Skocz do zawartości

drimagine - jacek tuminski demoreel 2011


iacu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Udalo mi sie w koncu skonczyc mojego pierwszego reela :) yeaaa !@

bardzo jestem ciekaw opini wiec za kazdy komentaz z gory bardzo dziekuje !

 

aa. i moze kilka stilek . .a nUSz pomoga :I

 

demo.jpg

 

Edytowane przez iacu
zmiana textu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Świetne! naprawde.

Mnie osobiście nie leży tylko czesc ze skuterem - słabo mi te roboty tam leżą na glebie :D

Ale reszta naprawde świetna. Najlepsza czesc jest z animacji z drimagine (mors) i tu pytanie czy mozna gdzies zobaczyć pełną wersje tej animacji?

Jak narazie to chyba najlepiej z drimagine :D Gratuluje

Zostawiam 5 gwiazdek za morsa i prze mega wypasioną prezentacje tego uszatego ktosia:D

Pozdrawiam, karkosik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten "uszaty ktoś" wygląda mi na gremlina ;) Nie będę oryginalny jeśli powiem że super, zwłaszcza animacja z morsem. Ale pewnie sporo umiałeś już przed Drimagine, a jeśli nie to tym bardziej jestem pod wrażeniem. Około 1:13 co to za pass i do czego służy ? (te jaskrawe kolory z dominacją czerwieni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za komenty !!

postaram odpisac sie na tych pare pytan.

-pelnej animacji z morsem JESZCZE nie mozna zobaczyc..nad jej losem wciaz wisi znak zapytania :) wiecej nie moge zdradzic.

-uszaty ktos to gremlin i nie nie robilem speed sculptingu, caly model wykonalem w Maya natomiast w zetce go lekko podsculptowalem (i to mozna by nazwac speed sculpting bo robilem go tylko chwile - zabraklo mi pamieci na lepszy detal :(

-rzeczywiscie cos tam dlubalem w 3d przed drimagine, glownie z oswietleniem, ale np. animacji wczesniej nie umialem (zreszta nadal za duzo nie umiem, co widac :) ale nie ukrywam ze bardzo mi sie spodobalo animowanie i chcial bym sie w tym specjalizowac w przyszlosci.

-hmmm...balem sia takiego pytania ..prawdopodobnie chodzi ci o ten czerwony pass :) to prawda - jest "zle przygotowany" - teraz mi wstyd

to mial byc Vector Pass :) bede musial to poprawic.

jescze raz dzieki za komenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oplacalo sie nad tym posiedziec i pozbierac uwagi od ludzi. Wyszlo bardzo fajnie i rowno, a to chyba najwiekszy problem wiekszosci dem. Gratki man :)

 

A co do Morsal Kombat, to tylko rozwieje watpliwosci, bo w watku Drimagine Monio podawal troche juz nieaktualne informacje: film mamy juz od paru miesiecy skonczony i zamkniety, tylko wlasnie kwestią otwartą pozostaje jego dalsze przeznaczenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym brzeszczotem...tooo... trzeba szlifowac...

ale umiejetnosci ;)

 

a tak serio to dzieki za pozytywny feedback..

 

no ten track ... i nie tylko on !!!

 

nastepny reel obiecuje duzo bardziej dopracowac , troche sie spieszylem ze skladaniem tego bo juz

najwyzszy czas znalezc prace, moze tyle na poczatek wystarczy :I, aby zaczac ! potem z gorki ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny reel. Jeżeli jeszcze nie pracujesz w branży to wróżę Ci bardzo dobry start, bo sporo ludzi nawet pracujących parę lat nie mają do pokazania takich fajnych rzeczy. Grunt to zahaczyć się w dobrym studio nawet za mniejsze pieniądze niż w lipnej poligrafii za więcej - z Twoimi umiejętnościami zaowocuje szybko.

 

Ze słów krytyki (mam nadzieję konstruktywnej) mnie tylko wspomniany wcześniej czerwony pass walnął po oczach ("vector pass" jak go nazwałeś) - raczej 32bitowych passów (bo na taki wygląda) nie ma sensu przedstawiać, bo źle wyglądają w 8 bit jeżeli są rawem wyplute i jak chcesz go dobrze zaprezentować to chociaż go wcześniej potraktuj curvesami żeby widz coś zrozumiał. Potem jeżeli go w ogóle użyłeś (zakładam, że to jest position pass), to pokaż jak robiłeś relight sceny, to by było na prawdę ciekawe. Druga rzecz kulawa jest dość standardowa z czym ludzie często przesadzają - to ilość passów zaprezentowanych w ujęciu, taki trochę przerost formy nad treścią. Każdy doświadczony człowiek w branży (zakładam, że taki Cię będzie zatrudniał) wie jak wypuścić 100 passów z kompozycji i wie że do tego nie trzeba żadnych umiejętności - jednocześnie wie ile passów do danego ujęcia jest niezbędnych, więc wypluwanie ich tony tylko pokazuje, że tworzący nie wie co to optymalizacja. Dlatego obciąłbym tutaj o kilka sztuk tych nieużywanych.

 

Tyle ode mnie. Poza szczegółami technicznymi na prawdę niezły reel!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo konstruktywną krytyka. Masz rację z tymi pasami. Trochę to na pokaz dla mniej znających się ludzi zrobiłem chyba. Chce to zmienić ale zastanawiam się jak to podmienic na vimeo żeby nie stracić wszystkich linkow jakie porobilem na różnych innych stronkach. Ale sproboje coś z tym zrobić. Bardzo dziękuję za te cenne podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Beny ----->

 

"raczej 32bitowych passów (bo na taki wygląda) nie ma sensu przedstawiać, bo źle wyglądają w 8 bit jeżeli są rawem wyplute i jak chcesz go dobrze zaprezentować to chociaż go wcześniej potraktuj curvesami żeby widz coś zrozumiał. Potem jeżeli go w ogóle użyłeś (zakładam, że to jest position pass), to pokaż jak robiłeś relight sceny, to by było na prawdę ciekawe."

 

tak, wypuszczalem 32 bit EXRy a potem w nuku uzywalem do motion blura.

generalnie nie mam pelnej wiedzy na temat motion vector wiem jedynie ze warto rozbic ujecie na plany i dac osobno ten pass na kazdy bo inaczej zle to wyglada na krawedziach.

 

depth pass akurat w dym ujeciu zostal przypadkowo ominiety (zabraklo czasu) wiec tez moze go wywale.

 

 

"Druga rzecz kulawa jest dość standardowa z czym ludzie często przesadzają - to ilość passów zaprezentowanych w ujęciu, taki trochę przerost formy nad treścią. Każdy doświadczony człowiek w branży (zakładam, że taki Cię będzie zatrudniał) wie jak wypuścić 100 passów z kompozycji i wie że do tego nie trzeba żadnych umiejętności - jednocześnie wie ile passów do danego ujęcia jest niezbędnych, więc wypluwanie ich tony tylko pokazuje, że tworzący nie wie co to optymalizacja. Dlatego obciąłbym tutaj o kilka sztuk tych nieużywanych."

 

co masz na mysli mowiac ilosc pasow? render pasow? czy render layerow czy chodzi ci o to jak pokazalem ile swiatel uzylem w ujeciu ?

bo wydaje mi sie ze odebrales to jako tyle render layerow (1 swiatlo na 1 render layer)

tak oczywiscie nie bylo..

generalnie wypuszczalem beauty + depth + vector + incandences

a ta "ilosc pasow" miala tylko pokazac ile swiatel jest w scenie ..

no ale to zeczywiscie moze byc mylace.

 

sugerujesz zebym dal tylko (rozbicie na plany, depth, 8bit vector, OCC, beauty, kolor korekcja i FX [paski na gorze] ) i nie pokazywac tych wszystkich swiatel jak sie pokazuja ?

 

moze pomocne bylo by najpier pokazanie tych pasow obok siebie zeby bylo wiadomo ze uzylem tylko kilku + a potem np podpisy nazw swiatel za kazdym razem jak sie pokazuje nowe doswietlenie ?

 

nie wiem czy sprecyzowalem si ejasno ..

jak bys mial chwilke odpisac byl bym zobowiazany bo wlasnie siadam do poprawek reela i chcial bym to szybko updejtnac.

 

pozdrawiam

Edytowane przez iacu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki Beny za podpowiedzi na PRIV.

dawno na maxa nie zagladalem bo slyszalem ze tu ludzie zjadaja cie na sniadanie :) hehe

ale jak widac jest tez sporo pomocnych ludzisków :)

 

wszystkie HELPY jakie tu otrzymuje postaram sie uwzglednic w poprawkach do ktorych wlasnie siadam ... ach te poprawki :I

lecz ze w zgledu na czas (poluje na jedna taka ciekawa pozycje w jednej ciekawej firmie i najwyzszy czas juz im cos wyslac bo zamkną oferte :I

moge wszystkich uwag nie uwzglednic .. wiem ze jest duzo do poprawienia .. ale ten czasssssssssss ...jak by go tak zatrzymac .....

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo przyjemny reel, co do ilosci passow to rózne są zdania - pracowałem kiedys przy projekcie przy ktorym było renderowanych ponad 20 passow a w niektorych ujeciach nawet jeszcze wiecej (z czego część to były passy dla róznych świateł) i prawie wszystkie były wykorzystane;) wszystko zalezy od tego co sie chce uzyskać w danym ujęciu. Podmień vector na objectID i będzie ok

Mozesz zdradzic cóż to ciekawa firma do ktorej chcesz sie dostac ?

Edytowane przez jaras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iswiezy --->

niektorych od zera a niektorych nie :)

znam kilka przypadkow gdzie ludzie niemajacy za duzo wspolnego z 3d weszlo na bardzo fajny poziom.

mysle ze to zasluga (wykladowca (zwlaszcza p. M Korczak)+wlasne checi+obcowanie z ludzmi ktorzy maja podobne zainteresowania)

no ja akurat tylko animacje od zera a innych rzeczy troche liznalem wszesniej.

 

jaras - mam nadziej ze sie nie obrazisz ale zdradze jesli sie nie dostane :) bo chyab tylko 1 pozycje maja wolna wiec nie bede sobie zamykal drogi :)

 

anyway...

dziekuje za slowa otuchy !

Edytowane przez iacu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej...

porobilem updejty i podmieniam pliczek.

- podmienilem te pasy na takie jakich naprawde uzylem do tego ujecia (przy okazji mam nadzieje wyjasnilem kwestie ilosci pasow)

- dalem bardziej czytelne podpisy

 

jeszcze raz BIG THANK YOU za wszystkie feedbacki

oraz bardzo cenne uwagi.

J.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@iacu - Nooo mocium Panie - ekstra wyszło. Zero wstydu!

 

 

... co do ilosci passow to rózne są zdania - pracowałem kiedys przy projekcie przy ktorym było renderowanych ponad 20 passow a w niektorych ujeciach nawet jeszcze wiecej (z czego część to były passy dla róznych świateł) i prawie wszystkie były wykorzystane;) wszystko zalezy od tego co sie chce uzyskać w danym ujęciu...

 

Wierz mi, że i 100 passów ze światłami to nie jest jakiś wyczyn, pod warunkiem że produkcja tego wymaga. Tyczy się to głównie długich ujęć z dużą ilością wariancji kadrów a wszystkie muszą się trzymać kupy - zupełnie nie o to mi chodziło. Chodzi o to, że w tym ujęciu było widać (przed poprawką iacu), że sporo z nich praktycznie nic do sceny nie wnosi i bez sensu je pokazywać i już.

Edytowane przez beny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beny - ja nie pisałem tego w kategorii wyczynu tylko bardziej w formie dykteryjki ;) dobry komposer i tak wykorzysta tylko te passy ktore mu są niezbedne a resztę na ogół olewa. Jeden z magikow Psyop chcial kiedys tylko pass beauty ... ale on chyba zaczynał tam pracę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehhehe na bank zaczynał tam pracę :D ... chociaż jak to był render kartki świątecznej na stole pionowo od góry to może to mu stykło ... chociaż i do tego nawet rozwarstwienie na layery - stół i kartkę, by się przydało ... kto wie - wszystko zależy od ujęcia i co chcesz z tym dalej robić. Ja tam nie pozwalam pracować na beauty passach (moja stopka zresztą chyba tłumaczy dlaczego) ... no chyba, że dla zblurowanego tła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my akurat mielismy troche malo czasu na produkcje morsak kombata (3 mies) a i maly problem z przepustowoscia szkolnych serverow, wiec za duzo pasow nie chciielismy wypuszczac. jasne ze by si eprzydala lepsza kontrola ale musialo nam starczyc te kilka + rozbicie na kilka planow.

nastepna produkcja mam nadzieje bedzie bardziej profesjonalna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki chlopaki !!!

nie ma to jak dobra motywacja do dalszej pracy !

i utwierdzenie w przekonaniu ze (nie musze sie wstydzic) wysylajac rela do firm.

narazie robie reaserch co sie dzieje na rynku i gdzie by tu na poczatek udezyc.

pozdrawiam.

michal --> morsal kombat - mam nadzieje ze jak najszybciej :)

leru --> odzywaj sie czesciej chłopie ;)

Edytowane przez iacu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy, że określenie "młodzi ludzie" o ludziach z drimagine, nie zawsze trafia do części tych ludzi jako fakt bliski prawdzie, oczywiście względnie do części użytkowników max3d, jak np. twoja osoba deshu.

 

uwielbiam pisać takie pierdoły ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK..

FINAL TWEAK. (choc jeszcze moze cos z muza w jednym miejscu zrobie pozniej)

zmienilem kolejnosc.

 

pewnie i tak juz nikt tu nie wejdzie ..ale ..zostawie info.

 

przy okazji:

jeszcze raz bardzo chcial bym podziekowac wszystkim za wszystko !

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności