Jump to content
Kramon

Arnold otwarty dla wszystkich! Demo/trial

Recommended Posts

Wyprzedziłeś mnie. @tomerk dał mi info i właśnie coś tworzę na ten temat na jutro. Ale wydarzenie ważne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wyprzedziłeś mnie. @tomerk dał mi info i właśnie coś tworzę na ten temat na jutro. Ale wydarzenie ważne.

 

Miałem ci pm'a właśnie wysłać ale stwierdziłem że temat będzie szybciej i nic nie pisałem bo właśnie tak jak mówisz ważny news i tu warto skrobnąć coś od siebię.. niż sam link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo nieźle. I cena jak za vraya. I wynajem za 6,5e za dzień. Pięknie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały update: http://max3d.pl/news/6257/

Wrzuciłem krótką historię Arnolda. Wydaje mi się, że część osób nie kojarzy już twórczości Daniela Martineza Lary. A trzymało się te filmy wtedy na dyskach, oglądając strzelało "wow!".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie: czy jest on w stanie zagrozić Chaosom jeśli chodzi o Vizki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena niby jak za Vraya ale z tego co się orientuję to nie ma z defaultu osobnych cen za rendernody na farmie... Poprawcie mnie jeśli się mylę ale jesli to prawda to założenie farmy arnoldowej może wyjść kilka razy drożej niż vray!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzadko renderuje uzywam mental raya .Czy ten arnold jest szybszy od mentala ? I jesli jest to o ile ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pytanie: czy jest on w stanie zagrozić Chaosom jeśli chodzi o Vizki?

 

Wizki to chyba glownie maxio (tak mnie sie zdaje), a nie maja pluginu do maxia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

ja renderowałem swojego detektywa do bitwy na Arnoldzie... jest niesamowicie szybki, skubaniec... zwłaszcza interaktywnie w okienku IPR Mayki lub XSI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudny news. Chaosi mają się czego mać ale oni i tak są na dobrej pozycji w stosunku do niezbyt szybkiego maxwella czy przestarzałego mentala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj to już chyba ciężko powiedzieć, który renderer jest lepszy jeśli chodzi o jakość. Przykładem może być stosunkowo młoda Corona, która moim zdaniem może spokojnie konkurować z vRay. Osobiście nie używałem nigdy Arnold'a, ale domyślam sie, że lepiej przystosowany do pracy przy animacji (chyba, ze się mylę). Ktoś może powiedzieć czemu Arnold jest 'lepszy' / 'gorszy' od np. vRay'a?

Share this post


Link to post
Share on other sites
przestarzałego mentala

 

Mental olbrzymi postęp poczynił trochę wyprzedza Vr w niektórych kwestiach teraz. Ponadto NVDIA chce zrobić z niego coś w rodzaju hybrydy mam wrażenie(nowy język shaderów nadaje się pod pisanie na GPU, GI na GPU, Ambient na GPU, MILA shaders też są dość ciekawie skonstruowane de facto mamy 1 uber shader który składamy sobie z kilku części).

 

Poza tym bardzo czekam na publiczną betę RedShifta, bo może nieźle namieszać ze swoim podejściem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

jeśli porównywać Arnolda do Vraya... to słyszałem, ze ten pierwszy nie jaśnieje/ciemnieje przy animacjach ;)... Corona ma chyba to samo lubi sobie pomigotac... chociaż Capibara Tadkowi chyba nie migotała :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arnold dla maxa nie jest oficjalnie supportowany przez SolidAngle. Ten plugin Vladimira to czysty funmade. Mimo iz chlopak odwala kawal dobrej roboty to chcę się dobrowolnie oddać w ręce SolidAngle... zobaczymy co z tego wyniknie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rzadko renderuje uzywam mental raya .Czy ten arnold jest szybszy od mentala ? I jesli jest to o ile ?

 

Nie ma łatwej odpowiedzi na to pytanie. Idea, która stoi za Arnoldem mówi, że renderer może być relatywnie wolny, ale musi być niezawodny, prosty w obsłudze i na tyle poprawny fizycznie, na ile jest to praktyczne dla jego użytkowników.

 

Innymi słowy filozofia Solid Angle mówi, że renderer X może być szybszy od Arnolda w pewnych, specyficznych okolicznościach, ale w przypadku niemal każdego poważnego zadania w branży, dla której powstał, czyli ujęcia z dużą ilością geometrii subdiv/displacement, realistycznym światłem, rozmyciem ruchu etc, koszt finalny (czyli koszt pracy grafika + koszt pracy farmy) będzie niższy, nawet jeśli czas renderowania jednej klatki netto jest wyższy, tym bardziej, jeśli weźmiemy poważnie pod uwagę jakość, bo wyciągnięcie z renderera X jakości Arnolda jest albo niemożliwe, albo graniczy z cudem. Komputery nieustannie przyspieszają, więc stać nas na komfort czekania dłużej na render, o ile szybciej możemy go posłać na farmę. Tyle mówi teoria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legormir- Mental może wyprzedza v-raya w kilu małych pierdołach do których i tak 90% userów nie będzie miała dostępu przez chorą komplikacje tego renderera.

Anyway, nadal brak supportu GPU, dopiero za kilka miesięcy ma się pojawić jakieś fejkowe GI...Szybciej Cycles stanie się produkcyjnie dojrzały niż w mentalu zaimplementują w sensowny sposób rendering na GPU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arnold jest z innej ligi niż vray/mental/final. Jest szybszy jeśli chodzi o setup, inny jeśli chodzi o szybkość renderingu, najszybszy jeśli chodzi o totalny brutforce. Dużo wolniejszy jeśli porównywać z rozwiązaniami keszowanymi. Po wielu latach pracy w kilku rendererach, mogę powiedzieć, ze dla mnie Arnold jest najprzyjemniejszy od strony usera, właściwie zjada na śniadanie resztę, ale bardzo wymagający jeśli chodzi o zasoby. Po przyzwyczajeniu się do looku refleksów cooktorrancowych, wszystkie bliny z v-raya śmierdzą plastikiem, podobnie GI, jeśli chodzi o wygląd to nie ma co porównywać. Dla pojedynczego usera bez renderfarmy to raczej bym nie polecał, ale dobrze poznać jak ktoś ma okazje, potestowac - otwiera oczy na inne podejście. Zdecydowanie mój ulubiony soft ostatnich lat.

Do maxa nie ma oficjalnego portu, jest nieoficjalny port od pana z arnoldrender.ru

nes

Edited by nes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monio w nowej becie jest GI na GPU łączene FG z IRP nie wiem jak dla Cb, ale jak GI z więszką ilością bounców i mniejszą ilością szumów liczy się dużo szybciej to dla mnie jednak to coś więcej niż nieistotna pierdoła. Co do setupa się zgadzam, ale liczba feków dostępnych w mentalu jeśli masz słabszy komputer jak ja sporo Ci wynagradza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi Arnold ma możliwość przypisania osobnych shaderów per instancję, czego nie można zrobić w Mayce w niczym oprócz Rendermana i 3dLighta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legomir- A w nowej "becie" blendera jest renderowanie wolumetryki na GPU... ;)

Zdaje sobie sprawę że te nowości w mentalu to jest dobra rzecz tylko chodziło mi o to że konkurencja miała to wieki temu. Jak one dojrzeją w mentalu i wyjdą ze bety to u konkurencji pojawią się jeszcze nowsze/ wydajniejsze rozwiązania. Fejki o których piszesz są takie jak pisałem, cholernie trudne do opanowania i nie dające realnych korzyści z dupogodzin poświęconych na ich ustawieniu. Godzina pracy farmy to mniej kasy niż godzina pracy grafika. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy