Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
bo pojedynczych modeli nie ma chyba sensu tam umieszczać

wez pod uwage, ze jak bedziesz uploadowal np. co tydzien to masz wiecej szans na ew. feature a pozniej mozesz tez umiescic kolekcje lub miec wiecej szans na bycie znalezionym po dacie (bo bedziesz mial czeste wrzuty). Ogolnie to dlugookresowy sposob zarabiania (upload modeli na sprzedaz) wiec nie musisz niczego zbierac.

 

Druga sprawa jak wrzucisz pierwszy zobaczysz jak Cie skatalogują, moze klienci beda mieli requesty (ja czasem mialem o inne formaty modeli na przykład) wtedy nastepne wrzuty bedziesz mial lepiej przygotowane. Inaczej musisz przeorac wszystko co wrzuciles. Wracajac do skatalogowania - bedziesz mogl porownac z innymi z kategorii i byc na bierzaco z jakoscia/cenami. To tylko sugestia.

 

Trzecia sprawa - majac kilka, zrób kolekcje. Ponadto majac kilka mozesz już zaczac spamowac studia gameartowe itp. o zlecenia - zanim sytuacja sie rozwinie minie kilka miesiecy - w tym czasie bedziesz spokojnie wrzucał kolejne rzeczy.

Napisano

Dobra, przekonałeś mnie. To co piszesz ma sens, tak właśnie zrobię :)

 

W międzyczasie męczyło mnie to co napisaliście o tych shaderach i zrobiłem kilka testów z ogórkiem :D Teraz jak na to patrzę, to ten mój początkowy wydaje mi się mega okropny, hehe. Wrzucam 3 nowe wersje + tego starego. Doradźcie, który z nich jest najlepszy?

Aha, i wielkie dzięki za komentarze. Jak nikt nic nie pisze, to człowiekowi spada motywacja do roboty, a jak coś się pojawia w temacie, nawet jak ma ktoś napisać, że jest źle i trzeba poprawić, to daje to kopa do dalszej pracy :)

 

ogorek_shader_test2.jpg

Napisano

IMO nowy diffuse i nowy SSS znacznie lepsze wizualnie (nie wiem czy nowy diff jest lepszy ale wizualnie lepiej sie prezentuje na przykładzie). Zaznaczam jednak, że nie jestem ekspertem od ogórków ;)

Napisano

Dobra, na przykładzie ogórka pozmieniałem resztę shaderów - porównanie wrzucam poniżej (wraz z ogórkiem, który znalazł się w poście wyżej - tak żeby wszystko było razem):

 

seler_shader_test2.jpg

 

kurka_03_shader_test2.jpg

 

ogorek_shader_test2.jpg

 

pietruszka_shader_test2.jpg

Napisano

Ogórek o wiele lepszy teraz.

Kurka wydaje mi się zbyt szara na kanale diffuse, daj więcej żółci (ale mam kiepski monitor, więc traktuj tą uwagę ostrożnie ). Nowe SSS kurki na plus.

Ogólnie zmierzasz w dobrym kierunku, i seler też zyskał uroku.

Napisano

Ania, Olaf - dzięki. Też mi się wydaje, że po Waszych uwagach obiekty zaczynają dużo lepiej wyglądać :)

 

Najlepiej gdyby udało mi się zachować charakterystykę materiału sss, ale kolorystycznie pójść w stronę tych nowych wersji materiałów diffuse. Bo np. pietruszka na sss jest zbyt ciemna, ale rozłożenie światła mi się bardziej na niej podoba. Tak samo ogórek, kolorystyka na sss idzie w zieleń, a znika ten fajny żółtawy odcień ze skanu. Kurka, jak Ania zauważyła, ma za mało żółtego. Poprawię to (albo przynajmniej postaram się poprawić). Z selera w sumie jestem najbardziej zadowolony i tutaj może zrobię tylko jakieś drobne korekty.

 

Dzisiaj przerabiałem pozostałe modele i niestety kolejny grzybek też mi nie wyszedł :( Została jeszcze marchewka, którą wrzucę na noc i z rana zajmę się wtedy materiałami do niej. Na dniach pewnie wybiorę się też do marketu i kupię coś nowego do zeskanowania.

 

W międzyczasie zacząłem też dłubać przy tej scenie pod sesję zdjęciową - żeby cały czas nie siedzieć przy tej fotogrametrii :P Niżej wrzucam taki szybki blockout z podłożoną fotką, koncept na którym się wzorują razem z rozbiciem na elementy do wykonania.

 

frame_05_wip_01b.jpg

Napisano

Dzisiaj znowu dalej walczyłem z shaderami tych warzywnych obiektów. Chyba udało mi się osiągnąć, to co chciałem :) Efekty wrzucam poniżej - a dodatkowo zamieszczam też świeżutki model marchewki oraz rendery ogórka z Toolbaga.

 

Przy okazji zerknąłem sobie na to co jest sprzedawane na Turbosquid, CGTrader, Cubebrush i jestem trochę zszokowany cenami. Ja wiem, że tam odchodzi na start 60% jako prowizja + podatki, ale to i tak jest dość dużo (przynajmniej za to czego ja tam szukałem). Na dwóch pozostałych serwisach ceny są już mniejsze, co jest pewnie związane z mniejszą prowizją. Muszę się zastanowić ile rzucić przy tych "testowych" pierwszych modelach. Nie chciałbym podać za mało, żeby nie psuć rynku :P Z drugiej strony za dużo też nie może być, bo lepiej sprzedać 100 tańszych modeli, niż 1 drogi.

 

ogorek_shader_test3.jpg

 

ogorek_mt.jpg

 

ogorek_mt_wire.jpg

 

kurka_03_shader_test3.jpg

 

pietruszka_shader_test3.jpg

 

seler_shader_test3-1.jpg

 

marchewka_vray3.jpg

Napisano
lepiej sprzedać 100 tańszych modeli, niż 1 drogi

 

wez pod uwage, ze kosztowalo to Ciebie sporo pracy - kazdy model. Jezeli ktos potrzebuje marchewke (btw wyszła nieco jak parówka, chyba sss za gleboki), to albo poswieci grafika, sprzet, czas na nauke i przerzucanie sie od grafika, do project managera, art directora i tak w kolko, albo wejdzie na TS i kupi modele. Dlatego ceny moga byc tak wysokie.

 

btw 45usd za to: https://www.turbosquid.com/3d-models/cucumber-polys-3d-model/985470 to niska cena.

Napisano
(...) marchewke (btw wyszła nieco jak parówka, chyba sss za gleboki)

Ok, pobawię się nią jeszcze. Zawsze tak jest, że jak się za długo przy czymś siedzi, to dana rzecz wydaje się ok. A jak się zerknie na to po jakimś czasie, to widzi się masę błędów. Tak więc jutro znowu ją wezmę na warsztat ;)

 

To tym bardziej nie wiem ile rzucić za te swoje rzeczy. Boję się, że przy takich cenach nic nie sprzedam :P Ale dobra, może zacznę od wyższych i najwyżej będę obniżać jak nie będzie popytu. Jutro sobie już pokataloguję wszystko, zarejestruję się wszędzie i zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Napisano

Może podobną ale w ikonach zaznacz jakoś (moze 1szy slajd w tle czy cos), ze jest to seria. To doda wartosc Twojemu modelowi, bo klient wie, ze moze pozniej dokupic kolejne z tej samej serii, co obniża koszta. A przy sprzedawaniu kolekcji ustaw nizsze ceny jednostkowe np. 150usd za kolekcje 5ciu wazyw.

 

BTW. znajomy jakis czas temu wyslal fotkę młodych ziemniaków w Szwecji - 100pln za kilogram. Cenę ogranicza tylko Twoja głowa ;)

Napisano
za 2 baksy

Sprzedaza zajmuje sie od blisko 20 lat. Uwierz mi, łatwiej sprzedać jednego ogóka za 150usd niż 75 ogórkow za 2 dolary. Klient na 2 dolary, to tylko szum informacyjny. Koleś pewnie jeszcze o tym nie wie.

 

Idealnie pokazał to rynek appek, gdzie kazdy, kto nie miał pojęcia o sprzedazy na początku oferował IAP (in app purchase) za 99 centów. Statystyki pokazały, ze startując od ceny 5.99 łątwiej sprzedac cokolwiek, bo ludzie łasi na 99 centów zwyczajnie nie wyjmą karty, by coś kupić, a jak juz wyjmą to szukają lepszego dealu. Jeżeli w materiałach sprzedażowych pokazesz, ze jestes lepszym typem dealu - ludzie kupią. 150usd, jezeli masz budzet na jakość, to drobne na poziomie 2usd, wiec te ceny sa porownywalne. Od strony twórcy jednak jest roznica i moze zainwestowac w kazdy deal wiecej czasu i uwagi. 2dolarowe deale to tylko kłopot i szybko klienci czują to na własnej skórze.

 

Zawsze będą ludzie, którzy oferują rzeczy drogie i tanie - nawet porównywalnej jakości. Towar to tylko część transakcji ale tego trzeba się nauczyć, bo początkujący mózg określa wartość transakcji kwotą do zapłaty. Czas jest skonczonym zasobem wiec lepiej odsiac plankton generujący szum jak najszybciej.

 

Z trzeciej strony, jakie bedziesz miał zycie, sprzedajac ogóry za 2dolary? Ile z tego wydasz na egzystencje, ile zainwestujesz w dalsza edukacje, sprzet, szkolenia (np. sprzedazy)? Oczywiscie mozna, ale gdzie znajdziesz 10 tysięcy klientów rocznie na ogórki za 2 dolary?

Napisano

Masz rację, ale..

 

Ale skupowanie takich tanich modelików w dobrej jakości i zbieranie sobie bazy, może też później zaowocować - dobra opcja kiedy masz w pracy więcej czasu niż roboty (posucha heh) to możesz wychaczać okazje, które ktoś tam poda dalej - artstation, twitter - warto obserwować.

Sam zapisuje sporo rzeczy, które poniekąd leżą potem na dysku lub gdzieś tam w ulubionych i czekają na swój czas.

 

Jak jest deadline, zlecenie poważne, to zgadzam się - parę minut na turbosqiud lub podobnym miejscu i kilka godzin do przodu.

Napisano (edytowane)

Masz racje, ale ktos, kto sobie skrupulatnie zbiera nie jest klientem na ktorego nalezy poswiecac czas i uwage.

Zwyczajnie tez nie da sie zebrac wszystkiego. Kiedys poprosiłem asystentke by mi zrobila kolekcje darmowych tekstur. Chyba nigdy tego nie uzylem, jak mialem zlecenie wolałem dac to (model i tekstury) komus do wykonania i zająć sie reszta. Zbieractwo jest spoko ale jak jest posucha lepiej zajac sie szkoleniami ze sprzedazy i obslugi klienta - rozwiaza wiecej problemow niz darmowe modele.

 

Jedna rzecz co do ceny. Prowadząc firme ludzie beda Ciebie rozczarowywać codziennie i zawodzic co drugi dzien. Jak znajdziesz kogos, kto sie nie madrzy i pomaga Tobie robic Twoje biznesy byscie oboje mieli wiecej, mozesz uznac siebie za szczesciarza. Nie masz wtedy problemu, by placic mu 10x tyle co innym, bo masz z czego.

Edytowane przez olaf
Napisano

Widzę, że wywiązała się ciekawa dyskusja :) Dzisiaj niestety bez graficznych nowości, ale żeby nie było, że się obijałem, to na swoje usprawiedliwienie mam, że dużo czasu poświęciłem na ogarnięcie wszystkiego pod tą wrzutkę na TS. Praktycznie mam już wszystko zrobione - pozapisywane różne formaty, porobione shadery, zebrane tekstury, do tego dużo renderów według wytycznych serwisu. Pozostaje to tylko wrzucić. Co do ceny to zastanawiam się nad 30$. I nie wiem czy wcześniej nie warto jeszcze te dokumenty uzupełnić, żeby nie pobierali mi tych dodatkowych 30% tylko mniej (odpowiednio dla naszego kraju).

Napisano
Widzę, że wywiązała się ciekawa dyskusja

Bardzo żaluje w sumie, ze nie mam zadnych ksiazek z tego tematu do polecenia, bo uczylem sie bardzo dawno temu i na wlasnej skorze, ale jedna z lepszych jakie mozesz przeczytac, to 'Bogaty ojciec, biedny ojciec' Kyiosaki. Book rewiev na yt wskazuja co innego jako przesłąnie, ale sama ksiazka wprowadza w odpowiedni mindset ze strony na stronę.

Napisano

Warto czytać takie ksiązki? Daje to coś? Zawsze myślałem o takich 'poradnikach' jako sposób wyciągania forsy od ludzi przez autorów.

Bo jak się bogacić dając recepty na bogactwo ? Nijak ;)

Napisano

Jako młody czlowiek przeczytalem mase takich smieci, bo wtedy nie bylo mozliwosci researchu przez internet, by sprawdzic wiarygodnosc autorow. Nadal spora czesc to scam. Ta pozycja to w zasadzie klasyk.

Napisano

olaf, dzięki za polecenie książki - spróbuję kupić i przeczytać.

 

Zacząłem uploadować modele na TS, CGTrader i Cubebrusha. Trochę się z tym wszystkim schodzi, ale mogę to robić w międzyczasie kiedy coś mi się renderuje, czy tam przerabia tak więc nie jest źle.

 

Poprawiłem lekko parówkową marchewkę :P - więcej chyba z niej nie wycisnę.

 

W kolejce są już nowe obfotografowane modele: jabłko, dwie śliwki, bułka (nie wiem czy mi wyjdzie, bo na jednym boku jakieś babole mi się cały czas robią), nowy ogórek i nowa marchewka, cukinia (ta też nie wiem czy wyjdzie, bo za bardzo się błyszczy - musiałbym kupić do niej spray matujący). Usprawniłem trochę workflow. Bardziej matowe rzeczy robię przy użyciu softboxów w tym moim studio, te błyszczące na zacienionym tarasie bez lamp, gdzie mogę zniwelować refleksy - tutaj jeszcze walczę, żeby całkiem wyeliminować odbicia światła.

 

marchewka_vray5.jpg

Napisano

W międzyczasie, chyba wspominałem, uczę się Vraya na podstawie kursu od Granta Warwicka (linka nie daję, bo pewnie i tak każdy zna ;p). Skończyłem dopiero drugą lekcję, ale w ramach pracy domowej zaczynam robić własne shadery metali i plastiku. Na początek różne warianty srebra (staram się wyczaić co najlepiej działa - zarówno pod względem wyglądu, jak i czasu renderu). Teraz tak na szybko co oznaczają podpisy:

 

- Fallof - to mapka fallof wrzucona do slotu refletcion. Tam na podstawie danych z refrectiveindex tworzę własną krzywą,

- Ward i GGX, to tryb wybranej opcji BRDF,

- Fresnel - zamiast mapki fallof przy reflection użyłem darmowego ComplexFresnel, gdzie jako dane używam info ze wspomnianego refractiveindex,

- Complex Shader to kombinacja wrześniejszych rzeczy tylko przy użyciu BlendMaterial i mieszaniu zależnie od kąta oglądania materiału.

 

silver_01.jpg

 

Oprócz kursu Vraya i tych skanów 3d rozpocząłem też tworzenie modeli do sesji zdjęciowej z Władcy. Nagrywam to co robię, więc może uda mi się złożyć jakiś making-of. Poza tym staram się reanimować bloga, gdzie na początku chciałem, żeby traktował on wyłącznie o artbookach, które zbieram, ale będą tam lądowały również i inne rzeczy - jak właśnie te sprawozdania z projektów, tutoriale i takie tam moje luźne przemyślenia. Aha, oczywiście wrzucam też modele do sprzedaży, ale jak już wspominałem, trochę się z tym schodzi. Chciałbym też dalej pociągnąć temat broni game artowych, czy tam w ogóle broni (niekoniecznie pod silniki gier i low poly), bo mnie to kręci i mam sporo literatury na temat historii uzbrojenia. Poza tym przydałoby się znaleźć czas na parę innych rzeczy, ale po tej dłuższej chorobie chyba to trochę za dużo na chwilę obecną. Ale jakby nie było, coś tam będę dalej tworzyć ;)

Napisano

GGX da Ci najbardziej realistyczne rezultaty, o Wardzie to chyba można zapomnieć. Pamiętam te drugą lekcję z Mastering Vray - przewertowałęm ją kilka razy, wtedy jeszcze trzeba było blendować materiały, żeby uzyskać 'efekt' jak ggx. Fajnie, że to potem wprowadzili w standardzie :) Mam wrażenie, że w workflowie Warwicka też trochę się pozmieniało, jeśli masz dostęp do Mastering Lighting, to np. w lekcji 5 Part 1 pokazuje jak tworzy przybrudzoną metalową powierzchnie (naprawdę całkiem realistyczne), może Cię zainteresuję skoro teraz lecisz z metalami.

Napisano

Nathanielxd, jak miał ostatnio promocję to wykupiłem tylko Mastering Vray. Z Mastering Lightning to mam tylko jakiś dodatkowy webinar - zerknę, może akurat będzie tam jakiś metalowy obiekt i podpatrzę jego obecny workflow. Zresztą Grant co jakiś czas prowadzi na twitchu różne streamy, więc może trafię na jakiś związany z shaderami :)

Aha, jeszcze co do tego Mastering Vray - to niektóre lekcje są zaktualizowane pod "nowy" silnik Vraya, a niektóre są prowadzone na mało aktualnych wersjach. Tak więc ogólnie staram się połączyć to info od niego + dane z manuala Vraya + dorzucam swoją własną inwencję twórczą :D

Napisano

Takie pierdółki (mają robić za nity, ćwieki i tym podobne rzeczy) do tych wrót z Władcy Pierścieni. Zaczynam od najmniejszych elementów, żeby się nie zrazić ogromem pracy, który jest przede mną :P Przy tworzeniu materiałów starałem się wykorzystać info z kursu od Granta.

 

002b.jpg

Napisano

I kolejny model - bułka. Co najdziwniejsze zrobiłem zdjęcia dwóm, różnym bułkom i finalnie wyszła mi ta, o której myślałem, że nic z niej nie będzie. Pierwsza to ta z tego wpisu - obsypana mąką. Druga była pokryta sezamem i myślałem, że dzięki temu Photoscan będzie mógł łatwo dopasować do siebie wszystkie fotki. Wyszło tak, że na 120 zdjęć program umieścił w przestrzeni trójwymiarowej jakieś 40-50. Potem próbowałem ręcznie dodawać markery, ale zwiększyło to wykrywalność jedynie do 70 zdjęć. Więc z dwóch bułek została mi jedna. Łącznie 6k poly. Do ogólnego workflowu dorzuciłem trochę więcej czyszczenia skanu w Zbrushu (które już zresztą testowałem na wcześniejszym jabłku). Do tego teraz również ręcznie uzupełniam clone toolem w Painterze tekstury na kanale diffuse. Wydaje mi się, że dzięki temu jestem w stanie pozbyć się większości przebarwień z nierównomiernego rozłożenia światła na zdjęciach, a również poprawić nieprawidłowe, rozmazane wypalenie tekstury przez Photoscan.

 

bulka_001.jpg

Napisano

Jedaith, dzięki za linka - na dniach będę robił nowe skany, tak więc zainteresuję się tym pluginem do Unity. Mam tylko nadzieję, że jego obsługa będzie prosta i nie będzie do tego wymagana jakaś większa wiedza z obsługi silnika.

 

Poniżej zaś wrzucam skan drugiej marchewki i render kolejnych małych elementów pod wrota z Edoras.

 

carrot_02.jpg

 

005.jpg

Napisano

I nowy ogóreczek :) 4k poly. Zrobiony z 80 fotek. Zostały mi jeszcze 3 obiekty do przerobienia - cukinia i dwie śliwki. Z tym, że co do cukinii, to nie wiem czy mi ona wyjdzie. Trochę za bardzo się od niej odbijało światło podczas robienia zdjęć, a wtedy jeszcze nie miałem sprayu matującego, który odebrałem dopiero wczoraj - mam nadzieję, że ułatwi mi on skanowanie kolejnych obiektów :)

 

cucumber_02_vray.jpg

Napisano

I kolejne skany - dwie śliwki. Każda po 4k poly. Na dniach może uda mi się wrzucić coś innego niż te kuchenno-żywnościowe rzeczy :P

 

sliwka_01.jpg

 

sliwka_02.jpg

Napisano

Wrzucam zaczątek wrót do tego konceptu z Władcy Pierścieni. Oczywiście nie robię wszystkiego 1:1. Zmieniam pewne rzeczy, dodaję, usuwam. Zobaczymy na koniec co z tego wyjdzie.

 

009.jpg

Napisano

Nowa wrzutka z nowościami. Ogólnie robię dużo rzeczy na raz:

- te wrota do Władcy (poniżej update),

- skanuję dalej obiekty (poniżej wrzucam 6 rożnych paneli oraz moduł drewna na ścianę),

- wizkę mojego domu (chciałbym mieć coś do portfolio, żeby może jakieś zlecenia z wizek zdobyć - skany z dzisiejszego postu będą w niej właśnie wykorzystane. Jakieś rendery z początkowych etapów jak się uda to wrzucę jutro),

- projekt graficzno-fotograficzny (ale z tego nie wiem czy coś wyjdzie, bo robię go w większym gronie osób i jakoś kiepsko współpraca się układa. Tak wiec bardzo możliwe, że przekształcę go w czysto graficzne przedsięwzięcie).

 

drewno_render2.jpg

 

podloga_001.jpg

 

podloga_tekstura.jpg

 

eowyn_011.jpg

Napisano

Tak jak obiecałem wczoraj - wrzucam początek prac nad wizką. Na razie robię tylko te pomieszczenia co są na renderach. Potem dojdzie jeszcze łazienka + parter domu. W pokojach wykorzystane są zeskanowane panele z postu powyżej.

 

01.jpg

 

04.jpg

 

03.jpg

 

02.jpg

Napisano

Wrota zapowiadają się ciekawie- co rzuciło mi się w oczy:

 

-ta pozioma belka na środku między okrągłymi metalowymi elementami zdecydowanie za słaba/ za cienka, myślę że lepiej by wyglądała tej samej grubości co boczne pionowe i łączona takim samym klinem

-materiał drewna trochę nijaki/ blady, spróbował bym podziałać z vray dirt tex żeby przy krawędziach wyszły dodatkowe detale, może coś z odbiciami/ kontrastem, żeby całość wyglądała bardziej żywo, 'mięsiście'

-coś innego zamiast białej płaszczyzny za drewnem- we wrotach do Władcy raczej nie pasuje szary laminat/ karton gips ;), może jakaś blacha/ skóra, coś z lore

 

wnętrza:

-w tych początkowych nie podobają mi się połączenia kolorów/ materiałów- niebieska ściana z podłogą, te cegiełki już całkiem na nie

-najlepiej wyglądają 2 ujęcia na dole, co bym zmienił to cokoliki/ listwy przypodłogowe na białe/ w kolorze ściany

-mozesz jakiś widok za oknem na plejnie wrzucic żeby hdr nie pokazywać

Napisano

Dzięki za obszerny komentarz. Poniżej odpowiedzi na konkretne kwestie ;)

-ta pozioma belka na środku między okrągłymi metalowymi elementami zdecydowanie za słaba/ za cienka, myślę że lepiej by wyglądała tej samej grubości co boczne pionowe i łączona takim samym klinem

Na koncepcie ciężko było wyczaić wielkość tej belki, ale wydawało mi się, że ona taka mniejsza właśnie jest i służy przede wszystkim do zawieszenia tych końskich czaszek/elementów pancerza.

 

-materiał drewna trochę nijaki/ blady, spróbował bym podziałać z vray dirt tex żeby przy krawędziach wyszły dodatkowe detale, może coś z odbiciami/ kontrastem, żeby całość wyglądała bardziej żywo, 'mięsiście'

Cała praca idzie pod fotomanipulacje. W sumie i tak za dużo rzeczy robię w 3d, dlatego materiały traktuję jako bazę pod późniejszy malunek/photobashing. Łatwiej i szybciej jest takie rzeczy dodać w Photoshopie niż bawić się w 3d. A przy końcowej pracy nikt nie będzie zwracał uwagę w czym dany element był do końca robiony :) Ale spróbuję przez oświetlenie wydobyć lepiej ten materiał. Może zrobię też jakieś drobne korekty kolorystyczne.

 

-coś innego zamiast białej płaszczyzny za drewnem- we wrotach do Władcy raczej nie pasuje szary laminat/ karton gips ;), może jakaś blacha/ skóra, coś z lore

Białej płaszczyzny oczywiście nie będzie. Będą tam deski + środek wypełniony wyżej wspomnianymi czaszkami/pancerzem.

 

-w tych początkowych nie podobają mi się połączenia kolorów/ materiałów- niebieska ściana z podłogą, te cegiełki już całkiem na nie

Producent drewnianych paneli ściennych nie robi innych kolorów. Miał być taki bardziej przypominający podłogę, ale niestety wycofano z produkcji i został tylko taki. Na żywo takie połączenie wygląda spoko. Na renderach mam za blady niebieski. Zmienię to później. Ogólnie na żywo w pokoju brata ładnie się to komponuje moim zdaniem. Z kolorami jeszcze będę walczył na sam koniec.

 

-najlepiej wyglądają 2 ujęcia na dole, co bym zmienił to cokoliki/ listwy przypodłogowe na białe/ w kolorze ściany

Takie są listwy w zestawach z tymi panelami. Więc na białe zmieniać nie będę. Tutaj musi zostać tak jak jest.

 

-mozesz jakiś widok za oknem na plejnie wrzucic żeby hdr nie pokazywać

Widok oczywiście będzie inny. Na razie jest to co się pojawia z hdrki, bo na razie jest za wcześnie, żeby tym się bawić. Tym zajmę się na samym końcu (czyli dopiero za jakiś czas, bo jeszcze ogrom pracy przede mną).

 

Dzisiaj postaram się wrzucić aktualizację wrót już w konkretnym ujęciu pod sesję zdjęciową.

Napisano

Postęp prac nad wrotami wraz z docelowym kadrem + wklejoną na szybko postacią z sesji zdjęciowej. Miecz to też obiekt 3d. Jutro chciałbym dokończyć te boki, zrobić metalowe obicia na dole wrót i zacząć może te końskie "czaszki". Poza tym może ruszę dalej z wizualizacją domu (tutaj w planach na początek mam do wykonania: drzwi, okna i schody).

 

frame_05_wip_05.jpg

Napisano

I dalej jedziemy z wrotami z Władcy. Jeszcze tylko jeden element drewniany i zabieram się za najtrudniejszą rzecz - czyli te końskie czaszki. Nie wiem czy mi się uda je zrobić, ale coś tam spróbuję wykonać. Najwyżej jak się nie uda, to potem będę kombinować co tam można innego wrzucić, żeby nie było pusto :P

 

frame_05_wip_07.jpg

Napisano

Mimo tego, że się nie odzywałem, to ostatnio dość sporo rzeczy robiłem. Postaram się sukcesywnie wszystko umieścić tutaj w temacie. Na start dalsza część sceny z Władcy (taki szybki podglądowy render) - dodane drewniane boki, metalowe zawiasy wyżej i zrobiłem w Maxie bazę pod sculpt tych czaszek.

 

frame_05_wip_09.jpg

Napisano

michalo, dzięki. Na pewno sobie na to zerknę. Tak jak wspominałem - nie wiem jeszcze, czy to pójdzie w kierunku typowej czaszki, czy też może pancerza dla wierzchowca, ale każda pomoc/refka jak najbardziej jest mile widziana :)

 

A tutaj coś nowego. Dwa ujęcia kamerki, którą miałem okazję zrobić w ramach testów dla naszego forumowego kolegi Tomka z Dabarti. Więcej ujęć wrzucę w najbliższych dniach.

 

camera_001_002.jpg

Napisano

Sebazx6r, dzięki - cieszę się, że renderki się podobają :) Co do przeprowadzki, to wydaje mi się, że zanim będę mógł się uwolnić od mojej obecnej pracy i mojego miasta, to jeszcze minie trochę czasu. Jakby nie patrzeć jeszcze "paru" rzeczy muszę się nauczyć, ale mam nadzieję, że Tomek z ekipą dadzą mi szansę i coś wyjdzie z tej współpracy :)

Napisano

Pawelkos, dziękuję. Każde miłe słowo odnośnie tego, że to co robię fajnie wygląda dodaje sił do dalszej pracy :)

 

A wracając do poprzedniej sceny - poszedłem jednak w stronę pancerza dla wierzchowca. Poniżej wrzucam sculpt z ZBrusha. Resztę detalu już dodam chyba w Painterze.

 

czaszka_001.jpg

Napisano (edytowane)

coś jest diametralnie nie tak.. :)

 

renderki kamery bardzo fajne.. czaszka w zbrush super..

 

a z tą bramą tak się męczysz i jakoś dość opornie idzie.. ta postać nie za bardzo pasuje/ 'siada'/ wygląda naturalnie.

 

ciężko mi zrozumieć dlaczego- renderki kamery i czaszka są bardzo 'wyczute'.. brama wyraźnie odstaje jakością oświetlenia/ renderu/ wstawionej postaci

 

żeby nie było- odbierz to jako komplement.. tylko ciekaw jestem dlaczego- w czym robiłeś kamerę?

 

EDIT:

 

-skany znów bardzo fajne.. ciekaw jestem jak rozwiązujesz jedną sprawę.. mianowicie- nabijasz na jakiś drut czy coś tego typu i robisz zdjęcia z każdej strony? w namiocie bezcieniowym?

 

jak się tym bawiłem to właśnie kwestia nabijania na drut/ alternatywy była najmniej jasna dla mnie :)

elementy przy pochmurnym niebie na zewnątrz typu drzewa/ kamienie itp spoko.. ale małe obiekty robione we wnętrzu właśnie kwestia czy obracać obiekt, czy obracać się z aparatem, jak z bułką od dołu- czy ma leżeć, czy nabić, jak zachować jednolite światło- namiot bezcieniowy itp ...

Edytowane przez mitic
Napisano (edytowane)

olaf, dzięki - chyba zacznę robić jakieś zbroje w 3d bo strasznie mi się takie rzeczy w rzeczywistości podobają :D

 

Artist, najważniejsze to czerpać radochę z tego co się robi. Fajnie, że to widać w moich pracach :)

 

michalo, dziękuję. A na finalnym renderze chyba wszystko dobrze widać ;)

 

mitic, bez odpowiedniego color gradingu, zabaw w photoshopie to tak, wygląda to w kupie trochę sztucznie. Finalnie zawsze dużo siedzę nad post produkcją więc mam nadzieję, że końcowa praca się spodoba. Teraz dalej, kamera to 3ds max i Vray. A co do skanów, to obracam obiekty. Tylko przy obracaniu musisz potem maskować wszystkie zdjęcia, żeby program nie zwariował przy rozmieszczeniu ich w przestrzeni. Jest też druga opcja ze znajdowaniem punktów referencyjnych wspólnych dla obu połówek i na ich podstawie łączeniu wszystkiego w całość (ale ja akurat tak tego nie robię).

 

Poniżej gotowa praca inspirowana ilustracją Eowyn w Edoras Michaela Kaluty. Mam nadzieję, że wszystko jest dobrze do siebie dopasowane i jako całość się Wam spodoba :) Modele 3d, zdjęcie modelki (pozowała Szronogrzywa), retusz i post produkcja to oczywiście moja robota.

 

frame_005_1200-1.jpg

 

Ps. Nowa wersja - poprawiłem cień pod postacią, bo wcześniej był za mocny.

Edytowane przez Araiel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności