Napisano 1 Listopad 20159 l Autor Nie znam się na koniach na tyle żeby to jechać bez jakiejś referencji tak naprawdę. Ale faktycznie teraz widzę, że tą prawą przednią powinienem bardziej wyprostować. Dzięki!
Napisano 1 Listopad 20159 l przednie kopyto jest bardziej do przodu. On jakby je wyciąga jakby chcial dotknąć nim ziemi
Napisano 1 Listopad 20159 l Lezaca grzywa nieco zabija dynamike w Ciebie. Pza tym spoko, bardzo mily prezent.
Napisano 2 Listopad 20159 l szybka podmalówka ... prezent bardzo fajny. Przyznam ze nie chciało mi się tej flagi poprawiać a ona tez potrzebuje dynamizmu .
Napisano 2 Listopad 20159 l Autor Dzięki za wszystkie uwagi! Na pewno wrzucę poprawioną wersję bo widać jak praca zyska dynamizm i autentyczność. Olaf: Z tą grzywą jak napisałeś to wydaje się tak oczywiste:D A jednak sam tego nie wyłapałem:/ Kalber: Dzięks za podmalówę- flagą też się zajmę. Rozpu: Niezła ściąga z tym krokiem- na pewno zatrzymam na później! Pozdrawiam BTW: Macie jakieś dobre patenty jak drukować na płótnie. Sam robiłem to już kilka razy i wiem, że trzeba podkręcić jasność i kolory trochę przesadnie bo w druku wychodzi ciemniejsze. Zawsze to jednak robiłem na czuja- może ktoś coś wie z doświadczenia. Dzięki! Edytowane 3 Listopad 20159 l przez rymin
Napisano 3 Listopad 20159 l Autor Mateusz- poprawione ! Nie wiem czemu taka literówka się wdała. Pozdro!
Napisano 8 Listopad 20159 l Dorzucę trochę od siebie. Pokazałbym bardziej różnicę między światłem i cieniem (szczególnie pod względem temperatury - ciepłe światło słoneczne + zimny fill z nieba). Dodatkowo zwróć uwagę na linie w kompozycji. Punkt A wg mnie dość mocno odciąga uwagę pod jeźdźca.
Napisano 27 Listopad 20159 l Autor Wrzucam skończonego Husara: Praca po zrobieniu analizy obrazu Jaimie Jonesa: Dwie pracki w tym samym środowisku:
Napisano 28 Listopad 20159 l Ciekawe prace, może w tym środkowym z ostatnich 3 to drzewo na 1 planie mogłoby być większe zeby pokazać lepiej skale i wtedy też bardziej przestrzenny sie zrobi, jest ok ale próbuje się doszukać czegoś żeby jeszcze bardziej był lepszy ( jesli się tak da ;)
Napisano 28 Listopad 20159 l Tak mi sieee wydaje, ze kilka drobnych zmian mozna poczynic. Drzewo na ktorych wisza ci biedacy, powinno byc chyba mocniej dotkniete atmosfera, ma bardzo podobny walor do drzew ktore sa blizej nas. Te czyste krawedzie drzew, kamieni mozna jakos zroznicowac, sprobowalem dodac cos co przypominaloby mech na kamieniach, przeszkadzaja mi takze krawedzie drzew, wszystkie jednakowe, chyba zbyt duzo kontrastu to powoduje. Mozna je "zmiekczyc" w miejscach mniej waznych, i tych bardziej oddalonych od nas. Kamienie po prawej nie sprawiaja, dla mnie, wrazenia, ze sa przed ta trawka nad nimi, troche odcialem je walorem. Za jezdzcem i jego koniem chyba za duzo sie dzieje, wiec uproscilem! Szczegolnie jezeli chodzi o moment przy glowie konia, ten cien od kamieni zaraz obok jego glowy jakos mnie denerwowal! I nie zapominaj o swietle! Drzewa wygladaja bardzo plasko jak na moje oko, brak tam uwydatnienia formy. Powinno chyba sie pojawic jakis ambient od nieba, na gornych plaszczyznach, i moze jakis bounce delikatny na tych skierowanych ku dolowi. Cos tam probowalem zaznaczyc, ale chyba tez zbyt delikatnie. I jeszcze dorzucilem lekka zmiane koloru w dali, na zimniejsza, jakas to tez sugestia dla dalszego planu... Nie wiem czy trafna! Jezeli o moja podpowiedz, to tylko odnosnie tych detali, ktore udalo mi sie dostrzec. :) Poza tym ladne te ostatnie wrzuty! :) @PS Jeszcze mi sie przypomnialo, widze pewna niekonsekwencje jezeli chodzi o miejsca do ktorych nie dochodzi swiatlo, np kamien na ktorym sa te dwa ptaki, ma chyba nawet ciemniejsze momenty niz te najblizej nas. Rowniez popatrz na kamienie nad jezdzcem, dwa bezposrednio nad nim maja mniejsze kontrasty, niz ten po lewo! To chyba tez podchodzi pod uwage odnosnie atmosfery.
Napisano 16 Grudzień 20159 l Autor Teraz coś innego - ćwiczenia z hardsurface. i szkice wstępne do tego
Napisano 16 Grudzień 20159 l Pojazdy całkiem fajne, ale podszełbym troche bardziej stereotypowo, tzn. tank - ciężki, mała mobilność, duża moc, scout - lekki, zwrotny (na ten moment bez napisów trochę ciężko ogarnąć, wszystkie wydaję mi się, że mają troche zbyt podobny typ budowy). Domek też technicznie raczej ok, ale design troche nudny,prosty. Pokombinuj troche z kształtami i formami, wiecej daszków, wiecej załamań, etc.
Napisano 17 Grudzień 20159 l Autor Z tym domkiem pewnie masz rację- niestety z racji tego, że z wykształcenia jestem inżynierem budowy często takie "wymyślne" konstrukcje które nie mają prawa bytu w rzeczywistości strasznie mnie rażą. Może właśnie dlatego tworzę jeszcze proste i łatwe w budowie rysunki zapominając, że "papier przyjmie wszystko":D. Co do pojazdów to bardziej jak ćwiczenie traktowałem - nie patrzyłem na refki itd. Czasem tak lubię jeszcze po prostu usiąść, obejrzeć coś żeby się zainspirować i po prostu porysować dla samego rysowania. Pozdro!
Napisano 20 Grudzień 20159 l Osobiscie uwazam, ze to jest super, kiedy wychodzisz poza stereotyp :) pojazdy bardzo mi sie podobaja i sa super zrobione. Mozna cie tylko zachecic do wiekszej odwagi i wymyslnosci :) zarowno przy pojazdach, jak i przy budynkach ! twoja dobra znajomosc zasad perspektywy sprawi, ze jak najbardziej nieprawdopodobne budynki, beda wydawac sie mozliwe. Jak to powiedziales: papier przyjmie wszystko :p
Napisano 14 Styczeń 20169 l zajebiste są te rzeczy Panie =D. Niespecjalnie wiem nawet do czego się przyczepić. Dobrze jest i tak trzymaj!
Napisano 2 Luty 20169 l Autor Moja praca na konkurs Star Wars Redesign na cgplus. Wiadomo, że z kozakami człowiek nie wygra ale zawsze motywacja jest:D Jak kogoś interesuje to proces na blogu http://robertryminiecki.blogspot.com/2016/01/star-wars-redesign-contest.html
Napisano 9 Marzec 20169 l Mega mi się podoba jak malujesz te skórzane ubrania w dwóch ostatnich ilustracjach i jak delikatnym światłem ukazujesz ich fakturę. Niezły klimat i kompozycję masz w tych prackach. Czekam na więcej :)
Napisano 10 Marzec 20169 l Bardzo ladnie cisniesz :) Tylko uwazaj, bo kolory Ci szaleja - grunt jest zimny, postac i walajace sie deski (i to tez nie wszedzie) sa cieple. I walorowo sie te deski nie trzymaja kupy, sa za jasne. To sprawia ze za duzo sie tam dzieje na dole i nie wiadomo na czym sie skupic.
Napisano 10 Marzec 20169 l Autor Tomasz: Dzięki, jakoś specjalnie się do tego stroju chyba nie przykładałem ale podejrzewam, że refki poszły w ruch. W tym "starwarsowym" ręka jest np ze zdjęcia które sam zrobiłem tak samo jak poza tego gościa na 2 planie. Jak cię interesuje to tutaj masz cały proces opisany http://robertryminiecki.blogspot.com/2016/01/star-wars-redesign-contest.html Saharam: Dzięki- od prosa krytyka zawsze mile widziana:D Z kolorem mam duży problem nie ukrywam, biorę to na klatę ze względu na brak jakiegokolwiek wykształcenia artystycznego. Wiem, że w tym jestem słaby więc często takich rzeczy o których piszesz nawet nie widzę. Jak macie jakąś dobrą drogę do nauki tego aspektu to z chęcią wysłucham. Ostatnio chłonę "color and light" Gourneya i otwiera mi to oczy na wiele rzeczy o których nie wiedziałem. Nie ukrywam ,że kolory głównie na razie biorę z jakiś refek - sam nie czuję się na siłach żeby dobrać to tak żeby grało. Z tymi deskami też racja - jest niekonsekwencja. Pozdrawiam
Napisano 14 Marzec 20168 l Ogarniesz, ogarniesz. W takich przypadkach pamietaj tylko, ze zimne-cieple to nie zawsze niebieskie-czerwone. Wystarczy ze jeden odcien jest chlodniejszy od drugiego, czyli np. czerwony + czerwony ze sciagnietym nasyceniem. Mniej znaczy wiecej, czasem nawet 5% roznicy w saturacji robi roznice.
Napisano 6 Kwiecień 20168 l Autor Teraz coś z innej beczki. Zrobione po ostatnim tutorialu mika hilla. Bardzo mi pochodzi jego podejście do projektowania- na pewno będę stosował w przyszłości. Proces w skrócie:
Napisano 31 Maj 20168 l Autor Kolejne podejście do zaprojektowania czegoś mechanicznego- tym razem połączenie "hoverbika" z cafe racerem. Zaczęło się od szkicownika- potem kilka wersji w photoshopie i model w 3D. Na koniec złożenie tego w photoshopie.
Napisano 9 Czerwiec 20168 l Koncepty pojazdów dają rade i to mocno! Z logami tylko bym się czepił odnośnie używania znaków realnych marek, mam wrażenie że jakbyś rzuci jakąś np. prosta parodie loga własną to by to było mniej wątpliwe od strony ochrony znaku i pokazywało więcej kreatywności. W ostatnim brakuje może też trochę gry światłocieniem i ciężko na pierwszy rzut oka wyczuć kształt bryły. I można by dodać obok gogle skoro na szybkę pożałowali ; )
Napisano 9 Czerwiec 20168 l Autor S. Wolicki: Z tym znakiem to myślałem o tym ale skoro robiłem to w sumie dla siebie a nie komercyjnie to darowałem sobie wymyślanie. Ale masz rację - tutaj tylko i wyłącznie moja leniwość wzięła górę:D A co do gogli to we własnym zakresie. Pozdrawiam
Napisano 10 Czerwiec 20168 l Z tą parodią to trudno powiedzieć. Była historia chłopaków z forum którzy zrobili stronę parodiującą Danone i Danone poprosiło delikatnie o ściągnięcie :) Najlepiej po prostu wymyślić coś prostego, własnego. Pojazdy istotnie świetne, ostatni szczególnie
Napisano 21 Czerwiec 20168 l Autor Troszkę z innej beczki tym razem enviro. Prace stworzone na warsztatach z Konradem Czernikiem we Wrocławiu. Całość była bardziej od strony conceptu i fajnego, przemyślanego designu niż tworzenia pięknych rysunków co mi akurat bardzo podeszło. Chodziło o zaprojektowanie lokacji wraz z kontekstem oraz elementów się na nie składające. Ja wybrałem temat "chatka na bagnach" bo pasuje mi do portfolio. Zaczynaliśmy wszystko w szkicownikach ale nie mam skanera więc już późniejsze wersje z kompa: A tu pierwsze szkice na kompie:
Napisano 22 Czerwiec 20168 l Autor Ciężko powiedzieć bo tak z doskoku nad tym siedziałem raczej. Zresztą na razie nie przejmuję się czasem jeszcze- stawiam sobie za cel pracę najpierw nad jakością. Ale te szkice to tak 1-2h może, samą chatę robiłem w 3d więc na to pewnie z 5-6h, lineart to z 3h, wnętrze 4-5h a te wykonczone ujęcia to może i cały dzień nawet był. Ale mówię nie stresuję się na razie czasem a i tak mam wrażenie, że jestem szybszy niż jeszcze rok czy 2 lata temu. Pozdrawiam
Napisano 22 Czerwiec 20168 l Bardzo fajnie, ze idziesz w swoja nisze - bronie, pojazdy, budynki. Ze kumasz digital ale tez 3d. Moglbys nieco podszlifowac anatomie. Natomiast to jak nie ogarniasz koloru az boli :/ Tj przy tym jak inne aspekty masz fajnie rozwiniete - warsztat, design, narzedzia, takie braki widac szczegolnie i bardzo gryza. A to, ze na potrzeby portfolio uciekasz w aspekty, gdzie te braki mozna ukryc - bagna, sragna militaria i postapo to sie zemsci :P Naum sie koloru. Chocbys mial sie cofnac do analogowych farb i plotna. Twoje prace beda stawiane kilka klas wyzej jak sie nauczysz.
Napisano 23 Czerwiec 20168 l Autor Purin: Dzięki za info ale muszę przyznać, że jestem świadomy tej słabej strony:D. Pewnie kwestia braku jakiegokolwiek wykształcenia artystycznego ale spokojnie- nadrabiam zaległości. Przerabiam teraz anatomię i walczę z kolorem analogowo(farby olejne). Na efekt pewnie przyjdzie poczekać ale nie ma co się załamywać. Pozdrawiam
Napisano 23 Czerwiec 20168 l Bron boze nie mowie, ze masz sie zalamywac. Nie przeceniaj wyksztalcenia artystycznego :D To tak jakby ktos powiedzial, ze nie ogarnia designu budynkow na potrzeby gier, bo nie konczyl architektury :D wiec nie szalejmy. Wyksztalcenie artystyczne zapewnia po prostu 5 lat przed sztaluga ale nie czarujmy sie, ze oni na tych uczelniach czegos ucza :D Widac jakis postep w tych bagnach, sa zaczatki myslenia ale nie wiem na ile to kwestia tego, ze cie na kursie przypilnowali a na ile wlasna inicjatywa (btw jak wrazenia z kursu concept artu? polecasz? jaki poziom zaawansowania tam jest?). Jesli jeszcze tego nie zrobiles to polecam zapisac sie do domu kultury na taniego modela do rysowania oraz z farbami na jakis kurs u dobrego malarza, ktory ma warsztat. Nikt nie kuma koloru lepiej niz malarze a to jest jeden z trudniejszych aspektow do ogarniecia w ogole :D
Napisano 23 Czerwiec 20168 l Autor Co do kursu: Oceniam bardzo dobrze ale to zależy kto się na co nastawia. Konrad sam mówił, że woli pokazać sposób myślenia i projektową stronę concept artu- czyli to mięso tak naprawdę a nie skupiać się na pięknym wykończeniu prac bo do tego jest 1000 tutoriali już w necie. Mnie to bardzo pasowało osobiście i wyciągnąłem wiele takich rzeczy dodatkowych typu level design, gra światłem itd. No i bardzo wiele przykładów było z życia więc można było zobaczyć jak to wyglądało w praktyce i co gra a co nie. W skrócie warsztaty wyglądały nastepująco. 1.krótkie wprowadzenie tematu (np. kompozycja, ustawienie itd) 2.Praca własna nad swoim projektem i krytyka tego co zrobiłeś przez tydzień. Podobało mi się to, że krytyka była prawdziwą krytyką a nie klepaniem po plecach:D Więc zawsze było "bardzo fajnie ale..." i nawet po ostatnich zajęciach dostałem sporo rzeczy do zmiany:D Z minusów to może delikatnie było chaotycznie (z tego co wiem były to pierwsze warsztaty z concept artu) ale w niczym to nie przeszkadzało. Widać, że Konrad wie co robi i ma chłop wiedzę więc nic tylko pracować z takimi leadami. Co do moich prac nie załamuje się - spokojnie:D Dobrze, że punktujesz bo o to chodzi- po to wrzucamy tutaj w koncu te prace. Dzięki i pozdrawiam!
Napisano 28 Czerwiec 20168 l Co do tego domku na bagnie to jest mega :O Klimat bije po oczach :O Jak zrobisz tapetę o wymiarach 1920x1080 to wrzuć ją :3
Napisano 28 Czerwiec 20168 l Autor Dzięki Sisa, musiałem trochę dodać ramki żeby proporcje zachować ale proszę bardzo:
Napisano 7 Maj 20177 l Autor W ramach oddechu od roboty studium śniegu które pociągnąłem trochę dalej.
Napisano 8 Maj 20177 l super, że masz pomysły a z tworzenia czerpiesz przyjemność. uważam, że z czasem wszystkie niedociągnięcia znikna i będzie w Ciebie artysta oczywiście komputerowy.
Napisano 17 Lipiec 20177 l Łooo Pan rycerz srogo, jedynie co to przeszkadza mi, że trochę wygląda jak z jednej bryły ociosany ale poza tym to+++
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto