Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

jakbyś sobie natrzaskała bąble jako brushe i pozniej tylko poprawiła fakture wokół nich wygladałoby nieźle. Teraz tylko osiągnęłaś efekt wylizanego szkicu. Szkoda, bo przez to zatracił sie charakter ołówka a nie doszło nic co daje digital - klonowanie detali, faktura skóty, łatwa kontrola nad światłocieniem.

  • Odpowiedzi 444
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ola-f - o kurde, no wiedziałam,że słabo jest ale po tym co napisałeś no to wstyd że to pokazałam :)

 

Taki tam niedokończony malun w tą piękną zimową pogodę

flower_sketch%20copy.jpg

Napisano
Pinokio - fajnie skojarzenie hehe :D dzieki :D

 

Z detalami jeden z powyzszych konceptów.. hm... wyszedł jak wyszedł :/

monster_detailed_concept.jpg

 

zwróć uwagę na walor jak ci jego prawa noga do przodu wyskakuje a tak nie powinno być + przestrzenność poleciała przez kolana

Napisano

yarosh - faktycznie, powinno byc na odwrot :/ . No nic, wroce jeszcze do tego kiedyś i to naprawie :)

 

A w międzyczasie tempera still life speed-painting :))

 

IMG_3885.JPG

Napisano

telthona - dzieki! Hm, a może faktycznie :o

 

 

Pare ćwiczeń :) Na początek chatka zielarza

Herbalist_hut.jpg

 

wieża maga

Mag_tower.jpg

 

Przesłitaśny projekt znaków zodiaku :)

signs%20of%20the%20zodiac%20vector.jpg

Napisano

storyboard naprawde spoko czuć kompozycje w tych malutkich rysuneczkach :)

co do portretu proponował bym skupić się bardziej na proporcjach i konstukcji. Gosciu jest w charakterze bo poznaje że to bohater twd ale proporcje lecą.

Napisano

Wielkie dzięks :) ! Właśnie te proporcje to jest ciężki temat u mnie, ćwiczę i ćwiczę ale coś mozolnie idzie mi to :)

 

Żeby pusto nie było [tusz & PS]:

Ink_sketch_landscape_sea_2.jpg

Ink_sketch_landscape_sea_3.jpg

Napisano

Dobra kolorystyka jest na ostatniej pracy. Zielenie bym jeszcze zróżnicowała, ale piasek, skały, woda są bardzo smaczne. Na skałach w wielu miejscach wyłania się ładna faktura, jednak musisz popracować nad oddaniem charakteru powierzchni wody, bo tafla przypomina nieco leżące włosy. Nie wiem też, czy nadanie niebu jednolitej bieli jest dobrym pomysłem. Na zdjęciach niebo lubi się przepalać, ale ludzkie oko potrafi wyłapać niuanse nawet bardzo jasnego nieba.

Napisano

Karola-j - dzięks za ocenę :) faktycznie z tą wodą coś kiepsko mi poszło jak tak teraz patrzę :/ Trzeba będzie pomęczyć "wodne" klimaty :)

 

 

Praktyki ciag dalszy:

abandoned%20rooms_postapocalypse.jpg

Napisano

Ja też nadal mam problemy np. z prostymi kreskami miejscami, ale dużo daje druga kartka z liniami perspektywicznymi :D

 

Żeby pusto nie było kilka szkiców :)

 

sketch_1.jpg

sketch_2.jpg

sketch_3.jpg

 

I o taki wip mały. Mam straszne problemy z liliami wodnymi,coś mi nie chcą wychodzić jak trzeba :/

envv4.jpg

Napisano (edytowane)

Podoba mi się klimat w ostatnim, fajne kolory i zgrabnie wykorzystane pędzle. Co do lilii, moim zdaniem niepotrzebnie nakładasz cienką, jasną plamę na rogach rośliny z przodu. To sprawia, że lilie wyglądają jakby były dość wypukłe podczas gdy w rzeczywistości są raczej płaskie. Można by dodać jeszcze do liści takie ciemne zagięcia do góry, co dodatkowo wywoła wrażenie, że listki pływają na wodzie. No i można by połączyć je w nieco większe, zwarte grupy:

lilia.jpg

 

Tutaj taki over, ilustrujący co dokładniej mam na myśli :):

graveover3.jpg

Edytowane przez Grosnus
Napisano

wymyśliłam sobie będąc zainspirowana innymi teczkami do regularnego ćwiczenia enwajrosów, codziennie po 2 co najmniej. Klika w miarę wyglądających wrzucam :)

 

enwironment_set_week1_digital.jpg

environment_training_15.jpg

environment_training_14%20smocza_grota.jpg

Napisano

Najbardziej podoba mi się rzeka z górami,mglista zima i ostatnie - z tumanem pyłu. W pierwszym ładne kolory i przestrzeń - po części zasługa refki. W niepozornej zimie fajnie uchwycone niuanse koloru i waloru na śniegu i chmurze. W ostatnim wszystko mi pasuje, a zwłaszcza umiejętne użycie pędzli.

Napisano

Przy postaci dobrze chwytasz proporcje i bryłę. Warto iść teraz dalej i bardziej wniknąć w budowę ciała: zwrócić uwagę jak pracują mięśnie i ścięgna przy danym ruchu, jak wyglądają w perspektywie np. pięty czy dekolt, jaki kształt mają kolana, itp.

 

Martwa natura bardzo cieplutka i przyjemna dla oka. Podobają mi się jej subtelne kolory i rozproszone światło. Tylko na krawędziach przedmiotów dzieje się coś niedobrego, w tych miejscach znika bryła i elementy trochę przypominają wycinankę. Jedynie prawa zacieniona strona dzbanka ma dobrą relację z tłem, widać, że jest integralną częścią obrazu. Przy reszcie zetknięcie różnych powierzchni wygląda nienaturalnie.

 

hehe, a monka bardzo lubię. Z jakiegoś powodu jego wygląd mnie rozbraja :)

  • Like 1
Napisano

Dzięki za taką dużą ocenę :D W sumie fakt,powinnam zacząć studiować konkretne części ciała,ale strach się za to zabrać :)

Co do martwej natury to fakt. Teraz to widzę - owoc strasznie wyskakuje :/

 

 

 

Weekendowe ćwiczonka:

 

ćwiczenie z refki wg. sinixa [swoją drogą polecam jego kanał ja jutubie jakby ktoś nie znał :) http://www.youtube.com/user/sinixdesign/videos ]

ref_study_knight.jpg

 

szybkie dino szkice

dino_sketch.jpg

 

wieża,którą kończę na nowy chc44

tower_demobera.jpg

Napisano

Jeśli wrzucasz ćwiczenia z zdjęć, warto je dodać w linku dla porównania.

 

Z plusów, prawdziwe ćwiczenie, a nie zabawa w ćwiczenie.

 

Chyba tło namalowałaś kompletnie z głowy, albo je kompletnie olałaś, bo nic, a nic nie integruje się z zbroją. Nie ma nawet cienia.

Przypuszczam również, że zdjęcie było prześwietlone, chyba, że to nie wina fotografa tylko przybieliłaś materiał zbroi, wygląda bardziej jak aluminium lub ocynk, niż stal. Nie mówię o przepaleniu na zbroi, jakby co, to jest poprawne i nie do uniknięcia, no i ma swój urok.

Na moje oko za mało otrzymuje koloru ziemi pod nim i wokoło, przy takim słońcu, byłby mocniej zielony od dołu niż jest.

Drewno ma za duża saturacje, wygląda kreskówkowo.

 

Zrobiłem szybki over, tylko usunąłem tło, zmniejszyłem saturację i wzmocniłem kontrast.

 

http://img7.imagebanana.com/img/frt6ksus/Selection_067.png

 

Na razie skupiasz się głównie na formach i liniach tematu, jest to dobre, bo masz z tym jeszcze dużo do nadrobienia, ale za mało wysiłku wkładasz w ocenę waloru i saturacji.

Popełniasz problem każdego początkującego malarza, interesuje cię jedynie barwa koloru i przysłania Ci ważniejszy walor i saturację.

 

Kolor ma 3 składowe, mają swoją hierarchię ważności. Najpierw oceń walor, jak myślisz, że masz właściwy, oceń jaka saturacja jest potrzebna, dopiero potem szukaj barwy.

 

Dlaczego taka kolejność, by nie być gołosłownym:

 

1. Walor to podstawowy budulec światła jaki dostrzegamy, a światło odpowiada za wszystko, przestrzeń, formę, materiał, nastrój itd.

2. Saturacja jest potrzebna by prawidłowo ocenić barwę, barwy potrafią być bardzo podobne, albo podchwytliwe w zależności od saturacji. Szara żółć może wyglądać jak szara zieleń, ale jak umieścisz szarą zieleń w jej miejsce, to nie będzie pasować. Musisz zrozumieć saturację, by móc znaleźć pasującą barwę. Saturacja ma też wpływ na temperaturę koloru, szara żółć jest chłodniejsza od jaskrawszej, żółci tej samej barwy.

3. Barwa, ma duże znaczenie w kompozycji i odczuciach związanych z pracą, ma też pewien wpływ na postrzeganie waloru, ale jest jedynie wisienką na torcie.

 

To dużo informacji na raz, więc może być za dużo.

 

Najlepiej namaluj rycerza na nowo, możesz na wierzchu tego co masz, ale zacznij od globalnych poprawek, zanim znowu zaczniesz dzióbać detale.

  • Like 1
Napisano

Mega dzięki za dobre rady! Fakt czuje że to skiepściłam. Tego już nie będę poprawiać ale zastosuje porady do następnej pracy :)

 

 

A żeby pusty post nie był, załączam silułety słodkich robotów - inspiracja do ćwiczenia podpatrzona dzisiaj od WojtekFus :)

sweet_robot_silhouette.jpg

Napisano

Te envirosy są super :) Kolorki bardzo czyste i czytelne. Widzę też, że bawisz się w studiowanie kadrów z filmów. Też muszę się za to zabrać :D Jedziesz do przodu.

 

I cieszę się, że ruszyłaś silułety. Przypominają mi robociki z Machinarium :)

Napisano

Dzięki wielkie :) Staram się jechać do przodu :D

 

Swoją drogą nie wiem dlaczego ale zawsze jak tworze jakieś roboty to wychodzi z tego machinarium, w które nawet nie grałam i do niedawna nie wiedziałam co to :D

Napisano

Coraz lepiej radzisz sobie z kolorem. Pierwsze trzy - dobre w wprawki, wprawdzie w widoku na miasto w typie San Gimignano perspektywa chyba się lekko sypie niemniej praca ma swój urok. Kolejne dwa też cieszą oczy, w szczególności z żółtym niebem. Więcej takich szkiców z odważnymi kolorami! I więcej robocików :)

 

EDIT:

Pejzaż powyżej chyba trochę zbyt grzeczny? ;)

Napisano

Nie takie bohomazy :) Świetne kolorki w ostatnim pejzażyku. Kompozycyjnie jest niesamowicie nudny (ładnie dzieje się z linią rzeki, tyle, że ona nigdzie nie prowadzi. Oko oczekuje w tym miejscu jakiegoś focal pointa, bardziej dopracowanego elementu, na którym można by zawiesić wzrok), ale to chyba wina fotki, z której malowałaś.

 

Lubię tu zaglądać :D Dawaj więcej!

Napisano

karola-j Dziękować :D! Fakt perspektywa gdzieś się zgubiła niestety ale cały czas nad tym pracuje :) Więcej prac w szalonej kolorystyce i mniej grzecznych na pewno będzie niebawem^^

 

WojtekFus Dzięks :D W ramach urozmaicenia pejzażu dodałam tam wielkiego robota odkurzającego pagórki ale wyszedł słabo to go skasowała :/

Napisano

Hej, co do pokazania dystansu w tym obrazku - nie pomagasz sobie tym łagodnym łukiem.

Nie ma niczego co by pokazywało perspektywę/dystans.

Potrzebujesz struktur które by malały, nakładały się itp.

Dodatkowo te chmury siakoś nie mają żadnej struktury, takie z brusha robione. Pododawaj ostrych krawędzi tam.

kut1nt3h.jpg

Napisano

gutekfiutek wow, no wypas over :D Fakt, skiepsciłam z tą ścieżką i definitywnie na przyszłość muszę to poprawić :)

 

Mały up:

monster_2_concept_art2.jpg

ghu_concept_art_fantasy.jpg

 

i niedokończona jeszcze lokacja

pirate_location%20copy%206.jpg

Napisano

jest martwa dobrze

 

ale

 

wszystko w twojej pracy jest takie samo, faktura jabłka nie różni się od faktury jajka, to coś brązowe jest trudne do określenia w kwesti pochodzenia

 

potrafisz już odtworzyć już to co masz przed sobą teraz czas na analize tekstury krawędzi, cnieni

 

pozbądź się z prac( wszystkich) takiej miękkości, brudu) czasami to nie rzuca się w oczy ale na dłuższą metę będzie twoim problemem

brakuje blików, zdecydowanych pociągnięć

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności