olaf Napisano 2 Kwiecień 2012 Napisano 2 Kwiecień 2012 jakbyś sobie natrzaskała bąble jako brushe i pozniej tylko poprawiła fakture wokół nich wygladałoby nieźle. Teraz tylko osiągnęłaś efekt wylizanego szkicu. Szkoda, bo przez to zatracił sie charakter ołówka a nie doszło nic co daje digital - klonowanie detali, faktura skóty, łatwa kontrola nad światłocieniem.
pumax Napisano 4 Kwiecień 2012 Autor Napisano 4 Kwiecień 2012 ola-f - o kurde, no wiedziałam,że słabo jest ale po tym co napisałeś no to wstyd że to pokazałam :) Taki tam niedokończony malun w tą piękną zimową pogodę
yarosh Napisano 4 Kwiecień 2012 Napisano 4 Kwiecień 2012 Pinokio - fajnie skojarzenie hehe :D dzieki :D Z detalami jeden z powyzszych konceptów.. hm... wyszedł jak wyszedł :/ zwróć uwagę na walor jak ci jego prawa noga do przodu wyskakuje a tak nie powinno być + przestrzenność poleciała przez kolana
pumax Napisano 6 Kwiecień 2012 Autor Napisano 6 Kwiecień 2012 yarosh - faktycznie, powinno byc na odwrot :/ . No nic, wroce jeszcze do tego kiedyś i to naprawie :) A w międzyczasie tempera still life speed-painting :))
pumax Napisano 11 Kwiecień 2012 Autor Napisano 11 Kwiecień 2012 ćwiczenie z dziś - na podstawie screen'u z Resident Evil :)
telthona Napisano 14 Kwiecień 2012 Napisano 14 Kwiecień 2012 fajne to ostatnie. Tylko to tło jakieś takie płaskie sie wydaje :)
pumax Napisano 20 Kwiecień 2012 Autor Napisano 20 Kwiecień 2012 telthona - dzieki! Hm, a może faktycznie :o Pare ćwiczeń :) Na początek chatka zielarza wieża maga Przesłitaśny projekt znaków zodiaku :)
pumax Napisano 21 Kwiecień 2012 Autor Napisano 21 Kwiecień 2012 Dzisiejsze prace - szybciory random krajobrazów oraz trochę potworków :)
pumax Napisano 27 Kwiecień 2012 Autor Napisano 27 Kwiecień 2012 Storyboard do komiksu [a w sumie to do motion comic] z warsztatów "Akcja Komiks" :)
pumax Napisano 3 Maj 2012 Autor Napisano 3 Maj 2012 Ćwiczenie z kadru filmowego :> Moja ulubiona postać z TWD
Coyote Napisano 7 Maj 2012 Napisano 7 Maj 2012 storyboard naprawde spoko czuć kompozycje w tych malutkich rysuneczkach :) co do portretu proponował bym skupić się bardziej na proporcjach i konstukcji. Gosciu jest w charakterze bo poznaje że to bohater twd ale proporcje lecą.
pumax Napisano 9 Maj 2012 Autor Napisano 9 Maj 2012 Wielkie dzięks :) ! Właśnie te proporcje to jest ciężki temat u mnie, ćwiczę i ćwiczę ale coś mozolnie idzie mi to :) Żeby pusto nie było [tusz & PS]:
karola-j Napisano 11 Maj 2012 Napisano 11 Maj 2012 Dobra kolorystyka jest na ostatniej pracy. Zielenie bym jeszcze zróżnicowała, ale piasek, skały, woda są bardzo smaczne. Na skałach w wielu miejscach wyłania się ładna faktura, jednak musisz popracować nad oddaniem charakteru powierzchni wody, bo tafla przypomina nieco leżące włosy. Nie wiem też, czy nadanie niebu jednolitej bieli jest dobrym pomysłem. Na zdjęciach niebo lubi się przepalać, ale ludzkie oko potrafi wyłapać niuanse nawet bardzo jasnego nieba.
pumax Napisano 19 Maj 2012 Autor Napisano 19 Maj 2012 Karola-j - dzięks za ocenę :) faktycznie z tą wodą coś kiepsko mi poszło jak tak teraz patrzę :/ Trzeba będzie pomęczyć "wodne" klimaty :) Praktyki ciag dalszy:
karola-j Napisano 19 Maj 2012 Napisano 19 Maj 2012 Zgrabne ćwiczenia. Ja dużo gorzej radzę sobie z rysowaniem pomieszczeń :)
pumax Napisano 26 Maj 2012 Autor Napisano 26 Maj 2012 Ja też nadal mam problemy np. z prostymi kreskami miejscami, ale dużo daje druga kartka z liniami perspektywicznymi :D Żeby pusto nie było kilka szkiców :) I o taki wip mały. Mam straszne problemy z liliami wodnymi,coś mi nie chcą wychodzić jak trzeba :/
Grosnus Napisano 26 Maj 2012 Napisano 26 Maj 2012 (edytowane) Podoba mi się klimat w ostatnim, fajne kolory i zgrabnie wykorzystane pędzle. Co do lilii, moim zdaniem niepotrzebnie nakładasz cienką, jasną plamę na rogach rośliny z przodu. To sprawia, że lilie wyglądają jakby były dość wypukłe podczas gdy w rzeczywistości są raczej płaskie. Można by dodać jeszcze do liści takie ciemne zagięcia do góry, co dodatkowo wywoła wrażenie, że listki pływają na wodzie. No i można by połączyć je w nieco większe, zwarte grupy: Tutaj taki over, ilustrujący co dokładniej mam na myśli :): Edytowane 26 Maj 2012 przez Grosnus
pumax Napisano 28 Maj 2012 Autor Napisano 28 Maj 2012 O! Wielkie dzięki :) To jest znacznie lepszy pomysł :D I pracka z niedawna na podstawie ref.
pumax Napisano 5 Czerwiec 2012 Autor Napisano 5 Czerwiec 2012 wymyśliłam sobie będąc zainspirowana innymi teczkami do regularnego ćwiczenia enwajrosów, codziennie po 2 co najmniej. Klika w miarę wyglądających wrzucam :)
Alcina Napisano 5 Czerwiec 2012 Napisano 5 Czerwiec 2012 Najbardziej podoba mi się rzeka z górami,mglista zima i ostatnie - z tumanem pyłu. W pierwszym ładne kolory i przestrzeń - po części zasługa refki. W niepozornej zimie fajnie uchwycone niuanse koloru i waloru na śniegu i chmurze. W ostatnim wszystko mi pasuje, a zwłaszcza umiejętne użycie pędzli.
pumax Napisano 10 Czerwiec 2012 Autor Napisano 10 Czerwiec 2012 Alcina wielkie dzięki :D najnowsza praca - monk [może jeszcze nad nią posiedzę :) ]
karola-j Napisano 14 Czerwiec 2012 Napisano 14 Czerwiec 2012 Przy postaci dobrze chwytasz proporcje i bryłę. Warto iść teraz dalej i bardziej wniknąć w budowę ciała: zwrócić uwagę jak pracują mięśnie i ścięgna przy danym ruchu, jak wyglądają w perspektywie np. pięty czy dekolt, jaki kształt mają kolana, itp. Martwa natura bardzo cieplutka i przyjemna dla oka. Podobają mi się jej subtelne kolory i rozproszone światło. Tylko na krawędziach przedmiotów dzieje się coś niedobrego, w tych miejscach znika bryła i elementy trochę przypominają wycinankę. Jedynie prawa zacieniona strona dzbanka ma dobrą relację z tłem, widać, że jest integralną częścią obrazu. Przy reszcie zetknięcie różnych powierzchni wygląda nienaturalnie. hehe, a monka bardzo lubię. Z jakiegoś powodu jego wygląd mnie rozbraja :) 1
pumax Napisano 17 Czerwiec 2012 Autor Napisano 17 Czerwiec 2012 Dzięki za taką dużą ocenę :D W sumie fakt,powinnam zacząć studiować konkretne części ciała,ale strach się za to zabrać :) Co do martwej natury to fakt. Teraz to widzę - owoc strasznie wyskakuje :/ Weekendowe ćwiczonka: ćwiczenie z refki wg. sinixa [swoją drogą polecam jego kanał ja jutubie jakby ktoś nie znał :) http://www.youtube.com/user/sinixdesign/videos ] szybkie dino szkice wieża,którą kończę na nowy chc44
n-pigeon Napisano 17 Czerwiec 2012 Napisano 17 Czerwiec 2012 Jeśli wrzucasz ćwiczenia z zdjęć, warto je dodać w linku dla porównania. Z plusów, prawdziwe ćwiczenie, a nie zabawa w ćwiczenie. Chyba tło namalowałaś kompletnie z głowy, albo je kompletnie olałaś, bo nic, a nic nie integruje się z zbroją. Nie ma nawet cienia. Przypuszczam również, że zdjęcie było prześwietlone, chyba, że to nie wina fotografa tylko przybieliłaś materiał zbroi, wygląda bardziej jak aluminium lub ocynk, niż stal. Nie mówię o przepaleniu na zbroi, jakby co, to jest poprawne i nie do uniknięcia, no i ma swój urok. Na moje oko za mało otrzymuje koloru ziemi pod nim i wokoło, przy takim słońcu, byłby mocniej zielony od dołu niż jest. Drewno ma za duża saturacje, wygląda kreskówkowo. Zrobiłem szybki over, tylko usunąłem tło, zmniejszyłem saturację i wzmocniłem kontrast. http://img7.imagebanana.com/img/frt6ksus/Selection_067.png Na razie skupiasz się głównie na formach i liniach tematu, jest to dobre, bo masz z tym jeszcze dużo do nadrobienia, ale za mało wysiłku wkładasz w ocenę waloru i saturacji. Popełniasz problem każdego początkującego malarza, interesuje cię jedynie barwa koloru i przysłania Ci ważniejszy walor i saturację. Kolor ma 3 składowe, mają swoją hierarchię ważności. Najpierw oceń walor, jak myślisz, że masz właściwy, oceń jaka saturacja jest potrzebna, dopiero potem szukaj barwy. Dlaczego taka kolejność, by nie być gołosłownym: 1. Walor to podstawowy budulec światła jaki dostrzegamy, a światło odpowiada za wszystko, przestrzeń, formę, materiał, nastrój itd. 2. Saturacja jest potrzebna by prawidłowo ocenić barwę, barwy potrafią być bardzo podobne, albo podchwytliwe w zależności od saturacji. Szara żółć może wyglądać jak szara zieleń, ale jak umieścisz szarą zieleń w jej miejsce, to nie będzie pasować. Musisz zrozumieć saturację, by móc znaleźć pasującą barwę. Saturacja ma też wpływ na temperaturę koloru, szara żółć jest chłodniejsza od jaskrawszej, żółci tej samej barwy. 3. Barwa, ma duże znaczenie w kompozycji i odczuciach związanych z pracą, ma też pewien wpływ na postrzeganie waloru, ale jest jedynie wisienką na torcie. To dużo informacji na raz, więc może być za dużo. Najlepiej namaluj rycerza na nowo, możesz na wierzchu tego co masz, ale zacznij od globalnych poprawek, zanim znowu zaczniesz dzióbać detale. 1
pumax Napisano 20 Czerwiec 2012 Autor Napisano 20 Czerwiec 2012 Mega dzięki za dobre rady! Fakt czuje że to skiepściłam. Tego już nie będę poprawiać ale zastosuje porady do następnej pracy :) A żeby pusty post nie był, załączam silułety słodkich robotów - inspiracja do ćwiczenia podpatrzona dzisiaj od WojtekFus :)
pumax Napisano 21 Czerwiec 2012 Autor Napisano 21 Czerwiec 2012 Hm.. no to może jakoś później hm.. może za miesiąc hehe ;-) Mała porcja porannych ćwiczeń ->
WojtekFus Napisano 21 Czerwiec 2012 Napisano 21 Czerwiec 2012 Te envirosy są super :) Kolorki bardzo czyste i czytelne. Widzę też, że bawisz się w studiowanie kadrów z filmów. Też muszę się za to zabrać :D Jedziesz do przodu. I cieszę się, że ruszyłaś silułety. Przypominają mi robociki z Machinarium :)
pumax Napisano 22 Czerwiec 2012 Autor Napisano 22 Czerwiec 2012 Dzięki wielkie :) Staram się jechać do przodu :D Swoją drogą nie wiem dlaczego ale zawsze jak tworze jakieś roboty to wychodzi z tego machinarium, w które nawet nie grałam i do niedawna nie wiedziałam co to :D
telthona Napisano 29 Czerwiec 2012 Napisano 29 Czerwiec 2012 monk przypomina mi klimatem bardzo tego kolesia: http://dagohs.deviantart.com/ XD
pumax Napisano 29 Czerwiec 2012 Autor Napisano 29 Czerwiec 2012 o w sumie :) Ale akurat nim się nie inspirowałam :D
karola-j Napisano 4 Lipiec 2012 Napisano 4 Lipiec 2012 Coraz lepiej radzisz sobie z kolorem. Pierwsze trzy - dobre w wprawki, wprawdzie w widoku na miasto w typie San Gimignano perspektywa chyba się lekko sypie niemniej praca ma swój urok. Kolejne dwa też cieszą oczy, w szczególności z żółtym niebem. Więcej takich szkiców z odważnymi kolorami! I więcej robocików :) EDIT: Pejzaż powyżej chyba trochę zbyt grzeczny? ;)
WojtekFus Napisano 7 Lipiec 2012 Napisano 7 Lipiec 2012 Nie takie bohomazy :) Świetne kolorki w ostatnim pejzażyku. Kompozycyjnie jest niesamowicie nudny (ładnie dzieje się z linią rzeki, tyle, że ona nigdzie nie prowadzi. Oko oczekuje w tym miejscu jakiegoś focal pointa, bardziej dopracowanego elementu, na którym można by zawiesić wzrok), ale to chyba wina fotki, z której malowałaś. Lubię tu zaglądać :D Dawaj więcej!
pumax Napisano 8 Lipiec 2012 Autor Napisano 8 Lipiec 2012 karola-j Dziękować :D! Fakt perspektywa gdzieś się zgubiła niestety ale cały czas nad tym pracuje :) Więcej prac w szalonej kolorystyce i mniej grzecznych na pewno będzie niebawem^^ WojtekFus Dzięks :D W ramach urozmaicenia pejzażu dodałam tam wielkiego robota odkurzającego pagórki ale wyszedł słabo to go skasowała :/
gutekfiutek Napisano 8 Lipiec 2012 Napisano 8 Lipiec 2012 Hej, co do pokazania dystansu w tym obrazku - nie pomagasz sobie tym łagodnym łukiem. Nie ma niczego co by pokazywało perspektywę/dystans. Potrzebujesz struktur które by malały, nakładały się itp. Dodatkowo te chmury siakoś nie mają żadnej struktury, takie z brusha robione. Pododawaj ostrych krawędzi tam.
pumax Napisano 16 Lipiec 2012 Autor Napisano 16 Lipiec 2012 gutekfiutek wow, no wypas over :D Fakt, skiepsciłam z tą ścieżką i definitywnie na przyszłość muszę to poprawić :) Mały up: i niedokończona jeszcze lokacja
pumax Napisano 6 Sierpień 2012 Autor Napisano 6 Sierpień 2012 Luźne ćwiczenia z fot o bardzo ambitnym temacie :-) [wg. kolejności powstawania]
Kalberos Napisano 7 Sierpień 2012 Napisano 7 Sierpień 2012 Powiem ci ze mina ostatniej sowy doprowadziła mnie do śmiechu fajne naprawdę fajne.Podoba mi się to ciało z tym trójkątem
pumax Napisano 12 Sierpień 2012 Autor Napisano 12 Sierpień 2012 Smoki,jako że nowe miejsce zam. zobowiązuje ; ) + ćwiczenie chmur
takashmen Napisano 19 Sierpień 2012 Napisano 19 Sierpień 2012 jest martwa dobrze ale wszystko w twojej pracy jest takie samo, faktura jabłka nie różni się od faktury jajka, to coś brązowe jest trudne do określenia w kwesti pochodzenia potrafisz już odtworzyć już to co masz przed sobą teraz czas na analize tekstury krawędzi, cnieni pozbądź się z prac( wszystkich) takiej miękkości, brudu) czasami to nie rzuca się w oczy ale na dłuższą metę będzie twoim problemem brakuje blików, zdecydowanych pociągnięć pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się