Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

No jeśli jutrzejsze konferencje nie będą ciekawsze i nic nowego nie dodadzą to słabo. Do Mayi dalsza integracja modeling toolkita z maya(w 15 się do niego w końcu przekonałem, ale tylko tam gdzie był zintegrowany) i prostszy workflow kolorów co jest pozytywne, ale jeśli nie pokażą nic ciekawszego jutro to uznaje, że Au jednak się nie obudziło(oczekuje czegoś ciekawszego tylko dla Mayi)

 

Edytowane przez legomir
Napisano (edytowane)
Czym jest to OpenSubdiv?

Tak jak Meshsmooth i Turbosmooth, ale szybsze i dokładniejsze. Liczy się na GPU, i jeśli dobrze zrozumiałam to można wyświetlić jakby nieskończoną ilość razy subdivide (oblicza granicę ciągu).

 

Dodatki fajne, taka jałmużna od Autodeski...

Czekam do szesnastki.
Ja już się nie łudzę i czekam do osiemnastki, co najmniej. Edytowane przez Ania
Napisano

2013 - Tak ale z tego co wiem na razie nie ma w shaderFX wbudowanego shadera PBR wiec bedziesz musial go stworzyc od zera. To bardzo złożona sprawa. Niestety dokumentacja na stronie autodesku jest napisana pod osoby ktore wczesniej programowaly shadery wiec bedziesz musial sporo sie naczytac z innych źródeł.

Napisano

Ja raczej tego ruszał nie będę, nie mam czasu na naukę kolejnej rzeczy, zresztą nie jestem programistą to i pewnie nic bym nie zdziałał.

No ale fajnie, że coś takiego będzie możliwe do osiągnięcia bez użycia np. Marmoset.

Ale z drugiej strony trochę za późno się za to zabrali.

 

Gdzieś przeczytałem, że ponoć trwają prace nad nowym interface dla 3ds Max, jeśli przebudują interface na podobny do tego co oferuje Cinema 4d albo MODO to będę zachwycony.

Napisano
Zwariowales na mozg? ;)

 

Poranne życzenia ponoć się spełniają! :D

 

Jezeli cokolwiek rusza z UI to pozbeda sie smieci, zintegruja bardziej istniejace narzedzia.

 

 

Nie jestem programistą, i nie mam pojęcia jak zbudowany jest 3ds Max.

Sądzisz, że przeniesienie całego interface w nowszą mechanikę jest niemożliwe, czy zbyt czasochłonne, a może jest jakiś inny powód?

 

Porównując Cinema 4d i MODO widzę podobieństwa i zazdroszczę userom tych softów, prędkości działania, lekkości i jakości interface'u.

Napisano

Nie wiem co Ci sie podoba w Cinemie i Modo, ale jak pewnie zdajesz sobie sprawe Max robi wiele rzeczy po swojemu. Watpiac w duze zmiany myslalem o userach, ktorzy sa przyzwyczajeni i duze zmiany skomplikowalyby im prace. Programistycznie tez pewnie nie byloby to latwe.

 

Ale moze nie.

 

Ciekawe, czy im sie to oplaca.

Napisano

Najbardziej podobają mi się właśnie interface'y.

Ale także kilka innych rzeczy, np sposób w jaki wygląda siatka w Cinema 4d, grube i soczyste EDGE, menusy w Cinema 4d i MODO, wszędzie śliczne ikonki.

Ja się lubuję w takich rzeczach, a Max to straszny dziadek jeśli chodzi o wygląd i możliwości personalizacji.

 

Nie to abym narzekał, ale chciałbym dostać prezent w postaci nowego interface'u.

Napisano

Kolejny który chce wywalić do kosza cały interface i zastąpić go rozwiązaniem z innego programu. Nie łatwiej po prostu kupić tamten program? ;) Takie rzeczy się nie dzieją, nikt o zdrowych zmysłach nie zrobi czegoś takiego w programie który jest na rynku od ponad 20 lat. Nawet jak ADSK zabije maxa za rok czy 2 to stawiam wszystko że Excalibur będzie do niego łudząco podobny od strony obsługi.

Jedyna firma o której wiem że wywaliła cały interface do kosza to Apple z ich FinalCutPro. Efektem była ogromna fala krytyki i odejście sporej cześć ich klientów do konkurencji, głównie softów sony i adobe. Ale okienka ładne, teksturkę materiału mają i guziki z gradientami.

 

---------

Właśnie doczytałem że chodzi ci o ikonki. Nowego FinalCuta ściągnij. Ładny jest. Lol.

Napisano

hahahah - dobre, pokazuje ze "szybciej chodzi" subd przy animacji, ale ciagle gubi tyle klatek ze jest useless.

A to crease tez BS, juz dawno jest w meshsmooth.

 

Ciekawe kiedy boolean poprawia ze bedzie w ogole dzialac. Albo poprawia import duzych obj's, bo max to robi albo w 20 minut albo sie zawiesi, podczas gdy DARMOWY blender potrafi wczytac takie pliki w minute albo mniej.

Tak, mam software za kupe kasy, a i tak musialem wsadzic darmowego Blendera do mojego workflow bo z paroma rzeczami max sobie poprostu nie radzi :/

Napisano
Kolejny który chce wywalić do kosza cały interface i zastąpić go rozwiązaniem z innego programu.

 

Nie napisałem, że chciałbym wywalić cały interface i zastąpić go rozwiązaniem z innego programu.

 

Nie łatwiej po prostu kupić tamten program? ;)

 

Raczej nie, 20 tysięcy za interface to kiepska inwestycja.

 

 

 

Sprostuję trochę, bo sporo sobie dopowiedziałeś @Monio.

 

Zatem chodziło mi o unowocześnienie mechaniki, a nie o przebudowanie Maxa tak aby wyglądał dokładnie jak klon Cinema 4D czy MODO.

Doprawdy rozumiem, że ludzie przyzwyczajają się do swojego programu i wiem jaki może mieć wpływ na usera całkowite przebudowanie wyglądu programu.

Max jest koszmarnie toporny jeśli chodzi o personalizację!

Na ile mi się udało to go sobie spersonalizowałem, ale mechanika interface'u nie daje niestety wielu możliwości.

 

Jednakże, jeśli pozostawić wszystko na tym samym miejscu, i dodać możliwość personalizacji jak ma to miejsce w Cinema 4d czy MODO, budowanie zakładek (bardzo brakuje mi zakładek w 3ds Max, chyba w 3ds Max 2009 były zakładki)

 

Tak czy inaczej gdyby takie zmiany zostały wprowadzone dając userom możliwość wyboru to czy rzeczywiście by odeszli od 3ds Max?

Wszak dodano ENHANCED MENUS i nie odeszli.

Napisano
Najbardziej podobają mi się właśnie interface'y.

Ale także kilka innych rzeczy, np sposób w jaki wygląda siatka w Cinema 4d, grube i soczyste EDGE, menusy w Cinema 4d i MODO, wszędzie śliczne ikonki.

 

 

Mnie to właśnie najbardziej denerwuje w Cinemie.Te pomrygujące face'y,grube linie i inne wodotryski zaciemniające siatkę.

Napisano
hahahah - dobre, pokazuje ze "szybciej chodzi" subd przy animacji, ale ciagle gubi tyle klatek ze jest useless.

A to crease tez BS, juz dawno jest w meshsmooth.

 

Ciekawe kiedy boolean poprawia ze bedzie w ogole dzialac. Albo poprawia import duzych obj's, bo max to robi albo w 20 minut albo sie zawiesi, podczas gdy DARMOWY blender potrafi wczytac takie pliki w minute albo mniej.

Tak, mam software za kupe kasy, a i tak musialem wsadzic darmowego Blendera do mojego workflow bo z paroma rzeczami max sobie poprostu nie radzi :/

 

Którą masz wersje maxa? Blender i obj... 3 miesiace temu jak sprawdzalem nadal importowal rozwaloną siatke.

Napisano
Przecież możesz sobie to zmienić w ustawieniach. shift+v, zakładka View, ustawiasz grubość edga/pointa itd.

 

Dokładnie to miałem na myśli mówiąc o personalizacji.

 

W 3ds Max nie da rady zmienić grubości EDGE, można włączyć AA, ale jakość EDGE jest wtedy bardzo kiepska, GRID też wygląda tragicznie.

Napisano
Którą masz wersje maxa? Blender i obj... 3 miesiace temu jak sprawdzalem nadal importowal rozwaloną siatke.

 

Max 2012. Czekam jak najdluzej z przesiadka na nowa wersje bo wiem ze pare rzeczy bedzie jak zwykle mi nie pasowac :/

 

Mam objekty po 10, 20mln polygonow - nie da sie na nich zadnych opcji boolean wykonywac, bo max sie wiesza i tyle. Blender radzi sobie z tym o wiele lepiej.

 

Tak, blender wczytuje tez obj I STLs szybciej niz max. Nigdy nie mialem z tym problemu w blenderze, w max-ie dosc czesto.

Napisano

A i jeszcze ostatnia rzecz ktora mi umila prace w max-ie. Jest opcja "random select" jak edytujesz poly.... mozesz sobie random wybrac vertexy, edges, polys i..... tyle! nie da sie wybrac elementow w ten sposob, max poprostu znowy random polys zaznaczy :) WTF?

Napisano

Jak dla mnie max jest prostym w obsludze i dobrym softem. Ale wydajnosc jest slaba.. Zobaczcie jak ten pies skakal na filmie.. 5 fps. A to byl tylko zwykly pies low poly i cos tam w tle.. Ile ja sie nadenerwowalem przy animacjach szkieletowych na tym sofcie..

Napisano
A i jeszcze ostatnia rzecz ktora mi umila prace w max-ie. Jest opcja "random select" jak edytujesz poly.... mozesz sobie random wybrac vertexy, edges, polys i..... tyle! nie da sie wybrac elementow w ten sposob, max poprostu znowy random polys zaznaczy :) WTF?

Tak to jest błąd, ale zawsze możesz po wybraniu losowych poligonów, wybrać z zakładki selection w edit poly element z wciśniętym Ctrl i masz losowe elementy. Po za tym jest jeszcze masa skryptów do tego.

Napisano
Tak to jest błąd, ale zawsze możesz po wybraniu losowych poligonów, wybrać z zakładki selection w edit poly element z wciśniętym Ctrl i masz losowe elementy. Po za tym jest jeszcze masa skryptów do tego.

 

Szkoda ze zamiast poprawic ten blad, to wciskaja kolejne kity do maxa :/

Nie kupuje programu za 5k zeby uzywac scriptow.

Napisano
Nie to abym narzekał, ale chciałbym dostać prezent w postaci nowego interface'u.

 

A ja bardzo lubie taki jaki jest i koszmarnie zle bym sie czul, gdyby go zmienili:)

Napisano
A ja bardzo lubie taki jaki jest i koszmarnie zle bym sie czul, gdyby go zmienili:)

 

mogli by tylko zrobić go ładnie wyglądającym ikonki zrobić nowe bo obecnie wyglądają jak z 95, całość na flat i gitara albo tak jak jest w photoshopie.

Napisano
hahahah - dobre, pokazuje ze "szybciej chodzi" subd przy animacji, ale ciagle gubi tyle klatek ze jest useless.

 

Jak uruchomię i sprawdzę to się będę wypowiadał.

 

A to crease tez BS, juz dawno jest w meshsmooth.

 

Nawet nie wiesz jak wielki BS napisałeś. Sorry ale najwyraźniej nie masz pojęcia o czym piszesz.

 

 

Mam objekty po 10, 20mln polygonow - nie da sie na nich zadnych opcji boolean wykonywac, bo max sie wiesza i tyle. Blender radzi sobie z tym o wiele lepiej.

 

Import i export dużych plików obj działa u mnie 5 razy wydajniej/szybciej w maxie niż blenderze. Booleany na modelach 20 mln poly? Zbrush się potrafi wywalić na takich meshach a co dopiero operacja boolean. Szczerze przyznam że nawet by mi nie przyszło do głowy robić boolean na takim modelu.

Napisano

Zbrush jest 32 bitowy, jak przegniesz to się ram skończy i leży, logiczne. Od tego ma się tą okrągłą część ciała na szyji żeby nie robić booleanów na obiektach po 20 milionów poly;). A open subdiv w extension pack to baaaardzo ważny update, pisanie że to bullshit i że MS ma creasa po prostu mnie rozwaliło:D. Już sam koniec problemów z UV po subdivide dzięki pixar subdivide to duża sprawa. Do tego crease, praca na GPU, fajny modyfiktor do crease, świetny update i tyle, leposzy niż poprzedni o pełny numerek. Oby tak dalej bo wygląda jakby coś się ruszyło, tak jak obiecywali.

Napisano

3dsmax jest narzedziem do pracy. Narzedzie nie musi byc piekne , wypicowane, miec super wyswietlania, pieknych ikon i innych zbednych, rozpraszających pierdół. Max służy do tego by tworzyc w mozliwie najefektywniejszy sposób projekty. Poza tym nie wiem jak inni , ale interfejs to ostatnia rzecz na jaką zwracam uwagę. Używam możliwie najwiecej skrótów klawiszowych tak by nie tracić czasu i nie odwracać wzroku od viewportu. Liczy sie to co wychodzi z maxa , a nie to jak ten max wygląda - naprawde. Lepiej skupić się na pracy i nauce, a nie na tym że mój soft jest taki brzydki i wgl. fajnie jakby wyglądał jak IOS 7 ...

Dla mnie dbanie o to jak program wygląda, to tak jakby rzeźbiarz dbał o to by jego dłuto miało dębową rękojeść ze zdobieniami i złotymi ornamentami i do tego jeszcze żeby był z celownikiem laserowym zamiast szlifować umiejętności.

Napisano

Działają? Dopiero co pisałeś że ci się zbrush sypie co chwila. Ale spoko, masz rację, w maxie nie da sie zrobić booleana na kulce i boxie. Crash za każdym razem. Właściwie nawet boxa nie da się zrobić. Masz 100% sprawny komputer to ten zły max jest winny. U mnie się nie sypie, tak naprawde używam blendera, tylko Autodesk mi każe pisać że maxa.

Napisano (edytowane)
mój system taki niedobry że psuje maxa xD? a inne aplikacje działają xD?

Słyszałam że niekiedy zainstalowanie lustra w lewym górnym rogu monitora pomaga znaleźć błąd w systemie

 

Osobom booleanującym radzę wypróbować ProBoolean (przycisk tuż pod normalnym booleanem), jest fajniejszy, nie psuje tak bardzo siatki i ma nazwę bardziej pro.

 

Zamiast nowych ikonek wolałabym gdyby naprawili CATa.

Edytowane przez Ania
Napisano

AD raczej wykupuje pluginy, wsadze je do swojego softu jako nowy ficzer, ale go nie rozwija. Te wszystkie bajery wczesniej byly caly czas dopracowywane przez te wszystkie firmy, ale jak autodesk wykupuje je do "siebie" to tylko by pokazac to jako nowosc w nowej odslonie swojego softu, a nie po to by z czasem to ulepszec, dodawac nowa funkcjonalnosc itd. Polyboost z kazda wersja dostawal cos fajnego, ale jak zamienil sie w AD graphite tool, to nagle stanol w miejscu i tyle. O ile narzekanie na 3dsmax i jego stabilnosc to poprostu taki mit wymyslonych przez tych co lubia dostawac +10 do lansu, Jednakze jesli chodzi o rozwoj samego softu i zawartych w nim narzedzie, to niestety smutna prawda.

Napisano
Słyszałam że niekiedy zainstalowanie lustra w lewym górnym rogu monitora pomaga znaleźć błąd w systemie

 

a ja się zastanawiam zawsze czemu ludzie nie wyczuwają humoru postów albo ironi, i skąd się biorą te mini sprzeczki na tym forum. Teraz już wiem. Mam do czynienia z podstawówką która ma dowód osobisty.

Napisano

w sumie też bym się wkurzał jakby mój program za 15tyś wykrzaczał się na booleanie :D hahaha

 

Dopiero co pisałeś że ci się zbrush sypie co chwila. Ale spoko, masz rację, w maxie nie da sie zrobić booleana na kulce i boxie. Crash za każdym razem.

 

pokaż mi gdzie tak napisałem. żartobliwie wrzuciłęm ten filmik, gdzie jest crash przy zwykłej operacji, taka sytuacja zdarza się raz na milion. Ale ty serio to uznałeś... nie mam pytań

Napisano
Sam z Maxa nie korzystam, ale choćby tutaj (http://viscorbel.com/modeling-onyx-sofa-tutorial/ - 20 min) widziałem, że całkiem ładnie sobie daję radę.

Swoją drogą to ja chyba muszę być dziwny, bo nie miałbym nic przeciwko aby pracować na 3ds Maxie.

 

Parę miesięcy temu siadłem przed Maxem, bo musiałem :P I nie było tak źle. To chyba była najnowsza wersja bo ikonki ładne i w ogóle interfejs odpicowany. Nie to co w C4D ale i tak jak na Maxa to ładnie się prezentował. Posiedziałem chwile i nawet mi się udało coś prostego wymodelować, mało tego nawet to później animowałem! Sam byłem w szoku, że mi się udało ;) Po tej krótkiej próbce stwierdziłem, że modelowanie w Maxie jest dużo bardziej intuicyjne niż w C4D, ale już w kategorii nawigowania po programie, przejrzystości to jednak wygrywa Cinema.

 

w sumie też bym się wkurzał jakby mój program za 15tyś wykrzaczał się na booleanie :D hahaha

 

Azbesty sam wiesz, ze Max się ma dobrze i jeszcze długo będziemy oglądać różne prace, które w nim powstają. Mnie tylko cieszy, że Max ma konkurencje, która nie śpi ;)

Napisano

oczywiście że max to świetny program. wcześniej cośtam ktoś pisał że przy booleanie 20 milinowym żaden soft nie da rady ja, se przypadkiem trafiłem na ten filmik i podesłałem jako komentarz żartobliwy do całej sytuacji, no i awanturson :X

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności