Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Fajnie ale ja bym raczej stwierdził ze to źle że te filmiki nie są oficjalnymi rzeczami od BF. Gość jest koderem blendera i robi te filmiki świetnie ale powinni się z nim ugadać żeby robił oficjalne wideo dla każdego wydania. Gośc robi te filmiki bardzo dobrę ale jak ludzie jak widzą wielgachne logo "Plasmasolution" jako główny motyw to raczej nie będą traktowali tego jako oficjalne materiały promocyjne. Niech da to logo gdzieś pod koniec filmu i się ładnie przedstawi ale niech te filmiki będą na jutubowym kanale BF z logo BF jako główny motyw. Niech Ton wysupła trochę kasy na robote tego gościa. Soft to nie tylko kod!

Wystarczyłby jeden skrócony filmik (2 minuty) z ogólnym przeglądem nowości i reszta w takiej formie jak jest, czyli dłuższe. Nie na default cube tylko na jakiś ładnych modelach, np z poprzednich projektów open movie. Każda firma robiąca softy graficzne kładzie nacisk na takie prezentacje bo słowa nie opiszą sposobu działania narzędzi graficznych. Nie raz tłumaczyłem znajomym nie związanym z grafą dlaczego się jaram dynameshem w zecie, niewielu skumało ideę. Wystarczyłoby im pokazać ten filmik:

Napisano

Mi chodzi o filmik który zainteresuje ludzi blenderem. W Release notes blenderowcy mogą znaleźć to co ich interesuje. Tylko to jest dokumentacja a nie promocja. Każda duża firma robi takie realase notes do swoich softów ale to właśnie filmiki i dobry marketing go sprzedają.

Napisano

Ja czekam aż zrobią coś z tym interfejsem, bo jest strasznie zamotany dla kogoś takiego kto całe życie w maxie siedział. Są też niby skrypty upodabniające do tego z maxa, ale to wciąż nie to.

Napisano

Jak ktoś całe życie siedział maxie to żaden inny interfejs nie będzie prosty. Nie dlatego, że max ma prosty interfejs, chodzi o przyzwyczajenie.

Napisano

Niedawno przez net przetoczyła się zażarta dyskusja na temat przyciągania nowych użytkowników, promocji itp. Było to przy okazji propozycji o zmianie UI zaproponowanego chyba przez Andrew Price'a.

Chyba wszyscy się zgadzają że Blender wymaga lepszego marketingu itp. Ale tak czy siak to wydaje mi się że o ile blender moze walczyc o jakąś część rynku to w starciu z gigantami ma małe szanse. Wiadomo mało ludzi, malo kasy na rozwijanie, na promocję itp.

Uwielbiam Blendera, to mój główny soft, i dziękuję Bogu że i tak ma to co ma. przy takim budżecie itp.

Oczywiscie można rozmawiać o tym co jest złe, co można poprawić, ale i tak naprawde tylko sie cieszyć że tyle sie udało zrobić, aż tak go ulepszyć w ostatnich latach.

Napisano

Piszę z punktu widzenia osoby, która głównie pisze o Blenderze, nie używa go. Podpisałbym się pod tym co napisał Monio. Nie wiem skąd się to bierze, ale zawsze tak naprawdę czekam przy nowej wersji Blendera, aż ktoś stworzy wątek i napisze to jakoś sensownie wymieniając krótko nowości, zmiany w stosunku do wersji poprzedniej.

 

Dziwię się, że przez weekend nie pojawił się wątek o nowej wersji, ale może Wy podobnie jak ja bardziej offline. Whatever. Strasznie ciężkie to jest dla mnie to, w jakis sposób fundacja informuje o nowej wersji. Sądziłem, że poprawi się to trochę po zmianie strony. No i zawsze mam problem bo na stronie oficjalnej jest to opisane średnio, dopiero jak przejdzie się na WIKI wygląda to trochę lepiej. No i miałem zgryza, aby opisać to jakoś prosto.

 

Faktycznie taki 2-3min film pokazujący w skrócie najważniejsze nowości, zmiany, poprawki tak hasłowo bardzo by pomógł.

Napisano

Adek, zgoda, tylko weź pod uwagę, że do takich rzeczy potrzebny jest dział marketingu. Czy fundacja ma pieniądze na opłacanie działu marketingu? Dodajmy jeszcze, że to dość kosztowny dział, jeżeli mają się tym zajmować osoby z doświadczeniem. Tak to właśnie jest z darmówkami, że marketing zazwyczaj leży, bo ludzie odpowiedzialni za projekt zajmują się tym, czym powinni. I zgadzam się, że strona blendera to bu... bałagan.

Napisano

@Lesiu wystarczy jeden ogarnięty. Osobiście nie jestem wielkim fanem budowania wielkiego zespołu, bo wzrosną koszta i sama organizacja wszystkiego przerośnie fundacje. Community świetnie wypełnia rolę feedbacku, tylko ktoś musi uzupełnić tą lukę. Sam miałem ochotę zrobić kilka filmików promujących, ale mój głos nie należy to najlepszych. Dałem sobie spokój po kilku próbach.

Zamieszanie jakiego narobił Guru swoimi filmikami najlepiej pokazuje że gdyby odwrócił kierunek z propozycji do promocji, to świetnie by się przyjęło. Potrzebny jest ktoś wygadany kto ma już troszkę doświadczenia i wie o co w tym chodzi.

Napisano

@foo - dokładnie, wystarczy jedna ogarnięta osoba...

@Lesiu - "Jak ktoś całe życie siedział maxie to żaden inny interfejs nie będzie prosty" - wiem z doświadczenia że to jest prawda tylko w stosunku do niektórych a tak serio to ciężko powiedzieć od czego dokładnie zależy kto jaki interfejs lubi... Znam sporo ludzi którzy zaczęli prawdziwą przygodę z 3D w 3ds Maxsie albo Cinema4D głównie dlatego że nie mogli znieść interfejsu Blendera czy Mayi. Osobiście nie mam oporów przed żadnym softem o ile mnie od razu nie zmusza do częstego używania skrótów a jak ostatnio sprawdzałem Blendera to właśnie do tego zmuszał

Napisano

Grave- Wszystkie operacje blendera mają też swoje miejsce w menusach, większość najczęściej używanych jest też w bocznym toolbardze. Problem w tym że ktoś kiedyś stwierdził że będzie super-hipsterem i umieści najważniejszą część sub-okien blendera, "Header", na samym ich dole (na co oczywiście wskazuje nazwa...). Czyli menusy blendera są zazwyczaj z dołu okien, inaczej niż w każdym programie świata. Na szczęście da się je przerzucić na górę żeby trochę bardziej ucywilizować sobie interface i przyśpieszyć robotę, ruchy myszki w górnej części ekranu są wygodniejsze dla dłoni, dlatego między innymi menusy w aplikacjach sterowanych myszką są na górze.

Menusy na górze już dawno powinny być w standardzie.

Napisano

@Adek.

Wiesz, nie strzelamy szampanami, przy każdym wydaniu okrągłego numerku. Nie jest dziwne, że w dziale Blendera nikt nie wspomni o wydaniu, bo by się trochę wygłupiał, skoro już wszyscy wiedzą, że to będzie na dniach i już mieli zainstalowane RC1, RC2 ...

Prawie co dziennie pojawiają się też daily buildy z commitami dodanymi wczoraj. Mi się nawet sam aktualizuje mechanizmem aktualizacji Linuksa.

Filmiki z plasmasollution to fajny sposób, żeby zobaczyć nowości. Zasada jest taka, że jak już jest film na youtube, to już pewnie masz tego builda u siebie i możesz spróbować. Dla tego tak je lubię, a Monio to psioczy na nie, że nie są taką sumaryczną prezentacją całego wydania, które by się przydało, Tylko, że przecież nikt nikomu nie broni zrobić czegoś takiego. Społeczność powinna mieć pretensje głównie do siebie, a nie do fundacji.

Napisano (edytowane)

Nie psioczę. Mówię tylko że ta energia którą gość ładuje w te filmiki mogłaby być lepiej spożytkowana.

Społeczność robi taki przeglądowe filmiki razem z każdym wydaniem, niestety z mizernym skutkiem bo one docierają wyłącznie do ludzi którzy szukają blenderowych newsów. Przekalkuluj sobie jaką silę przebicia ma filmik jakiegoś gościa, często z łamaną angielszczyzną, gdzie pokazuje na defaultowym cube nowe opcje. Porównaj to do ładnej prezentacji na artakcyjnych modelach na oficjalnej stronie programu. Winię fundacje bo jakby trochę bardziej im zależało to potrafiliby wykorzystać potencjał społeczności i sami przy tym się nie narobić.

 

Powiedzmy coś takiego. Po każdym wydaniu na blendswapie pokazuje się kategoria z wersją blendera numerek wyższą niż ta która się pojawiła dzień wcześniej oraz słowem "presentation". Wieść o tym obiega kanały informacyjne blenderowców. Ludzie wrzucają na tego blendswapa swoje sceny które pokazują na ŁADNYCH przykładach nowości w blenderze, w bloczku tekstowym opisują co trzeba zrobić żeby jakąś funkcje pokazać. Pojawia się jakiś ficzer- chętni ludzie rzucają się na robienie takich pliczków. Po zamknięciu fazy dodawania ficzerów paru developerów wybiera najładniejsze i najlepiej pokazujące nową funkcje pliczki i wykorzystują je do nagrania filmiku prezentacyjnego, nazwiska autorów umieszczone na dole filmiku. Potem to trafia na oficjalny kanał na YT i jest embedowane na blender.org, w opisie filmu są linki do tych wybranych pliczków.

Wiele osób dałoby się pokroić za możliwość prezentacji ich prac na stronie która miesięcznie ma 10 milionów wyświetleń. Ja sam bym takie pliczki robił w wolnym czasie bardzo chętnie. Mam banana na mordzie jak widzę kolejne tutki czy timelapsy sculptu gdzie ktoś korzysta z moich matcapów. Również cieszyłbym się jakby na moim modelu pokazywali nowy ficzer.

 

Pierwsze filmiki może byłyby trochę czerstwe ale gdy akcja by się przyjęła to po kilku wydaniach nie odbiegałyby jakością od prezentacji autodesku, foundry, pixologic. Nie widzę powodu dlaczego to miałoby się nie udać i nie sądzę że wymagałoby dużo więcej pracy marketingowej niż obecnie. W takiej akcji 99% sukcesu to właśnie sprawnie pokierowane community, reszta to dobry lektor i sprawnie działające kodeki wideo.

 

[video=youtube_share;rdTguRTZt7I]

 

Zobacz sobie ten filmik od 50 sekundy. Kto w ogóle modeluje postaci mając ustawioną teksturę nieba i wymodelowane otoczenie? Obstawiam że niewiele ludzi ale zobacz jak to się atrakcyjnie prezentuje. Bez porównania lepiej niż pokazywanie tej samej opcji na zwykłym cube. Takiego ziomka potrafiłby zrobić tysiące blenderowców. Zrobienie sferki z niebem i wymodelowanie otoczenia dynamic topology można zrobić w moment... Liczy się pomysł. Graficy to przecież ludzie odbierający świat przez pryzmat estetyki, takimi materiałami dużo łatwiej do nich dotrzeć. A blender zasługuje na większa uwagę.

Edytowane przez Monio
Napisano

z mojej strony wygląda to tak że starzy wyjadacze wiedzą o co chodzi, ale przecież nie tylko ci korzystają z Blendera.

Pytanie co z nowymi użytkownikami? Co z tymi którzy chcieli by, lub wrócili do Blendera i nie mogą się odnaleźć? Momentami tyle się dzieje przy Blenderze że nie każdy z tym wyrabia. Uważam że filmiki promocyjne bardzo pomogły by Blenderowi. Nie muszą one dotyczyć wyłącznie nowości, a ich uwaga może być przeniesiona na mocne strony i tipy które pokazują że ma kilka asów w rękawie.

Napisano
Ja, jako totalny amator, odbieram interfejs Blendera jako jeden z najgorszych, z którymi miałem do czynienia. KOSZMAR.

 

Z kolei ja, też jako totalny amator, odbieram interfejs Blendera jako jeden z najlepszych. Zwarty, wydajny, konkretny.

Ma jeszcze sporo do ulepszenia/ujednolicenia - fakt.

 

Może to kwestia przyzwyczajenia, może gustu. Nie wiem.

Napisano
Z kolei ja, też jako totalny amator, odbieram interfejs Blendera jako jeden z najlepszych. Zwarty, wydajny, konkretny.

Ma jeszcze sporo do ulepszenia/ujednolicenia - fakt.

 

Może to kwestia przyzwyczajenia, może gustu. Nie wiem.

 

Stawiam na nawyki i podejście.

To że Blender jest darmowy, nie oznacza przecież, że ma być dla wszystkich i wszystkim się podobać. Mnie wystarcza teraz to, że mogę sobie go optymalizować pod siebie, bo za to najbardziej ceniłem sobie Mayę. Nie czuje się ograniczany, gdy jest duża swoboda przy konfiguracji. Troszkę liznąłem pythona i od razu wiele rzeczy jest prostsze. Analogicznie w Mayce Mel i maxscript w Maxie.

Najgorsze rozwiązanie, to zdać się na standardowe opcje i narzekać że coś mi się nie podoba - takie moje skromne zdanie.

W końcu ile osób wsiadając do nowego auta będzie zadowolona z ustawień kierowcy?

Napisano

@Stymulator

 

Ale co masz dokładnie na myśli?

Chodzi o układ, wygląd, czy interakcje z użytkownikiem?

 

Możesz nie wiedzieć, że: in Blender you play jazz on keyboard, a to, że nie ma ikonek do wszystkiego na wierzchu choć nie jest intuicyjne, to jednak bardzo ergonomiczne. Ten pierwszy stopień używania skrótów klawiaturowych jest bardzo stromy, ale dalej jest płasko i przyjemnie.

Napisano

@floo Wsiadając do samochodu możesz sobie sam wszystko zmienić bez konieczności posiadania dodatkowych umiejętności. Poza tym interfejs aplikacji powinien być zoptymalizowany przy jednoczesnym umożliwieniu jego modyfikacji. Jednak zaznaczam - out of the box powinno być ergonomicznie i przyjemnie, a tłumaczenie, że samemu sobie można wszystko dostosować jest śmieszne.

Napisano

Paradygmaty Lesia na temat interfejsu są niekompatybilne z paradygmatami interfejsu Blendera.

ikkiz bierze ten przykry fakt na klatę przy jednoczesnym użyciu ergonomicznego interfejsu out of the box, jak i po dostosowaniu go sobie samemu.

Napisano

Można mówić że skróty blendera nie są łatwe do nauczenia ale jak ktoś się przez nie przebije to ergonomia korzystania z nich bije większość softów na głowę. :) Chyba Lesiu pomylił pojęcia.

Napisano

te narzekanie że dużo shortca... do nauczenia..

 

serio!?

 

R rotate

G grab

S scale

 

TAB wejśćie w tryb edycji siatki i wyjscie

A zaznaczasz wszystko.

 

F robisz połączenie, face'a

X kasujesz

W menu z bridgami i innymi pierdułkami typu bevele i inne takie.

 

Serio tyle tych skrótów ni chja ogarnac

Napisano

Bo skroty Blendera sa trudne do nauczenia ale juz skroty innych programow sa... latwe?

 

Na szczescie jest na to rada - tutaj akurat przedstawiona na przykladzie rysowania komiksow, ale ten trick zadziala w przypadku uczenia sie programow. Goraco polecam tym majacym problemy z workflowem na Blenderze czy Zbrushu. Niby oczywiste ale nie kazdemu przyjdzie do glowy:

 

[video=youtube_share;Z_Dx4f3of4o]

Napisano
@floo Wsiadając do samochodu możesz sobie sam wszystko zmienić bez konieczności posiadania dodatkowych umiejętności. Poza tym interfejs aplikacji powinien być zoptymalizowany przy jednoczesnym umożliwieniu jego modyfikacji. Jednak zaznaczam - out of the box powinno być ergonomicznie i przyjemnie, a tłumaczenie, że samemu sobie można wszystko dostosować jest śmieszne.

 

o jakim ty samochodzie mówisz? maluchu? golfie II? Cywilne auta są powszechne, a dla mnie dobry grafik jest jak zawodowy kierowca auta, który wypracowuje sobie wyczucie i dba o komfort pracy ulepszając każdy element. Wsiądziesz do auta sportowego i wszystko sobie sam ustawisz nie wiedząc nawet do czego masz się odnieść, przy czym nie znasz kompletnie auta oraz jego osiągów? Serio?

 

Ktoś kto nie ogarnia 3d nie może oceniać programów, a tym bardziej ich możliwości, bo jego głównym ograniczeniem jest wiedza jaką posiada.

Napisano

Chcę zaznaczyć że Blendera ostatnio sprawdzałem naprawdę bardzo dawno temu i było tam naprawdę dziwnie z tymi skrótami. Blenderowcy pisali wtedy tylko że to im nie przeszkadza że trzeba koniecznie skrótów używać, bo i tak tak jest najwygodniej... Wiele releasów później pytałem czy coś zostało z tym zrobione to dostałem tylko odpowiedź że nie, ale to w sumie też dawno było i nie wiem jak jest teraz...

Ja powiem tak. Skróty nie są taką wielką przeszkodą jak ktoś ma od razu mocne parcie na soft - bo to np. ma być jego główny soft, jest hadkorowym fanem, albo dopiero się uczy i spędza przy tym dużo czasu... Dla ludzi którzy jednak chcą powoli się wdrażać w Blendera i na razie tylko od czasu do czasu coś skubnąć same skróty są do bani - będzie się je zapominać i będą się mieszać w ze skrótami z innych programów. Skróty są OK ale dopiero jak chcesz bardziej poważnie wejść w program - wtedy i tak zawsze się ciśnie ze skrótami żeby móc śmigać i często nawet warto solidniej się nad tym pogłowić (czy czasem nie warto coś dodać lub zmienić/poprawić)

Napisano (edytowane)

Można, można. Ja na przykład jestem właśnie hobbystą.

Ale czy ty przypadkiem nie masz uwag na temat jak powinno wyglądać oprogramowanie, którego nie masz zamiaru używać?

Dla wielu użytkowników właśnie dokładnie ten sposób interakcji z programem się sprawdza najlepiej.

Edytowane przez ikkiz
Napisano

Ktoś tam wyżej napisał, że interfejs blendera może być przyjazny, ale trzeba to sobie pod siebie skonfigurować. Dodatkowo przydaje się znajomość pythona. Tak więc ja uważam, że przyjazny interfejs powinien być funkcjonalny w standardzie, a wszelkie modyfikacje pod użytkownika to kwestia dodatkowej, ponadprzeciętnej użyteczności. Nie rozumiem po prostu zaklinania rzeczywistości i wciskania kitu, że blender ma udany interfejs. To jest udany program, oczywiście, ale co do interfejsu to się nie zgodzę.

 

PS. Dyskredytowanie kogoś tylko dlatego, że nie jest grafikiem z zawodu jest żenujące, Nezumi.

Napisano

Ale czy ty przypadkiem nie masz uwag na temat jak powinno wyglądać oprogramowanie, którego nie masz zamiaru używać?

 

Chyba trafiłeś w sedno. Mam wrażenie, że 99% rozmów na ten temat, jest z ludźmi, którzy tak na prawdę, nie chcą używać blendera. Nawet wstyd się przyznać, sam podpadam pod tą kategorię.

Napisano

Dzisiaj wielu osobom bardzo łatwo przychodzi ocena: tzw. pierwsze wrażenie. Nie pamiętam dokładnie, ale czas w jakim większość podejmuje decyzje jest o połowę krótszy niż dekadę temu.

Nie wiem jak można oceniać program na podstawie takiego podejścia? Blender z założenia ideologicznego nie jest standardowym programem, więc nie dziwne że nie trzyma się określonych standardów. Ocenianie czegoś bez wcześniejszego poznania, to w moim rozumieniu tzw. bycie "Januszem". Łatwe, wygodne powierzchowne ocenianie na postawie kaprysów.

 

a co do nauki to zawsze stosuję zasadę: "Chcesz się czegoś nauczyć nowego zapomnij to co umiesz, bo inaczej zamiast się uczyć, stale będziesz pokonywał przeszkody, które sam budujesz"

 

Tutaj wklejam postępy Cyclesa:

10511632_10152111379431548_6459099923517048209_o.jpg

Napisano
PS. Dyskredytowanie kogoś tylko dlatego, że nie jest grafikiem z zawodu jest żenujące, Nezumi.

 

O przepraszam, ja Cie nie dyskredytuje TYLKO dlatego. Dyskredytuje Cie poniewaz najwyrazniej nie znasz Blendera, ale chcialbys go zmieniac. Uwazasz, ze powinien miec "przyjazny interface" ale jakby przyszlo co do czego to nie umialbys powiedziec co w nim zmienic bo nawet nie wiesz co w nim jest. Podpadasz pad kategorie tych leni, ktorym brakuje motywacji zeby sie softu nauczyc, ale sa pierwsi w ocenianiu jego UI. To cale zwalanie winy na UI jest jak obwinianie ksztaltu olowka za fakt, ze sie nie umie rysowac. Fakt, ze nie jestes grafikiem nie jest decydujacy ale z pewnoscia wiele mowi o tym jaka wage nalezy przykladac do twoich utyskiwan. Taki Monio na przyklad co chwile rzuca jakies pomysly jak Blendera usprawnic, ale facet wie o czym mowi, uzywa tego softu i podaje mozliwe rozwiazania. Ty rzucasz ogolniki z ktorych nie wynika wiele wiecej jak to, ze sobie z softem nie radzisz.

I dlatego Cie dyskredytuje bez cienia zazenowania - nie z powodu zawodu. Bo jestem juz zmeczony tymi wszystkimi hobbystami od siedmiu bolesci co swoje niepowodzenia zwalaja na UI. Hobby to jest cos co sie lubi, co sie robi z przyjemnoscia wypelniajac sobie wolny czas. Z tego co slysze Blender w twoim przypadku nie spelnia tych kryteriow wiec proponuje zaczac robic cos co ci sprawia przyjemnosc zamiast zatruwac zycie innym historiami swoich niepowodzen. I mowie to z pozycji kogos kto Blendera tak na prawde uzywa od bardzo niedawna, spotkal sie z niejedna sciana ktora udalo mi sie przeskoczyc dzieki pomocnym ludziom takim jak ikkiz na przyklad. Potem okazalo sie, ze moje wielkie problemy sa tak na prawde zerowe, ze to brak wiedzy. Uczenie sie, poznawanie softu sprawia mi frajde. Lubie tu wchodzic poczytac dyskusje aktywnych uzytkownikow, pogadac o perspektywach, poszukac rozwiazan realnych problemow a nie sluchac smutnego pierdzenia o tym ze wedlug jakiegos tam hobbysty/amatora/wanna be to sie powinno wszystko zmienic bo jemu nie wychodzi.

Mam nadzieje ze doglebnie wyjasnilem dlaczego dykredytuje Ciebie, twoje wypowiedzi, rzadania, punkty widzenia, nieuzasadnione zale itd.

Napisano

Tym oto sposobem dochodzimy do tego, że komentarze powinny być jedynie pozytywne. I wara od blendera. Jeśli komuś nie pasuje cokolwiek w tym programie to znaczy, że jest amatorem i w ogóle nie ma pojęcia o grafice, programach 3d itd.

 

PS. Żądania pisze się przez ż. Pisać powinny jedynie osoby znające zasady pisowni w języku polskim. Skoro sobie nie radzisz z pisaniem to może w ogóle nie pisz. To mniej więcej Twój (forma grzecznościowa - pisze się z dużej litery) punkt widzenia.

Napisano

Interface jest oczywiście idealny i nie można nic zmieniać. Czemu u góry nie ma normalnych rozwijanych menu z WSZYSTKIMI funkcjami ? Bo szukam na google i nie mogę nic sensownego znaleźć. Jak chcę coś znaleźć rozwijam odpowiednie menu u góry, znajduję nazwę funkcji i skrót. Nie potrzebuję ikonek tylko sensowne menusy u góry. Da się jakoś przełączyć na normalne menusy u góry jak w Zbrushu czy Modo?

Napisano

jest taki magiczny przycisk: SPACJA

 

A tak przy okazji to niezły trolling. Jakoś nie widzę płaczu i narzekania na 3dsmax, maykę gdzie forsuje się swoje ideologie?. Może dlatego że tak użytkownicy mają gów... do gadania? Nie mam na myśli dużych studiów, tylko freelancerów oraz hobbystów czy nowych użytkowników?

 

A może jest tak że jak się wywaliło kupę kasy na soft to głupio jest na niego narzekać?

 

Mnie to narzekanie na Blendera przypomina marudzenie użytkowników Windowsa na Linuxa, że tam nie da się grać(mało gier).

Napisano

Ale co spacja? Nie chcę wyszukiwarki w którą muszę wpsiać nazwę funkcji której np. nie znam, bo w innym programie nazywa się inaczej. Zwykłe rozwijane menu u góry - Edit, Animation, itd. Wchodzę sobie wtedy w odpowiednią zakładkę i znajduję odpowiednią funkcję.

 

Nie ma wątków z narzekaniem na Maya, a już zwłaszcza na Maxa? hehe, teraz to mnie rozbawiłęś na MAXA:D

Napisano
jest taki magiczny przycisk: SPACJA

 

Jakoś nie widzę płaczu i narzekania na 3dsmax, maykę gdzie forsuje się swoje ideologie?.

 

Zapraszam na CGTalk do działu Cinemy. Byś się zdziwił, jak przed każdą aktualizacją rosną listy, co użytkownicy by chcieli ;)

 

"A może jest tak że jak się wywaliło kupę kasy na soft to głupio jest na niego narzekać? "

Większość osób przecież pracuje na firmowym sofcie, więc ciężko podejrzewać, że coś na niego wydali.

 

Porównanie do Linuxa wydaje się trafne. Bo temperatura rozmowy przypomina dyskusje pomiędzy użytkownikami płatnego i darmowego oprogramowania :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności