Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Tak jak obiecaliśmy, wrzucamy animację przedstawianego wcześniej projektu:

 

unled2el.jpg

 

Projekt: Hakan Kiran

Muzyka: Dawid Pajdzik

 

Format HD 720, 5min

Z kontraktowych 3 tygodni na liczenie zrobiło nam się 6 dni :/ Na szczęście jakoś się udało co oczywiście odbiło się na jakości... Mieliśmy porpawić kilka ujęć do portfolio, ale zmęczenie materiału sprawia, że nie za bardzo mamy ochotę do tego wracać. Może kiedyś... (tak tak, wszyscy wiemy jak takie gadanie się kończy :D)

 

Wrzucam bardziej jako ciekawostkę do obejrzenia, bo przy okazji wizualizacji wytknęliście masę błędów, których jesteśmy dzięki temu świadomi. Oczywiście chętnie wysłuchamy waszych spostrzeżeń, szczególnie tych krytycznych. To pierwszy projekt tych gabarytów, następnym razem mamy nadzieję, że będzie lepiej :)

 

Pozdrawiamy,

Tomek, Maciek i Dawid

Edytowane przez SWRSC
  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A więc od początku :)

 

Wejście z kosmosu , kula ziemska i tak otoczka wokoło niej wyszły moim zdaniem rewelacyjnie, również ruch kamery był tutaj bardzo fajny . Następnie chmury, również rewelacja. Całość zapowiada się świetnie . Widok z perspektywy ptaka i wolne schodzenie w dół tak samo, dalej trzymało poziom. Pierwsze ujęcie już samego osiedla bez szału ale bardzo przyzwoite. Sytuacja pogarsza się im bardziej kamera zgłębiała się między budynkami. Nie dorobione z-depth mapki, drobne błędy i inne niedoróbki. Miejscami sztuczne światło i materiały lub ich brak. Wymieniać można by sporo, cała animacja zaczyna przypominać trailer gry sims 4 bardziej niż wizualizacji osiedla. Potem chwila oddechu, wizualizacje wnętrz , tutaj poziom podskoczył w górę i pojawił się uśmiech na twarzy :-)

Następnie przeskok na widok z basenem. Shader wody jak i sama jej animacja znów pozostawia wiele do życzenia. Znów kilka lepszych ujęć z góry i tych gorszy z dołu. Aż w końcu wersja nocna , która wyszła naprawdę super, ukryły się te mankamenty ,które kuły w oczy w wersji dziennej , a pojawiły się same superlatywy na pierwszym planie.

 

Tak mniej więcej wyglądały mojej odczucia podczas oglądania materiału :) Teraz co istotne , zdaje sobie sprawę jaki ten projekt był ogromny, ile rzeczy do zrobienia, ustalenia z klientem , aż w końcu ich pełnej realizacji. Więc to oczywiste , że tak duża animacja to nie still w którym można sobie wszystko ładnie dopieścić , dlatego jestem pełen podziwu wkładu pracy w ten projekt, bo mimo niedoróbek to naprawdę widać !

 

Mam nadzieję, że dzięki tak dużemu zleceniu, teraz nabraliście wprawy i doświadczenia abym móc następnym razem pokazać jeszcze więcej smaczków i wywołać jeszcze więcej uśmiechu na twarzy.

 

Pozdrawiam.

Napisano

NV masz 100% racji w tym jak to się czyta - te same odczucia mam, nocne dużo maskują, ale największy problem był z ujęciami niżej i detalu. Zamiast 3 tygodni - 6 dni na przeliczenie tego. Sporo błędów popełniliśmy przy tym zleceniu co wynikało z braku doświadczenia - nie tylko od strony graficznej, ale również organizacji i zarządzania całością. No ale od czegoś trzeba zacząć.

Dzięki za wyczerpujący komentarz :)

Napisano

Nie wiem co napisać. Full szacun. Błędy są, NV ich trochę wymienił, mi wpadło w oko kilka mocniej migających elementów (możliwe, że kwestia rozdziałki albo kompresji) ale przy tak wielkim projekcie ... wiadomo. Ogólnie - wgniata :) ******

Gość fishinthewater
Napisano (edytowane)

@NV zapomniał dodać że jego wypowiedź to takie combo z dyskusji na IRC'u kilku osób. Jak wpadniesz wieczorem to Ci damy poczytać logi ;)

 

pzdr.

Edytowane przez fishinthewater
Napisano

Animacja naprawdę ładnie wyszła. Najmniej potrzebne ujęcie jak dla mnie to gdy para rozmawia na balkonie przy pustym mieszkaniu i pozasuwanymi drzwiami bez uchwytów.

Nocny robi dobry efekt ale tak jak wspominałem już kiedyś przy ujęciach statycznych masa niedoświetlonych uliczek. Doszły teraz jeszcze samochody bez świateł:(

Napisano

Moje jaja czują się małe.

 

Pieć gwiazdek to za mało.

 

Na jakim monstrum liczyliście to wszystko? Ile ramu miało?

 

Imo jedynie zbliżenia na płaska wodę w basenie mogliście oszczędzić.

 

W tle wizek wnętrz była jakaś prerenderowana mapa hdri, czy prawdziwa geometria?

 

 

Jak optymalizowaliście to wszystko? Osobne "poobcinane" sceny, by w kompie znajdowało się tylko to co widać, czy ładowaliście wszystko naraz bez spiny?

 

 

Gratz.

Gość Chrupek3D
Napisano

Podziwiam ogrom pracy, szacunek za zamknięcie projektu.

Słychać, że muzykę robił "ktoś", a nie sąsiad, czy znajomy znajomego...

Co do jakości się nie wypowiem, bo o czym tu gadać... będę robił podobne projekty to wtedy mogę oceniać, na dzień dzisiejszy za mały urosłem jeszcze ;)

Ogólnie gites sprawa.

Napisano

dziękuję wszystkim za komentarze,

 

Tores: miały być światła, ale obliczyłem, że nie wyrobimy się w 6 dni z renderem :/ a wyrobiliśmy na styk.

 

GRiPi: liczone łacznie na około 7 kompach (mówię około bo część sekwencji liczyli panowie z PMD), u nas na kilku i7 980, 990, 920 w PMD na jakis xeonach. Kompy po 16gb ram.

Co do optymalizacji to nie było czasu żeby podzielić scenę na mniejsze części i dopieszczać - cała animacja była liczona z jednej, dużej sceny.

W tle wizek wnętrz są zwykłe jpg.

 

Chrupek3D: wreszcie ktoś docenił Dawida :) dostał wieczorem animację i do rana to skomponował. A samego Dawida możecie posłuchać na żywo w filharmonii w Gorzowie Wlkp :)

Napisano

Olbrzymi temat do ogarnięcia. Wyszło bardzo dobrze. Oczywiście jest parę niedociągnięć, ale przy takim temacie to nie do uniknięcia. Najlepszy moment jak dla mnie to przejście między dniem i nocą jak i cała część nocna. Oprócz ostatniego ujęcia, które jakoś nie pasuje do reszty i wygląda trochę jak dołożone na siłę.

No i tak jak Chrupek już napisał. Widać, że muzyka pisana dokładnie pod ten projekt :) Bardzo fajnie to wszystko pasuje do siebie.

 

Gratulacje ukończenia takiego projektu.

 

Pozdr.

Dawid

Napisano

to przejście z dnia na noc tez ma niedociągnięcia - przy MotionBlurze krzaki powychodziły i niebo źle siedzi. A ostatnie ujęcie to racja - na siłe, bo już nie było tych 3-4 h na przeliczenie czegoś.

Napisano

w sumie fajnie, poza 2 rzeczami - ulicami bez textur, i slabymi odbiciami brierek szklanych na tarasach - mogles je wzmocnic duzo bardziej,poza tym to git, fajna postprodukcja :). a co do przejscia dziennego w nocne nie dalo sie podstawic animowanego jakiegos tla? gdzie sie niebo howa za horyzont?

Napisano

Animacja fajna i poprawna:)

super zlecenie gratulacje.

wnętrza uważam że są super i nie brakuje niczego po za błędami o których wiecie.

ale ujęcia zewnetrzne.

Jak dla mnie to brakuje trochę klimatu. nie czuje się 40 stopniowego upału.

mało palm i eukaliptusów.

No ale może to przez walkę z czasem.

Ludzie - ale to nie tylko w tej animacji jak narazie wygladają słabo i zastanawiam sie czy albo jak ich w animacji unikac czy oni są wymagani przez klientów?

W animacjach purerender naprzykład wogóle nie ma ludzi.

Napisano

Wirnik - w pierwszej wersji wizek nasadziliśmy palm... po czym dostaliśmy info od klienta, że w Istanbule nie ma palm, jedynie sporadycznie :D

Co do ludzi to tak - klient wymagał animowanych ludzi 3D.

 

ola-f -

i7 920OC 4.2Ghz,

i7 980X

i7 990X

i7 930

2x xeon 1.89

Napisano

No pracy było pewnie co nie miara, gratulacje!

Film ogląda się bardzo fajnie, wogóle nie czuć tych 5min.

 

Najbardziej mnie ugryzły flickery na daszkach oraz niezbyt solidnie złożone niebo przy zachodzie słońca.

 

Pytanie, jak renderowaliście? (Szczególnie o exterior pytanie)

Na jednym pass-ie czy na kilku? Jeśli na kilku to na jakich?

 

I kolejne: jak było z ujęciami? Robiliście storyboard wewnętrznie czy dostaliście jakiś gotowy lub jakieś wytyczne i hulaj dusza?

 

pozdrawiam!

Napisano

Levus: storyboard mieliśmy robić wewnętrzniew normalnym toku prac, ale nagle okazało się, że inwestor przycisnął naszego klienta z terminem. Musieliśmy oddać animację dużo wcześniej, dlatego też nic tu nie ma ładu i składu. Pakowaliśmy do liczenia cokolwiek by aby tylko kompy pracowały nie tracąc ani godziny.

 

Jesli chodzi o passy to: RGB, RawLight, kilka multimatte, z-depth, specular.

Napisano

Ogromniaste przedsięwzięcie i graty wielkie ukończenia. Widać jaką nieziemską pracę wykonaliście. Całość robi dobre wrażenie, szczególnie te wieczorne ujęcia. Jest kilka rzeczy, które są słabsze, ale to już wymienili przedmówcy. Ze swojej strony dorzucę, że bardzo mi brakowało tekstur na dachach i urządzeń na tychże (kominy, wentylacje itp). Niemniej jestem pod wrażeniem tego czego dokonaliście.

P.S. Jak zrobiliście te chmury?

Napisano

Świetna rzecz i niezły rozmach całości.

 

Mam przy okazji pytanie techniczne. Czy przy tak wielkich powierzchniach terenowych wszystko jest w skali 1:1? Czyli jeśli obszar ma powiedzmy 1km2 to tak skonfigurowana jest też scena?




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności