Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie znam się na koniach na tyle żeby to jechać bez jakiejś referencji tak naprawdę.

k,NDk5NDY1MDgsNDU1NzUwOTU=,f,galop.jpg

Ale faktycznie teraz widzę, że tą prawą przednią powinienem bardziej wyprostować. Dzięki!

Napisano (edytowane)

Dzięki za wszystkie uwagi! Na pewno wrzucę poprawioną wersję bo widać jak praca zyska dynamizm i autentyczność.

 

Olaf: Z tą grzywą jak napisałeś to wydaje się tak oczywiste:D A jednak sam tego nie wyłapałem:/

Kalber: Dzięks za podmalówę- flagą też się zajmę.

Rozpu: Niezła ściąga z tym krokiem- na pewno zatrzymam na później!

 

Pozdrawiam

 

BTW: Macie jakieś dobre patenty jak drukować na płótnie. Sam robiłem to już kilka razy i wiem, że trzeba podkręcić jasność i kolory trochę przesadnie bo w druku wychodzi ciemniejsze. Zawsze to jednak robiłem na czuja- może ktoś coś wie z doświadczenia. Dzięki!

Edytowane przez rymin
Napisano

Dorzucę trochę od siebie. Pokazałbym bardziej różnicę między światłem i cieniem (szczególnie pod względem temperatury - ciepłe światło słoneczne + zimny fill z nieba). Dodatkowo zwróć uwagę na linie w kompozycji. Punkt A wg mnie dość mocno odciąga uwagę pod jeźdźca.

 

rymin_over.jpg

Napisano

Ciekawe prace, może w tym środkowym z ostatnich 3 to drzewo na 1 planie mogłoby być większe zeby pokazać lepiej skale i wtedy też bardziej przestrzenny sie zrobi, jest ok ale próbuje się doszukać czegoś żeby jeszcze bardziej był lepszy ( jesli się tak da ;)

Napisano

Tak mi sieee wydaje, ze kilka drobnych zmian mozna poczynic. Drzewo na ktorych wisza ci biedacy, powinno byc chyba mocniej dotkniete atmosfera, ma bardzo podobny walor do drzew ktore sa blizej nas. Te czyste krawedzie drzew, kamieni mozna jakos zroznicowac, sprobowalem dodac cos co przypominaloby mech na kamieniach, przeszkadzaja mi takze krawedzie drzew, wszystkie jednakowe, chyba zbyt duzo kontrastu to powoduje. Mozna je "zmiekczyc" w miejscach mniej waznych, i tych bardziej oddalonych od nas. Kamienie po prawej nie sprawiaja, dla mnie, wrazenia, ze sa przed ta trawka nad nimi, troche odcialem je walorem. Za jezdzcem i jego koniem chyba za duzo sie dzieje, wiec uproscilem! Szczegolnie jezeli chodzi o moment przy glowie konia, ten cien od kamieni zaraz obok jego glowy jakos mnie denerwowal! I nie zapominaj o swietle! Drzewa wygladaja bardzo plasko jak na moje oko, brak tam uwydatnienia formy. Powinno chyba sie pojawic jakis ambient od nieba, na gornych plaszczyznach, i moze jakis bounce delikatny na tych skierowanych ku dolowi. Cos tam probowalem zaznaczyc, ale chyba tez zbyt delikatnie. I jeszcze dorzucilem lekka zmiane koloru w dali, na zimniejsza, jakas to tez sugestia dla dalszego planu... Nie wiem czy trafna! Jezeli o moja podpowiedz, to tylko odnosnie tych detali, ktore udalo mi sie dostrzec. :)

 

Poza tym ladne te ostatnie wrzuty! :)

 

@PS Jeszcze mi sie przypomnialo, widze pewna niekonsekwencje jezeli chodzi o miejsca do ktorych nie dochodzi swiatlo, np kamien na ktorym sa te dwa ptaki, ma chyba nawet ciemniejsze momenty niz te najblizej nas. Rowniez popatrz na kamienie nad jezdzcem, dwa bezposrednio nad nim maja mniejsze kontrasty, niz ten po lewo! To chyba tez podchodzi pod uwage odnosnie atmosfery.

 

OUmE4wD.jpg

Napisano

Pojazdy całkiem fajne, ale podszełbym troche bardziej stereotypowo, tzn. tank - ciężki, mała mobilność, duża moc, scout - lekki, zwrotny (na ten moment bez napisów trochę ciężko ogarnąć, wszystkie wydaję mi się, że mają troche zbyt podobny typ budowy).

 

Domek też technicznie raczej ok, ale design troche nudny,prosty. Pokombinuj troche z kształtami i formami, wiecej daszków, wiecej załamań, etc.

Napisano

Z tym domkiem pewnie masz rację- niestety z racji tego, że z wykształcenia jestem inżynierem budowy często takie "wymyślne" konstrukcje które nie mają prawa bytu w rzeczywistości strasznie mnie rażą. Może właśnie dlatego tworzę jeszcze proste i łatwe w budowie rysunki zapominając, że "papier przyjmie wszystko":D. Co do pojazdów to bardziej jak ćwiczenie traktowałem - nie patrzyłem na refki itd. Czasem tak lubię jeszcze po prostu usiąść, obejrzeć coś żeby się zainspirować i po prostu porysować dla samego rysowania. Pozdro!

Napisano

Osobiscie uwazam, ze to jest super, kiedy wychodzisz poza stereotyp :) pojazdy bardzo mi sie podobaja i sa super zrobione. Mozna cie tylko zachecic do wiekszej odwagi i wymyslnosci :)

zarowno przy pojazdach, jak i przy budynkach ! twoja dobra znajomosc zasad perspektywy sprawi, ze jak najbardziej nieprawdopodobne budynki, beda wydawac sie mozliwe. Jak to powiedziales: papier przyjmie wszystko :p

Napisano

Bardzo ladnie cisniesz :) Tylko uwazaj, bo kolory Ci szaleja - grunt jest zimny, postac i walajace sie deski (i to tez nie wszedzie) sa cieple. I walorowo sie te deski nie trzymaja kupy, sa za jasne. To sprawia ze za duzo sie tam dzieje na dole i nie wiadomo na czym sie skupic.

Napisano

Tomasz: Dzięki, jakoś specjalnie się do tego stroju chyba nie przykładałem ale podejrzewam, że refki poszły w ruch. W tym "starwarsowym" ręka jest np ze zdjęcia które sam zrobiłem tak samo jak poza tego gościa na 2 planie. Jak cię interesuje to tutaj masz cały proces opisany http://robertryminiecki.blogspot.com/2016/01/star-wars-redesign-contest.html

 

Saharam: Dzięki- od prosa krytyka zawsze mile widziana:D Z kolorem mam duży problem nie ukrywam, biorę to na klatę ze względu na brak jakiegokolwiek wykształcenia artystycznego. Wiem, że w tym jestem słaby więc często takich rzeczy o których piszesz nawet nie widzę. Jak macie jakąś dobrą drogę do nauki tego aspektu to z chęcią wysłucham. Ostatnio chłonę "color and light" Gourneya i otwiera mi to oczy na wiele rzeczy o których nie wiedziałem. Nie ukrywam ,że kolory głównie na razie biorę z jakiś refek - sam nie czuję się na siłach żeby dobrać to tak żeby grało. Z tymi deskami też racja - jest niekonsekwencja.

 

Pozdrawiam

Napisano

Ogarniesz, ogarniesz. W takich przypadkach pamietaj tylko, ze zimne-cieple to nie zawsze niebieskie-czerwone. Wystarczy ze jeden odcien jest chlodniejszy od drugiego, czyli np. czerwony + czerwony ze sciagnietym nasyceniem. Mniej znaczy wiecej, czasem nawet 5% roznicy w saturacji robi roznice.

Napisano

Teraz coś z innej beczki. Zrobione po ostatnim tutorialu mika hilla. Bardzo mi pochodzi jego podejście do projektowania- na pewno będę stosował w przyszłości.

 

Proces w skrócie:

 

sketches1.jpg

 

3d.jpg

 

lineart%2Bside.jpg

 

lineart%2Bback.jpg

 

tir%2Bpresentation1.jpg

 

tir%2Brender.jpg

 

tir%2Bcolors.jpg

Napisano

Kolejne podejście do zaprojektowania czegoś mechanicznego- tym razem połączenie "hoverbika" z cafe racerem. Zaczęło się od szkicownika- potem kilka wersji w photoshopie i model w 3D. Na koniec złożenie tego w photoshopie.

 

robert-ryminiecki-cafe-racer1.jpg?1464636094

 

robert-ryminiecki-hoverbike2.jpg?1464636036

Napisano

Koncepty pojazdów dają rade i to mocno! Z logami tylko bym się czepił odnośnie używania znaków realnych marek, mam wrażenie że jakbyś rzuci jakąś np. prosta parodie loga własną to by to było mniej wątpliwe od strony ochrony znaku i pokazywało więcej kreatywności. W ostatnim brakuje może też trochę gry światłocieniem i ciężko na pierwszy rzut oka wyczuć kształt bryły. I można by dodać obok gogle skoro na szybkę pożałowali ; )

Napisano

S. Wolicki:

Z tym znakiem to myślałem o tym ale skoro robiłem to w sumie dla siebie a nie komercyjnie to darowałem sobie wymyślanie. Ale masz rację - tutaj tylko i wyłącznie moja leniwość wzięła górę:D A co do gogli to we własnym zakresie. Pozdrawiam

Napisano

Z tą parodią to trudno powiedzieć. Była historia chłopaków z forum którzy zrobili stronę parodiującą Danone i Danone poprosiło delikatnie o ściągnięcie :) Najlepiej po prostu wymyślić coś prostego, własnego.

Pojazdy istotnie świetne, ostatni szczególnie

Napisano

Troszkę z innej beczki tym razem enviro. Prace stworzone na warsztatach z Konradem Czernikiem we Wrocławiu. Całość była bardziej od strony conceptu i fajnego, przemyślanego designu niż tworzenia pięknych rysunków co mi akurat bardzo podeszło. Chodziło o zaprojektowanie lokacji wraz z kontekstem oraz elementów się na nie składające. Ja wybrałem temat "chatka na bagnach" bo pasuje mi do portfolio. Zaczynaliśmy wszystko w szkicownikach ale nie mam skanera więc już późniejsze wersje z kompa:

 

robert-ryminiecki-swamp-final.jpg?1466507893

 

robert-ryminiecki-swamp-house-final.jpg?1466507600

 

robert-ryminiecki-swam-house-final-back.jpg?1466507655

 

robert-ryminiecki-swamp-house-final-inside.jpg?1466507669

 

A tu pierwsze szkice na kompie:

 

robert-ryminiecki-swamp-sketch-02.jpg?1466507648

 

robert-ryminiecki-swamp-sketch-01.jpg?1466507644

Napisano

Ciężko powiedzieć bo tak z doskoku nad tym siedziałem raczej. Zresztą na razie nie przejmuję się czasem jeszcze- stawiam sobie za cel pracę najpierw nad jakością. Ale te szkice to tak 1-2h może, samą chatę robiłem w 3d więc na to pewnie z 5-6h, lineart to z 3h, wnętrze 4-5h a te wykonczone ujęcia to może i cały dzień nawet był. Ale mówię nie stresuję się na razie czasem a i tak mam wrażenie, że jestem szybszy niż jeszcze rok czy 2 lata temu. Pozdrawiam

Napisano

Bardzo fajnie, ze idziesz w swoja nisze - bronie, pojazdy, budynki. Ze kumasz digital ale tez 3d. Moglbys nieco podszlifowac anatomie. Natomiast to jak nie ogarniasz koloru az boli :/ Tj przy tym jak inne aspekty masz fajnie rozwiniete - warsztat, design, narzedzia, takie braki widac szczegolnie i bardzo gryza. A to, ze na potrzeby portfolio uciekasz w aspekty, gdzie te braki mozna ukryc - bagna, sragna militaria i postapo to sie zemsci :P Naum sie koloru. Chocbys mial sie cofnac do analogowych farb i plotna. Twoje prace beda stawiane kilka klas wyzej jak sie nauczysz.

Napisano

Purin: Dzięki za info ale muszę przyznać, że jestem świadomy tej słabej strony:D. Pewnie kwestia braku jakiegokolwiek wykształcenia artystycznego ale spokojnie- nadrabiam zaległości. Przerabiam teraz anatomię i walczę z kolorem analogowo(farby olejne). Na efekt pewnie przyjdzie poczekać ale nie ma co się załamywać. Pozdrawiam

Napisano

Bron boze nie mowie, ze masz sie zalamywac. Nie przeceniaj wyksztalcenia artystycznego :D To tak jakby ktos powiedzial, ze nie ogarnia designu budynkow na potrzeby gier, bo nie konczyl architektury :D wiec nie szalejmy. Wyksztalcenie artystyczne zapewnia po prostu 5 lat przed sztaluga ale nie czarujmy sie, ze oni na tych uczelniach czegos ucza :D

 

Widac jakis postep w tych bagnach, sa zaczatki myslenia ale nie wiem na ile to kwestia tego, ze cie na kursie przypilnowali a na ile wlasna inicjatywa (btw jak wrazenia z kursu concept artu? polecasz? jaki poziom zaawansowania tam jest?).

 

Jesli jeszcze tego nie zrobiles to polecam zapisac sie do domu kultury na taniego modela do rysowania oraz z farbami na jakis kurs u dobrego malarza, ktory ma warsztat. Nikt nie kuma koloru lepiej niz malarze a to jest jeden z trudniejszych aspektow do ogarniecia w ogole :D

Napisano

Co do kursu: Oceniam bardzo dobrze ale to zależy kto się na co nastawia. Konrad sam mówił, że woli pokazać sposób myślenia i projektową stronę concept artu- czyli to mięso tak naprawdę a nie skupiać się na pięknym wykończeniu prac bo do tego jest 1000 tutoriali już w necie. Mnie to bardzo pasowało osobiście i wyciągnąłem wiele takich rzeczy dodatkowych typu level design, gra światłem itd. No i bardzo wiele przykładów było z życia więc można było zobaczyć jak to wyglądało w praktyce i co gra a co nie. W skrócie warsztaty wyglądały nastepująco.

 

1.krótkie wprowadzenie tematu (np. kompozycja, ustawienie itd)

2.Praca własna nad swoim projektem i krytyka tego co zrobiłeś przez tydzień.

 

Podobało mi się to, że krytyka była prawdziwą krytyką a nie klepaniem po plecach:D Więc zawsze było "bardzo fajnie ale..." i nawet po ostatnich zajęciach dostałem sporo rzeczy do zmiany:D

 

Z minusów to może delikatnie było chaotycznie (z tego co wiem były to pierwsze warsztaty z concept artu) ale w niczym to nie przeszkadzało. Widać, że Konrad wie co robi i ma chłop wiedzę więc nic tylko pracować z takimi leadami.

 

Co do moich prac nie załamuje się - spokojnie:D Dobrze, że punktujesz bo o to chodzi- po to wrzucamy tutaj w koncu te prace.

 

Dzięki i pozdrawiam!

Napisano

Co do tego domku na bagnie to jest mega :O Klimat bije po oczach :O Jak zrobisz tapetę o wymiarach 1920x1080 to wrzuć ją :3

Napisano

super, że masz pomysły a z tworzenia czerpiesz przyjemność. uważam, że z czasem wszystkie niedociągnięcia znikna i będzie w Ciebie artysta oczywiście komputerowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności