shemko Napisano 6 Październik 2013 Napisano 6 Październik 2013 Mam zlecenie na zrobienie prezentacji przedstawiającej model wibratora pewnej firmy zajmującej się właśnie drogerią erotyczną. Kształt jest symetryczny jednak wygięty w taki sposób że uniemożliwia to zastosowanie obrotu w okół osi. Na razie próbuje działać na zasadzie obrysu zdjęcia poniżej i zastosowania modyfikatora boolean dzięki czemu uzyskuje kształt wibratora o zaostrzonych krawędziach (przykład). Czy ktoś mógłby doradzić jak najprościej uzyskać formę przedstawioną jak na zdjęciu poniżej? Z góry dziękuje za pomoc!
xmass Napisano 6 Październik 2013 Napisano 6 Październik 2013 a nie łatwiej zrobić linią obrys, później lathe i wykrzywić krztałt używając ffd?
DraB Napisano 6 Październik 2013 Napisano 6 Październik 2013 Mysle ze cylinder, meshsmooth, chamfery na koncowkach i reczne ustawienie verteksow tak zeby sie wszystko ladnie pokrywalo z refka tez da rade.
jaras Napisano 6 Październik 2013 Napisano 6 Październik 2013 jedno Ci powiem, niewazne jakiej techniki modelowania uzyjesz ten wątek będzie sie cieszył dużą oglądalnością :)
Cent Napisano 6 Październik 2013 Napisano 6 Październik 2013 Za przeproszeniem. Ale ch****a geometria. Dziękuję za uwagę. Zacznij modelowanie od 6 kata. lub 4kąta. Wymodeluj bazowy model przy użyciu Mesh Smootha. Colapsuj i wycinaj na gęstej siatce to co chcesz. pamiętaj o support edgeach. Jeżeli taki Ujowy kształt stanowi dla Ciebie wyzwanie to się dziwię że w ogóle podejmowałeś się zlecenia.
Kramon Napisano 6 Październik 2013 Napisano 6 Październik 2013 Mnie zastanawia fakt jak zleceniodawcy wybierają swoich robotników.
shemko Napisano 6 Październik 2013 Autor Napisano 6 Październik 2013 To akurat prosili mnie znajomi dlatego się zgodziłem. Generalnie zajmuje się architekturą więc nigdy nie bawiłem się w modelowanie fallicznych kształtów. Liczyłem, że może będzie jakaś szybsza droga do otrzymania tego kształtu aniżeli modelowanie cylindra na vertexach.
DraB Napisano 6 Październik 2013 Napisano 6 Październik 2013 To akurat prosili mnie znajomi dlatego się zgodziłem. Generalnie zajmuje się architekturą więc nigdy nie bawiłem się w modelowanie fallicznych kształtów. Liczyłem, że może będzie jakaś szybsza droga do otrzymania tego kształtu aniżeli modelowanie cylindra na vertexach. Bez przesady architektura to nie tylko boxy. Taki ksztalt chyba wymodeluje kazdy po kilku tygodniach zabawy w 3d. ;)
skalpel3d Napisano 6 Październik 2013 Napisano 6 Październik 2013 hahahahahahahahahahahahahahahaha jeszcze się śmieję co popatrzę na tytuł :) mam tylko nadzieje że nie będzie jak to kiedyś ktoś zapytał na forum jak się robi płytki podłogowe i dostał wykład z klejów przycinania i rodzajów kładzenia :) A na poważnie metoda Draba będzie chyba najlepsza, można jeszcze tak jak się modeluje kadłub statku czyli machasz przekroje splajnami w formie zdeformowanych okręgów i łączysz to nurbsem
tr3buh Napisano 6 Październik 2013 Napisano 6 Październik 2013 cube w odpowiednich wymiarach + meshsmooth + FFD modifier
shemko Napisano 6 Październik 2013 Autor Napisano 6 Październik 2013 Dzięki wszystkim za pomoc, zdecydowałem się na sposób zaproponowany przez uzytkownika "xmass". Zrobiłem obrys symetrycznego rzutu, następnie użyłem modyfikatora "lathe". Powstały w ten sposób symetryczny kształt wygiąłem modyfikatorem "ffd". Był to chyba rzeczywiście najłatwiejszy sposób a efekt wyszedł zadowalający. Właśnie renderuje animacje do prezentacji. Swoją drogą, czy w renderowaniu animacji do pliku .avi jest możliwość wyciągnięcia kanału aplha i wykorzystania go np. w adobe premiere do zmiany tła? Rozumiem, że temat może być odrobinę wstydliwy dla niektórych nawet zabawny ale wydaje mi się, że każdy produkt sprzedać można w fajny, kulturalny sposób jeśli podchodzi się do tematu profesjonalnie.
Biolo_idiota Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 (edytowane) .avi nie daje takiej możliwości, najłatwiej alphę lub transparętność uzyskasz renderując do .mov lub serię .png. Jeśli jednak chcesz twardo stać przy avi, wtedy proponuję nadać 100% black materiał, self illuminated na tło i 100% white self illuminated na obiekt. Swoją drogą, problem z modelowaniem tak prostego obiektu trochę źle o Tobie świadczy. Do tego technia z bolean? Serio? Całość powinna być zrobiona z cylindra wg mnie minimum 8 krawędzi. 6 da Ci dziwny cap na topie, i delikatny problem z symetria. Edytowane 7 Październik 2013 przez Biolo_idiota
Gość User190 Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 jedno Ci powiem, niewazne jakiej techniki modelowania uzyjesz ten wątek będzie sie cieszył dużą oglądalnością :) Zdecydowanie tak :)
Pawelkos Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 .(..)chcesz twardo stać (...) Jakis podtekst badz aluzja ? ;]
Kramon Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 Minuta roboty wyciagnięcie 8 kątnego koła i tyle. Potem aplikujesz subsurfa czy tam turbo smootha. i wycinasz w gęstej siatce kułeczka itp.. 1
Biolo_idiota Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 Dokładnie tak powinien wyglądać workflow, dalej już tylko proste loopy, to jest właśnie hard surface modeling z ts. A za co Kramonowi ktoś dał minus, to nie rozumiem.
shemko Napisano 7 Październik 2013 Autor Napisano 7 Październik 2013 Przedstawiam efekt pracy. Wyszło znośnie choć myślę, że mogło o wiele lepiej. Niestety miałem na to tylko jeden dzień (stąd cała prośba o pomoc w jak najszybszym otrzymaniu modelu). Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za pomoc. http://www.youtube.com/watch?v=659sKJ96bM8
Cent Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 Też czujecie taki niedosyt że wątek się skończył? :) @Biolo_idiota: Bo Kramonowi daje się minusy nie za treść tylko dla sportu/ideii. Co do samego dildosa: Cytując klasyka "dupy nie urywa"
jaras Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 dokładnie :( to juz koniec ?? buuu - mysle ze autor powinen go troszkę przedłuzyc ! .. w sensie ten wątek, jakis making off albo co ...
DraB Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 Tlo nudne przydalby sie bardziej realistyczny enviroment. . .
Nezumi Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 A w materialach nie mial byc przypadkiem "SILICONE" ? Nie wiem, pytam bo chyba literowka sie wkradla.
skalpel3d Napisano 8 Październik 2013 Napisano 8 Październik 2013 @Biolo_idiota: Bo Kramonowi daje się minusy nie za treść tylko dla sportu/ideii. To może tym idealistom wreszcie by kota pogonić, można zrozumieć minusy w przypadku gdy chrzani głupoty albo nie na temat ale tu się ktoś wyrwał :)))) Tlo nudne przydalby sie bardziej realistyczny enviroment. . . Co jest realistycznym enniwiromentem dla wibratora ........? A tematu szkoda ze zakończony ale życzmy autorowi aby miał więcej zleceń :)
Biolo_idiota Napisano 8 Październik 2013 Napisano 8 Październik 2013 Bardzo ładnie wyszło, wersja która przedstawiłeś wygląda jak draft, ale ogólnie w porządku jest jak na taki termin.
shemko Napisano 8 Październik 2013 Autor Napisano 8 Październik 2013 A w materialach nie mial byc przypadkiem "SILICONE" ? Nie wiem, pytam bo chyba literowka sie wkradla. Reczywiście, wkradła się literówka. Dziękuje.
Rekomendowane odpowiedzi