Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Rzadko pokazujemy na forum robotę czysto reklamową, ale to jest dosyć nietypowy projekt jak na reklamę. Zrobiony w ścisłej współpracy z Leo Burnett London ( z którym dotychczas robiliśmy głównie reklamy ze wesołą małpką dla Kelloggsa ) spot będący częścią kampanii mającej uczulić na problem coraz większego spożycia kokainy na wyspach brytyjskich. Nie było naszą intencją stawać oddawać głosu za legalizacją czy przeciw - jedynie chcieliśmy pokazać co kryje się w każdej kresce. Spot jest częścią większej kampanii. Pod linkiem na vimeo także link do drugiego spotu innej ekipy.

 

Projekt powstawał w warunkach partyzantckiego budżetu i studenckiej wolności w małym teamie pod wodzą Nesa. Mam nadzieję, że Nicponim wrzuci tu w wątek oryginały domalówek. Ja osobiście przypomniałem sobie trochę dzięki temu projektowi czemu lubię tą robotę, no i dowiedziałem się co się czuje po wciągnięciu kwasku cytrynowego przez zrolowany banknot 20-funtowy.

Poniżej pełna lista twórców PI. Wszystkim należą się podziękowania z mojej strony. Dziękuję.

 

lub dla youtubowców:

http://www.youtube.com/watch?v=kftzt4iHJOw

 

Agency: Leo Burnett London

Production house: Stink

Postproduction studio: Platige Image

Director: Tomek Bagiński

CG Supervisor: Grzegorz Kukuś

Art director/Concept Art: Piotr Jabłoński

Compositing: Alan Uran

Rendering: Mateusz Bargiel, Grzegorz Kukuś

Animatic: Damian Nenow

Modellers: Mateusz Gajewski, Artur Owsnicki

Textures: Bartlomiej Walendziak

Additional Technical Director: Mateusz Popławski

Post Producer: Agata Socha

Production manager: Michal Jaksik

Ofline: Adam Kaluski

Conforming: Piotr Popielawski

Camera operator: Kamil Pohl

Camera assistant: Maciej Zak

Make up artist: Monika Baginska

Cast: Karolina Mann

 

 

salut

t.

Edytowane przez Baggins
  • Odpowiedzi 148
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bardzo fajny pomysł. I ciekawe podejście do tematu. W końcu jakiś spot dający do myślenia ale nie 'umoralniający" na siłę :) O wykonaniu nie wspominam bo jak zwykle rewelka ;) Gratulacje!

 

PS. Cieszyć się tylko, że jeszcze lubisz tą robotę Tomku ;)

Napisano

Trudno powiedzieć coś poza tym, że świetnie to wygląda ale za każdym razem kiedy to oglądałem, a kilka jednak obejrzałem początek sceny w Meksyku mi jakoś ok. 0:11 odbiegał stylistycznie po czym za sekunde/dwie wracało jakoś to jako całość do normy, ale to dość sugestywne wrażenie.

Napisano

..dla mnie kontrowersyjne przedstawienie problemu... bo znowu i wciąż promowane jak wszystko naokoło za pomoca konwancji

z gry komputerowej... nad wszystkim panuje nieokreślony człowiek-toster, przemoc, bluzganie krwią. To sa motywy kojarzące się obecnie z "dobrą" rozrywką... siadam i rozwalam wszystko ...jest fajnie... a że coś tam zagubionego po drodze zostamie rozjechane.... no to co.... GRAMY....!!!

Pewnie jak zwykle nie mam racji i widzę to inaczej.... ale myślę, że każdy temat wymaga swojej konwencji, a nie wszystkie tematy równo używają konwencję reklamową, która z samej zasady wciskania "kitu" wartościowa być nie może....:)))

  • Sad 1
Napisano

Dla mnie dość nietypowy sposób podejścia .Taki sielski początek potem tak jakby gameart ta strzelanina aż lekki uśmiech mi się pojawił no ale końcówka mocna ...No oczywiście technicznie pro no bo jak inaczej :D .

Napisano

wszystko pięknie ale wygląda to tak jak kiedyś kościół straszył smażeniem w piekle. Rozumiem , ze światopogląd kowalskiego się nie zmienił. Może tylko środki wyrazu, pozdro

Napisano

Bardziej to mi wygląda na reklamę wciągania, niż na przestrogę. Adresatem tego typu fimów jest młody człowiek, dla którego takie obrazki jasno kojarzą sie z rozrywką i zabawą . Na końcu wciągają i jest cool. Film fajny jak na promocję koki.

Napisano

Rewelacja, gratuluję. Nie zgodzę się z częścią przedmówców, jakoby film nie spełniał swojej roli. W moim odczuciu film wywołuje spory niepokój, doskonale służy temu "rwany", dynamiczny montaż, podobnie jak dźwięk. Świetna plastyka i ogólny koncept.

Napisano

Bardzo fajna robota, "coś z niczego" - można się tylko uczyć. Co do dyskusji tutaj na temat skuteczności tego spotu - to jest chyba dyskusja jałowa. Nie wiem jak jeszcze można mocniej próbować uzmysłowić konsumentom, że pakując w siebie działę robią krzywdę nie tylko sobie - pokazywać trupy real ? Spot jest na prawdę czujnie wymyślony, pokazuje mechanizm tego gównianego procederu ,w formie jest mocny, nerwowy i działa. Świetne painty. Fajna kreacja tak przy okazji, nie wiem kto za to odpowiadał, ale dał radę :-) Szacuneczek dla wszystkich twórców.

Napisano

Videoyogi - Za kreację przy tym spocie odpowiada Guy Moore, Tony Malcolm ( którzy są senior creatives w Leo Burnett London ) i niżej podpisany. Całość jest częścią sporej kampanii, która łączy zarówno promocję filmu dokumentalnego pod tym samym tytułem jak i sporo działań w przestrzeniach miejskich Londynu i okolic. Muzykę napisał Tam Nightingale.

Skuteczność tego typu kampanii nie jest zapewne bardzo wysoka, ale skuteczność braku kampanii byłaby pewnie jeszcze mniejsza. Z ciekawostek to byliśmy poproszeni o unikanie niektórych symboli i tematów - tak żeby nie wskazywać żadnego konkretnego kartelu a jedynie ogólny problem. Takie buty.

 

salut

t.

Napisano

pop wziął się za psychologię, socjologię( przy takim mydle nie ważne) ale po swojemu, nic dobrze jest mi być na prowincji, przynajmniej spokojnie można się poprzyglądać jak współczesność sili się licząc złocisze. Baggins nie miej mi za złe ale to jest naiwne. Czekam cierpliwie na jakaś inteligentniejszą produkcję z waszej strony.

Napisano

....jak dzieci nie widzą, że jest Cocaina to jej nie użyją.... od jakiegoś czasu nie mówi się o wydarzeniach i ludziach dobrych, mądrych i szlachetnych bo są to rzeczy mało atrakcyjne... wszelkie miejsca w mediach opanowły informacje o wydarzezniach i procederach złych oraz ludziach podłych i głupich... a to o czy się mówi jest promowane.... :))

Napisano

Thx - jam jest człek niewyrafinowany, trzeba do mnie pisać prostszym szyfrem, czyli mówiąc krótko nie do końca rozumiem do czego pijesz. Od psychologii i socjologii trzymam się tak daleko jak się da, a sam spot w pewnym sensie jest autoplagiatem Sztuki Spadania i nigdy nie upublicznionego spotu dla Reporterów bez Granic , który zrobiłem z Bigiem parę lat temu. Nawet się zgodzę, że jest naiwny. Jednocześnie i tak pozostaje nietypową produkcją jak na reklamę i warto moim zdaniem wystawić go pod ogień dyskusji.

 

salut

t.

Napisano (edytowane)

Widzę w filmie, że prochy to nie tylko same narkotyki. Tam też jest i przemoc, wyzysk -znaczy się wszystko co złe. Petent wciąga cały pakiet współczesnego. świata

Ale obrazowo wygląda to jak kara najwyższego.

 

ale o tym każdy wie, mnie zastanawia co ma innego robić gospodarczo rozbity biedny Afganistan, jak klient jest taki wyluzowany, pewny siebie- taki wygodny Pan Świata. Pewny klient i tyle

 

a Dziadek ma rację, szkoda,że nie sili się żaden z was na zrozumienie jego słów

Edytowane przez Thx
Napisano

To skoro trzeba się silić to ile ludzi z tych, których się nie silą na cokolwiek poza patrzeniem biernie w telewizor, mówieniem czego to nie uda mi się zrobić i usilnym likwidowaniem w sobie wszelkich nienormalności wysili się aby zobaczyć zwiewne metafory gdzieś w tle, żeby zrozumieć głębszy przekaz? Owszem ma i racje, że nie pokazują dobrych rzeczy, dobrych ludzi w telewizji bo i... po co? Po co im to? Nie ich interes, ich interes pieniądze, kapitalizm a co ma dobro do kapitalizmu, co ma do niego mądrość? Mądrość może zasiać głos zwątpienia w to jak jest, a to może doprowadzić w daaaaalekiej konsekwencji do strajków, a każda czas przestoju to strata... Co ma do tego dobro? Dobro jest darmowe tj. niebezpieczne. W mediach panuje samocenzura, nikt się nie wystawi. Ale wracając do tematu. Ktoś kto wysila się na nic, zauważy coś dopiero kiedy nim wstrząśnie... Ludzie mieleni na kokaine, krwawa siekanina może pomyśli czemu? Może poczyta, a może sam do wniosków, może a może i nie.

 

EDIT

Gdyby było niezrozumiałe, zapętlone i zamieszanie przepraszam, ale jak pisałem to myślałemm wymyślałem i to, to oto powstało.

Napisano

żyjemy niestety w takich czasach gdzie zło jest pociągające łatwiejsze szybsze, nawet pozytywny bohater musi mieć cechy złego i wcale tu nie chodzi o te cechy jak złość czy wściekłość tak jak w westernach starych choćby(bo uczucia te miały uzasadnienie), kiedys jednak wartości promowane były w prostszy sposób, nic dziwnego, że teraz trudno sie odnaleźć w świecie pełnym sprzeczności,

film fajny ale ciężko do końca tak zrozumieć na 100 % jakie tragedie to za sobą niesie bo jest to mimo wszystko czysta abstrakcja, choć z drugiej strony na pewno bardziej przyciągnie uwagę wizualnym przpychem i jakoś tam odsetek może poczyta więcej o tym wszystkim

Napisano

Abstrahując do poglądu: "bo kiedyś było lepiej" to ideał Francuskiej rycerskości, odpowiednik naszego Zawiszy, niejaki Czarny Książę rozkazał swoim ludziom zamordować pewnego wielmoże bez śladów gwałtownej śmierci, więc owi rycerze mu podlegli wsadzili mu w odbyt żelazny rozgrzany pręt. Inny Polska wybijający się ponad przeciętną Andrzej Tęczyński Toporczyk, dowodził wykupowaniem Malborka ginie rozniesiony przez czeladź, ponieważ zabił kowala gdy nie spodobał mu się jego wyrób + nie dał hołdu jakiejś tam bzdurnej tradycji-rytuałowi.

Napisano

Oba filmy reklamowe, które powstały w kampanii to zaproszenie do obejrzenia dokumentu , który dotyka tematu na dużo głębszym poziomie. Link do trailera , tutaj:

 

salut

t.

Napisano (edytowane)

nie popadajmy ze skrajności w skrajność ;], jednak podajesz zdrzenia realne, a w literaturze tego okresu nie było peanów na cześć złoczyńców itp. (pomijam kwestie innowierców i polityczne, bo mimow wszystko w każdym z krajów ceniono honor i tym podobne cechy i chyba kazdy z krajów miał takiego Zawiszę Czarnego)

 

jesli zaproszeni do dokumentu to rzeczywiście najlepsze rozwiązanie i powinno byc jako całość być rozpatrywane

Edytowane przez yarosh
Napisano

Dla mnie to właśnie fajny pomysł na reklamę o kokainie, tempo pasuje moim zdaniem do samego działania kokainy krótkie intensywne działanie i dużo satysfakcji i euforii. I w sumie troche mi chyba euforii tylko brakuje w pierwszej części, euforii i przyjemności, to by wzmocniło efekt gdyby to było z tą samą energią, ale w jeszcze bardziej w przyjemnym tonie jak w bajce bez konsekwencji. Bo teraz to chyba nie jest az tak czytelne szczególnie dla starszego pokolenia ;)

Napisano

stoję pod ścianą komercji i bezsilny rozkładm ręce... żadnych szans... walec kapitału wygładza autostradę do nicości... pojęcia nie proste przesuwame są poza czas oglądalności... nikt nie chce się uczyć, bo wszyscy doznali wszechwiedzy w promocji w czasie oglądalności... światło to tylko wybielacz płatów czołowych.... cienie w reklanmie nie istnieją.... film krótki został pochowany zgodnie z zaleceniami....umarł król... nie będzie następnego.... tylko cisza na podwzgórzach.......:)))

Napisano (edytowane)

dżizas dziadku co Ty wciągasz ;) na stare lata, że tak ryje płaty.

Chociaz w sumie masz bardzo typowe podejscie wynikajace z różnicy pokoleń.

Ktos mądry powiedział kiedyś, że ludzie starzy to dzieci, które za szybko urosły...

Edytowane przez WWWoj
Napisano

Taki mały offtop: Kurcze, Dziadek, mówisz od serca, często rozsądne rzeczy, ale rozważ, czy by nie przestać wszędzie wstawiać te uśmieszki. Po co rozwadniać przekaz. Chcesz walić między oczy, to śmiało. Przez to wypowiedzi robią się jakieś takie... niepoważne?

 

A wracając do tematu, to sam nie wiem, filmik wygląda ekstra, do mnie trafia rzecz o konsekwencjach dla wielu ludzi, choć może to i prawda, że jeden głąb z drugim może właśnie sobie zachcieć popróbować po filmiku jak nie ogarnie o co chodzi. A ponieważ głąbów jest jednak sporo...

 

Natomiast wizualnie jeszcze raz: potęga.

Napisano

aaaa .... to dlatego koka taka droga ... budowa i konserwacja takiej maszyny musi sporo kosztować.

Wizualnie fajne, ale bez rewelacji :)

Treść ... no cóż ... jak dla mnie ten film to jeden z podstawowych systemów urządzenia.

Napisano

Zawsze marzyłem żeby wciągnąć kreskę z mielonych Kubańczyków.

Realizacja świetna ale miejscami odstaje i jakościowo i stylistycznie, jakby niektóre scenki były robione na szybko.

A treść...

Napisano

Podoba się. Temat trudny, podejście troszkę z innej strony. Idea nie do końca rozwiązująca problem, gdy pozna się inne przyczyny handlu białym proszkiem. Akurat jestem na bieżąco z tematem po obejrzeniu kilku dokumentów m.in o problemie Meksyku jako pośrednika w przerzucie towaru z Columbii do USA. itp. Mechanizm działania tej branży i jego skala robi na mnie większe wrażenie niż fabryki w Chinach... :/

 

Świat się zmienia, człowiek się starzeje, to i sposób uświadamiania musi iść z duchem czasu.

Mam nadzieje że zostaje to odebrane jako przestroga, a nie promocja, choć tego nie możemy być pewni.

Pozdrawiam,

 

edit:

Ps.

Polecam Meksyk - Złoty Strzał na YT.

Napisano

Wygodnie jest powiedziec, 'ze odbiorca jest mialki, niewrazliwy. Jaki ma wybor? A taki jak gieesie, bierze to co mu daja. Bo wyboru nie ma.

Napisano

WWWoj ja tam go dziadka w tej chwili doskonale rozumiem ;)

 

Yarosh a wcale nie jest wiersz opisujący śmierc Andrzeja Tęczyńskiego, stronniczo stojący po stronie owego Jędrzeja

Napisano

baggins, kazdy gupi wie jaka jest dystrybucja narkotyku. Mądrości kaznodziejskiej tutaj nie trzeba. Ale ubranie problemu w wasz fajnowski obraz z zajefajną maszynoreką, karzącą i skazująca na coolową maszynerię, która po gwiezdnowojennemu mieli na proch...sorry to jest naiwność. Więcej widzę jarania się obrazem niż sileniem się na czytelny przekaz.

pomysł skrótowo do reklamy ciekawy ale realizacja kolejny już raz wygląda jak czytanka dla czterolatków. Rozumiem modłę na kinematyczny staf.

Co ma być ważniejsze dla widza? Fajowska oprawa? Spoko dla małolata pewnie tak ale dla niego dorośli tacy jak wy nie muszą się specjalnie silić, ponieważ stoi za wami doświadczenie w branży.

Może to wasza już maniera, może tez taki jest docelowy odbiorca.

Jeżeli temat jest tak przeliczony to po co wam zdanie innych, dla żartu?

Napisano (edytowane)

thx odbiorca to właśnie naiwne dzieciaki sięgające po narkotyki dla "głębszych" doznań, nie po mądre lektury czy filmy dokumentalne zgłębiające problem, w imprezowym maratonie nie ma na to czasu.

Atutem takiego filmu jest własnie jego prostota i dynamika, w mojej opini powinien być jeszcze bardziej cool popkulturowy.

Edytowane przez WWWoj
Napisano (edytowane)

oki WWWoj, pamiętasz jak sam byleś dzieckiem? To niech chłopaki określa do jakiej grupy dzieciaków dedykują spot. Muszę mojemu Kacprowi to pokazać , chłopak ma dziesięć lat. Ciekawym jak to oceni. Jeżeli pozytywnie, zwracam honor, pozdro

 

WWWoj napisałeś: "...w imprezowym maratonie nie ma na to czasu."

Kurcze rozumiem, że myślisz o dzieciakach w wieku piętnaście, szesnaście lat?

ech jak miałem tyle lat to myślałem o dziewuchach, winie ale tez byłem i byliśmy przeczuleni na rzeczy naiwne, banalne. obśmiewaliśmy wszystko i wszystkich, którzy próbowali do nas mówić jak do dzieci. przecież czuliśmy sie samodzielni. Dziś to rozumiem, ponieważ to był początek do dorosłości i bunt, który w nas był wynikał z zaczątków pojmowania rzeczywistości.

Myślę , że nic do dzisiaj się nie zmieniło i my nie byliśmy inni od rówieśników z przeszłości.

 

WWWoj napisałeś:" Atutem takiego filmu jest właśnie jego prostota i dynamika..."

--oczywiście, że tak.

Edytowane przez Thx
Napisano

nie czytalem wszystkich postow, a te co przeczytalem nie do końca rozumiem- tzn nie wiem co niektóre osoby szukają w tego typu spotach społecznych...

 

Nie wiem tez dlaczego piszecie non stop ze spot tyczy sie 'dzieciaków' -prawda jest taka ze raczej nei kazdego 15-16 latka stać by wydać te ~200-300zł za gram koki.

I mam niestety dziwne wrazenie, ze wiekszosc wypowiedzi jest wygłaszana przez osoby które niestety mają dość powszechne i stereotypowe podejście do tematu.

 

Co do samego przedstawienia- czas był dość krótki, nie było możliwośći 'kreowania' kilku różnych konceptów, lub kilku różnych wariantów danej sceny, stylu itp. Wszystko wychodziło za pierwszym strzałem- kompo-kolor-finish. Wiec chyba kazdy jest z nas świadom ze mozna bylo zrobic to na tysiac roznych sposobow, osobiscie jestem pelen podziwiu ze udalo sie to złożyć w miare logiczną i sensowną całość.

Napisano

wszystko co jest teraz publicznie pokazywane.... jest reklamą.... musi być reklamą...!!!... inaczej nikt na to nie da złamanego grosza, nie liczą się idee i przekaz poza handlowy pewnie kiedyś to się zmieni... na gorsze, bo taka jest tendencja wygląda na to, że ilość rozumu i wrażliwości to srtała na ten padół.... no ale nas jest coraz więcej.....:)))

@nicponim.... tłumaczenie się ze nie było czasu jest teraz tak powszechne, że aż przykre.... ale samo tłumaczenie poczytuję za wyraz pewnwj wrażliwości....:)))

Napisano

Thx - argumenty typu "każdy głupi to wie" nie są dla mnie żadnym argumentem od kiedy dawno dawno temu w TVP leciał świetny dokument "Ballada o lekkim zabarwieniu erotycznym" , który w naszej Polsce ujawnił takie obszary społeczne i pokazał takie zachowania i ludzi, przy których określenie "głupota" bladło jak 40 watowa żarówka przy słońcu. Zgadzam się, że odpowiedzią na głupotę nie może być równanie w dół, tyle, że przy "równaniu w górę" trzeba być również bardzo ostrożnym. Inaczej zamiast oczekiwanego efektu zamykamy się w wieży z kości słoniowej do której dostęp mają tylko grzejący się we własnym cieple wybrańcy. Jest to równie jeśli nie bardziej jałowe.

Z premedytacją już dawno temu wybrałem pop jako język wypowiedzi, bo moim zdaniem jest to jedyny język który ma szansę podlegać ewolucji. Z jednej strony starając się nie zerwać wszystkich kontaktów z większymi ambicjami, a z drugiej schlebiając gustom możliwie największej grupy odbiorców. To założenie jest właściwie niemożliwe do spełnienia, ale sprawia też, że operowanie na popie jest jeszcze jakoś interesujące.

Zarzucasz płytkość i komercjalizm a jednocześnie jako argumentu używasz "doświadczenia w branży" . Przypomnę więc , że to jest doświadczenie w branży komercyjnej. Nie oczekuj od zawodowców w rąbaniu drzewa na czas zdolności neurochirurgicznych.

 

Reasumując - zarzuty które podajesz nie wydają mi się zarzutami. Nie potrafię się z nimi nie zgodzić. Masz absolutną rację, poza tym, że ja wyciągam z tego inne wnioski.

 

salut

t.

Napisano (edytowane)

bardzo się cieszę, że administracja portalu nie umieściła tego od razu w newsach.... i nie stworzyła sztucznego podziału....:))

Panowie grający w lidze okręgoewrj i w pierwaszej lidze to nadal panowie kopiący piłkę... tylko jedni z racji komercyjnych są celebrytami i wiele im wolno... a drudzy muszą żyć sukcesem pokomania sąsiedniej wsi.... i nie jest tak, że Ci mniejsi koniecznie muszą się uczyć od tech większych... bo często jak to bywa nie przekroczą pewnej bariery kapitałowej.... natomiast szczerości działania i zdrowej radości danej swojej wąskiej społeczności można i należy się od nich uczyć....:))

 

Panie Hieronimusie B.... słowo "wybrałem" przynajmniej w sensie ilości zmiennych tworzących drogę życia.... brzmi trochę patetycznie... żeby nie powiedzieć satyrycznie....:))))))))

Edytowane przez dziadek3D
Napisano (edytowane)

Niesmak poczułem kiedy zobaczyłem roborekę Pana. Samo mieszanie najwyższego do naszych przyziemnych katastrof toż to moralizatorstwo ołtarzowe, spoko. Taki język w spocie, dla mnie jest niesugestywny. Rozumiem, że jest to forma skrótowa zobrazowania zależności, procesu. Po prostu wydaje mi się nietrafiona.

Edytowane przez Thx
Napisano

Thx - a to ciekawe, że intepretujesz to jako roboto-rękę Pana . Dla mnie zawsze była to był bliżej nie doprecyzowany, symboliczny Kartel, machina biznesu. Równie banalnie, ale jednak co innego. Bliżej Lucyfera. Pan jest po drugiej stronie barykady. Wcześniej pytałeś, po co wystawiam takie rzeczy pod dyskusję. Ano po to właśnie między innymi, żeby zobaczyć jak mogą być intepretowane.

 

salut

t.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności