze szybki testowy tarczy, materiały są dosyć kiepawe i są niezbalansowane ale to tylko mały test:

20.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Berger
Napisano

Jak dla mnie ten render z wiatrakami kosa i nie ma sie co na sile czepiac. Ja z kolei mam pytanie skad masz HDRke i backplate wlasnie z tego ujecia ? A co do twojego pytania odnosnie maski karoserii. Wyrenderuj sobie maske w kolorze czerwonym (badz zielony czy niebieski, do wyboru) zapisz to jako *.tga i pozniej w PSie jako selekcji wybierz po prostu kanal koloru jakiego jest twoja maska.

Napisano

Pawelkos: HDRK'a jest z http://hdri4you.com/, tam dodają co trochę nowe i w sumie fajne sety są za niedużą kasę w porównaniu z maground itd :D Jeśli chodzi o color select to na nim działałem ale on mi wywala AA, nie ważne jak go ustawię zawsze coś utnie a ja tutaj muszę mieć pełne AA zachowane.

Napisano

jak wyrenderujesz se maskę z AA i tak dalej wrzucasz do photoshopa to i strzelasz alt+g i z tego co pamiętam AA jest zachowane :D no można jeszcze wyrenderować 4x rozdzielczość i potem zmniejszyć ;]

 

co do tarczy to podejdź do jakiegoś auta bardziej sportowego i się przyjrzyj albo do codziennego i zobacz jak to wygląda. zdecydowanie zadurzo rdzawek i tym podobnych powinno więcej być cyrkulacyjnych otarć.

  • Like 1
Napisano

Berger ja nie mowie o color select, tylko o wyborze poprzez kanaly, zakladka "channels" w tym samym miejscu co zakladka "Layers"

 

 

Kramon Berger po prostu robi tarcze ceramiczne a tak one wlasnie wygladaja

Napisano

Kramon, Pawelkos: Co do tarczy to oboje macie racje, ceramiczne mają ten charakterystyczny wzór ale popełniłem też błąd nakładając bump wyciągnięty z diffa textury ceramiki, muszę tam dać tak jak mówi Kramon okrągłe zarysowania.

 

Pawelkos: W sumie o tym nie pomyślałem, dzięki :P A nie ma innego sposobu na nieregularne kolory? Szukam rozwiązania aby wyciągać te maski np. z vray wire gdzie mam wszystkie obiekty i nie muszę renderować czegoś kilka razy lub mieć 5xmultimate.

Napisano
Berger ja nie mowie o color select, tylko o wyborze poprzez kanaly, zakladka "channels" w tym samym miejscu co zakladka "Layers"

 

 

Kramon Berger po prostu robi tarcze ceramiczne a tak one wlasnie wygladaja

 

Wiem jak wyglądają :D bo mój znajomy jak i zarazem sąsiad ma tarcze ceramiczne :> w RS6.

Napisano (edytowane)

xmass: Jasne, zaraz wrzucę ;) Tło robione w PS.

 

Dzisiaj nic nie modelowałem, za to poświęciłem troche czasu ustawieniom rendera i tym maskom w PS, całkiem przydatne ale muszę się nauczyć to balansować :P Tutaj efekt:

 

22res.jpg

 

I studio tarczy:

 

35.jpg

Edytowane przez Berger
Napisano

generalnie lepiej niż fotki od Mercedesa :D ehehe. ogólnie nie wiem czy to wina HDR'a czy czego ale... Nie pasuje mi ten refleks tzn widzisz jak by HDR był w połowie ucięty na tylnym zderzaku.

Napisano

To samo co Kramon wyglada jakby HDRka byla zle zorientowana i czemu tam gdzie jest gwiazdka mercedes to to koleczko jest cale biale ? A tak poza tym to mucha nie siada

Napisano

Xiz0r: Dzięki, nie, zrobiłem to co mówił Pawelkos, korzystasz z multimatte, tam co prawda są tylko 3 sloty ale to dlatego, że istnieją 3 główne kolory, dzięki czemu można te maski wyciągnąć łatwo z PS wraz z AA poprzez kanały. Multimatte można sobie dodawać bez ograniczeń, tylko potem po prostu więcej plików jest.

 

Kramon, Pawelkos: Dzięki wielkie, co do tego złamania to nie wiem czy o tym samym miejscu mówimy, ale jeśli chodzi o miejsce tuż nad logiem AMG ( w miejscu rejestracji) to tam jest fizyczne załamanie krawędzi na obu płaszczyznach. Co do loga to jest tam trochę płasko, jako że tam jest miejsce na logo i akurat w to miejsce trafił jasny refleks, miałem to zmienić bo też mi nie pasowało ale w końcu zostawiłem jak jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności