Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

[ATTACH=CONFIG]91730[/ATTACH] przymierzam się do realistycznego sportretowania wokalistki metalowego zespołu.

 

Dla mnie duża sprawa, bo tym razem się nie będę mógł zasłaniać komiksową stylistyką i podobieństwo ma być jednoznaczne, więc pozawracam głowę, bo przekonałem się, że mogę liczyć na fajne rady na tym forum.

 

 

Zaczynam od głowy, co może nie jest najzdrowszą praktyką, ale jak by twarz miała nie wyjść ładnie to nie będę kończył reszty a niewiasta jest obdarzona dość specyficzną urodą, jak by to powiedzieć... twarz piękna, acz kobieca w nienachalny sposób :) Jeśli wyjdzie męsko, albo cechy charakterystyczne wyjdą przerysowane, do pójdzie do kosza.

 

Wrzucam użyte referki oraz efekt 2 dni modelowania.

ref.face.jpg

 

ref.sheet.jpg

 

2012-12-10%2023_31_47-Blender_%20[C__Users_ikkiz_Desktop_jill%20modeling_002.jpg

 

 

Jeśli macie jakiś patent na realistyczny portret, to słucham rad[ATTACH=CONFIG]91730[/ATTACH]

Edytowane przez ikkiz
  • Odpowiedzi 90
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Moim zdaniem proporcje nie leża w ogóle, pokaż standardowe rzuty tego modelu taki am face i profil np. Kość policzkowa wystaje z abardzo, ucho jest nie poprawne anatomicznie, szczęka wygląda jakby się zwężała a na fotach ma ona niemal ją kwadratową w zarysie,

po za tym, myślę że faza łapania proporcji jest złym momentem na stylowanie mimiki już. Jest jeszcze sporo rzeczy jak choćby, kąciki uyst zmarszczki wokół ust, powieki itd. Ale ja się tam nie znam :) mówię tylko co widać na pierwszy rzut oka, może jakiś ekspert od organiki Ci się wypowie.

Pozdro

Napisano

Żuchwę smoku masz za pewne na myśli, bo szczęki są dwie. Lewa i prawa. Ale zgadzam się chyba co do kształtu

Rzuty En face i profil:

Q1UL0.jpg

 

A na mimikę, to nie jest za wcześnie. Już się przejechałem na tym, że miałem za mało geometrii i się mi mechaniczka nie chciała uśmiechać. Teraz modeluje tak, żeby wszystko zaznaczyć, co się może przydać. No może nie wszystko (to bardzo żywa twarz) , ale na pewno zmarszczki wokół ust muszą mieć loopy, żeby miały potencjał do uśmiechu choćby.

 

@floo

 

Z proporcjami będzie ciężko bo nie mam lepszych materiałów i w ogóle będzie ciężko, bo ona zdaje się zmieniać kształty http://www.youtube.com/watch?v=_SKELDVRJDY.

Render to viewport w cycles.

Napisano

@ikkiz miałem na myśli, czy docelowo całość będzie renderowana tylko w cycles czy będziesz coś robił w BI?

Pokombinował bym jeszcze nad bardziej delikatną wersją. Może się przydać:

jill2.JPG

JillHuntress7.jpg?a=43

Napisano

tak. Cycles. Internala się nigdy nie nauczyłem porządnie (mam tu na myśli materiały na nodach) i już chyba nie ma sensu. Lada chwila będą włosy w cycles, może nie długo też SSS. Wcale bym się nie zdziwił gdyby z tym zdążyli zanim ja skończę ten model.

Napisano

Ostatnio zauważyłem tendencję do sugerowania zmian, pokazywania błędów i nie stosowania się samemu do swoich rad :)

 

co do profilu laski to może pomoże CI ten print, który mi dałeś :]

 

759px-Gray1193_pl.svg.png

Napisano

przyganial kociol garnkowi :D, hahaha, no laska bardzo fajna, nie mozesz tego zchrzanic :))), duzo do poprawy, ale ja sie nie bede wymadrzac, nie znam sie :P

Napisano

Totalnie się na tym nie znam więc chętnie się wypowiem :D Porównując to co na refkach wydaje mi się że:

- usta za wąskie

- usta za bardzo obfite

- oczy trochę za małe

- oczy rozstawione trochę za szeroko

 

Ale tak jak mówię nie jestem w tych sprawach ekspertem ani nawet ćwierć-ekspertem więc może być zupełnie inaczej :) Wydaje mi się że trochę łatwiej by Ci też było gdybyś sobie wymodelował włosy, dlatego że fryzura zmienia proporcje twarzy.

 

Pozdrawiam i powodzenia :)

Napisano

@ indian: Nie bardzo rozumiem do jakiej własnej rady się nie zastosowałem, ale masz 2x tak i 3 podziękowania, to pewnie tylko ja nie rozumiem. (btw - nie wytykałem ci błędów w modelu, tylko w argumentacji i to nawet bardziej nie tobie, a twojemu adwersarzowi)

 

Jak bym miał zdjęcia z przodu i z profilu, oba z wypoziomowaną płaszczyzną frankfurcką, albo chociaż takie pozwalające ją zaznaczyć, to bym był prawie w domu z tą główką.

Ale wiem co zrobię. Po prostu napiszę do portretowanej, żeby stanęła na obrotowym podeście nago w t-pose ze spiętymi włosami i z głową z płaszczyzną frankfurcką poziomo, bo mi są potrzebne takie zdjęcia. W sumie dla czego miała by mi ich nie przesłać?

 

@plasti. Owszem niestety mogę schrzanić, zważywszy zwłaszcza na to, że biorę się za coś, co mi się jeszcze nigdy nie udało. Na dziś się cieszę, że mam już co poprawiać.

 

@JacekCichy. Jednak chyba się znasz.

 

Dzieki za feedback.

Napisano

nie zastosowałeś się do tego printa: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c5/Gray1193_pl.svg/759px-Gray1193_pl.svg.png

 

tu masz pokazane proporcje przeciętnej laski, Jill Janus się specjalnie nie wyróżnia budową czaszki, zakładam że ma wszystkie mięśnie i kości na swoim miejscu, chyba że się mylę, zwróciłem CI uwagę na fakt że profl twojego modelu 3d nie jest do końca... hmmm poprawny, dlatego podesłałem CI print z czachą, żebyś mógł sobie porównać i może wyciągnąć wnioski, albo nie...

 

Nie miałem pojęcia co to jest wyznaczenie płaszczyzny frankfurckiej, bo specjalnie nie jest mi to potrzebne, nie pamiętam gdy ostatnio robiłem coś z więcej niż jednego obrazka, który nie jest "na obrotowym podeście nago w t-pose ze spiętymi włosami i z głową z płaszczyzną frankfurcką poziomo".

 

Według mnie wystarczy że nauczysz się tego: http://hair-and-makeup-artist.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/06/Facial-Muscles.jpg

 

Co do całego ciała, to może być problem z tym żeby wysłała Ci nagie foty, więc w ramach rekompensaty możesz tutaj sobie poolukać:

https://www.google.pl/search?q=female+body+reference&aq=f&sugexp=chrome,mod%3D19&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=0sfJUKKXLYnTsgbX-IGQDw&biw=1486&bih=796&sei=1MfJUNvBD8HJtAbUg4GAAg

 

salut.

Napisano (edytowane)

@Charlie_89.

I być może tak zrobię. en face, który mam sugeruje długą czaszkę i nie widać ucha, ale być może się nabrałem na włosy, a ucho wstawiłem w złym miejscu. O ile tył głowy nie ma znaczenia dużego, bo można puszystością włosów cyganić, to jednak ucho, staw skroniowo-żuchwowy i gałąź żuchwy będą raczej widoczne.

 

@indian

oczywiście że się nie zastosowałem do tego printa, bo to całkiem bez sensu by było.

To nawet nie jest kobieca czaszka, a rysunek jest poglądowy. czaszki się różnią, i na prawdę trudno było znaleźć podobną do Jill, choć myślę, że się udało http://www.3d.sk/photos/showSet/id/3795/thumb/small i jest na obrotowym podeście, nago, i z płaszczyzną .... Myślę, że będzie pomocna, tylko jakoś muszę pozyskać te zdjęcia.

Edytowane przez ikkiz
Napisano (edytowane)

Ikkiz, twarz jest doklejona do reszty głowy pod złym kątem, do tego czacha troche się rozjechała. Zasłoń ręką na widoku z profila cały tył, zostaw samą twarz i jest ok. Trzeba poprawić , normalne że jak coś długo robisz to przestajesz zauważać, oko się męczy:). Obróć ją do góry nogami w viewporcie i obejrzyj, czasem pomaga. Taką pochyloną masz samą twarz, przez to reszta się rozjeżdża z profila. Szyje też przeanalizuj.

 

 

Edit: Widze że masz na tej drugiej refce w 1 poście właśnie takie widoki, nie patrz na to. Skopana refka. Od frontu totalnie perspektywa zniekształca a z boku to nie fotka z profila tylko ma obróconą głowe i zdjęcie od dołu. Zrób jak nalezy a nie jak na złej refce;)

Edytowane przez mafida
Napisano

L4eXy.jpg

taki up z fryzurą. trochę poprawiłem według waszych uwag, trochę jeszcze nie, ale mafida ma rację. Ten mój modeling sheet jest całkiem do dupy więc ukryłem część błędów we włosach, zrobiłem render do pokazania i będę pisał do Jill żeby mi zrobiła te foty. Wbrew pozorom szansa jest bo poznałem ją osobiście w czerwcu w Jaworznie. Mam autografy i w ogóle powinna mnie jeszcze pamiętać. Renderem spróbuję zanęcić... Zaraz się wespnę na wyżyny swojej łamanej angielszczyzny żeby opisać co mi trzeba do modelowania głowy.

 

Trzymajcie kciuki, bo jak się nie uda, to chyba sobie dam spokój.

Napisano

Z włosami much better:). Nie przesadzaj że bez fotek specjalnych nie dasz rady, całkiem spoko już wyglada, popraw szyje według refek innej jakiejś babki, troche podszlifuj i bedzie git.

Napisano

no poprawiłem już trochę bez fotek, znaczy bez tych, o które prosiłem. Jeszcze nie dostałem odpowiedzi, ale mi się nudziło dziś, więc jest tak TcPP8.jpg

Napisano

czoło, łuk brwiowy, wklęsły keystone, broda ciut za wąska i ciut za nisko, cos z odległościami miedzy linią nosa/ust/brody jest nie za dobrze. Linia włosów jest za wysoko, dobrze ze ucho schowałeś bo tez nie za dobrze sie zaczyna. Profil by sie przydał

 

podobają mi się włosy i render. To w blenderze rzeźbione ?

Napisano

Rice, ale ty patrzyłeś na referki gdzieś wcześniej w tym temacie, czy tak tylko mówisz, co by było ladniej?

 

To jest polymodeling w blenderze + subsurf. Jestem dinozaurem, nie rzeźbię.

render w cycles, wypróbowywałem nowe modele rozproszenia w SSS, po to grzebnąłem w szufladzie, a teraz to mi się zachciało skończyć.

ucho zrypałem, wiem, poprawiając zniekształcenie perspektywiczne (poprzednio podszedłem naiwnie do referek fotograficznych i w orto było ok, a w perspektywie muminek)

Włosów będzie szkoda, bo są tymczasowe - będzie hair blenderowy.

Napisano

t83cQ0i.jpg

pewnie dla sculpterów z 3dmaxa to w najlepszym razie nic specjalnego, ale dla mnie duża sprawa, bo ja jestem poly-modelujący.

 

No to mam głowę, stopę - tylko teraz bridge i połączyć. :)

Napisano

Hmmm, każdy dłoń od środka ma trochę inną, ale czy jesteś pewien że wokalistka ma taką nietypowe zgęcia skóry między trzecim a czwartym palcem? Obejrzałem na szybko parę dłoni na google i nie widać tego aż tak mocno.

Napisano

nie mam referek, więc nie mam pojęcia czy faktycznie takie ma, ale jeśli pytasz o te bruzdy na spodniej części wzdłuż, na przedłużeniu 3 i 4 palca, to ja takie mam :)

Napisano

1yMokt3.png

całe ciało prócz głowy to dynamiczna topologia. Są błędy, które widzę, i pewnie jeszcze trochę innych. po pierwsze jest za gruba w stosunku do osoby, którą portretuje, ale to załatwie po retopologii, bo z tą siatką, to trudno edytować największe i gładkie kształty. Na przykład ciężko się pozbyć "cellulitisu" na udach.

Jak ktoś coś widzi, mówić - fajnie by było mieć jakiś feedback

Napisano

Hmmm... Mnie najbardziej nie podoba się dolna część uda-> jest krzywa (przyjrzyj się lewej nodze-> na obrazku po prawej jest wygięte całkiem nienaturalnie). Mięsień czterogłowy uda także jest bardziej wydłużony, u Ciebie zbyt szybko się kończy i wyszła "gula" Widać to na prawej nodze:

Jeżeli je zasłonisz, to nie bawiłbym się w poprawianie, jednakże na przyszłość dobrze wiedzieć :D

http://storage.sfd.pl/1/images2004/20041221223041.jpg

Napisano

Strasznie kościste ma te ręce (i referka i model). Ale ta wystającą piramidka (post #24) w nadgarstku , na przedłużeniu małego palca od zewnętrznej strony ręki (końcówka kości łokciowej jak się nie mylę) jest zbyt szpiczasta nawet jak na kościotrupa, i chyba ciut za daleko przesunięta w kierunku dłoni.

Fajne stopy.

Cellulitisem bym się nie przejmowała za bardzo, niedożywiona. A jak dojdzie trochę sss, nie będzie tak widać.

Napisano

może tak być, ale trudno złapać proporcje, bo nie mam zdjęć t-pose, czy jakichś innych specjalnie do tego celu robionych. wszystko czego używam, to przypadkowe zdjęcia Huntress w rożnych pozach i zdjęcia innych modelek, ale dziewczyny się różnią ...

Ale skoro tak mówisz, to jeszcze spróbuję na pewno postawić obok jakieś zdjęcie całej postaci (chyba mam jakieś odpowiednie) i potweakować, ale to już po retopo na lżejszej siatce, bo z tą, to jest trochę niepraktyczne.

 

a tak BTW to

Napisano

zrobiłem unvrap na 2k i teraz mam zagwozdkę, bo rozdziałka nie jest rewelacyjna na wypalony detal. próbowałem wypalić 3 subdiv multiresa na normal mapę na 1 subdiv i to by było tyle ile minimalnie potrzeba dla zmarszczek na dłoniach, no dla tego, co widać na 3 subdiv. Ale przy tej rozdzielczości to już tracę, a myślałem żeby jeszcze dodać teksturę skóry, high frequency detal dodamny na bitmapie, ale tego już nie będzie widać w tej rozdzielczości, chociaż bardzo oszczędnie korzystałem z przestrzeni UV (nogi i dłonie są lewe i prawe na jednym kawałku, ramiona osobno, bo tatuaż niesymetryczny). Piersi się brzydko rozciągnęły (G, to numer miseczki - bez przesady) ale one będą zasłonięte, więc to nic.

 

I teraz nie wiem, czy dowalić teksturę jeszcze większą niż 2048^2 rezygnując z GPU, bo jeszcze na scenie będzie trochę, a jak nie będę oszczędzał, to się nie zmieści w pamięci, czy może sculpt zostawić na 4 poziomie i nie wypalać narmalmapy, ale wtedy model już się nie będzie nadawał do animacji. Co byście robili?

IZNbKyd.png

Napisano

Hmm, stwierdziłeś, że piersi mogą być rozciągnięte bo będą zasłonięte, nie wiem jak masz zamiar ją ubrać, ale może wszystkie kawałki skóry zasłonięte przez ubrania, wytnij i zeskaluj do paru pixli zostawiając miejsce tyko dla tego co będzie widać (twarz, część nóg/rąk) ale to zależy jak chcesz ubrać tą swoją postać, jeśli to ma być bikini to faktycznie niewiele to da :P

 

Pozdrawiam.

Napisano

Reboot głowy w Turbo Elo 2.0 Proffesional Creative Specialist Suite

Poprzednia fajnie wyglądała jako rzeźba i z matcapem, ale po dodaniu/próbie dodania tekstury, okazało się, że to to człowieka nie bardzo podobne, x -> vertices i od nowa.

8IbSCEql.jpg

Napisano

Nie podoba mi się żuchwa, zdecydowanie za ostra. Brakuje minimalnie "mięsa" w okolicy podbródka, a tak to bardzo fajnie złapałeś podobieństwo.

Napisano

Racja Lucek. już druga osoba mi to mówi, więc będę się musiał jeszcze raz przyjrzeć. Może to wynika stąd, że linię żuchwy robię z referek, gdzie widać, czyli z głową uniesioną, a wtedy mięśnie pod żuchwą się rozciągają i tracą objętość. Mam jeszcze też inny problem z głębokością oczodołu od strony nosa, z górną powieką, pewnie z tego samego powodu, że używam różnych referek, i te, gdzie to można ocenić, to są z okiem patrzącym na w którymś kierunku i wtedy ta głębokość zdaje się zmieniać, jak powieka jest uniesiona względem tego jak jest opuszczona.

Napisano

cholera, też mi się wydają duże i próbowałem zmniejszać, tyle że jak przyjdzie co do czego, to przykładając co twarzy zdają się być raczej ok. znaczy sięgają od przegubu do pazurów to prawie wysokość twarzy od brody, do linii włosów na czole. http://rocknightmare.files.wordpress.com/2013/07/jill1-copy.jpg Może więc co innego zwaliłem. W każdym razie dzięki za sugestię, postaram się jakoś poprawić.

Gość Chrupek3D
Napisano

moim zdaniem jest podobna z tym, że ja wybrałbym inną kobiete, no ale wiadomo gusta są różne.

Podejrzewam, że jak dobrniesz do końca ciężko będzie odróżnic pomiędzy renderem a zdjęciem, bo widać że się przykładasz.

Napisano (edytowane)

Wybierz i zrób. Pół światu tego kwiatu.

jakąś gładką i pyzatą foczkę to można by wysculptować na jednym subdivie mniej niż Jill Janus!

W polycouncie była by jak Jill/4 :)

Edytowane przez ikkiz
Napisano

demotywator:

myśleć, że prawie gotowe i wtedy dostać odpowiednią referkę :/

 

tA8ouho.png

 

no nic, przynajmniej jasno widać, co do poprawy. Modelować zacząłem w listopadzie zeszłego roku i wtedy zebrałem większość referek, a przez ten rok moja modelka złapała parę kilo (rok temu wyglądała chorobliwie, teraz w sam raz) dla tego mi tak chudo wyszła.

Ale ta fota zmienia postać rzeczy i ciało sie poprawi, ale martwią mnie proporcje twarzy, bo to będzie trudne jak cholera.

 

tak przy okazji, to zdjęcie jest z planu teledysku zenith więc drwiny z dizajnu bielizny i oryginalnej tiary mile widziane dopiero po obejrzeniu

, bo wtedy będzie widać o co chodzi.
Napisano

testowa poza w łejtpajncie. iśsius sobie pozaznaczałem, można pisać, jak by się komuś rzucił w oczy jakiś niezanaczony. (prócz włosów penetrujących - nie czesałem do tej pozy, bo finalnie będzie inaczej)

kJDHGOv.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności