jaras Napisano 2 Październik 2013 Napisano 2 Październik 2013 (edytowane) [ATTACH=CONFIG]91788[/ATTACH] CGI fox - Animacja : warszawskie studio animacji Panoptiqm oraz studio Animaskin z Norwegii. W tym projekcie wspólnie z Piotrem Białouszem opracowaliśmy futerko dla lisa software: Autodesk Maya & Yeti. Making of http://vimeo.com/74675389 CG Fox Sequence http://vimeo.com/74281817 Edytowane 7 Październik 2013 przez jaras
adek Napisano 2 Październik 2013 Napisano 2 Październik 2013 (edytowane) Najs! Prawde mówiąc nie powiedziałbym, że to model tylko zdjęcie. Sierść na zbliżeniu drugim niesamowita. Lisek modelowany od podstaw? edit: dobra, przeoczyłem wideo! Jarek można embedować Vimeo i YT na forum ;) edit2: jak Paweł poniżej. Making of świetny, na klipie mi on też do końca nie siedzi, też zauważyłem to podłoże ruszające się pod nim. Edytowane 2 Październik 2013 przez Adek
Pawelkos Napisano 2 Październik 2013 Napisano 2 Październik 2013 Futerko na wypasie jak i sam lisek, choc nie do konca siedzi w samym klipie. Troche mu grunt jezdzi pod nogami i tak jakby malo cienie widoczne, ale to juz chyba nie byla twoja broszka. Moza cos wiecej o samych technikaliach ? Co bylo najtrudniesze, sprawilo najwiecej klopotu i dlaczego Yeti (oprocz szybkosci renderu ) ? Gratuluje swietnej roboty, pozdrawiam
jaras Napisano 2 Październik 2013 Autor Napisano 2 Październik 2013 (edytowane) Adek- model dostałem od chłopakaów z Panoptiqm, niestety nie wiem kto modelował ale dobra robota. Pawelkos- najtrudniejsze było wysymulowanie dynamiki futra, pomógł mi bardzo Piotrek Białousz ktory jest masterem majkowym. Oprócz tego ogon i włosy na klacie które musiały wygladac sexy ;) Dlaczego Yeti ? odpowiedz jest prosta - to najlepszy system do futra z jakmi miałem styczność, jedynie Houdini mu dorównuje, stylizacja w nim to prawdziwa przyjemność, logiczny, bezproblemowy, ma mirrora, współpracuje ze wszystkimi rendererami itp. same plusy. Co do szybkści renderu to Arnold wypadł najlepiej 20min/klatke w fullHD z GI, HDR itp (Vray 40 min) finalnie do teledysku lisek był liczony w 3delighcie ale czasy były dłuzsze niz z Arnolda, Vray tez ładnie sobie z nim poradził ale render trwał 2x dłuzej - jakościowo podobnie ale inaczej intepretuje natężenie oświetlenia niz w Arnoldzie (lub odwrotnie;) ) - to tyle jezeli chodzi o aspekty techniczne edit: Adek- ja ostatnio wrzucałem prackę na max3d z 5 lat temu wiec nie wiem ze mozna embedować ;) Edytowane 3 Październik 2013 przez jaras
SYmek Napisano 2 Październik 2013 Napisano 2 Październik 2013 Fajny lisek. A pamiętasz może, ile miałeś włosów na stworze?
jaras Napisano 3 Październik 2013 Autor Napisano 3 Październik 2013 Symek - setup było podzielony na kilka częsci, body, uszy, pysk, ogon, łapy itp ale całość nie przekroczyła 10 mln
Morbid Karbid Napisano 3 Październik 2013 Napisano 3 Październik 2013 Jarek czad! Bardzo udane futerko. Porównując je do tego: http://jarekhandrysik.blogspot.com/2011/05/finishizer-modele-wolf.html to jest przepaść :)
Tamyl91 Napisano 3 Październik 2013 Napisano 3 Październik 2013 Na teledysku lis wygląda słabo, pewnie kwestia oświetlenia i compositingu, bo na powyższych closeupach miazga :)
Bilay Napisano 3 Październik 2013 Napisano 3 Październik 2013 Ilość włosów zależna była od parametru density, więc kluczowym było określenie skali modelu na samym początku (w tym wypadku rzeczywista) i ich ostateczna liczba była nam dopiero znana po odpaleniu rendera i sprawdzenia logów :) Najgorszym etapem było ustalenie wyglądu futra na podwoziu lisa, a klientowi nie za bardzo w smak było podesłanie wypchanego futrzaka do wglądu ;)
SYmek Napisano 3 Październik 2013 Napisano 3 Październik 2013 Ilość włosów zależna była od parametru density, więc kluczowym było określenie skali modelu na samym początku (w tym wypadku rzeczywista) i ich ostateczna liczba była nam dopiero znana po odpaleniu rendera i sprawdzenia logów :) Najgorszym etapem było ustalenie wyglądu futra na podwoziu lisa, a klientowi nie za bardzo w smak było podesłanie wypchanego futrzaka do wglądu ;) W Houdinim, aby wiedzieć ile mamy włosów, trzeba policzyć powierzchnię siatki i pomnożyć przez density... Moim zdaniem lisek wygląda na teledysku gorzej nie tyle z powodu futra, co animacji. Jest też pewna różnca między deep shadow mapami z 3delighta, a pełnym path tracem z Arnolda :). Tak czy tak, solidnie delighting.
soshka.cg Napisano 4 Październik 2013 Napisano 4 Październik 2013 Mega zajebistosc Jaras - mowie o Twoim i Piotrka setupie futra :) Mistrzostwo :) szkoda ze na samym teledysku lis nie wyglada tak dobrze ale tak jak koledzy juz wyzej zauwazyli to raczej aniama i compo nie siedzi. Futro - miazga - gratulacje chlopaki :)
jaras Napisano 4 Październik 2013 Autor Napisano 4 Październik 2013 (edytowane) Morbid - tamten wilk to było bardzo specyficzne zamowienie, zresztą chyba widac ;) poza tym dzielą je lata. Dzięki wszystkim za miłe słowa. Co do animacji to moze Wasze wrazenie jest spowodowane tym ze nie jestescie oswojeni z tańczącym i śpiewającym lisem, pewnie stąd to wrażenie ;) moze ktos ma referencję takiego liska ? mozna by wtedy porownac i stwierdzic co jest nie tak ;) znalazłem taką ale tu zachowuje sie jeszcze dziwniej :) Edytowane 4 Październik 2013 przez jaras
Ania Napisano 4 Październik 2013 Napisano 4 Październik 2013 Na zbliżeniach lis wygląda świetnie. Piękne futro. W video coś nie tak z oświetleniem, wygląda zbyt sztucznie jak na las, nie wiem może to celowo żeby go upodobnić do tańczących ludzi. Animacja miejscami bardzo fajna i naturalna, początek świetny, miejscami słabiej, najgorzej jak staje na tylne nogi, tam ma zły balans i zbyt wolno odbija się od ziemi, prawa grawitacji i impulsu naruszone. Najlepsze kawałki wylądowały w making ofie, szkoda że w ostatecznym video nie staje na rękach bo ten ruch jest na tyle fajny że można zapomnieć i wybadzyć wszystkie prawa fizyki. edit: ten w śniegu genialny.
adek Napisano 5 Październik 2013 Napisano 5 Październik 2013 Jarek: musialem wyciac JPGegi z posta. Chrome je blokowal i tak z ostrzezeniem. Sprawdz sobie serwer i zmien hasla, bo masz zlosliwe oprogramowanie na stronie i google ostrzega przed bearsfromwoods.com. Do JPGow masz cos doczepione.
praetorian Napisano 5 Październik 2013 Napisano 5 Październik 2013 Lisior jak się patrzy Panowie :) well done
jaras Napisano 5 Październik 2013 Autor Napisano 5 Październik 2013 (edytowane) Adek - przeniosłem obrazki na imageshacka Ania - dzięki praetorian - thx Edytowane 5 Październik 2013 przez jaras
Misiekk Napisano 6 Październik 2013 Napisano 6 Październik 2013 Futerko fajne choć raczej wersja lekko stylizowana. Zdecydowanie jakiś bałagan w clampach. Dziwne ze dzieliliście futro na tyle części. Spokojnie dało się zrobić to w jednym groomie a co za tym idzie później symulować w yetim. Szkoda ze cały efekt zabija slaby render i compo. Duzo więcej dało się z tego wycisnąć w teledysku. Super ze ktoś jeszcze uzywa yetiego. Fantastyczny plug. ( imo houdini daleko w tyle jest ).
jaras Napisano 6 Październik 2013 Autor Napisano 6 Październik 2013 (edytowane) futerko dzielone było (mapy density) zeby wygodnie w viewporcie pracowac i wyłączac sobie niepotrzebne aktualnie partie. Finalnie wszystko zostało złączone i symulowane było jako całość. Z całą pewnością dałoby się lepiej zrobic ... jak wszystko zresztą ;) ale jak to mówią nauka nie poszła w las. Houdini daleko w tyle ?? no nie wiem, byc moze pod kątem samej stylizacji ale render hmmm http://www.themill.com/work/smithwicks-squirrel.aspx Edytowane 6 Październik 2013 przez jaras
Misiekk Napisano 6 Październik 2013 Napisano 6 Październik 2013 Tom Raynor Lead 3D TD Artist on the project comments, "I was responsible for building and developing a completely new set of fur tools that enabled us to reproduce all of the subtle details required to make a photo-real animated character. It was an extremely exciting project to be involved in and I believe that we achieved our goal of pushing the boundaries of what is possible in animated creature work at The Mill". Teraz weź panie w Polsce i posadź na 2-4 tygodnie kogoś nad toolsami do fura.W naszych szalonych 2 tygodniowych timingach yeti zdecydowanie bije na głowę h nie mówiąc juz o możliwości liczenia w arnoldie (htoa pomijam narazie a mantra niestety lata swietlne w tyle >> gi na futrze). M.
mookie Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 Lisek lepiej wygląda w making ofie i "kulisach", niż w teledysku. Widziałem ten klip jakiś czas temu i wszystko wydało mi się w nim tandetne, z elementami 3D włącznie. Teraz widzę, że pod względem technicznym to świetna robota, nawet aż za dobra na końcowy produkt (jakość i tak tam ginie).
Sebazx6r Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 Lis tańcz dokładnie tak samo jak babka z referencji, której tu nie widać. Lisek jest w pytę. To ,że ktoś pomylił LSD z tabletkami gwałtu podczas tworzenia scenariusza do teledysku tego nie zmieni. Polecam obejrzeć jakiś klip z koncertu niezła beka.
adek Napisano 8 Październik 2013 Napisano 8 Październik 2013 (edytowane) Wow! Ale to 100 milionów odtworzeń tego teledysku to szok! Zasięg liska niesamowity! A jaki ja już nie na czasie ... Edytowane 8 Październik 2013 przez Adek
Xsaroth Napisano 8 Październik 2013 Napisano 8 Październik 2013 Dla mnie, jako osoby z wada słuchu, urzekł mnie moment z wyciem. Jakoś tak na mój b. słaby słuch działa. Znacie może jakieś inne muzyki bądź piosenki z takimi momentami lub... wysokimi dźwiękami? A co do pracy - rewelacyjne! "Making of" zadziałał na mnie bardzo inspirująco :)
Levus Napisano 9 Październik 2013 Napisano 9 Październik 2013 Lisek kozacki, futerko mistrz! Jedyne co mi nie podchodzi to compozycja z tłem, od którego przez twardy kontur lisek się bardzo odcina, wyszły za mocne rim lighty. Winien być bardziej zblendowany/wtopiony na konturze z tłem poprzez bardzo cienkie, nieregularne futerko, takie "puszki" jakby.
Gość User190 Napisano 10 Październik 2013 Napisano 10 Październik 2013 W naszych szalonych 2 tygodniowych timingach yeti zdecydowanie bije na głowę h nie mówiąc juz o możliwości liczenia w arnoldie (htoa pomijam narazie a mantra niestety lata swietlne w tyle >> gi na futrze). M. Tu nie o szalone timingi chodzi, tylko Polskie agencje i ich "złotoustych", którzy nie mają pojęcia czego chcą, a o briefie czytali tylko w branżowym miesięczniku. Lisek miód.
SYmek Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 Tom Raynor Lead 3D TD Artist on the project comments, "I was responsible for building and developing a completely new set of fur tools that enabled us to reproduce all of the subtle details required to make a photo-real animated character. It was an extremely exciting project to be involved in and I believe that we achieved our goal of pushing the boundaries of what is possible in animated creature work at The Mill". Teraz weź panie w Polsce i posadź na 2-4 tygodnie kogoś nad toolsami do fura.W naszych szalonych 2 tygodniowych timingach yeti zdecydowanie bije na głowę h nie mówiąc juz o możliwości liczenia w arnoldie (htoa pomijam narazie a mantra niestety lata swietlne w tyle >> gi na futrze). M. Nie to, żeby chciało mi się jakoś specjalnie bronić Fura w Houdinim - zrobiłem w nim wystarczająco dużo, żeby za nim nie przepadać. Nie pracowałem też w Yetim, więc porównania nie mam, ale wcale bym się nie zdziwił gdyby ludzie, którzy zjedli zęby na futrze przy kilku australijskich filmach animowanych, wiedzieli jak napisać takie narzędzie - tym bardziej że złamali przy tym patent Joe Altera, na co SESI nie mogło sobie pozwolić oraz, że Fur nie zmienił się od 5 lat ani o jotę... (ku**a mać). ale... jeśli już powoływać się na internet: tenże sam Raynor: I adapted Houdini’s already fantastic fur tools to integrate them into The Mill’s post production workflow and extended their functionality by building a number of custom grooming tools to enable us to add very specific details to the squirrel. ... czyli z "completely new" zrobiło się "adapted". A sama reklama przywołana przez jarasa, powstała oczywiście z GI na futrze w pełnym PBR, podobnie jak wiele innych futer z dwunastki +, więc "lata świetlne" między Mantrą a Arnoldem można sobie między funboyowe bajki włożyć. No i w końcu: dlaczego Raynor, Maya TD z The Mill zawraca sobie głowę nauką Houdiniego, skoro może zrobić fura lepiej w narzędziach, które zna i ma do nich dostęp..? pozdrawiam, skk.
jaras Napisano 16 Październik 2013 Autor Napisano 16 Październik 2013 Symek - po pierwsze Raynor jest w miarę młodym kolesiem (26 lat) i przytaczanie go jako wszechwiedzącego guru jest nie na miejscu ;) a The Mill (ktore jest swiadomym studiem) i dziwne bylo by gdyby pozwolili na wolna reke jednemu mlokosowi. Podejrzewam że bardziej chciał explorowac nowe narzedzia i sprawdzic ich mozliwosci. Skąd inąd wiem że houdini jest narzedziem kompletnie nieakceptowalnym w warunkach produkcyjnych deadlinow ale są wyjątki - bardzo swiezym przykladem jest studio axis- dead island i ostatnio halo 4 (wszyscy pewnie widzieli) - szefem dzialu fx jest... niewazne kto ale koles w ciagu jednego projektu wywalił do gory caly pipeline z maxa na hudego :P, nie chce sobie wyobrazac nawet jak sporo krwi lecialo z dup ludzi na tasmie ale jak widac jest to mozliwe. PI ogarnelo wieska w majce w 6 mcy i konczac swoj nic nie wnoszacy elaborat powiem tak: wojny softow, sprzetow, marek, gustów byly i beda mialy miejsce, dziękuję
Bilay Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 (edytowane) Dlaczego Raynor, Maya TD z The Mill zawraca sobie głowę nauką Houdiniego, skoro może zrobić fura lepiej w narzędziach, które zna i ma do nich dostęp..? Dlatego, że w Mill mieli już rozpracowany temat futer w hudym, więc siłą rzeczy chłopak nie miał wyjścia - i poprzez adapt można rozumieć stylizowanie kłaków na innym zwierzaku niż te które mieli na ten czas w swoim zwierzyńcu ;) Dodać do tego czas jakim dysponowali + man power, więc się pewnie domyślasz jakimi kryteriami się kierowali przy wyborze odpowiednich narzędzi. A Raynor o yetim wyłącznie "słyszał, nie testował". Edytowane 16 Październik 2013 przez Bilay
SYmek Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Symek - po pierwsze Raynor jest w miarę młodym kolesiem (26 lat) i przytaczanie go jako wszechwiedzącego guru jest nie na miejscu ;) Przecież nie ja go przywołałem jako guru. Ja pokazałem, ile są warte cytaty z internetu :) Skąd inąd wiem że houdini jest narzedziem kompletnie nieakceptowalnym w warunkach produkcyjnych deadlinow ale są wyjątki - bardzo swiezym przykladem jest studio axis- dead island i ostatnio halo 4 (wszyscy pewnie widzieli) - szefem dzialu fx jest... niewazne kto ale koles w ciagu jednego projektu wywalił do gory caly pipeline z maxa na hudego :P, nie chce sobie wyobrazac nawet jak sporo krwi lecialo z dup ludzi na tasmie ale jak widac jest to mozliwe. Axis zaczął używać Houdiniego w okolicach 2008 roku przede wszystkim do renderowania, więc sprawa taka świeża nie jest. Nie wiem natomiast, co masz na myśli mówiąc o "nieakceptowalności". Jest masa studiów używających Houdiniego w warunkach produkcyjnych deadline'ów, ale chyba nie ma co robić offtopa. Dlatego, że w Mill mieli już rozpracowany temat futer w hudym. No właśnie nie mieli, stąd wcześniejszy cytat o tym, że musieli zacząć zabawę od zera. Dobra, kończę, bo liska szkoda! skk.
Bilay Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Mieli mieli :) Rozmawiałem z Tomem "face to face" i jak sam powiedział jedyne co dopieścili to rozbudowali metodę klumpienia futra - tyle w temacie cytatów z internetu ;)
Rekomendowane odpowiedzi