hcpiter Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 Witam, Chciałbym pokazać mój ostatni projekt. Projekt skończony kilka tygodni temu dla klienta, jednak dopiero teraz mogę pokazać wszystkie obrazki. [ATTACH=CONFIG]88193[/ATTACH] Soft: 3ds max, Vray i Photoshop http://www.pandm-studio.com Pozdrawiam
Krzyk Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 Bardzo fajne shader'y. Czuć atmosferę - to na pewno. I światło, choć początkowo miałem wrażenie, że za jasne... to chyba jest gut! Jedynie wystraszyły mnie cytryny giganty w salonie ;) Oraz takie mikro detale, jak listwa przypodłogowa pod barkiem wchodzi w barek - ale można również ją przyciąć specjalnie dla barku (ja tak zrobiłem w domu :P). Super. Dawno nie widziałem tak "świeżych" wizek wnętrz.
kozioo Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 A gdzie schowałeś oświetlenie w kuchni? :) Czysty projekt, bardzo przyjemne światło. Bardzo na plus :)
piko84 Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 I światło, choć początkowo miałem wrażenie, że za jasne... Też miałem takie wrażenie. Reszta jest super.
Orangegraphics Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 oświetlenie i postprodukcja są genialne, najmocniejszy punkt twoich wizek. Gratuluje, wszystkie wylądowały u mnie właśnie w folderze "inspiracje" ***** standardowo: chętnie zobaczyłbym gołe rendery, jeśli byłaby taka możliwość, będę wdzięczny
Nagash Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 Bardzo przyjemne. Pierwsze wrażenie że wszystko prześwietlone ale już po chwili oko się dostraja. Bardzo dobre wizki :D
masa Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 jasno!! ciepło i przyjemnie - do tej wizualizacji chyba pasuje skórkę forum na jasną zmienić żeby tak nie raziły ;)
peter_f Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Miło Cię znowu widzieć Pit!!! Brakowało tu Ciebie, Stary! I takich wizek mistrzu! Jak zwykle perfekcja we wszystkim: przepiękne modeliki, shadery no i to oświetlenie Made only by HCPiter! Można się zastanawiać czy nie za jasno ale, kurka to przecież PiterHC! Aż bije optymizmem! 5***** i mam nadzieję będzie front! Na pewno praca warta tego. Pozdrawiam Piter
hcpiter Napisano 20 Listopad 2012 Autor Napisano 20 Listopad 2012 KLICEK- Dzięki wielkie za brawa, bro :) Traitor- O, Dziękuję! Ciesze się, ze się podoba takiemu masterowi animacji :) Krzyk- Dzięki, fajnie ze zauważyłeś świeżość, na to przykładam ostatnio dużą wagę! Co do cytryn takie duże były tylko w Biedronce ;). A na, poważnie to następnym razem będę miał to na uwadze. Jeżeli chodzi o listwę to kończy się tak przy barku jak pokazane na renderach, nie mogłem robić tam luk, czy przerw bo kuchnia by się nie zgrała z splashback`iem i szafkami wiszącymi. kozioo- Dziękuję ! Co do oświetlenia to nic nie mów ;) Z tym trochę było roboty i zmian a na etapie, które są wizualizacje nie było jeszcze porozumienia w tej kwestii z klientem i dopiero później to doszło, ale niestety już nie renderenowalem ponownie w dobrej jakości bo rendery trochę trwają, a czasu brak, chociaż jak znajdę czas to może przerenderenuje. piko84- Dzięki ! Przy pokazywaniu tego typu obrazków mam obawę, ze na innych monitorach nie zawsze będzie tak jak na moim. Ja na 2 swoich Dell`ach nie miałem takiego wrażenia, chociaż na starym LG bylo mniej kontrastowe a nie za jasne i myślałem, ze częściej takie zarzuty będą :) Xiz0r Dzięki ! Fajnie jest inspirować innych ;) Co do RAW, moze nie uwiezysz, ale naprawde nie zatrzymuje tych plików na dysku i nadpisuje juz w czasie postprodukcji, albo wywalam. Moze uda mi sie wyrenderenowac w wolnym czasie chociaz pare region renderow, tak dla oszczednosci czasu. Co od samej postprodukcji to raczej staram sie uzyskac juz taka kolorystyke w Vrayu bo postpro to poprostu lekka korekcja kolorow, jakies glowy, rozjasnienie niektorych miejsc, gdzie Vray juz nie ogarniał. Nagash- Dzięki, Ja już tak oko przystroiłem, ze patrzeć na to nie mogę ;) masa- Dziękuję ! W sumie dobry pomysł, na czarnym bardziej rzuca się w oczy i może dla tego dla, niektórych może wydać się za jasne :) peter_f- OOoo i jest Peter! Super Cie tu widzieć kolego (szkoda, ze tym razem nie na "realu") Mam nadzieje, ze i niedługo coś twojego również będziemy mogli podziwiać ! Pozdrawiam
Quadysz Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 bardzo mi sie podoba, klasa! 5* gratuluje :) greets
biszkopte Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 nie będę oryginalny i napiszę : miodziolodzio :)
deshu Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 Ten cień drzewa wchodzący do wnętrza to strzał w dziesione. Cudowne światło. Już trzeci raz to oglądam, i pewnie jeszcze nie raz popatrzę. Aranżacja wnętrza twoja? Rzadko patrząc na wizki mam wrażenie, że rzeczy nie były poukładane pod kard, ale to kadry były wyszukane w już ułożonym wnętrzu. To bardzo mocna strona tej wizki. Rewelacyjna gama barw. Wiele modeli nie twoich? Jedyne co mnie zabolało, to mapowanie drewna na klockowym stole na zbliżeniu gazetki. Tak by sie chciało żeby słoje na krawędzi się szarpały:P
Zbychowaty Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 Spoko. Jest "letko" i zwiewnie:) Jak masz rzut a skoro to projekt to na pewno masz to pokaż:) Rendery soł gud:)
thecrev Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 Jak zrobiłeś podłogę floor generator? mógłbyś coś powiedzieć jakich świateł użyłeś? i skąd bierzesz takie fajne teksturki bo ja zawsze mialem z tym problem. Świetna wizka bardzo mi się podoba.
deemes Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 jest świetnie!:)) mimo przepaleń które delikatnie się wkradają:)))) oglada się wprost rewelacyjnie:)))jeśli można spytać, ile Ci zajmuje wykonanie takiego projektu? pierwszych szkiców do finalnych renderów..
hazy Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Masakra. To chyba jakiś lepszy Vray, mój takich renderów nie robi ;). Też bym chciał się dowiedzieć co tak ładnie świeci, jaki color mapping, ustawienia i ogólnie jakim cudem to wygląda tak jak wygląda ale wiadomo - takich rzeczy się nie zdradza. Ogólnie super, masz talent.
asfalton Napisano 23 Listopad 2012 Napisano 23 Listopad 2012 Piękne wnętrze, sam jestem zwolennikiem takiego stylu, rendery pierwsza klasa!!!!!!!Gratulujet!!!
Loki Napisano 23 Listopad 2012 Napisano 23 Listopad 2012 (edytowane) Rendery spoko (zwłaszcza światło i klimat fajny) - choć moim zdaniem nieco zbyt blade (ale to pewnie wina mojego monitora). To projekt dla developera (jako "mieszkanie pokazowe na stronę") czy też dla klienta który będzie tam faktycznie mieszkał? Projektowo jest nieco nie przemyślane. Tak na szybko (nie widząc rzutu): 1) Dlaczego miejsce do siedzenia w kuchni umieściłeś naprzeciw zlewozmywaka? Osobiście nie specjalnie chciał bym jeść śniadanie naprzeciw stosu brudnych naczyń. Po prawej masz pełno miejsca. 2) Dlaczego płyta grzewcza jest przesunieta względem pochłaniacza? (i co za tym idzie zmniejsza się przestrzeń blatu między lodówką a płytą - dodatkowo zastawiłeś to miejśce ekspresem do kawy - to rozumiem pod zdjęcie wypełnienie) 3) Gdzie są jakieś gniazdka w okolicy płyty grzewczej ? (schowane za tym co stoi na blacie?) - lub w ogóle jakieś gniazdka w okolicy kuchennego blatu roboczego? 4) Jakieś oswietlenie w części kuchennej poza tym podszafokowym jest w planie? (bo na żadnym obrazku nic nie widać takiego) / EDIT - widzę że o to Kozioo już zapytał :) 5) Brakuje parapetu w oknie (obok stołu). Edytowane 23 Listopad 2012 przez Loki
Zbychowaty Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 (edytowane) Rendery spoko (zwłaszcza światło i klimat fajny) - choć moim zdaniem nieco zbyt blade (ale to pewnie wina mojego monitora). To projekt dla developera (jako "mieszkanie pokazowe na stronę") czy też dla klienta który będzie tam faktycznie mieszkał? Projektowo jest nieco nie przemyślane. Tak na szybko (nie widząc rzutu): 1) Dlaczego miejsce do siedzenia w kuchni umieściłeś naprzeciw zlewozmywaka? Osobiście nie specjalnie chciał bym jeść śniadanie naprzeciw stosu brudnych naczyń. Po prawej masz pełno miejsca. 2) Dlaczego płyta grzewcza jest przesunieta względem pochłaniacza? (i co za tym idzie zmniejsza się przestrzeń blatu między lodówką a płytą - dodatkowo zastawiłeś to miejśce ekspresem do kawy - to rozumiem pod zdjęcie wypełnienie) 3) Gdzie są jakieś gniazdka w okolicy płyty grzewczej ? (schowane za tym co stoi na blacie?) - lub w ogóle jakieś gniazdka w okolicy kuchennego blatu roboczego? 4) Jakieś oswietlenie w części kuchennej poza tym podszafokowym jest w planie? (bo na żadnym obrazku nic nie widać takiego) / EDIT - widzę że o to Kozioo już zapytał :) 5) Brakuje parapetu w oknie (obok stołu). Ha, nie zauważyłem ale teraz też mam wrażenie, że pochłaniacz jest przesunięty - why Piter why? ;) Co do siedzenia na przeciwko zlewozmywaka to w sumie też bym się zgodził, choć sterta wiecznie zalegających brudnych naczyń to chyba przesada. Aż tak źle to na ogół nie jest ;) Piter jaka jest szerokość blatu w tym miejscu, bo chyba faktycznie można by sprawę jeszcze przeanalizować;) Z oświetleniem to faktycznie mógłby być kłopot jeśli tylko jest pod szafkowe. Byłem w takiej kuchni i przyznam, że przy długim użytkowaniu jest to męczące. Niekiedy ktoś pichci żarcie np. na święta aż do późnych godzin wieczornych i wtedy może taki niedomiar światła odczuć. Z parapetem akurat w tym oknie to bym polemizował ale to autor niech się wypowie. Tak w ogóle to fajno Piter, że się pokazałeś..teraz czekamy na Juniora:) Pozdrawiam, Z. Edytowane 24 Listopad 2012 przez Zbychowaty
deemes Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 @Loki , bardzo ale to bardzo trafne spostrzeżenia, zachwycając sie wyskom poziomem wizek człowiek przestaje dostrzegać podstawy, z tą płytą grzewcza to rzeczywiście przesada, przy tej jakości obrazu raczej bład niedopuszczalny. Rendery i tak wyśmienite ale jako obrazy, nie jako wiz realnego projektu i bardzo dobrze że na tym forum korygowane są nie tylko aspekty graficzne ale także projektowe. pozdro
hcpiter Napisano 24 Listopad 2012 Autor Napisano 24 Listopad 2012 Dzięki za wszystkie komentarze! Loki- Chyba ci się działy pomyliły, to nie dział architektura, wiec wolał bym usłyszeć taką krytykę do samych wizualizacji niż projektu. Przy tym wnętrzu bylem "prowadzony" przez architektów z którymi współpracuję bo sam nie czuje się na tyle mocny we wnętrzach i dla tego tez nie dodałem tego do działu architektura -proste! 1) Dlaczego miejsce do siedzenia w kuchni umieściłeś naprzeciw zlewozmywaka? Osobiście nie specjalnie chciał bym jeść śniadanie naprzeciw stosu brudnych naczyń. Po prawej masz pełno miejsca. 2) Dlaczego płyta grzewcza jest przesunieta względem pochłaniacza? (i co za tym idzie zmniejsza się przestrzeń blatu między lodówką a płytą - dodatkowo zastawiłeś to miejśce ekspresem do kawy - to rozumiem pod zdjęcie wypełnienie) 3) Gdzie są jakieś gniazdka w okolicy płyty grzewczej ? (schowane za tym co stoi na blacie?) - lub w ogóle jakieś gniazdka w okolicy kuchennego blatu roboczego? 4) Jakieś oswietlenie w części kuchennej poza tym podszafokowym jest w planie? (bo na żadnym obrazku nic nie widać takiego) / EDIT - widzę że o to Kozioo już zapytał :) 5) Brakuje parapetu w oknie (obok stołu). Ad.1 Nie za bardzo rozumie na czym polega problem ? W kuchni jest zmywarka wiec raczej zalegać nic nie będzie, poza tym nie jest to miejsce do przesiadywania i jedzenia śniadań, obiadów czy kolacji bo od tego jest stół jadalny przy którym jest pełno miejsca. Kuchnia jest do gotowania i ewentualnie można sobie przysiąść na parę minut. Krzesła nie mogą i nie mogły być bardziej na prawo bo po pierwsze nie wygląda to dobrze a po drugie takie była moja koncepcja. Miejsca jest dużo co widać na załączonym obrazku. Ad.2 Trafne spostrzeżenie, ale zapewniam (co widać na ostatnim obrazku) w finalnym etapie montowania pochłaniacza i blatu na pewno nikt się nie pomyli i będzie on zamontowany poprawnie. Render kuchni wybrany był z wcześniejszych etapów bo akurat taki mi najbardziej odpowiadał. Na nowszych renderach kuchni oświetlenie tez jest, ale po prostu zmieniły się dodatki które mi się nie podobały,podobnie jak rozmieszczanie kilku akcesoriów i uznałem, ze przesunięta płyta nie będzie jakoś bardzo raziła, ale jak tak to poniżej zamieszczam obrazki z późniejszych etapów gdzie już płyta jest nad okapem centralnie. Ad.3 Widząc po po prawej stronie gniazdka pytasz o kolejne ? Bez sensu. Sa, schowały się za tym co stoi na blacie. Przecież na innych obrazkach tych wnętrz widać, ze tez są gniazdka. Ad.4 To, że kozioo o to zapytał to zauważyłeś, ale mojej odpowiedzi do kozia już nie ? Nie lubię się powtarzać :) Ad.5 Są jakieś przepisy, ze parapet musi być ? Bo chyba raczej nie. Mi osobiście parapety się nie podobają i nie będę ich stosował jak mam taka możliwość. Zbychowaty- Ale ja nigdzie nie napisałem, ze w kuchni będzie tylko światło pod szafkami. Kozioo dostał odpowiedz na swoje pytanie i temat został wyczerpany, nie mam nic do dodania. Junior może tez coś pokaże jak będzie gotowa już nowa strona portfolio bo teraz brakuje mamy naprawdę problem z czasem, ciągle go mało niestety. deemes No już bez przesady... Niedopuszczalne było by gdybym pokazał niedorenderenowane obrazki, jakieś latające elementy czy słabe GI, światło czy materiały. Nie wiem dla czego ten element jest tak bardzo wazny bo chyba raczej nie wpływa aż tak na odbiór całego wnętrza. "Rendery i tak wyśmienite ale jako obrazy, nie jako wiz realnego projektu"- To aż tak bardzo ta płyta grzewcza boli, ze cały projekt idzie do kosza ? "bardzo dobrze że na tym forum korygowane są nie tylko aspekty graficzne ale także projektowe"- No chyba nie bardzo, bo dodając to do działu 3d chciałbym usłyszeć krytykę odnośnie 3d a architektury bo głownie tym się zajmuje i na to kładę największy nacisk. Nie chce aby wyszło, ze nie przyjmuje krytyki czy odpieram na sile zarzuty, ale niestety niektórzy chyba nie rozumieją, że jest to dział Finished 3d, nie architektura. Pozdrawiam
Zbychowaty Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 Zgadza się 3d, ale pokazujesz architekturę wnętrz pisząc jednocześnie iż jest to Twój projekt więc nie unikniesz pytań projektowych. Co innego gdybyś napisał wprost, że grafika to Twoja działka a za projekt nie odpowiadasz - to zmienia postać rzeczy ;)
hcpiter Napisano 24 Listopad 2012 Autor Napisano 24 Listopad 2012 (edytowane) Zbychowaty- Projekt jest mój i tylko dla tego to napisałem, żeby było wiadomo, że to ja go stworzyłem a nie ktoś inny, czy była to kopia już gotowego wnętrza. Wiz czyli wizualizacja, było by w architekturze z podpisem Interior to zmieniało by już postać rzeczy. Projekt został zaakceptowany wiec i tak nie mógłbym już nic zmienić, wolał bym usłyszeć zarzuty do samej wizualizacji :) Edytowane 24 Listopad 2012 przez hcpiter
hazy Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 (edytowane) Jest pięknie a jak chcesz zarzuty to masz - coś sypie po nogach krzeseł przy stole w jadalni (na ostatnim tego nie widać), cebule wyglądają jakby były puste w środku, jedna płoza krzesła bujanego lewituje bardziej niż powinna, na lewę część dolnych szafek w kuchni dziwnie pada światło które jakby kończy się pod kątem 45 stopni (albo ja czegoś nie załapałem) więcej grzechów nie zauważyłem. Jeszcze caustic przydałby się miejscami, gdzie na szkło pada dość kierunkowe światło a może inaczej - gdzie szkło rzuca cień, bo masz kilka takich miejsc. A to co dałeś na końcu to jest bez pp tak ? No to faktycznie prawie nic nie zmieniasz w pp. Edytowane 24 Listopad 2012 przez hazy
hcpiter Napisano 24 Listopad 2012 Autor Napisano 24 Listopad 2012 Dzięki ! :) Co z tymi krzesłami w kuchni bo kurcze nic tam dziwnego nie dostrzegam, jak na ostatnim nie widać to po prostu może to wina ujęcia ?(może chodzi o metal na nogach ?) Dla czego cebule wyglądają na puste w środku ? Fotel bujany stoi równo bo używam algin a model ma równe płozy, może to przez padający cień( mogę podesłać screena z przybliżenia jeżeli trzeba) Nad kaustyka myślałem, ale trochę za długo się liczyła a efekt nie był jakoś mega widoczny. Chociaż przyznać trzeba trochę by urozmaiciło to ujecie z krzesłem.
hazy Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 (edytowane) Może to mój pedantyzm ale ja tu widzę ziarno cebule - gdyby nie to światło z góry to nie dałoby się określić którą stroną przylegają do blatu ta "spodnia strona" powinna być dużo ciemniejsza, może wystarczy dirt, ogólnie to zbyt jasne one są. Coś z tym bujanym krzesłem jest nie teges - środek płozy bliżej kamery jest niżej i robi mniej cienia niż ta druga płoza, tak jakby ona wchodziła na dywan, który ja za mocno unosi. Caustic - próbowałeś wyexludować elementy i światła tak by tylko najważniejsze światło caustykowało, generate caustic tylko na dane szkło a receive caustic tylko na stół ? Trochę źle to opisałem - nie exclude tylko Objects i Lights settings. A jak efekt jest ledwo widoczny to podnieś Caustics Multiplier albo ogólny albo danego światła. Edytowane 24 Listopad 2012 przez hazy
Zbychowaty Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 hazy - no bez jaj. To jest wizualizacja a nie chirurgia plastyczna ;) Czasami od klientów słyszałem podobne ale i bawiło mnie to do łez bo nagle się okazywało, tak jak tutaj że najważniejsze nie jest wnętrze tylko cebula albo noga krzesła ;) W ten sposób patrząc na sprawę to do wszystkiego można się przyczepić nawet do oświetlenia którego w istocie by nie było, nie mówiąc o kącie nachylenia słońca w scenie do faktycznego na niebie:) Reasumując front zasłużony, wiedza duża, kolory ładne, operowanie światłem zacne, pozazdrościć można :)
hazy Napisano 25 Listopad 2012 Napisano 25 Listopad 2012 A to przepraszam. Wydawało mi się, że wszystkie aspekty projektu i architektury, które wam nie pasują już wymieniliście choć autor wielokrotnie i dobitnie pisał by tego nie robić bo chciał poczytać odnośnie samej wizki ale może przesadziłem.
hcpiter Napisano 25 Listopad 2012 Autor Napisano 25 Listopad 2012 Lis Dziękuję :) hazy- apeluje o trochę zdrowego rozsądku :) To nie wizualizacja cebuli czy jednego elementu. To już chyba czepianie się na siłę i wymyślanie, bo mikro ziarno na nodze krzesła czy puste cebule(wtf?!...) to trochę już chyba przesada. Idąc tą droga można przyczepić się do wszystkiego a to przecież tylko wizualizacja. Wiem jak używać caustic a dirt cebuli raczej nie pomoże. Zbychowaty No własnie, tez mam takie wrażenie i własnie to mnie dziwi bo to wizualizacja wnętrza a nie prezentacja cebuli czy nogi od krzesła... Na szczecie ja mam bardziej wyrozumiałych klientów :)
adek Napisano 25 Listopad 2012 Napisano 25 Listopad 2012 hazy - niezłe rozkładanie pracy na czynniki. W sumie nieźle wyłapałeś detal, którego w ogóle nie zauważyłem. Musiałem się ponownie przyjrzeć, aby odnaleźć te cebule. Prawie CSI.
Orangegraphics Napisano 25 Listopad 2012 Napisano 25 Listopad 2012 Panowie, chill out, wizki są mega pro i totalny top level;) na siłę nie ma sensu szukać tu niczego, to nie jest contest znajdź dziurę w całym;) pozdrawiam
deemes Napisano 25 Listopad 2012 Napisano 25 Listopad 2012 oj tam, oj tam, takie detektywistyczne wyłapywanie błędów tylko podnoszą skill'a autorowi, który powinien być wdzięczny za powyższe, bowiem podejrzewam że sam nie wiedział o tych nogach i cebulach. W końcu gdzie wnikać w szczegóły ja nie tu, jeśli ktoś się spodziewał 100% oklasków tylko dlatego że wizki są świetne, to się przeliczył, na same oklaski to moża liczyć na facebooku, gdzie komentują ludzie którzy nie wiedzą co to ten trzydemaks:/ pozdro
Pionier Napisano 25 Listopad 2012 Napisano 25 Listopad 2012 po co dalej drazyc temat, bardzo fajnie Ci to wyszlo ziom! pozdro :)
deshu Napisano 26 Listopad 2012 Napisano 26 Listopad 2012 Ten pierwszy mini obrazek z postu #23 to czysty render hcpiterze?
hcpiter Napisano 26 Listopad 2012 Autor Napisano 26 Listopad 2012 (edytowane) Oj podczas mojej nieobecności trochę się nazbierało postów ;) Dzięki wszystkim za komentarze. Adek- Prawie CSI ! ;) Xiz0r-Co do "mega pro i totalny top level" wizek to jeszcze mi brakuje, ale dzięki to bardzo motywujące :) hazy- spoko, chill ! deemes- jeśli ktoś się spodziewał 100% oklasków tylko dlatego że wizki są świetne, to się przeliczył, na same oklaski to moża liczyć na facebooku, gdzie komentują ludzie którzy nie wiedzą co to ten trzydemaks:/ pozdro Sorry, ale totalnie nie mogę rozumieć co chciałeś wnieść swoimi wywodami na temat Facebooka czy oklasków od ludzi, którzy nie znają 3ds maxa ?! Co to ma wspólnego z tą wizualizacją ?! Boli cie to, ze ktoś pochwali czyjaś prace tutaj, czy na Facebooku ?! Dzielisz ludzi na tych lepszych, którzy znają 3ds maxa, wiec mają prawo oceniać/chwalić i na tych gorszych, którzy go nie znają i już oni oceniać nie mogą ? Chore rozumowanie, bo idąc tym tokiem myślenia obraz, który namalował artysta ma prawo oceniać czy pochwalić tylko ten który, malować tez potrafi ?! Poza tym tutaj tez są oklaski i naprawdę uwierz mi, są one od osob, ktore 3ds maxa znają na bardzo wysokim poziomie. Pionier- Fajnie Ciebie tu widziec ziom ! Dzięki :) deshu- Tak, jest to obrazek prosto z Vraya. Ogólnie zauważyłem, ze aby światło wyszło dobrze we wnętrzu, trzeba RAWa już mieć z dobrym kontrastem, dla tego tez przerzucam się z rainhard na exponentinal i linear. Mocne postpro jest dobre, ale przy projektach gdzie nie będzie dużo poprawek i re-renderów a niestety przy takich projektach test renderow jest dużo wiec i sporo czasu musiał bym poświecić na samą postprodukcję. Pozdrawiam Edytowane 26 Listopad 2012 przez hcpiter
VoNd Napisano 26 Listopad 2012 Napisano 26 Listopad 2012 Swietna praca! Nie wiem, czy nie doczytalem, czy nie odpowiedziales, ale tez ciekawi mnie calkowity czas od a do z?
deshu Napisano 27 Listopad 2012 Napisano 27 Listopad 2012 (edytowane) deshu- Tak, jest to obrazek prosto z Vraya. Ogólnie zauważyłem, ze aby światło wyszło dobrze we wnętrzu, trzeba RAWa już mieć z dobrym kontrastem, dla tego tez przerzucam się z rainhard na exponentinal i linear. Mocne postpro jest dobre, ale przy projektach gdzie nie będzie dużo poprawek i re-renderów a niestety przy takich projektach test renderow jest dużo wiec i sporo czasu musiał bym poświecić na samą postprodukcję. Dzięki za odpowiedź. Moje rendery bez postpro są co najmniej nie do przyjęcia, dlatego z shopa przesiadłem się na nuke, bo powtórne postpro w testach, ogranicza się zazwyczaj do jednego kliknięcia 'reload':) Jednak dobrze byłoby się nauczyć po prostu renderować prawie gotowce. Ale co do color mappingu. Ogólna uwaga co do tego, że kontrast w beauty fajnie jest osiągnąć - zgadzam się:) Jednak czy na pewno exponential pozwala osiągnąć większy kontrast niż reinhard? Wg manuala na spot3d*: Exponential - this mode will saturate the colors based on their brightness. This can be useful to prevent burn-outs in very bright areas (for example around light sources etc). This mode will clamp colors so that no value exceeds (255 or 1 in floating point value) Vray - The Complete Guide mówi z kolei, że exponential wcale nie clampuje kolorów, jednak cały zakres poza 0-255 jest w zupełności desaturowany. Czyli de facto zostaje nam jasność we floating poincie, która - jak napisane jest dalej - jest skalowana tak, aby zmieścić się w rgb, dzięki czemu uzyskujemy 'improved distribution of light'. Patrząc na to, jak kontrolujesz światło, nie zdziwiłbym się, gdybym po prostu źle coś zrozumiał. Podsumowując, do teraz żyłem w przekonaniu, że: - exponential zapewnia łagodne/płynne przejścia miedzy highlightami i cieniem (w sensie, że jest mało kontrastowy) - linear daje możliwość osiągnięcia największych kontrastów - reinhard jest solucją pomiędzy Reinhard - this mode is a blend between exponential-style color mapping and linear mapping. If the Burn value is 1.0, the result is linear color mapping and if the Burn value is 0.0, the result is exponential-style mapping. * http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/render_params_colormapping.htm Chętnie podyskutowałbym o tych technikaliach. Edytowane 27 Listopad 2012 przez deshu
hcpiter Napisano 27 Listopad 2012 Autor Napisano 27 Listopad 2012 VoNd- Dzięki ! Projekt się trochę ciągnął czasu (kilka miesięcy), same wizualizacje robiłem dość szybko, gdzieś tak z 2 tygodnie. deshu Jeżeli chodzi o exponentinal czy reinhard to zależy jak ustawisz same wartości dla DM, BM Podobnie jak w przypadku samego lineara czy rainharda. Rainhard tak jak zauważyłeś to coś pomiędzy a wartością burn kontrolujesz czy ma bardziej iść w stronę exponentinal czy linear. To wszystko zależy jak ustawiasz tez inne ustawienia odnoszące się do kontrastu kolorów, natężenia textur, kolorów światła i mocy. Najlepszym rozwiązaniem jest przetestowanie na bardziej skomplikowanych scenach wszystkie opcje z CM. Warto się tym pobawić, podobnie jak samym postprocessing`iem w GI. Problem jest tylko taki, ze wtedy każdą scena zawsze ma trochę inne nastawy, ale to już później łatwo wyłapać, co zmieniać by bardziej system ten był uniwersalny :) Pozdrawiam
deshu Napisano 27 Listopad 2012 Napisano 27 Listopad 2012 True, jednak w teori każdy z cm został stworzony po w jakimś konkretnym celu, ale zostawmy już to:) A testujesz na początku światło na clayu?
warper Napisano 3 Grudzień 2012 Napisano 3 Grudzień 2012 Gratulacje Piękne oświetlenie. Możesz zdradzić jaką techniką się posługiwałeś. Jakieś parametry? Z góry dziękuję.
Mulholland Napisano 3 Grudzień 2012 Napisano 3 Grudzień 2012 Super, zwłaszcza podoba mi się kuchnia, wreszcie cebulki a nie w kółko cytryny. Czy ostrość wynika z tego że był obrazek pomniejszany? A jeśli tak to jak robisz, tzn jakie filtry i i za jednym razem, czy stopniowo w kilku krokach?
Rekomendowane odpowiedzi