Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mogę się założyć o nie wiem co że ustawienie sceny z tysiącem ilości światła i różnych spraw przejdzie gładko w cycles a w vray'u bedą problem.

 

Vray jest szybszy ma fajniejsze światło ale o stabilności to bym nie powiedział to nie jest silnik typu klik and go.

Napisano

Kramon - daruj sobie offtop i w tym wątku. To zaczyna być męczące. Jeśli chcesz porownywac po raz setny, zaloz w dziale Blendera osobny watek. TUtaj niech bedzie V-Ray'owy.

Napisano
Kramon - daruj sobie offtop i w tym wątku. To zaczyna być męczące. Jeśli chcesz porownywac po raz setny, zaloz w dziale Blendera osobny watek. TUtaj niech bedzie V-Ray'owy.

 

to nie jest offtop tylko stwierdzenie faktu w cycles był progressive rendering od dawna i od początku był live prev. Finałowego renderu..

 

Nie pisze że cycles jest lepszy. co więcej nawet napisałem jaki teraz vray musi być szybki wiadome jest że vray jest lepszym silnikiem stwierdzam tylko że nic nowego nie wymyślili.

  • Sad 1
Napisano
Kramon ty se jaja robisz? bawilem sie cycles, i porownanie go do Vray to.... lekkie nie porozumienie;)

 

To słabo się bawiłeś.

Bo ja bawiłem się też vray'em i brakowało mi w nim paru spraw z cycles. Ale też brakuje mi wielu spraw z Vray'a po prostu to są dwa inne silniki z trochę innymi priorytetami i celem. :) Mi chodziło tylko oto że nic nowego nie wprowadzili. Narazie to wszyscy zgapiają nawzajem od innych.

 

 

a Pisanie komentarzy typu ow yeah super mega. Jest według mnie bez sensowne. to jest mega oczywistość że super że wyszła kolejna wersja vray'a dyskusja powinna właśnie polegać na porównaniu go z innymi silnikami żeby zobaczyć co dodali co ma np konkurencja albo czy dodali coś czego nie ma konkurencja.

Napisano
Cycles 2011, Vray 2.0 z progresive rendering w RT rok 2010, Cycles miał przed Vr prog rendering nie ma co ^^

 

ymmm to czemu 3 lata później znowu reklamują to samo? Polityka niczym autodesk xD? zero zmian tylko zmiana rocznika :D?

 

nie no ale teraz tak serio to mówisz że ten progresive rendering na GPU/CPU z live podglądem i możliwością przeciągania obiektów i tak dalej.. był już w 2010. To czemu to reklamują znowu Oo jako new feature.

Napisano
to nie jest to samo

 

To gdzie są różnice? :) chętnie się dowiem i teraz mówie serio. Narazie z tego co rozkminiłem i tam poczytałem na ich stronie to dotychczasz to RT / live podgląd w viewporcie nie ogarniał wszystkiego tylko takie bazowe sprawy.. nie pokazywał finalnego renderu a teraz w wersji 3.0 pokazuj finalny?

Napisano

vray mial progressive rendering w rt po GPU i nie byl kompatybilny z polowa efektow, byl to po prostu genialny sposob podgladu renderu, to co teraz wyszlo jest jakby rozbudowanym podgladem brute forca, i chyba dziala po CPU wspomagajac all efektow

Napisano (edytowane)

Czyli cycles był pierwszy bo cycles od początku wspierał w viewporcie finalny efekt. generalnie render z live podglądu się niczym nie różni od finalnego. Ale trzeba wziąć pod uwagę to.. że dopiero teraz doszła volumentryka np... No to w sumie teraz Vray będzie wymiatał zdrowo :D

Edytowane przez Kramon
Napisano
Nawet jeśli miał to wiele wieków przed powstaniem koła, to..... to co z tego?

 

nic ciekawostka :). Myślałęm że pokażą coś nowego czego nie ma nikt inny.

Napisano

RT od początku działa z CPU, RT było/jest nieco out of the box jeśli chodzi o Vr. RT do 3.0. Progresive rendering w 3.0 to normalny Vr z volumetryką itd, itd. tylko ma progresywny sampling z tego co zrozumiałem ;)

Napisano
ekstra:) to może w końcu coś wyrenderuje na poziomie i nie pogubię się w ustawieniach O_O XD

 

hmm z tego co wiem to ustawienia sie nie zmieniaja w nowej wersji :D

Napisano

mam nadzieje ze po naciśnięciu f9 ukaże się pięęękny render jak z najlepszej produkcji filmowej....dla mnie by stykło XD a tak poważnie jakiekolwiek uproszczenie będzie fajne, jestem niedorozwinięta w tym temacie więc...cokolwiek

Napisano

Suwaki napewno pomoga - mniej recznego wklepywania wartosci w odpowiednie pola. Do tej pory faktycznie troche to przypominalo wypelnianie rubryk PITa:)

Napisano (edytowane)

Od czasu do czasu jak mam chwilę czytam wszelkie niusy na forum max3d.pl.

Za każdym razem kiedy są podawane jakieś informacje, które są ciekawe, są faktycznym niusem ze świata,

są konstruktywną dyskusją popartą doświadczeniem użytkowników czy wiedzą zdobytą od osób mających

z tym czy z tamtym doczynienie czyta się to wszystko całkiem przyjemnie i z pewną nadzieją iż jeśli

jutro lub po jutrze tu zajże to znowu może dowiem się czegoś fajnego, mądrego, cennego.

 

Niestety coraz częściej ( moje osobiste odczucie ) pojawia się sytuacja że jak i w tym przypadku

kolega Kramon zapewne ma więcej wolnego czasu niż np. ja i informuje wszystkich iż jest coś

co jest fajniejsze od wspomnianego w wątku Vray'a 3.0. dlatego że to coś innego miało wcześniej jakąs fukcję.

Kramon myślę że fajnie byłoby gdybyś o tym pisał w codziesiątym wątku, tylko raz w trzech zdaniach.

 

Teraz mam wrażenie że cokolwiek nie napisze ( Houdini, XSI, Lightwave, Maya,

Electric Image, Real3d, Vista PRO, Imagine, Art Department Pro, ImageFX,

Brilliance, DeluxePaint, SceneryAnimator, Prism, AliasPowerAnimator, Waveftont,

Matador, Flame, Tarna3d, StrataStudio, Elastic Reality, 3dMax, Cinema, Zbrush, Mudbox, Photoshop)

i cholera wie ile jeszcze set innych programów, które były na przełomie ostatnich

30 lat to i tak "Blender miał to wszystko" albo "jest lepszy czy szybszy..."

 

Tutaj podpowiem że Progressive rendering był super i działał ze wszystkim już

w 1996 roku na windows NT 3.51 czy Irix 6.4 w Sofimage 3.7 Sp1 w Mental Ray'u,

który był mocno zintegrowany z Softimage'm. Do Lightwave'a w 2004 już w pierwszej wersji

Fprime firmy Worley był od samego początku progressive rendering... no właśnie tylko co z tego?

 

Jaka to jest sensacyjna i super istotna dla nas wszystkich informacja?

Że co? Wsumie słaby ten Vray 3.0, bo jak pisałem sporo rzeczy które ma Vray 3.0

było już w Mental Ray 20 lat temu...Może firma Chaos Group staneła w miejscu?

 

Teraz informacja poparta praktyką.

Chaos wypuszcza swój flagowy produkt w wersji 3.0, który jako jeden raptem z może 5ciu

innych produkcyjnych ( Arnoldem, Mantrą, 3dlightem i Rendermanem) jest mocno zoptymalizowanym

softem pod wieloma względami i daje się na nim codziennie pracować. Ilość poprawianych bug'ów,

cała stabilność, przyspieszanie całej pracy renderera, integrowanie najnowszych technologi,

które dopiero wchodzą na rynek, dorabianie super funkcji dla userów...to są wydaje mi się główne

zalety kolejnej wersji tego softu. Ponad 3 lata temu śmiałem się z Vray'a że to zabawka. I że jedynym

prawdziwym i powaznym renderem to Renderman ( dzisiaj dalej troche tak myślę ale...)

Byłem niemal pewny że wsadzony do Mayi Mental ray to narzędzie, które w zupełności wystarczy

i pozwala na łatwe i przyjemne uzyskanie danego efektu. Bardzo szybko okazało się że się

myliłem, a dzisiaj wiem że Mental Ray to trup. Dzisiaj nie widzę pracy bez Vray'a.

Realne inne alternatywy dla tworzenia poważnych projektów są naprawdę bardzo wąskie,

dużo droższe i trudniejsze w integracji dla ludzi do pracy. A Vray to produkt, który dziś już stoi

w kolejce właśnie z tymi dużymi liczącycmi się na runku.

 

Taki Vray to naprawde tani i dobry produkt.

...a taki Vray 3.0 to tani, dobry i szybszy produkt...

Edytowane przez olaf3de
Napisano (edytowane)

olaf3de każdy z nas ma opcje zablokowanie wyświetlania postów osobnika który nam nie leży dzięki temu nie musisz czytać wypocin na temat tego jaki blender jest wspaniały :)Zresztą kolega przez ciebie powyżej wymieniony ostatnio zaczął już twierdzić ze nie ze wszystkim jest on tak wspaniały pewnie chłopak zaczyna powoli dorośleć :)

 

Wracając do tematu jeszcze się nie przesiadłem na Vray 3 i jako osoba związana na co dzień z architekturą jestem bardzo ciekaw czy wszystkie unowocześnienia vraya i przyspieszenia pracy będą odczuwalne w pracy codziennej czy nadal vray będzie miał tendencje do zatykania się w renderowaniu na jakiś materiale, refleksie i nagle będzie się liczył godzinami zawsze mnie w nim drażniła ta jego nieprzewidywalność. W robieniu extriorów jest to dla mnie jak na razie niezastąpionym rendererem natomiast co do interiorów to w ciągu paru miesięcy całkowicie go u mnie wyparła Corona właśnie ze względu na wygodę pracy z nią jak także stosunek szybkość/jakość. Stąd jestem ciekaw doświadczeń praktycznych z nowym vrayem a nie tylko zapowiedzi firmy :)

Edytowane przez skalpel3d
Napisano
Teraz mam wrażenie że cokolwiek nie napisze ( Houdini, XSI, Lightwave, Maya,

Electric Image, Real3d, Vista PRO, Imagine, Art Department Pro, ImageFX,

Brilliance, DeluxePaint, SceneryAnimator, Prism, AliasPowerAnimator, Waveftont,

Matador, Flame, Tarna3d, StrataStudio, Elastic Reality, 3dMax, Cinema, Zbrush, Mudbox, Photoshop)

i cholera wie ile jeszcze set innych programów, które były na przełomie ostatnich

30 lat to i tak "Blender miał to wszystko" albo "jest lepszy czy szybszy..."

 

nigdzie nie pisałęm że cycles jest lepszy od vray'a napisałem tylko że nie wprowadzili nic nowego tylko dodali coś co było u innych co jest wielkim plusem. ponadto w 1 poście napisałem, ciekawe jak szybki jest teraz vray' no ale cóż ludzie chyba czytają tylko mój nick i odrazu klikają minus.

 

Zresztą kolega przez ciebie powyżej wymieniony ostatnio zaczął już twierdzić ze nie ze wszystkim jest on tak wspaniały pewnie chłopak zaczyna powoli dorośleć :)

 

zawsze pisałem prawdę i nie jestem fanboyem jak parenaścię osób na tym forum.

Napisano (edytowane)

Mam pytanie czy ktoś wie jak to jest z upgradem z 2.0 jak to się odbywało przy wcześniejszych wersjach?

Bo kupiłem vray-a w październiku i niby mam możliwość darmowego upgradu, nawet licencja na kluczu jest nowa tzn. Workstation + 10 Render Nodes, ale nie dostałem jeszcze żadnego info od Chaosów, a w dziale download mam tylko vray 3.0 Demo.

Sam mam się upomnieć czy się pofatygują w najbliższym czasie. Pewnie mają teraz niezłe zamieszanie i nie wiem czy jest sens zawracać im teraz gitarę.

 

Pzdr.

Nowi

Edytowane przez Nowi
literówki
Napisano
...przyspieszanie całej pracy renderera....

 

pozwolilem tak sobie wyciac. I sie zapytac jak to z tym przyspieszeniem. Nie mam niestety dostepy do 3.0. Ale poczytalem tu i tam (na dziwnych forach typu cppersia :D ), niejakie testy widzialem i nie bylo zadnego przyspieszenia - jesli chodzi o czas renderu.

Napisano (edytowane)

Juzwa cytuję zakładam że jor inglisz in fluent: "V-Ray 3.0 has taken their need for speed and extended it to tasks where time has always been crucial for artists. That means general ray tracing is on average 2-3x faster, and hair rendering speeds are clocking in at up to 15x the previous rate. V-Ray 3.0 will also introduce support for a variety of open source technologies including Alembic, OpenEXR 2.0 and Deep Image Data, OpenColorIO, and Open Shading Language [OSL]. "

Więcej na: http://vray.info/news/article.asp?ID=557

 

W przyszłym tygodniu mam dostać zupełną tajną BETE 3.0 do Mayi i sprawdze czy hery liczą się 15 x szybciej :)

 

PS.Sekunde temu właśnie Chaosi przysłali niusa że jest vray 3.0 do Maxa i czytamy tam że np:

Faster Ray Tracing and Rendering Performance

[TABLE]

[TR]

[TD]Optimizations to V-Ray’s ray tracing core make rendering in V-Ray 3.0 significantly faster. Depending on scene complexity beta users are reporting speed increases up to 5X.

 

i link do przykładu:

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Edytowane przez olaf3de
Napisano

@olaf3de aj dont anderstend łot ju toking ebałt? piszesz o swoich doświadczeniach praktycznych z Vray 3, czy o tym co napisane jest na stonie producenta?

Bron boze nie kwestionuje szybkości nowej wersji, ale jak praktyka pokazuje, promocyjne texty o ekstra wydajności, czasami sa mocno przesadzone.

Wiec odpowiedz, czy te "tajne" testy to Twoje rzeczywiste pomiary na nowym sofcie, czy tylko przytaczanie tego, co pisza na oficjalnej stronie tworcy?

Napisano

Wie ktoś może czy będzie podobny RT viewport, taki jak w Mayce? Właściwie to Activshade jest tym samym, tyle że nie można manipulować samymi obiektami w tym widoku.

Napisano

Tak czytam i czytam , i czasami nie rozumiem czego oczekujecie nagle od 3.0 ? ze sam wszystko zrobi za nas , może dwóch suwaków..:) jestem fanem automatyki wielkim , ale wyłącznie wtedy kiedy wiesz co z czego się bierze i za co odpowiada..

jeżeli pracujesz z Vray.od wersji 1.09 .043. itd. .. to wypełnianie "pita " ( ciekawe jakie określenie znalazł by rendermen - zeznanie majątkowe z 30lat.) w zupełności ci nie przeszkadza a więcej świadczy o tym ze wiesz co robisz.. taki jego urok od dawien dawna..

Myślę że kolega olaf3d ładnie to wyjaśnił.. chodź pominął brazila :p

 

Jeśli chodzi o upgrad , to tak jak przypadku beta testerów wysyłali klucz do przeprogramowania klucza i tyle no i 300E :)

 

Moje pierwsze wrażenia .. ładne kolorowe ikonki :)

Napisano

tak vray 3 renderuje szybciej, z tego co testowałem to zysk miedzy 20 a 30 procent pewnie jest, wszystko zależy od sceny, ale jednocześnie jest większy noise na renderze i by uzyskać podobna jakość co w 2 trzeba podciągnąć ustawienia, wiec realnie ten zysk może wynosić 10 15 procent, nie robiłem dokładnych testów,

 

zmienili materiał od włosów, dzięki czemu włosy renderowane brutforcowo renderują się jakieś 2 do 3 razy szybciej przynajmniej u mnie

 

matt881 nie łapię problemu jak sobie nie poobracasz nie poprzesuwasz obiektów? przecież da się, to już w vray 2 dało zresztą zawsze się chyba dało :)

Napisano
Wie ktoś może czy będzie podobny RT viewport, taki jak w Mayce? Właściwie to Activshade jest tym samym, tyle że nie można manipulować samymi obiektami w tym widoku.

 

To już chyba zależy od Autodesku, pewnie coś tam by musieli zaimplementować czy zmienić w maxie.

Napisano

mrkrzysiek

Tak, oczywiście da się, ale nie można tego wykonać w samym viewporcie, który ma ustawiony ActivShade. Przykład podał legomir w #9 poście. Oczywiście jak wspomniałem, nie ma to dużego znaczenia, ale zawsze takie funkcje jak w Mayi są miłym dodatkiem:)

Napisano

matt881 ja wole mieć activ jak już w osobnym oknie maxa z konkretnym widoku z któregoś z viewportów i sobie w nim robić co chesz a w tym oknie osobnym mieć podgląd co się dziej w scenie

Napisano
Wie ktoś może czy będzie podobny RT viewport, taki jak w Mayce? Właściwie to Activshade jest tym samym, tyle że nie można manipulować samymi obiektami w tym widoku.

 

Na konferencji Chaos Group ktoś od nich mówił(było na yt udostępnione), że zaimplementowanie w Maxie viewporta jest nie możliwe aktualnie ponieważ API nie pozwala na pisanie custowych viewów. Zresztą w Mayce nie będzie to pierwsze taki z rzeczy jakie kojarzę to podgląd w viewporcie ma MR(jako speedtrace, cholera o tym zapomniałem wcześniej powiedzieć no ale mniejsza) i FurryBall nie jestem pewien czy Octane albo Final Redner czegoś takiego nie miał.

Napisano

MariushO napisałem bardzo generalnie o wszystkich usprawnieniach, które Chaos Group robi od ponad 3 lat

mojej przygody z Vray ( tylko w wersji dla Mayi) z wersji na wersję. Mamy w fimie kilka licencji.

Farmę ponad 50 komputerów, wszystko liczymy na Vray od wersji 1.5 (dopiero teraz zaczynamy na Mantrze

z Houdini).

Pisząc że teraz wersja 3cia będzie szybsza, stabilniejsza, itd, itp. owszem zacytowałem

"slogany reklamowe". Podkreśliłem główne atuty wersji 3 jakimi chwali się firma Chaos Group.

Zrobiłem to bardzo świadomie aby zwrócić uwagę wszystkim że ten "upgrade" głównie polega

na optymalizacji kodu softu plus różnymi większymi lub mniejszymi poprawkami lub dodatkami jak zwykle.

 

Nie mam na dzień dzisiejszy osobistego doświadczenia z wersją 3.0. Bardzo mocno jednak

wierze w to co czytam na forum Chaos Group. Jestem stałym bywalcem tego forum i

analizując to co piszą ludzie z całego świata przez te kilka lat i przyglądając się jak

Chaosi pracują nad swoim produktem ( i mając porównanie z kilkoma innymi firmami od softu)

śmiem twierdzić iż jeśli coś oficjalnie piszą to nie są to bzdury.

Kolega władek (Vlado) odpisuje wszystkim bardzo starannie, a za każdym razem zanim coś napisze

samemu to sprawdza. Ja "doświadczenie" z 3.0 będe miał od przyszyszłego tygodnia.

Jest już od jakiegoś czasu wersja dla Mayi jednak jest to Beta nieoficjalna a ja z pewnego

powodu będe ją miał trochę wcześniej niż inni.

 

I sory że przy wypisaniu tych różnych softów pominołem Brazila :)

Pominołem znacznie więcej fajnych softów które były lub są. Lista taka była by bardzo długa.

Napisano

@olaf3de, jak napisałem wcześniej, nie neguje nowego Vraya. To super, ze dostal kopa w postaci optymalizacji i szybkości. Moje pytanie zadałem tylko po to, żeby skonfrontować "chwalenie się producenta" z rzeczywistymi osiągnięciami w praktyce. @mrkrzysiek przedstawil praktyczna ocene tego co zauważył osobiście. I po pobieżnych testach, stwierdził, ze szybkość wzrosla(kontra jakosc) nie tak jak pisze producent. I o to wlasnie mi chodzilo. Wiem, ze beta testy nie odzwierciedlają dokładnie możliwości nowego softu a i testując nowości, na początku nie mamy na tyle wprawy w nowych ustawieniach. Tez pracuje w Majce i jak będziesz miał wersje dla niej, to miło by było zobaczyć jak się sprawuje.

Pozdro.

Napisano

Witam,

 

Testuję intensywnie 3.0 od pierwszych wersji beta i jestem bardzo zadowolony ze wszystkich zmian. Jest szybciej, zwykle około 30% przy tym samym poziomie szumu. Najbardziej podoba mi się min shading rate, dzięki któremu można bardzo łatwo i globalnie kontrolować jakość. Nie trzeba korzystać z żadnych kalkulatorów. I znalezienie optymalnych ustawień zajmuje dosłownie chwilę. Do tego dochodzi nowy świetny SSS, skin shader, OSL support, embree, ulepszenia w DR. Po zmianach, V-Ray RT (CPU) pozwala na pracę w Activeshade bez stresu, że w renderze produkcyjnym efekt będzie zupełnie inny. A sam progressive oszczędza masę czasu przy testowaniu shaderów i światła.

 

W skrócie - Chaosi odwalili kawał dobrej roboty, a jeszcze trochę ciekawego pojawi się wraz z SP1, za 2-3 miesiące.

 

Pozdrawiam,

 

Tomek

Napisano

@MF i ciesze się z tego co napisales, bo wygląda z tego, że Vray przyspiesza. Mam nadzieje, że niedługo będę miał możliwość skorzystania z jego możliwości.

Napisano (edytowane)

Jako rasowy niedowiarek musiałem sam przetestować i ogólnie jestem mile zaskoczony wynikiem co prawda abym za bardzo sienie cieszył to obie wersje vray 2 i 3 dokładnie utknęły w tych samych momentach, na próbę zrobiłem także większe formaty i tam prędkość vray3 była bardziej odczuwalna bo aż 12 minut przewagi przy rozdzielczości 2048x1536

vray 2 http://imageshack.com/a/img534/3139/igr8.jpg

vray 3 http://imageshack.com/a/img36/301/q2f9.jpg

progresive http://imageshack.com/a/img203/4272/mmf2.jpg

Edytowane przez skalpel3d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności