Skocz do zawartości

Wiz: City of sciences


Rekomendowane odpowiedzi

Dawno nic nie wrzucałem a ciekawy jestem opinii.

Pracka przygotowana na konkurs Evermotion, którego wyniki zostały dzisiaj ogłoszone.

Sporo rzeczy było niedopracowanych - jak będziecie się dokładnie przyglądali to na pewno je zauważycie. Przyznam, że zabił mnie trochę czas - w sumie robiłem to pomiędzy godzinami na kontrakcie a swoimi zleceniami - na koniec już nie było za bardzo kiedy postpro zrobić, dodatkowo odczuwałem pewne przemęczenie tematem - tu wielkie dzięki dla Pressentera i ludzi z IRC'a max3d za wsparcie w ostatnich chwilach. Wielkie dzięki należą się też Dunie (pewnie niektórzy zdziwieni ;p ) za zagrzewanie do pracy - te "ochy" dały mi trochę siły.

Podejrzewam, że duża część z Was stwierdzi, że to co pokazuję to w sumie nic wielkiego ale włożyłem w to trochu pracy i serca, sporo się przy okazji ucząc. Bardzo miłe oderwanie od codziennych wizek.

Soft to max, v-ray (choć miał być Ultra render ale tu jeszcze ostro walczymy), delikatne postpro w ps.

Koledzy z forum landkite (zupełnie nie związani z branżą) zwrócili mi uwagę na fakt, że lepiej oglądać to w pełnej rozdzielczości.

Naturalnie chętnie przyjmę "na klatę" nawet najostrzejszą krytykę

 

fullfinal.jpg

part01.jpg

part02.jpg

 

Pozdrawiam,

Marcin

Edytowane przez KaeMS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hehe, nie zdążyłem już zrobić ani dinozaura ani podpór pod wiaduktem (widać to na zbliżeniu). Gratuluję znajomości miejsca - dino jest tylko na niektórych zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater

Konkurencja była spora i mocna, gratuluję ukończenia i świetnej pracy.

 

5*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za gwiazdki :D wiele to dla mnie znaczy.

 

Slowiak - owszem konkurencja ostra i m.in. dlatego przewaliłem ale ... next time.

Stachu - co do ujęć - spokojnie, będą ... trochę to potrwa z tego co widzę ale ujęć statycznych będzie jeszcze co najmniej kilkanaście - obiekty otaczające są w 90% gotowe. Planuję także animację ale i ujęcia i animacja muszą poczekać. Trudno w tej chwili powiedzieć czy to tygodnie czy kilka miesięcy. W tej chwili w podobnym systemie pracuję nad innym obiektem - Auditorium de Tenerife - mam na to dużo mniej czasu i dobrze jest jeśli wygospodaruję po 0.5h dziennie a sam obiekt ma kilka miejsc, z którymi mam problemy (dysponuję wyłącznie zdjęciami) ale to już osobny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gołębie są plane + alfa w opacity - nie wyrobiłbym się w terminie gdybym miał je jeszcze modelować. Latające śmieci "ulotki" to 6 czy 7 poskręcanych w różny sposób oteksturowanych plane + multiscatter na boxie z dużą ilością podiałów z kilkumetrowym noise (jako modyfikator). Nie bardzo wiedziałem jak szybko uzyskać duże zróżnicowanie rozwianego śmiecia i zależało mi też na jakiejś tam kontroli nad tym co lata. Stachu pytał dlaczego tam tyle latających śmieci - po prostu: była wersja z różnymi ludzikami, basenami dmuchanymi itd. ale wyglądała beznadziejnie - musiałem znaleźć jakis wypełniacz bo zupełnie pusto wyglądało po prostu źle. Z tego samego powodu znalazły się tam gołębie - musiałem uzupełnić kompozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KaeMS po pierwsze gratuluje świetnej pracy i wytrwałości podczas trwania konkursu. Miło się z Tobą gawędziło :) Pracuj dalej nad tym projektem bo warto go jeszcze poeksploatować. Moim zdaniem pomyśl nad kilkoma rzeczami które uporządkują tutaj trudną ze względu na duży obiekt kompozycję: daj atmosferę na dalekie plany, cofną Ci się i odseparują od głównego motywu budynki w oddali, pomyśl od oddaniu ruchu w tej statycznej scenie np. lekko rozmywając kolejkę jadącą po lewej w oddali. Fruwające śmiecie mogą zrobić się bardziej czytelne jeśli spróbujesz kilka z nich "podprowadzić" nieco bliżej kamery. Oglądający będzie mógł łatwiej odczytać co to fruwa również w dalszych planach. Lekki motion blur i tutaj nie zaszkodzi itp, itd :) Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa wizja, zgrzytają mi jedynie okna na samej górze, wyglądają jak pleksi z chamską cubemapką ;) Ostre odbicia plus te gołębie sprawiają, że ten fragment ma za dużo chaotycznych szczegółów męczących wzrok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Neb - planuję eksploatować go jeszcze dłuuuugo i do granic możliwości. Jest v-ray, będzie Ultrarender, animacje, więcej ujęć ... ale na spokojnie. Chcę na nim jeszcze powalczyć z nauką postpro. Nie mam najmniejszej ochoty walczyć raz jeszcze z mapowaniem - no,chyba że na Auditorium nauczę się więcej niż przypuszczam (w moim wieku z nauką już nie tak łatwo ;p )

Na razie ten projekt mnie niesamowicie zmęczył - straciłem do niego dystans a co gorsze zapał. Dlatego muszę go odłożyć na jakiś czas ale z tego co widziałem jak wychodzi to po renderze Ultrasem to nie potrwa to szczególnie długo (jak patrzę na to w maxie to mi się odechciewa ale jak widziałem rendery z wyżej wymienionego silnika to mnie zatyka).

Na razie zapraszam za kilka dni do komentowania mojego nowego WIP'a (wczoraj nawet udało mi się znaleźć całą godzinę na modelowanie :D ).

DrJudym - nieco dziwne jest to odbicie - sam dobrze nie wiem czy to jest część "szklarni" stojącej na przeciwko tego budynku czy jego druga strona.

adam_m - ok, poszukam czy coś zostało i ewentualnie wrzucę. Co do budynków - to tak jak napisał Neb:muszę powalczyć m.in. z fogiem.

 

Raz jeszcze wielkie dzięki wszystkim za ciepłe przyjęcie. Postaram się nie zawieźć Was także następnym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synuś - tu nie chodzi tylko o wiarę w siebie (której jak słusznie zauważyłeś za dużo nie mam) ale także o świadomość, że pracując nad tym tematem zderzyłem się ze sprawami, które mnie zwyczajnie przerosły - m.in. poprawne unvrapowanie budynku w pierwszym planie, dobre postpro, etc. Może gdyby nie te braki to zająłbym jakieś tam miejsce, na pewno byłoby więcej powodów do zadowolenia z siebie. Ok, pod pewnymi względami mogę być z siebie zadowolony ale nie mogę powiedzieć "wyszło mi PERFEKT - nie ma nic co mógłbym dodać lub zmienić".

Nie przestaję drążyć tematów, w których mam braki - dlatego walczę o jakieś tam wolne chwile na równie ciężki (jak dla mnie) temat. Generalnie - dużo walki ale jeśli się nie poddam to może osiągnę cel. Im więcej ciężkich prób tym lepiej - mam wrażenie, że nawet nie do końca udany nietypowy projekt daje mi więcej niż 10 domków, wnętrzaki czy jakieś osiedle, które na szybko zostało zrobione na szybko (bo termin jak zawsze zbyt ciasny) w ramach codziennej pracy. Tym bardziej, że przykładowo ten projekt traktowałem jako świetną zabawę - niemal do końca bo pod koniec miałem już serdecznie dosyć i mało brakowało żebym go odstawił.

Wielkie dzięki za fronta (mój pierwszy :) ) - dodaje skrzydeł.

 

Ale się rozpisuję ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra architektury stwarza napięcie - śmieci tylko przeszkadzają w odbiorze ; )

Popieram poprzedników, gdybyś troszeczkę 'utopił' we mgle drugi plan, pierwszy byłby ostrzejszy i znacznie zdominował. Chętnie zobaczyłbym ujęcie np. w nocy.

Wykonałeś kawał dobrej roboty - oglądałem inne prace konkursowe, duża konkurencja!

 

Dobry szkic, profesjonalna kreska!

 

keep it going!

 

cieply

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choroba, powinienem o tym wcześniej napisać ale nie pomyślałem- szkic, który wrzuciłem jako miniaturę tematu nie jest mój (ja akurat zupełnie nie potrafię rysować a trzymanie w dłoni czegokolwiek do pisania czy rysowania po kilku minutach sprawia mi piekielny ból). Szukając fotek wygoglowałem go, spodobał mi się i używałem od początku konkursu jako miniatury tematu. Zaraz to naprawię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie świetna praca! Nie dołuj się - na prawdę odwaliłeś kawał świetnej roboty... daleko mi do Ciebie ;) Szlifuj rzemiosło a na pewno Ci się to zwróci z nawiązką. Wierz mi.

Szkoda, że ja takiej motywacji nie mam i nie trafiło mi się zlecenie na tak wielką skalę. Dajesz rade. Trzymaj się tego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za wszystkie opinie. Dołek minął, zmotywowany frontem i do tego jeszcze dobrze wylatany ;] ( kite ) zabieram się za zmiany, poprawki, etc. Mam nadzieję, że nie zawiodę :)

 

Mr_SAN - to nie jest praca na zlecenie tylko na konkurs. Konkurs się zakończył, a że poziom był dosyć wysoki to nie zaliczyłem nawet wyróżnienia ( ... ale następnym razem ... dam czadu ... jeśli znajdę coś jeszcze bardziej pop... :D ). Teraz po pewnych przeróbkach poza moim portfolio praca trafi także do galerii Ultrarender (render już nie v-rayowy, za jakiś czas animacja, itd. itp. ). Jeżeli ktoś będzie zainteresowany to w odpowiednim czasie wrzucę screencasty na forum.

 

Na razie kończę zbierać wszystkie uwagi. Jakby komuś jeszcze coś wpadło w oko (pewnie jest tam jeszcze coś, co przeoczyłem i nie wpisałem w listę poprawek :) ) - proszę walić prosto z mostu :)

Edytowane przez KaeMS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, na poczatku gratuluje swietnej pracy, i fronta ;) bardzo fajne rednerki, a teraz to co bym poprawil:

- tych smieci w moim odczuciu stanowczo za duzo

- tramwajowi i autu na moscie przydalby sie motionblur, zwlaszcza tramwajowi bo wyglada jak widmo taki pusty

- choinki troche za ciemne, wiem ze ogolnie drzewa iglase sa ciemne, ale jasniejsza zielen troche by je ozywila;

- skoro juz stawiles ludzi, to moze przydalby sie tez jakis ludz idacy na pierwszym planie

- golabkom tez by sie przydal motionblur

- troche nie pasuja mi te rzedy ukosnych filarow, a konkretniej wydaje mi sie ze te kandy sa troche za ostre(nie wiem czy dales na nich drobny chamfer) po prostu wygladaja za idalnie, no i rzuca sie powtarzajaca tekstura bruda, tak kazdym taka sama.

 

To chyba tyle uwag ode mnie, nie chce zeby to bylo odebrane jako wymadrzanie sie, bo praca mi sie bardzo podoba, ale moglbys ja jeszcze popracowac bo wydaje mi sie ze mozna wiecej z niej wyciagnac, sorry jesli cos potorzylem co mowili inni ale nie czytalem calego watku ;p

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawelkos wielkie dzięki za pomoc. W sumie niemal wszystkie uwagi się powtarzają ale o ile się nie mylę jesteś pierwszym, który zauważył i zgłosił powtarzalność tekstury brudu :) Zbieram siły i czas na powrót i rozszerzenie tematu, więc wszystkie zuaważone braki będę brał pod uwagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JoseCenseco - Hola :) Dzięki za opinię. Co do śmieci - uwarzam, że jako "wypełniacza" można w takim przypadku użyć czegokolwiek, co nam odpowiada. Jak zauważyłeś nie jest to typowa komercyjna wizualizacja - wizualizacje architektury Santiago Calatravy robię jako coś w rodzaju "oddechu" - odpoczynku od typowej komerchy, której płodzi się naprawdę masę. Czasami człowiek ma już naprawdę dosyć któregoś z rzędu domku, osiedla czy wnętrzaka - piękny słoneczny dzień w środku lipca (bleeeee). Przy okazji nieźle podnosi to skilla (nie ma to jak połączyć zabawę z nauką) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności